Strona główna › Fora › Przepisy prawa › Przekładka silnika 125 na 250 od strony formalnej.
- This topic has 7 odpowiedzi, 2 głosy, and was last updated 3 years, 7 months temu by Cop.
-
AutorWpisy
-
MFGość
Cześć.
Chodzi mi po głowie coś takiego: Kupić motocykl o poj. 125 ccm, nauczyć się na nim jeździć (2h doświadczenia to trochę mało), zrobić kat. A i po roku, dwóch – wymienić silnik na 250 ccm.Pytanie, jak taką podmianę zalegalizować? Potrzebne są jakieś specjalne badania, czy wystarczy wizyta w stacji diagnostycznej? Bo domyślam się, że jakiś papier do wniosku o zmianę parametrów w dowodzie rejestracyjnym trzeba dołączyć.
Beniamin MuchaKeymasterTo zależy od upierdliwości Wydziału Komunikacji.
Ale z tego co wiem to potrzebne jest:– faktura za zakup silnika
– faktura za usługę montażu przez mechanika
– przegląd specjalny w Stacji kontroli pojazdówMFGośćCzyli nic nadzwyczajnego. Nie rozumiem tylko wymogu przedstawienia faktury za usługę montażu. Zawód mechanika nie jest koncesjonowany i nie wymaga uprawnień, więc formalnie nic nie przeszkadza temu, aby taką rzecz zrobić samemu. Od weryfikacji poprawności i zgodności z przepisami jest przecierz diagnosta.
Ale cóż, nie jest to ani pierwszy, ani ostatni przejaw bzdurnej biurokracji…
Beniamin MuchaKeymasterByłem dziś w wydziale komunikacji. Dowiedziałem się co następuje :
Zmiana silnika na większą pojemność to zmiana konstrukcyjna.
W przypadku przekładki własnej należy mieć przegląd specjalistyczny z okręgowej stacji kontroli pojazdów (nie wszystkie stacje mogą to zrobić, ale w mojej okolicy są co najmniej dwie).
Na tym przeglądzie diagnosta musi podać nowe parametry silnika i określić nową masę motocykla.
Tutaj uwaga: większą masa silnika zmniejsza dopuszczalną masę całkowitą a tym samym dopuszczalną masę ładunku.Z takim przeglądem udajemy się do wydziału komunikacji.
Koszt 72,5pln za zmianę dowodu rejestracyjnego. Koniecznie musimy też dokonać wpisu do karty pojazdu.Później zgłosić do ubezpieczenia OC zmianę pojemności i na tym koniec.
Co innego ze zmianą motoroweru na motocykl. To już zmiana klasyfikacji pojazdu.w praktyce nieopłacalna.
MFGośćNie zapytałeś przypadkiem o tę nieszczęsną fakturę za usługę wyminy silnika?
TomaszGośćMam pytanie o zmianę w drugą stronę. Większy motor (z racji wzrostu) i silnik 125. Np gs500 z silnikiem 125
TomaszGośćMam też w planie przebudowę „ruska” na silnik yamahy lub suzuki. Cz ktoś orientuje się jak to wygląda prawnie?
CopGość@ Beniamin Przepisy mocno się zmieniły, przekładka silnika musi być zrobiona w profesjonalnym serwisie (nie da się tego zrobić w „garażu”). Potem specjalistyczne badania techniczne i badania na hamowni w celu ustalenia stosunku mocy do masy (chyba że silnik ma homologację na EU do konkretnego typu motocykla) i potem kolejne badania techniczne i tutaj diagnosta może zażądać ekspertyzy fachowca. Na koniec rejestracja.
-
AutorWpisy