Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Test i prezentacja Benelli BN251

Motovlog

Sezon video otwieram nie 125-tką, ale 250-tką, która świetnie się nadaje na motocykl po 125-tce. Dlaczego? Bo posiada wszystko to co skłania właściciela 125-tki do zrobienia prawka „A”, czyli bez problemy wyprzedzi TIR-a, a i w trasie ponad 110 przelotowo poleci, a jednocześnie posiada wszystkie zalety 125t-ki, jest lekka, zwinna i mało pali. Zapraszam do oglądania…

Share This Post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

78 komentarzy

  1. Troszkę dźwięk nawala

    Reply
    • Już kupiłem nowy mikrofon krawatowy, muszę go chyba jeszcze potestować, ale wydaje mi się że bez podbijania dzwięku w Audacity i tak się nie obejdzie. Dziękuję za uwagę. Popracuję nad tym.

      Reply
  2. Baniamin. Wiem, że to stronka o motocyklach 125, ale skoro kierowcy dojrzewają to może taka podstronka o kolejnych maszynkach nie zaszkodzi. Masz może możliwość obejrzenia trochę większego brata, czyli BN302 – pojemność niewiele większa, a zawsze to dwa cylindry. Przeglądając zdjęcia obu motocykli mam wrażenie, że na 302 siedzi się bardziej wyprostowanym, ponieważ ma wyżej poprowadzoną kierownicę. Zaintrygowało mnie również to niesymetryczne tylne zawieszenie. Ciekaw jestem jednak opinii (o całej maszynce) kogoś co z niejednego pieca chleb jadł. Całościowo może być niezłą konkurencją dla BMW, czy KTM-a w tej klasie silnikowej.

    Reply
    • Na jednoślad masz test 302. Pozycja na motocyklu to nie jest sama kierownica, ważne jest umiejscowienie podnóżków.
      Patent z amorem z boku to rozwiązanie podobne do Kawy er-6 i Yamy MT03. W tej klasie cenowej konkurencją są G310, MT03, R3, Z300, Duke390, GSX250 (i 😉 Romet 400)

      Reply
    • Aktualnie mam już umówione 125-tki na testy, może jesienią zamówię BN302 na testy.

      Reply
      • Ja jeszcze chciałbym, żebyś zrobił opinie o maxi skuterach ale tych o wyższych pojemnościach, bo mam dylemat …. np. Kawasaki J300, vmax 160km/h przelotowa 120km/h i komfort praktyczność i przyspieszenie lepsze. Spokojnie do Włoch da radę tym polecieć. Moim zdaniem model zupełnie pomijany w testach, nie wiem dlaczego ?? Duża utrata wartości , może coś z nim jest nie tak ???

        Reply
    • Byłem wczoraj w salonie Motorlandu, TNT251 niestety dla gości od 190cm wzwyż za mała, kolana nie mieszczą się w przetłoczeniach baku i ciężko trafić w podnóżek.
      TNT302 wbrew pozorom większa, miejsca sporo.
      Mieli na stanie 251, 302 i 502, i widziałem świeżą dostawę Benellek.
      Niestety poza tym, że się udało przysiąść, to już o zakupie nie było z kim porozmawiać, ale to już standard ;(. Zresztą celowałem w 251, na 302 budżetu brak.

      Reply
      • Jak możesz kupować motor 250 pojemności. Przecież sprzedawca Langer z Tychów twierdzi, że 250-tki się nie sprzedają, a jeśli już to w bardzo małych ilościach rzędu 5-7 sztuk rocznie na całą Polskę;)). Według niego, ludzie kupują albo 125-tki, a jak im się znudzą, to kupują używki japońskie 600-tki, albo Harleye 1200:)).

        Reply
  3. Strona zaczęła chodzić, acz wybór dealerów skromny, chyba trzeba się kopnąć do centrali

    Reply
  4. Beniamin, czy ten motor nadaje się dla wysokiego 189 i cięższego kierowcy?

    Reply
    • Musiałbyś się przymierzyć, ale raczej ciężko będzie zmieścić nogi (sety obniżające podnóżki to koszt 600zł…), u mnie przy 182 jest akurat ok na standardowych. Ale przy dłuższych nogach może być ci niewygodnie, koniecznie musisz się przymierzyć i dać sobie zrobić zdjęcie, żebyś wiedział czy nie wyglądasz jak na kocie. Sprzęt jest że tak powiem kompaktowy na miasto, a więc też nie gabarytowo duży. Jeżeli ci to nie przeszkadza, i będzie ci wygodnie to czemu nie.

      Reply
      • A jaka jest pozycja na tym motocyklu w porównaniu do Junaka rs 125. Podobnie pochylona czy bardziej wyprostowana. Dziękuję i pozdrawiam.

        Reply
        • Junak RS był w moim odczuciu bardziej turystyczny, to znaczy raczej siedziało się prosto, jak na koniu.
          Benelli idzie raczej w kierunku sport, pozycja jest prosta, ale nogi podkurczone. Z tym że jak się dobrze usiądzie, to znaczy postawi stopy w połowie podeszwy na podnóżkach ( a nie przed piętą), i nie opiera się dłońmi na kierownicy to jest ok. Nogi odpowiednio postawione amortyzują dodatkowo.
          Ja musiałem sobie nową pozycję wyrobić i jest ok. Wiadomo że każda sroka swój ogon chwali, ale nie odczuwam dyskomfortu mięśni kręgosłupa czy karku, które odczuwałem na moim „fotelowym” cruiserze. Dodatkowo przy 90kmh mogę oprzeć się na poduszce powietrznej która napiera na mnie z przodu, całkiem to wygodne odciążenie kręgosłupa.

          Reply
          • Dziękuję. Jak dotrą do najbliższego dealera zrobię przymiarkę ale coś czuję, że będę dalej się rozglądał.

    • Zapomnij, nie włożysz kolan w przetłoczenia zbiornika oraz umiejscowienie podnóżków do siedzenia za blisko, max wzrost to 185.

      Reply
  5. Ten model chyba skłoni mnie do zrobienia kat. A. Zwłaszcza jeżeli autor dopowie coś np. o komforcie w dłuższych trasach. Jeżeli pojawiłoby się więcej motocykli klasy 250 w rozsądnych cenach, to sądzę że ludzie chętniej robiliby motocyklowe prawo jazdy.

    Reply
    • Na razie to niech importer postawi jakąś sieć dystrybucji/serwisu, bo na daną chwilę wszystko w powijakach.

      Reply
    • Na razie to jednym ciągiem zrobiłem 100 km na motocyklu testowym, i troszkę czułem tyłek, nie bardziej jednak niż na moim cruiserze.
      Testówka miała też ustawiony amortyzator na środek, czyli średnio twarde. W moim prywatnym egzemplarzu ustawiłem w tamtym tygodniu na miękko, i komfort się poprawił.
      Najbliższą trasę planuję na połowę sierpnia to powiem jak było. Fakt jednak jest taki, że o ile nie masz turystyka to zwykle co 100-150km trzeba się na 5-10 minut zatrzymać.
      Chyba, że tylko ja tak mam. Mój Cruiser był bardzo miękki i wygodny a mimo to tyłek wymagał przerwy co 100-150 km.
      Natomiast wbrew pozorom na BN251 nie odczuwam dyskomfortu mięśni pleców i karku, które to były normą na Cruiserze.

      Reply
      • Dokładnie o to chodziło. Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź i gratuluję posiadania fajnej maszyny.

        Reply
        • Taka opcja:

          Reply
          • Rewelacja. Jednak można zrobić kufry które dobrze wyglądają. Jeszcze owiewka Baniamin i będzie super komplet. No może jakieś Halogeny z przodu 😉

          • Mało prawdopodobne by te gadżety trafiły do polskiej oferty, ale fajnie wiedzieć że są – może da się kupić wysyłkowo gdzieś na świecie.

          • Da się kupić, do mnie idą gmole, ale z racji wagi wziąłem najtańszą przesyłkę i zarazem najdłuższą. Za całość wyjdzie około 250 zł, ale pół roku im zejdzie chyba.
            wchodzisz na taobao.com, wpisujesz BJ250-15, lub BJ250-15a i oglądasz obrazki. Jak już wybierzesz co chcesz kupić, wpadasz na cssbuy.com, podajesz im linka,przelewasz pieniążki paypalem i oni już załatwiają resztę. Na razie testuję to rozwiązanie, ale koledzy skutecznie już zamawiali, choćby gmole do Junaka M12. Kurs Yuana (RMB) na dzień dzisiejszy to 0,54 złotego (PLN).
            Jest też obłędnie drogi https://www.benellishop.com/ z akcesoriami…

    • To też jest względne co to znaczy dłuższe trasy ? Na pewno po 200 km musisz zrobić przerwę, a czy się da przejechać 1500 km do Włoch ? Oczywiście że tak.
      Wszystkim się da zrobić dłuższe trasy , zarówno Vespą jak i Hayabusą.
      Trzeba mieć świadomość że to nie jest motocykl turystyczny i dlatego ma pewne ograniczenia. Moto dla motocyklistów o prawidłowych proporcjach do wzrostu 180-185cm

      Reply
      • Jestem z Łodzi i chodzi mi konkretnie o turystykę krajową. Dłuższa trasa to dla mnie wyjazd z województwa. Marzy mnie się sprzęt, którym będę mógł pojechać na krótki urlop, ale jednocześnie na tyle lekki i przyjemny co by sprawdzał się również codziennie w mieście. Obecnie posiadam sprzęt typowo miejski (Honda Wave, pozdrawiam posiadacza), który jednak nie zgrywa się na dłuższą metę z moimi czterema literami, a pojemność zbiornika wystarczająca na ledwie 150km sprawia że wyjazdy często muszę planować z uwzględnieniem tankowań, bo lubię jeździć w miejsca bardziej odległe od głównych dróg i miast. Postanowiłem więc sobie że w przyszłym roku zmieniam maszynę…

        Reply
        • Ja tylko widziałem tego Benelli podczas testu Baniamina, i zrobił na mnie pozytywne wrażenia. Cena atrakcyjna. Musisz do niego kupić owiewkę i można śmigać. Jeśli nie chcesz większych mocy i pojemności to naprawdę świetny wybór. Ja sprzedałem kilka dni temu swoją Wave i kupiłem CBR 600F1 z 1990 roku z salonu Hondy w Szwajcarii. Co mnie podkusiło ? Stan techniczny tego motocykla i przebieg.

          Reply
          • Lubię małe pojemności, bo lekkie i tanie w utrzymaniu, co ma dla mnie znaczenie. Co wybiorę to się okaże, bo do przyszłego roku może się sporo pozmieniać. Gratuluję klasyka i życzę wielu szczęśliwie przejechanych kilometrów.

          • Z ciekawości, sam po tą Hondę pojechałeś i przywiozłeś, czy inne źródło?

          • Jest z Innego źródła ale przebieg na fakturze jest 😉

        • CB500F, NC750, Versys, V-Strom

          Reply
  6. Panie Beniaminie i jak sprawuje sie sprzet? Na wloskich forach sporo tematow na temat niemalej awaryjnosci zarowno 251 jak i 302. Kusi mnie ta 251 bo wystarczajacy na moje potrzeby ale jednak zagwozdka jest bo serwisow kolo mnie zadnego.

    Reply
    • Ja czytałem wątek użytkowników tego sprzętu w Indiach, bo chłopaki mają tam spore przebiegi (ponad 10-15tyś.km w dwa lata od premiery) i piszą po angielsku, więc spoko.
      Wiem, że w rocznikach 2015 wadliwe były cewki alternatora, pod wpływem temperatury oleju się psuły.
      Ale od rocznika 2016 zostało to poprawione, w Indiach w ramach akcji serwisowej wymieniano te cewki.
      Niektórzy użytkownicy w Indiach zgłaszali też problem z pompą wody, to znaczy z otworu drenażowego wylatywało kilka kropel cieczy przy uruchomieniu silnika.
      U mnie też tak było, ale to kwestia dotarcia się pompy, w początkowej fazie użytkowania jest to normalne dla pomp wody. Niektóre serwisy w Indiach wymieniały pompy na gwarancji.
      W moim egzemplarzu pompa się dotarła i już nie kapie.
      Przejeżdżone mam 2500km i nie mam żadnych problemów wymieniam olej+filtr, leję paliwo i jeżdżę. Nawet łańcuch się nie rozciąga.

      Z ciekawości pytam, napisz jakie wady podają włoscy koledzy. Chyba że się przejęzyczyłeś?
      Bo niemała awaryjność oznacza dużą.. ja jak przeglądałem Benelli Forum Italia to żadnych niepokojących wieści nie znalazłem.
      Pisałem też z kolegą z Chin który jeździ ichnim odpowiednikiem BN251 (BJ250-15a) i nie miał żadnych problemów z motocyklem.

      Reply
    • Napisz do Benelli czy zamierzają otworzyć serwis w twojej okolicy. Ja mam do serwisu ponad 70km. To jeszcze jest w normie. Ale 200 to już sporo…

      Reply
      • Raczej do importera

        Reply
        • Racja, rozpędziłem się. Oczywiście trzeba pisać do MotorLand-u.
          Dziękuję jas13 za poprawienie orta :-).

          Reply
  7. Dziękuję za odpowiedź. A by nie być gołosłownym to wrzucam link do jednego z wątków na temat jakości benelli a to właśnie jakość i tym samym niezawodność bywa decydująca w podejmowaniu decyzji o zakupie. Mnie bliżej do 302 stąd akurat poszukiwania informacji na jego temat ale i o 251 też gdzieś znalazłem podobne rzeczy choć zdecydowanie mniej. Co do serwisu to po przeszukaniu w internecie znalazłem coś w Gdyni ale nie kontaktowałem się natomiast punkt sprzedaży moto benelli to najbliższy Chotomów pod Warszawą czyli jakieś 350 km. A to jak na serwisowanie to daleko.
    https://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=http://www.benelliforum.com/forum/general-benelli-discussion/17000-bn302-tnt300-quality-concerns.html&prev=search

    Reply
    • Opieranie się na tłumaczu google na polski jest mocno śliskie. Często wychodzą głupoty i braki sensu zdania.
      Jedynie tłumaczenie na angielski ma sens, i czytanie po angielsku.

      Reply
  8. PS proponuję zerknąć na wpis z ostatniej strony jakiegoś Wietnamczyka. Łamiące się pedały??? Dlatego warto rozmawiać i rozwiewać wątpliwości.

    Reply
    • Nie o łamiące się pedały chodzi, tylko o to że śruba mocująca dźwignię zmiany biegów była zrobiona z „gównolitu” i się urwała. wymienił na twardzszą i jest ok.
      Weź też pod uwagę że we wszystkich tych przypadkach naprawiono/wymieniono na gwarancji a w kolejnych rocznikach poprawiono. To normalna praktyka w automotive, pierwsze sztuki danego modelu to testowanie na klientach.

      Reply
  9. Moze faktycznie nie ma sie co obawiac? O bn302 i jego usterkowosci z innego forum nie wrzucam bo to tym bardziej dotyczylo modeli sprzed 2016 roku i glownie silnika i jego sterowania.
    A tak od strony praktycznej jak wyglada sprawa z 251? Swoje lata juz mam bo prawie 50 przy slusznym wzroscie 183cm i siedzenie na desce jak w crf250 od hondy odpada bo pol plecow mialem masakryczny a z kolei kladzenie sie na baku to tez nie moj typ jazdy. Liczylem na bmw 310gs ale cenowo mnie zawiedli bo ustalona to 24300 a by pojezdzic w kolo komina i czasem szutrem czy do lasu to zwylky naked wystarczy, chyba 🙂 I tu przydalaby sie wlasnie opinia nt komfortu siedzenia, oddzialywania na kregoslup, ugiecie kolan, skurcze w pachwinach?, mozliwosc z jazdu z asfaltu? Itd. Bo kiedys byly tylko nakedy i jezdzily po wszystkim a dzis naked na drodzw polnej z dziurami to moze i zlamana rama 😉

    Reply
    • Postawa jest jak nanakedzie. To znaczy góra ciała w miarę prosto. Nogi podkurczone. W zasadzie mi jest wygodnie, ale mam 34lata na karku. Trochę ciężar ciała opiera się na rękach i przy odpowiednim dosiadzie nogi też pracują na to że mięśnie barku nie bolą.

      Nie żebym nie polecał BN251, bo jestem bardzo zadowolony, ale do twoich potrzeb lepiej by pasował ADV 250? To taka fajna szosówka z opcją jazdy przez las. Bardzo wygodna, prosta pozycja za kierownicą. Cena podobna…

      Reply
      • Beniamin, pozycja jest bardziej na streetfightera niż typowego klasycznego nakeda. Wygoda to nie kwestia wieku, tylko ogólnej budowy i kondycji fizycznej, oraz prawidłowego dosiadu.

        Reply
    • Jeśli myślisz o 302, to z oferty BMW raczej G310R, ewentualnie KTM Duke 200 lub 390. Yama MT03, CB500f, to niestety obszar 23-25tys., acz sezon się kończy i można szukać wyprzedaży.

      Reply
  10. Beniamin , czy możesz napisać czy testowany przez Ciebie dawno temu Zipp VZ-2 i jemu pochodne mają koła z oponami dętkowymi czy są to opony bezdętkowe.
    Dzięki z góry.

    Reply
  11. Benelli 251, czy są części do niego,

    Reply
    • Importer ma sporo części, jest też magazyn części we Włoszech.
      Ale mam też namiar na sprzedawcę bezpośrednio z Chin. Same oryginalne części. Na stanie ma wszystko, każdą śrubkę. Czas dostawy maks 14dni.
      Jak coś potrzebujesz to pisz na beniamin@motocykle125.pl

      Reply
  12. Dziękuję za informację.

    Czy regulacja zaworów w benelli 251 jest trudna, jest dobre dojście.

    Keeway RKS Evo 125 sport to dobry wybór 182 96 kg ponad 50.lat

    Reply
    • Idź do salonu i się przymierz, na obrazku motocykl wygląda zawsze ładnie, ale własny pomiar jest niezbędny, masz tym jeździć, dlatego to Tobie ma być wygodnie.
      Jeżeli nie masz kompleksu jak będziesz na tym wyglądać (typu jak na psie, kocie, osiołku), to raczej miejsca na RKS wystarczy.

      Reply
    • RKS jest mały i niski. Kolega ma RKS’a i miałem okazję nim jeździć. Dla mnie (183cm) był jednak odczuwalnie za mały…

      Reply
      • Mi tam podchodził, a jestem jakieś 12cm wyższy, dlatego jest to czysto subiektywne

        Reply
        • Dla wysokich bez sensu! Pomijam już że motek jest niski, ale kolana nie mieszczą się we wgłębieniach zbiornika, a cofnąć się nie da bo kanapa stopniowana… Natomiast jak ktoś ma 170 to ideał.

          Reply
    • Benelli BN251 ma zawory na płytkach – więc lepiej dać zarobić serwisowi. Ale z tego co pamiętam to kontrola luzów jest zalecana według service manual po 25tyś.km.

      Reply
  13. Rks Evo sport, jest trochę mocniejszy, od Barton classic 125.

    Reply
  14. Romet k 125 na wtrysku 2021 lub Barton classic.

    Na allegro są silniki 250 cm na gaźniku, czy taki silnik można założyć do Romet.

    Reply
  15. Zapewne się da, ale nie za bardzo można jeżeli motocykl ma być używany na drogach publicznych. Złapanie przez Policję i wykrycie większego silnika skutkuje stwierdzeniem jazdy bez uprawnień.

    Natomiast spowodowanie wypadku takim motocyklem powoduje regres ubezpieczenia – czyli ubezpieczalnia wypina się na własciciela i wszystkie koszty łącznie z rentą czy odszkodowaniem za zdrowie ponosi prowadzący pojazd. najniższe NNW to 10tyś zł? rekordzista miał do zapłacenia milion (?). To już lepiej prawko zrobić…

    Reply
  16. Mam prawko kat A, nie dawno zrobione, Dlatego pytam, czy można, czy miałoby to sens.

    Reply
    • W takim przypadku jeszcze kilka lat temu dało się zalegalizować zmianę pojemności jeżeli producent wydał oświadczenie że konstrukcja motocykla została obliczona na 250cc. Tam były jakieś przepychanki że stacjami diagnostycznymi i dawało się to zrobić – choć nie łatwo. Teraz oprócz takiego oświadczenia potrzebowałbyś jeszcze zamontować ABS do tego motocykla. A i tak nie wiem czy wydział komunikacji by to uznał. Ogólnie przez aktualną biurokrację i wymagania unijne takie przeróbki stały się nielegalne lub nieopłacalne…

      Reply
  17. Dziękuję za informację.
    Lubię oglądać pana Recenzje, na YouTube.

    Reply
    • Dziękuje, a ja lubię je robić :-). Szczególnie jak komuś mogę pomóc.
      Z tymi przeróbkami to przekombinowali niesamowicie. Tak samo jak pojazdy marki SAM – ile ich jeździło po drogach? Ile było z nimi stłuczek z powodów technicznych. Musieli zakazać… w zasadzie można nadal robić SAMy i przeróbki tyle ze potem trzeba je zhomologować za niesamowicie dużą kasę…
      Powodzenia.

      Reply
  18. Mam pytanie: mieszkam koło jeleniej góry, latem pojechałem skuterem 50, skrzynia automat do czech. Można legalnie.

    . Kolega ma junaka 902 50 cm skrzynia manualna, nie ma kat B ani kat A też może wjechać.

    Reply
  19. Benelli BN251Jestem zainteresowany kupnem motoru.

    Ile kosztują przeglądy, na gwarancji.

    Reply
  20. Przechodzony.

    Reply
  21. Czy mogę założyć żarówki Led h8 philips, do skutera gilera runner sp. 50 oryginał to h4.

    Reply
    • 1. mocowanie H8 jest chyba inne niż H4
      2. H4 obsługuje światło mijania i drogowe, H8 tylko albo mijania albo tylko drogowe

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>