Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wymiana oleju w chińczyku

Strona główna Fora Opinie Wymiana oleju w chińczyku

Przeglądają 7 wpisy - 1 przez 7 (z 7 w sumie)
  • Autor
    Wpisy
  • #2171 Reply
    Rob
    Gość

    Mam pytanie do fachowców pokroju Baniamina o wymianę oleju. W instrukcji obsługi mojego Routera RM 125 każą wymieniać co 1500 km. Czy faktycznie trzeba aż tak często? Jestem po drugiej wymianie a kilometry lecą szybko…Olej zalecany przez producenta tani nie jest- prawie 50 zł…Full syntetyk Liqui Molly racing 4T.Co Wy na to!? Dzięki za info!…

    #2172 Reply
    Rob
    Gość

    Czy tak częsta wymiana może być spowodowana brakiem filtrów oleju w tanich chińczykach?..Ponoć jakieś sitka tylko tam są!? Niewymienne?… Polecicie olej który można rzadziej wymieniać bez złych konsekwencji dla silnika!? 🙂

    #2173 Reply
    Rob
    Gość

    Obecnie używany to Liqui Moly Racing 10W40

    #2174 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Beniamin wystarczy, chyba nie jestem taki znowu stary żeby mi „Panować” lub pisać po nazwisku a po za tym, motocykliści są zawsze na TY i na Cześć, dlatego też pozdrawiamy się nawzajem mijając się na ulicy, jesteśmy kumplami/braćmi…

    Rob, częsta wymiana oleju silnikowego w chińczykach wynika z braku porządnego filtra oleju. Opiłki z pracującej skrzyni biegów dostają się do łożysk powoli uszkadzając je. Brak filtra oleju w silniku hondy CG, wynika z tego, iż silnik ten był projektowany przedewszystkim na rynki Azji i Afryki gdzie nie było a latach 70-tych mowy o dostępności części eksploatacyjnych. Olej pewnie był ogólno dostepny, a z filtrami mogłobyć już gorzej.

    Tak naprawdę mógłbyś dla oszczędności filtrować ten olej który spuścisz z motocykla przez filtr papierowy i uzyć jeszcze raz stosując jedynie dolewkę świeżego, no ale to chyba trochę przerost formy nad treścią.

    Myślę że bez straty dla silnika możesz przedłużyć wymiany na 2tyś.km. A i nie wiem czy wymieniasz olej samemu, ale warto się nauczyć. Bo szkoda kasy tracić w serwisie. Musisz tylko znaleźć znajomego mechanika który przyjmie od Ciebie olej zużyty.

    Ja w moim romecie Z125 uzywałem oleju Castrol Power 10w40 półsyntetyka motocyklowego, i było całkiem dobrze. Aktualnie używam oleju motocyklowego Orlen PLATINUM Moto 4T 10w-40, 4litrowe bańki kupuje mi kolega w jakiejś hurtowni za 75zł.

    Istnieje również teoria iż silniki chińskie mogą spokojnie pracować na oleju samochodowym, gorzej wtedy chodzi skrzynia biegów i być może szybciej zużywa się sprzęgło. W KCM mamy gościa który przez 80tyś.km lał do chińczyka samochodowy lotos i padła mu skrzynia biegów, no ale po takim przebiegu to miała prawo chyba…

    #2176 Reply
    Rob
    Gość

    Dzięki za odp. Beniamin!:) Będę kupował hurtem to taniej wyjdzie. Olej sam wymieniam, o wiele lepsze dojście niż w samochodzie. Za pierwszym razem nawet przepłukałem silnik naftą lotniczą ale potem już się w to nie bawiłem- za duży smród w piwnicy w bloku…Zrezygnowałem nawet z przeglądów gwarancyjnych bo są po 220 zł a motorek za niewiele ponad 3 tys.zł…Kilka drobiazgów już zrobiłem( wymiana uszczelki wskaźnika paliwa- ciekło, naciąg łańcucha i ogólne dokręcanie od wibracji) a moto ma 4 m-ce dopiero. Ale i tak jestem zadowolony, moje pierwsze moto w życiu ( dzięki ustawie) a już 40-stka na karku!..Nigdy nie było czasu i potrzeby zrobić prawka A ( wszystkie inne mam). Pozatym brak garażu – odwieczny problem. Chińczyk wchodzi na styk do piwnicy ale tyłem trzeba pozarzucać:) Moto super sprawa! Załapałem bakcyla i już marzy mi się większy, lepszy!..Varadero…Shadow…Aquila…Ogromny wybór! To się rozpisałem:) Pozdro& dzięki jeszcze raz!

    #2573 Reply
    pysiu
    Gość

    Jeszcze raz pytanie do Beniamina.
    Gdzie jest filtr oleju w zippie ravenie 125 lux.
    Odpisz proszę.

    #2574 Reply
    pysiu
    Gość

    Dzięki za odpowiedź na KCM w tym temacie. Proszę jeszcze o uzupełnienie.
    LWG.

Przeglądają 7 wpisy - 1 przez 7 (z 7 w sumie)
Odpowiedz do: Wymiana oleju w chińczyku
Twoje informacje