Targi Warsaw Motorlcycle Show przyciągają coraz więcej fanów motocykli. W tym roku sala pękała w szwach od gości. Na drodze do Nadarzyna utworzył się korek o długości 2km.
Ta rosnąca popularność cieszy, bo branża nowych motocykli w Polsce zawsze miała pod górkę ze względu na „królującą japońską używkę”. To jednak się powoli zmienia, coraz częściej sięgamy nie po używane a po nowe motocykle, bo są one w zasięgu naszych możliwości finansowych, głównie ze względu na rosnącą ofertę tanich chińskich motocykli i to nie tylko w pojemności 125.
Poniżej spora garść newsów z targów skupiona głównie na motocyklach 125, ale nie tylko.
15 koni i 122 kg wagi – Malaguti
Malaguti , to chyba najciekawszy smaczek w świecie nowych 125-tek. Stosunek mocy do masy miażdży. Wygląd nie porywa, ale też nie odstaje od reszty. Natomiast na drodze to po prostu MUSI kosić cały peleton 11 i 12 konnych motocykli. Chińskie motocykle premium i tak już osiągnęły cenę ok 10 tys zł, więc dlaczego nie dołożyć tych czterech aby w pełni wykorzystać potencjał ustawy? Na to czekałem bardzo długo, chociaż liczyłem na to, że da się taki motocykl wyprodukować za cenę 10 tys zł, to i tak jestem zadowolony, że takie motocykle wkraczają w nasz rynek.
Maxi skuter od Junaka
Na stoisku Junaka znalazły się co prawda zapowiedziane modele RX One, oraz RSX, ale uważam, że to skuter Junak 711 jest prawdziwą nowością, której jeszcze nie widzieliśmy. Prawdą jest, że jest nieco podobny do Bartona B-Max, ale jednak tu mamy zupełnie nowy design, który trzeba przyznać – robi robotę, kolor niebieski wpadł mi w oko. Chyba się zaprzyjaźnimy.
Lambretta
Przy bliższym kontakcie te skuterki naprawdę zyskują. Od tych motocykli aż bije pozytywna energia. Te sprzęty powinny być sprzedawane na receptę, jako lek na depresję. Do tego mamy dbałość o detale i w miarę sensowną cenę. Warto wspomnieć, że deklarują ponad 10 koni mocy. Przy tej wadze, będą zostawiać w tyle cięższe 125-tki, a do tego mają stylówę.
Keeway RKS SPORT
W tej nowości mamy wybitny stosunek jakości do ceny. Za nieco ponad 7 tysięcy, otrzymujemy pachnący fabryką, świetnie poskładany i dobrze wyglądający motocykl ze sprawdzonym silnikiem. Wersja Sport otrzymała przede wszystkim centralny amortyzator, inny tłumik i nową lampę. Czy ta nowa lampa jest lepsza od poprzedniej? Nie, ale i tak RKS SPORT jest ładny i bardzo tani.
Keeway RKR
Byłem przekonany że RKR jest tym samym co RKF z dodatkowymi tylko owiewkami, ale po bliższym kontakcie widzę, że to jednak dwa różne motocykle z tym samym tylko silnikiem. W RKR mamy nieco inną ramę i znacznie bardziej sportową pozycję za kierownicą. Jeżeli 125-tka ma posłużyć jako wejściówka do świata sporów, to RKR jest właściwym wyborem.
Romet K
Stara nowość, czyli powrót modelu K. Tej serii nikomu nie trzeba przedstawiać. Można powiedzieć że modele K „zmotocyklizowały” połowę polskiej młodieży zakręconej na punkcie 2 kółek. Po zmianie przepisów motocykl na chwilę się wycofał, by znowu powalczyć o miano motocykla w cenie roweru (5000zł).
Elektryki Niu
W tym roku ma się pojawić elektryczny Niu klasyfikowany tak samo jak motocykl 125. Ślinię się na samą myśl, że będę mógł się czymś takim przejechać. Jestem wielkim fanem cichutkiego silnika i niczym nie zmąconego powiewu wiatru. Na Niu czujesz się jak na paralotni, ten szum rozbijanego powietrza zapada w ucho na długo. Zaczynasz rozumieć czym jest aerodynamika. Wystarczyło że przejechałem się po korytarzach Expo i już wiem że to jest coś co pokocham.
Elektryczny Soco
Kamil wam już nieco pisał o tym motocyklu zasilanym silnikiem 3kw (motorower), ale ja czekałem na wersję na kategorie B prawa jazdy. Doczekałem się. Jest Soco, i jest piękny. Gdybym go kupił, nazywał bym go pieszczotliwie – sokowirówką.
Elektryczny Junak
Jest słodki, mały, ładny, nowoczesny, ale to tylko 50-tka. Będzie 125 to się nad nim pochylimy, bo wygląda interesująco.
Kogo zabrakło?
Po cichu liczyłem na to, że zobaczymy zapowiedzianego Junaka M15, który na zdjęciach wygląda przekozacko. Niestety nie było go. Zobaczymy go w okolicy maja – oby zdążył na sezon 2019.
Mógłbym jeszcze długo pisać o Kawasaki, o nowej Yamaszce YZF-125, o 3 kołowcach, ale materiał byłby chyba zbyt obszerny. Myślę że w tym roku będziemy mieć dużo do nakręcenia!
Poniżej także 2 filmy które wykonał Kamil. To z nim mieliśmy przyjemność spędzić prawie cały dzień na targach.
e46
O, widzę TRK 251 🙂 Chyba redaktorzy są młodzi stażem motocyklowym, skoro nie kojarzą FSO Maratona. Gdzieś w zalegających z połowy lat 90 Światów Motocykli mam jeszcze artykuł dot, tej próby wskrzeszenia polskiego motocykla. Gdybyście wiedzieli, jaki wtedy był dopiero „hejt” na pojemność 125, to głowa mała. Ten składany prawy podnóżek w Romecie K125 ma na celu umożliwienie użycia kopniaka. Gdyby się nie odchyliła, to by nie można było nacisnąć dźwigni rozruchowej do końca.
Langer
Tak, to była próba zachowania ,,przy życiu” naszej marki motocykli przy pomocy japońskiego silnika marki Suzuki. Nic z tego nie wyszło.
Kamil_L
Skoro za Malaguti z silnikiem 15KM trzeba zapłacić 14,5k to dlaczego Junak M15 z silnikiem nieco ponad 10KM ma kosztować tyle samo. Nie wspominając o wadze Junaka 195kg. Czegoś tu nie rozumiem. Ogólnie to dali ciała nie pokazując M15 na targach…
jas13
Z tego samego powodu, z którego np. Fabia z silnikiem 110KM kosztuje taniej niż Rapid silnikiem 95KM.
Przemysław
Bo malaguti to lekki naked a junak m15 to zapasiony chopper. Choć szczerze to powinna być co najmniej 300 a nie 125 ale junak chiał by dali tam 125 i to zrobili. Klient rząda to chińczyk zrobi. Swego czasu były u nasz hyosungi z ramami z 500 ale przynajmniej miały mocne silniki. M15 ma mase i wymiary dużego motocykla ale z tym silnikiem to raczej do powolnego majestatycznego turlania się będzie nadawał. Chyba na drodze za takim wszyscy będą się oglądać bo jest na czym zawiesić oko.
Kamil_L
Tylko pytanie czemu aż 14,5k?
Przemysław
Bo za szpanerski wygląd się płaci xD. Myślisz że koszt wyprodukowania takiego czegoś jest taki sam jak koszt wyprodukowania lekkiej i prostej konstrukcyjnie jednocylindrowej 125?
jas13
Bo to promocja z 15k. Zresztą będzie jak z M16 125, początkowo wow, a potem sprzedaż siadła, bo zawieszenie softail nie lubi dziur.
jas13
Rama Hyo jest wzorowana na 500, ale się różni. Wkładali w nią silniki 125cc, 250cc i 650cc (później w 650 ramę zmienili na sztywniejszą)
Przemysław
Mi tu chodziło o kwestie gabarytów. Po prostu to rama z dużego motocykla a nie jak w większości coś co już na starcie było projektowane pod 125-250 jak większość obecnych 125 na rynku.
grzesiek 43
Ten M15 to bedzie jak mercedes z silnikiem od seicento
Sebastian - Blue Moon vlog
Materiał video bardzo fajny. Szkoda tylko że np. Zontesa , Lambretty nie można zobaczyć w sklepie ani też kupić. Moim zdanien powinno być tak ,że po takich targach Klient idzie do sklepu ogląda ,zbiera oferty analizuje i kupuje. Do tego powinno być dobre finansowanie i wtedy to ma jakiś sens. A tak zanim na oczy zobaczę Zontesa to bedzie Wrzesień. To jest problem. Dlatego m. Innymi ludzie kupują używane Japońce. Kolejna rzecz dlaczego nie bedzie Lamretty 200cc ? W DE jest za 4000€. Ciekaw jestem czy importer moze np sprowadzic na zamowienie taki egz? Czy ktoś wie jaka bedzie cena tej lambretty 125 i tych Zontesów? Szukalem dwa dni temu na stronach Almot i nic nie mogę znaleźć.
Aha i ostatnia rzecz w tych Lambrettach jest silnik produkowany przez SYM, porownywalem dane wiec ta 125cc ma silnik z Sym Fidell III.
jas13
Powiedzmy sobie wprost, była to wystawa, a nie Targi, jak je organizator nazywał. Bo różnica między targami, a wystawą jest taka, że na targach jestem w stanie rozpocząć rozmowę handlową, którą mogę sfinalizować po zakończeniu targów.
Sebastian - Blue Moon vlog
No właśnie. Racja !
brum brum bum
wszystko ok cacy pieknie a gdzie cos o ubranku butach rekawicach
klient
Ziomek brum brum bum, To nie portal modowy.
jas13
Z akcesoriami wystawia się zazwyczaj wiele firm, często asortyment się powtarza, ale z tego co wiem własne stoisko ! miała Shima, wystawiał się też Spike. Shima polska marka, przyzwoite ceny, a i jakość całkiem w porządku.