Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl
Informacje prasowe

Wszechobecne gaźniki

˙

Wszechobecne gaźniki

˙

Norma EURO wymusiła na producentach zmiany w układach zasilających silniki. Mnóstwo jest dywagacji nad wyższością wtrysku nad gaźnikiem. Oczywiście oba systemy mają tyle samo zwolenników co przeciwników. Kupując w salonie nowy motocykl nie ma już możliwości aby był wyposażony w zwykły gaźnik. Jednak nie zapominajmy, że większość jednośladów poruszających się po naszych drogach napędzana jest właśnie nim.

Wychodząc naprzeciw różnorodnym potrzebom posiadaczy jednośladów marka Moretti Parts  oferuje szeroki wachlarz gaźników. W ofercie znaleźć możemy gaźniki fabryczne do skuterów, motorowerów i motocykli oraz tuningowe, które polepszają osiągi jednośladów. W pojazdach, w których została podniesiona pojemność należy zastosować gaźniki o większych przepustnicach. Dopiero w takim zestawieniu cylinder może działać z pełną mocą dając efekt, który naprawdę można odczuć.

W gaźnikach Moretti wielkość dyszy dobrana jest optymalnie do jego przepustnicy tak, aby uzyskać maksymalną wydajność mieszanki paliwowo-powietrznej. Zapewnia to równą i niezakłóconą pracę silnika minimalizując przy tym zużycie paliwa. Gaźniki Moretti fabrycznie nie posiadają blokad a ich popularność stale rośnie. Gaźniki poddawane są licznym testom i kontrolom, alby zapewnić najwyższą jakość i trwałość. Pozwala to przez długi czas cieszyć się wyłącznie jazdą, a naszego mechanika będziemy widywać wyłącznie na zlotach.

Share This Post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

1 Comment

  1. Prawo unijne nie zakazuje gaźników czy nawet stosowania silników dwusuwowych. Narzuca natomiast normy, które trudniej spełnić tego rodzaju rozwiązaniom. Dlatego łatwiej i taniej jest – zwłaszcza w przypadku wyższych pojemności – zastąpić „karburator” układem wtryskowym, żeby spełnić wymagane normy spalin. Alternatywą są elektroniczne gaźniki i w takie wyposażone są np. niektóre chińskie motorowery/skutery z silniczkami do 50 cm3.
    Ciekawostką jest fakt, że swego czasu koncern VW/Audi produkował niektóre modele swoich aut z elektronicznym gaźnikiem, ale ze względu na stopień komplikacji tych układów zrezygnowano z nich na rzecz wtrysków.
    Natomiast, czy faktycznie nie kupimy już motocykla Euro4 ze zwykłym gaźnikiem? Otóż jest wyjątek: Rieju Marathon 125 SM AC – model 2018 posiada układ CBS, ale dalej wyposażony jest w gaźnik (DENI P2-26) – z tego, co pamiętam, posiada on manualne ssanie. Widać, jakoś te normy spełnia nawet w takiej konfiguracji. Choć pewnie jego zamiana na wtrysk jest kwestią czasu, jak tylko dojdzie obowiązek stosowania układów diagnostyki OBD także w jednośladach do 125 cm3.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>