Strona główna › Fora › Opinie › Zipp Raven/ Benyco Dark Star 125
- This topic has 31 odpowiedzi, 4 głosy, and was last updated 2 months, 4 weeks temu by Bartkin.
-
AutorWpisy
-
ishanGość
Witam
mam pytanie odnosnie tych motocykli. Czy pojawia sie na tej stronie jakies testy o nich ?? Oba modele to wydaje mi to samo tylko z innymi naklejkami. Jestem średnich gabarytów (wzrost 175cm) a te moto są dość spore jak na 125 i myślę że nie bede na nich smiesznie wyglądał. Pytanie tylko jak sie sprawują, jak ten silnik sobie radzi, czy idzie tym jechać w jakąś trase przykladowo 200km, czy da rade w dwie osoby itp. Może ktoś wie cos o nich, ma takiego itp, każda opinia cenna 🙂TyrusGośćPierwowzór to Yamasaki YM125-A2. Silnik to 156FMi.W Polsce motocykliści na tym silniku (Romet K 125) zrobili już przebiegi po kilkadziesiąt tys km.Chyba dla każdej 125tki 200 km to długa trasa. Ten motocykl ma 6,8 kW a waży dość dużo. Nie jest to żaden wynalazek, np jest sprzedawany w Anglii jako Panther.
Dawid ParusKeymasterOto co udało mi się wyszukać na temat tego modelu. Zipp Raven. Niewiele, ale zawsze coś.
TytusGośćLink Zipp Raven prowadzi do Rometa Division 125.
Dawid ParusKeymasterPoprawiłem
majkelGośćmam benyco dark star i nie wiem czy skarzyc sie na niego czy na beznadziejnych serwisantów. to moj pierwszy w zyciu jednoslad i nie znam sie na motorach. problemy jakie mam do tej pory to cieknacy kranik (brak uszczelnienia gwintu baku – niechlujstwo wydajacego motor ), naprawilem sam, luz na kierownicy (nieskrecone łozyska glowki ramy – niechlujstwo wydajacego motor ), odkrecajace sie srubki (nieskrecone i niezabezpieczone). po za tym zobaczymy, ładnie sie prezentuje.
majkelGośćjeszcze po 200 km przestały działac kierunkowskazy, niezabezpieczone przewody, proponuje je zaizolowac samemu i ewentualnie zabezpieczyc ostre krawedzie z ktorymi sie stykają. odradzam tez przeglądy gwarancyjne – bylem na pierwszym nic procz oleju i dokrecenia główki kierownicy nie zrobili a chcieli ponadprogramowo 100 zł (w sumie 300zł bo rzekomo dokrecanie nie jest na gwarancji :))
Beniamin MuchaKeymasterMusiałeś trafić naprawdę na kiepski serwis. To niestety kluczowa rzecz przy chińczykach, aby znaleźć dobry serwis.
majkelGośćobecnie rozłozyłem motor i sam sprawdze instalacje elektr. (co sie stało z kieunkami) a reszte postych spaw mam nadzieje ze sie naucze i z czasem to co bede mol zrobie sam.
pozdrawiam wszystkich i dzieki za pomoc z gory 🙂
majkelGośćwitam, czy kos wie czy w benyco dark star jest w gaźniku regulacja mieszanki paliwa czy reguluje sie to wysokoscia iglicy przepustnicy tylko. nie wiedze takowej srubki
Beniamin MuchaKeymasterMoże taka dokumentacja pomoże:
https://drive.google.com/file/d/0ByMqgt718omzcXpFT2lzb2F5TFk/view?usp=sharingAltonGośćMajkel, śrubka o którą pytasz jest z dołu gaźnika od strony cylindra. U mnie jest wykręcona ok. 1,5 obrotu. Iglica jest chyba na drugim wycięciu od góry ale dokładnie nie pamiętam. Silniczek na wolnych obrotach pracuje równo i zapala na widok kluczyka.
majkelGośćbardzo dziekuję
za pomocDamianGośćWitam,
Rozważam zakupienie pierwszego moto 125 właśnie z tych dwóch Zipp Raven/ Benyco Dark Star 125
Jako laik mam sporo dylematów do rozważenia, (a od pana w sklepie dowiem się tylko tyle, że najlepszy z nich wszystkich to tylko taki który on ma na sprzedaż, Barton Classic 125= za takie porady to podziękuje :D)
Na pierwszy rzut oka dizajn jest niemalże identyczny, a szukając informacji o nich natrafia się na przeróżne dane już nie mówiąc o osiągach.
Różnica w cenie jest spora bo ponad tysiaka, a bez sensu jest przepłacać za nalepkę.
Moje pytanko brzmi.
1. który jest solidniejszy na długie trasy? Czy ktoś się może pochwalić pokonaną trasą tymi modelami z pasażerką np 200-400km, dzień? Czy może mnie pogięło?
1.b. Który wygodniejszy na dłuższe trasy?
2. Marzy mi się wycieczka w góry, ale czytałem że idzie te maszyny (z taką pojemnością i mocą + pasażer) zamęczyć takim podjazdem, ile w tym prawdy?
3. Z tego co widziałem, Vmax nie przekracza 90km/h. Czy jest możliwość poprawienia prędkości Max, aby to przelotówka była 90 km/h? czy jest jest to mrzonka i powinienem rozważyć inne modele? Zrezygnować z chopperów?Zastanawiam się tylko, czy może mocniejszą jednostką od takich celów będzie Zipp Raven 125 Lux, ale to kawał kloca o ponad 50kg cięższy i wydaje mi się, że owy ciężar wraz zadusi jakiekolwiek osiągi, więc wracając do początku po co przepłacać…?
Wiem, że to czajna prodakszyn więc nie oczekuję że będą niezawodne, ale chciałbym zdrowo nastukać kilometrów, bo z każdym dniem rośnie mi zajawka na ten temat, a nie chciałbym zrobić jakiejś głupoty w tylu wydania 9 tyś na wersje LUX, a okaże się że wersja podstawowa jest wydajniejsza 🙂
Generalnie zależy mi na wygodzie, stylu oraz przyzwoitej prędkości, prędkość głownie do sprawnego (bezpiecznego) wyprzedzania.
Po wyprzedzaniu Tira autem służbowym z silnikiem 1.1 mam sporą awersje do tego typu manewrów.Będę wdzięczny za wszelkie porady, krytykę i opinie. Jeżeli uważacie że powinienem popatrzyć za innymi maszynami również proszę o taką informacje.
9tyś to mój max jaki bym niechętnie wydał na szmelc, ale jeśli miała by być jakaś lepsza jakość, to bez oporów 🙂
Pozdrawiam i z góry serdecznie dziękuje.
DamianBeniamin MuchaKeymasterNo to tak:
Zipp Raven 125 = Banyco Dark Star 125
Jedyna różnica to taka, który serwis masz bliżej i w którym mechanicy lepiej się znają na motocyklach.Co do tego typu motocykli to Dark Starem nie jeździłem, choć Benyco obiecało dać na testy, muszę się przypomnieć. Kolega ma Keewaya Superlighta i jeździ razem z żoną na wypady do 150 km bez problemu. A silnik taki sam.
Co do motocykli typu Twin (Honda 125CBT, Junak M11/M16 czy Zipp Lux) to moc mają one podobną ale moment obrotowy większy. Co jednak przekłada się na komfort podróżowania we dwoje.
Natomiast dużo lepiej zbierają się motocykle z silnikiem ZS125 (klon hondy CB).
Czyli Romet Soft, Barton Classic, Junak 121.Tylko że te sprzęty są też gabarytowo i optycznie mniejsze od wymienionych przez Ciebie. Napisz proszę ile ważysz i ile masz wzrostu.
Pozdrawiam.
DamianGośćOk, czyli już pomogłeś mi wyeliminować Ravena ze względu na wywindowaną cenę, dzięki! Jeden dylemat mniej (no chyba, że jakiś salon chce spuścić tą nadmuchaną cenę to z chęcią kupie)
Tak poczytałem relacje na tej stronce o junaku m11 i wydał się ciekawy ze względu na osiągi.
Rozważając tą opcje trzeba postawić m11 vs raven Lux
Cenowo bardzo podobnie oba modele wypadają, z lekką korzyścią dla ravena lux, ciekawi mnie Twoja opinia w kwestii tych jednośladów na który byś postawił, bo o luxie nie idzie nawet bardzo opinii poczytać…
Na m16 nawet nie patrze, to już za duży klocek do gibania.Ponowie pytano, czy istnieją jakieś legalne przeróbki zwiększające wydajność silnika zamontowanego w Benyco Dark Star? Osobiście mało mnie interesuje spalanie, litr w te czy tamte nie robi mi różnicy 🙂
Moje parametry
175cm
75kgPozdrawiam
DamianmajkelGośćmam benyco dark stara kilka miesiecy – zrobilem nim dotychczas ok 1500 km.
podoba mi sie coraz bardziej, jechałem juz nim 100 km/h. najdłuzsza trasa to ok 50 km po płaskim.
jest ok. nie wyobrazam sobie jazdy z pasazerem w górach. przy podjezdzie na wiadukt bez pasazera odczuwam brak mocy :). technicznie nie znam sie za bardzo ale przed odbiorem moto z salonu polecam sprawdzic luz kierownicy (musza dokrecic ) u mnie byl taki luz ze kiera chodziła jakby łozysk nie bylo. sprawdz kierunki swiatła wszystko co tylko przyjdzie do głowy, dealerzy chca szybko i bez dodatkowej pracy sprzedac moto, a masz zagwarantowany przeglad zerowy, ktory ja zbagatelizowałem – zapomniałem o nim. przed odbiorem sprawdz obroty czy są wyregulowane, zobacz czy sie wkreca na obroty nie mowie ze od razu na 10 tys . ogolnie dla jednej osoby bez pasazera dla mnie ok. wiadomo ze jak dasz 10.000,00 zł kupisz kymco zing (ogladalem) bedziesz chyba? bardziej zadowolony bo wykonanie 100 % lepsze tylko ze cena tez o 100% wyzsza :).majkelGośćogolnie jestem z moto zadowolony mniej z serwsów i dealera ktory sprzedał mi motor
AltonGośćRównież mam Dark Star’a z przebiegiem ok. 2000km i mogę potwierdzić opinię, że do jazdy w górach we dwójkę zdecydowanie się nie nadaje. Jednym z niewielu modeli, który w pełni wykorzystuje możliwości jakie daje ustawa o 125ccm jest Hyosung GV125C Aquila. Warto mu się przyjrzeć tyle tylko, że cena jest dość wysoka.
PozdrawiamCzarnyGośćCześć,
Od niedawna jestem posiadaczem Zipp Raven`a 125. Moje pierwsze „zasilane 2 kółka”.
Wygląd i dźwięk zupełnie jak nie 125. Cena z którą udało mi się kupić też śmiesznie niska…
Jednak borykam się tak jak większość ze słabym skręceniem moto (co już zostało ogarnięte).Beniamin widziałem we wpisach, że jesteś w stanie powiedzieć coś więcej o moto po numerze VIN. Byłbym dźwięczny za jakieś info początek numeru to „LAN…”
Przy okazji od razu chciałbym zapytać o słabe ładowanie.
Gdzieś wyczytałem, że już parę osób miało z tym problemów, czy rozwiązaniem może być wstawienie lampek LED?
Chodzi mi o stop, kierunki, postojowe etc.
Jako, że moto jest teraz ode mnie 300 km więc nawet nie mam jak podglądnąć co tam idzie.
Możecie podpowiedzieć czy jest sens zabawy w taką wymianę czy przerywacz w tym modelu też będzie do roboty, oraz jakie diody LED?Pozdrawiam,
RafałRobGośćMoim zdaniem lepiej jednak zainwestować w prawko i kupić przynajmniej 250-tke z 30 KM. Zupełnie inna jazda przy tej samej a nawet niższej cenie za moto. Sam się zastanawiałem nad Hyosungiem gt125 jednak jego cena skutecznie mnie zniechęcała. Miałem do dyspozycji 8 tys zł. Zdałem na kat.A kupiłem yamaszkę 250 za 6 tysi i jeszcze kaska została. Polecam ten sposób. Radość z jazdy/moc znacznie większa/ spalanie prawie to samo.
MFGośćRomet Soft i Junak 121 (Zipp VZ 1 / Toros Negro) mają niż Barton Classic silnik. Pierwsze dwa nie mają wałka wyrównoważającego, ten ostatni wałek posiada (to ten sam silnik, co w Junaku 123).
MFGośćUuu… teraz zauważyłem, że odpowiedziałem na wpis z pierwszej strony, nieco „po terminie świeźości”.
SylwekGośćWitam jezdze losiem 50ccm lecz chcialbym sie przesiasc na wiekszego chopperka. A wiec pytanie do was co polecacie? 125ccm, max 8tys zl. Moze byc chinczyk moze byc markowy. Zalezy mi abym mogl sie zmiescic w 8tys zl za nowy motocykl. Chcialbym polatac 60-80km dziennie, mam 168cm wzrostu i waze 53kg. Dobrze by bylo aby byl jak naj mniej awaryjny. Z gory dziekuje za pomoc. 🙂
NowywbranżyGośćJak najmniej awaryjny? To sugeruje Japończyków. Za 8 tysięcy jest z czego wybierać, na pewno odpada jedynie Honda Shadow ale to najdroższy motocykl 125ccm i nawet Varadero się chowa. Proponuję te z silnikiem V2, Intruder, Virago. Jest jeszcze Hyousung Aquila, dobry sprzęt a za te pieniądze znajdziesz młodszy rocznik. A generalnie to wszystkie są porównywalne więc szczerze radzę pokierować się sercem i potem mieć jak najwięcej frajdy z jazdy.
SylwekGośćNowywbranży mi chodzi o nowe moto z salonu a z twoich wymienionych nic nie znalazlem nowego 😉
Beniamin MuchaKeymasterJeżeli chodzi ci o chopperka i chcesz nowego, a chcesz wydać 8tysi, co celuj w Junaka M12 lub tańszego Bartona Classic. Jak tylko obejrzysz M12 to zobaczysz różnicę w jakości w stosunku do Kingwaya Łoś. M12 można wyrwać za 6900 to i na jakiś wypad czy ubranie zostanie.
SylwekGośćBeniamin Mucha a co mozesz powiedziec o benyco 125 lub cos innego niz junak?
Beniamin MuchaKeymasterAby dobrać najlepszy dla Ciebie motocykl, musisz wiedzieć jaki styl Ci pasuje (chopper, ścigacz, naked, turystyk) i ile masz kasy do wydania. Wtedy wiesz czego szukać.
Jeżeli interesuje Cię chopper i nie Junak, to obejrzyj
– Keewaya Superlighta. Te z rocznika 2015 mają w większości problem z cieknącymi zbiornikami i Romet który jest gwarantem keewaya w Polsce nie wymienia baków na nowe, tylko klei jakąś żywicą, ile to rozwiązanie wytrzyma nie mam pojęcia. Mam nadzieję, że Keeway w roczniku 2016 tego dopilnował i baki będą OK. W poprzednich rocznikach Superlighta nie występowały praktycznie żadne problemy z motocyklami. Keeway to chińska klasa premium.
Silnik 156 FMI OHV, kopia hondy CG. Dobrze dotarty 100km/h poleci– Zipp Raven LUX 125. To firma Benda, która sprzedawała u nas kiedyś skutery. Te skutery widuje się na ulicach do dziś co raczej świadczy o dobrej jakości. Ten motocykl jest o tyle fajny, że ma dwa cylindry co daje nam dosyć fajny moment obrotowy, a więc przyspieszenie. Moc 12 KM porównywalna z Junakiem 121 czy Rometem Soft, ale jednak dwa cylindry robią swoje, dodatkowo chłodnica oleju i porządne hamulce tarczowe. To wszystko składa się na cenę. Oczywiście Zongshen (czyli M12) będzie lepszy jakościowo od Bendy, ale ta za to oferuje mocniejszy i lepiej wyposażony motocykl. Zipp Raven Lux to konkurent Lifenga (Junaka M11)
– Benyco BR 125, klasyk z wyglądu. Budżetowy motocykl, bez zbędnych bajerów i z twardą kanapą ale w tej cenie oferujący najlepszy stosunek jakości do ceny w segmencie najtańszych motocykli. Silnik takiej samej konstrukcji jak ten z Keewaya
– Benyco Dark Star / Zipp Raven, ciężki duży krążownik. Ładny bo duży, niestety 125-tka może mieć problem do rozbujania go do 90km/h, szczególnie z ciężkim kierowcą. Obie firmy kupują ten model z dwóch fabryk oferujących różną jakość Xiantian (Kinroad) lub Yamasaki. Xiantian odrobinę lepszy od Yamasaki. W tych modelach może się zdarzyć, że przy zbyt mocnym naciągu łańcucha lub częstej jazdy z pełnym obciążeniem po około 20 – tysiącach km urywa się mocowanie tylnej zębatki. Niefortunnie rozwiązanie gum zabieraka, znane również w Romecie R250 z rocznika 2012 i późniejszych.
– Romet R125, to po prostu znana już w Polsce R150 z mniejszym silnikiem. W zasadzie dobry motocykl, produkowany przez Senke (tego samego co produkuje ZK 125, K125, Division 125). Silnik ma taki sam jak Romet Division 125.
Polecam poszukać używki z niskim przebiegiem, może już doinwestowanej i z dobrych rąk. Jest duże prawdopodobieństwo iż usterki wieku dziecięcego zostały poprzez poprzedniego właściciela usunięte. Motorek jest dobrze dotarty a ty zyskasz trochę kasy w portfelu. Dobrze przeglądnąć fora tematyczne, bo tam zawsze możesz prześledzić historię danego egzemplarza.
SylwekGośćOgladnalem troche youtuberow z wypowiedziami o junaku m12. Moze go sobie sprawie. Narazie czeka mnie zrobienie prawka A1 jesli do przyszlej jesieni nic fajnego sie nie pojawi to junak bedzie moj. Pozdrawiam i Lewa 🙂
ZbyszekGośćWitam
Mam pytanie gdzie dokupię do Yamasaki YM125- A2 bagażnik taki z oparciem,żebym za oparciem
mógł zamontować coś na schowanie 2 kasków.
Pomoże ktoś bo nie łapię się w tym.To po rowerze mój pierwszy jednośladBartkinUzytkownikOba modele, jeśli różnią się tylko naklejkami, prawdopodobnie mają te same podzespoły i silniki, więc ich osiągi będą podobne. Silniki 125 cm³ radzą sobie dobrze na krótkich trasach, ale 200 km, zwłaszcza w dwie osoby, może być męczące – osiągi spadną, szczególnie przy większych prędkościach. Jeśli zależy Ci na komforcie i niezawodności w trasie, warto zainwestować w modele z mocniejszym silnikiem lub lepszym zawieszeniem.
______________________________________
-
AutorWpisy