Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Proszę o poradę w wyborze motocyklu

Strona główna Fora Opinie Proszę o poradę w wyborze motocyklu

Przeglądają 14 wpisy - 1 przez 14 (z 14 w sumie)
  • Autor
    Wpisy
  • #3559 Reply
    Hematolog
    Gość

    Witam,
    Dopiero zaczynam przygodę z motocyklami. Zmierzam nabyć którys z tych modeli:
    -hondy shadow 125
    -Aprilia Classic 125 Red Rose
    Hyosung GV125C Aquila
    -Mz rt 125
    – Honda varedero (o ile istnieje możliwość przeróbki/obniżenia siedziska)
    Proszę o opinie czy te maszyny spełnią moje oczekiwania (przeglądalem ma kilku stronach ich parametry ale co z strona to inne informacje…)
    Ewentualnie proszę o propozycje innych modeli, ktore spełniały by moje oczekiwania:
    – modele chopper/cruisier ale może też być inny (do wyjazdów turystycznych)
    -o predkości przelotowej minimum 90km/h (tak by jazda trasa i wyprzedzenie tira nie było problemem)
    -wysokość siedziska maks 74cm (bo jestem niski mam 169cm wzrostu)
    -prześwit nadkola i podwozie w miarę wysokie (tak by można było też w razie potrzeby pojechać drogą polną czy leśną)
    -niska awaryjność, (bo mechanik ze mnie żaden)
    potrzebuje maszyne do dłuższych tras z pasażerem w góry itp. wiec potrzebuje wybrac najmocniejsza 125.
    Wiem że to jak sobie motocykl poradzi w długich trasach, zależy od Mocy KM, od rodzaju chłodzenia (cieczą najlepiej), liczbie cylindrów (czytałem że to wpływa na moc na wysokich i niskich obrotach choć nie dokonca wiem czy dobrze zrozumiałem), oraz od wagi motoru i mojej wraz pasażerem (moja waga plus pasażer nie bedzie przekraczać 130kg)
    Z góry dziękuję, za wszelkie komentarze i sugestie

    #3562 Reply
    Karol
    Gość

    Szczerze mówiąc to żadną 125 tką nie wyprzedzisz spokojnie tira w trasie np. na expresówce. Do jazdy w dalekie trasy w dodatku z pasażerem potrzeba min.50 KM. 125 tka dobra jest tylko na miasto ewentualnie na krótkie wypady za miasto bocznymi drogami krajowymi. Jedyny plus to to że mało pali…

    #3563 Reply
    Nowywbranży
    Gość

    15-konne motorki bez problemu wyprzedzają TIR-y na ekspresówkach. Nie zmienia to faktu, że niezbyt się nadają na takie drogi. Nieprawdą jest też, że nie nadają się w trasy, jest masa filmików o tym jak zwiedza się świat na 125 ccm. Wszystko zależy od chęci, zwiedzić góry można na nogach, rowerze i na 125 ccm da się jak najbardziej, trzeba tylko chcieć i się dopasować, a nie od razu zniechęcać. Chociaż w 2 osoby będzie trudniej.

    Z podanych motorków:
    -Shadow byłaby super ale jej cena jest kosmiczna.
    -Aprilkę trudno byłoby znaleźć w dobrym stanie nieodblokowaną, silnik 2T wymaga wzmożonej opieki.
    -Hyousung Aquila to dobra opcja, mocny, wygodny, niezbyt awaryjny i stosunkowo niedrogi.
    -MZ RT to też fajny motorek ale trudno o dobry egzemplarz i części.
    -Varadero chyba byłoby najlepsze(bo sam nim jeżdżę :D), moc, wygoda, stabilność, wstawiasz szybę i pełen relaks, nie boi się polnych dróg, ale jest dość drogie(nie aż tak jak Shadow) i ten wzrost, musiałbyś usiąść na nim i ocenić, to jedyne dobre wyjście. Przy 170 cm wzrostu powinieneś dać radę, zawsze możesz zlecić modyfikację kanapy, tapicer zabierze nieco gąbki i będzie ciut niżej.

    Możesz rozejrzeć się jeszcze za Derbi Terrą – bardzo kusząca alternatywa dla Varadero jeśli tylko znajdzie się dobry egzemplarz.

    #3567 Reply
    Hematolog
    Gość

    Nowywbranzy, i to jest odpowiedź jakiej oczekiwałem, pisałem już na dwóch forach.i tylko.ciągle słyszę, że się nie da ze kompromisy, że awykonalne i zero konstruktywnych opini na temat określonych modeli w aspekcie moich wymagań. Do tej pory jeździłem junakiem 50 i to.właśnie on się nie.nadawal na górki (bo ledwo ciągnal 30 km/h) i ekspresowki (bo po odblokowaniu i drobnych modyfikacjach miał kolo 6KM). Nie zależy mi żeby jedzic 150km/h tylko bym mógł wjechać Jak będzie pod górę, nie będąc wyprzedzany przez nawet rowerzystę. Zaś na trasie nie będąc wyprzedzany przez wszystkie tiry i w trakcie tego latając po całym pasie ściagany.
    Oglądałem shadowki full.opcja z skórzanymi kuframi,szyba, oparciem, itd, w cenie.kolo.11tys przebieg poniżej 20tys. Facet mi powiedział ze jakby brakowało mocy to.można zębatke/łańcuch wymienić, wiec z.mocą chyba nie będzie problemu. Pytanie, jak.się ma honda varedero do.shadow, z tego.co.czytałem.to.silniki te same, a waga jak? Zwrotnosc? Skoro masz ten model możesz mu napisać coś więcej?
    P.S. Aprilli i mz rt juz nie biorę pod uwagę, teraz myślę między shadow, varedero i hyosung (hyosung dużo słabszy od shadowki? Zastanawiam się bo w cenie.używanej shadow-oczywiście w stanie bb.dobrym – dostane nowego hyosung)? I jak gabarytowo wychodzą.te trzy modele?

    #3568 Reply
    Mati
    Gość

    Ja z kolei doradziłbym zupełnie inną opcję. Otóż rok temu kupiłem najtańszą dostępną 125 tkę na rynku – Rometa RM125 – za 2800 zł (teraz można nawet za 2 tys.używkę)- do posmakowania i nauki jazdy.Wystarczający na początek.Spodobało mi się, nabrałem wprawy. Po kilku miesiącach zdałem egzamin na A. Sprzedałem Rometa za 2 tys.,kupiłem 12 letniego Transalpa 650 w super stanie za 5 tys zł! Fantastyczne moto! Łączny koszt (2 motocykle,kurs, egzamin,kask,pełny ubiór z Allegro) wyniósł mnie niecałe 10 tys. zł.(!!!) czyli mniej niż Varadero czy Shadow w 125 a frajda z jazdy duuuuuużo większa. Polecam ten sposób. Kupno 125 tki za kilkanaście tys.zł moim zdaniem mija się z celem.

    #3572 Reply
    Hematolog
    Gość

    Rozumiem. Ale przez najbliższe 3 lata nie mogę zdawać.na A. Poza tym.potrzebuje motor na.ten rok. Na.wyjazd objazdowy, po Słowacji. I tak nie wyrobił.bym się z prawkiem. oczywiście będę nim jedzic tez do pracy, na codzień. Ponawiam swoje pytania.z.poprzednich postów.

    #3573 Reply
    Robi
    Gość

    Tylko Honda Varadero dla Ciebie. Może być nawet ta stara z lat 2001-2004 za ok. 5 tys. zł.

    #3575 Reply
    Nowywbranży
    Gość

    Wszystko jest wykonalne, na Junaku 50 ccm też by się dało ;). I pamiętaj, że na Słowacji można pomykać tylko skuterami 125 ccm, jadąc tam motorkiem z manualem jest ryzyko.

    Varadero zdecydowanie lepiej daje sobie radę poza asfaltem, ma duży bak na 17 l benzyny(Shadow ma ciut mniejszy), można zamontować kufry na bagaże i za 11 tysięcy znajdzie się egzemplarz po liftingu, z bezobsługowym wtryskiem paliwa. Shadow jest za to lżejsza, powinna zatem być ciut bardziej dynamiczna ale będzie starsza. Zwrotność każdej 125 ccm. jest co najmniej dobra. Oba motocykle są świetne, wybierz ten, który Ci pasuje wizualnie i dobry egzemplarz będzie pod ręką.
    Hyosung nie niemal nie odbiega jakością czy osiągami od Hondy Shadow, a za znacznie mniejsze pieniądze znajdzie się świetny egzemplarz i bym się ku niemu skłaniał jeśli tylko dorwiesz wersję 15 koni(czasem było 13,5 km). Przede wszystkim motorek ma się podobać bo każdy z nich to czołówka. Pamiętaj o wydatkach na odzież motocyklową i przegląd motocykla po zakupie.

    #3576 Reply
    Nowywbranży
    Gość

    Dorzucę tylko, że chociaż każdy wybór będzie dobry, na Twoim miejscu wybrałbym Varadero, jest najlepiej dostosowane do turystyki i chyba najwygodniejsze na polskich wybojach drogowych.

    #3577 Reply
    Kruk
    Gość

    Kolego, ale na prawku kat. B 125 cc na Słowacji to tylko z automatem!

    #3578 Reply
    Kruk
    Gość

    Varadero w sensownym stanie to raczej 8+ tys.. Ceny wiaderka i shadowki 125 zrobiły się chore…

    #3583 Reply
    Hematolog
    Gość

    Rozumiem, fajny daliscie mi ogląd na sprawę. Jeśli varadero nie będzie za wysoki dla mnie to wezmę, w innym wypadku honda shadow, hyosung przez chwile.myślałem czy nie.wziąć nowego? Bo w tej samej cenie.co.używana honda shadow? (a co do tego ze ma 13,5KM to mam kumpla co mi zrobi ten tłumik żeby była.jak.starsze modele z 15KM)
    I jeszcze.jedno pytanko.może nie do końca w temacie ale skoro napisaliście ze po Słowacji nie można ma B 125cm3, to takie pytanie, a jak w pozostałych krajach na południe od Polski? Czechy, Bułgaria, Ukraina, Węgry itp.?

    #3585 Reply
    Kruk
    Gość
    #3587 Reply
    Nowywbranży
    Gość

    A co takiego można zrobić z tłumikiem, żeby odzyskał 1,5km? Pytam poważnie czy Hyosung miał taką blokadę, bo pierwsze słyszę. Jeśli kumpel chce „odzyskać” te 1,5 km robiąc z tłumika przelotową rurę to… Nie, nie sądzę.
    I nie wiem czy jest sens kupować nowego Hyosunga, skoro używki mają takie fajne ceny.

Przeglądają 14 wpisy - 1 przez 14 (z 14 w sumie)
Odpowiedz do: Proszę o poradę w wyborze motocyklu
Twoje informacje