Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Pierwsze moto sportowo-turystyczne

Strona główna Fora Opinie Pierwsze moto sportowo-turystyczne

Przeglądają 7 wpisy - 1 przez 7 (z 7 w sumie)
  • Autor
    Wpisy
  • #2047 Reply
    Michał Rafał Gabriel
    Gość

    Cześć,

    Przymierzam się do zakupu pierwszego moto.
    Ważne, by wyciągnął te 90 kmph z dwoma osobami (ok 140 kg) i plecakiem z ciuchami na zmianę oraz był wygodny podczas dłuższych wycieczek.

    Moje typy to:
    Honda CBR
    + jakość
    + wygoda
    + moc
    + chłodzenie cieczą
    +/- wtrysk
    – używka i możliwe nieprzewidziane wydatki
    – cena

    Honda CBF
    + jakość
    + niskie zużycie paliwa
    – używka i możliwe nieprzewidziane wydatki

    Yamaha YBR
    + łatwa w obsłudze, w sam raz na start
    + niskie zużycie paliwa
    + cena za sprowadzaną
    – dodatkowe opłaty
    – używka i możliwe nieprzewidziane wydatki
    – bęben

    Junak 123
    + moc (podobno)
    + nowy
    + raty
    + wałek wyrównawczy
    + silnik od YBR (podobno)
    +/- spalanie 2-3 litry wg użytkowników
    – chińczyk
    – niska prędkość przelotowa (może nie dać rady z dwojgiem)
    – marna jakość wskaźników

    Junak RS125
    + nowy
    + raty
    + produkowany w tej samej fabryce co YBR
    – co nie oznacza tej samej jakości
    – chińczyk
    zawyżona moc na stronie dystrybutora
    – brak info o spalaniu
    – bęben

    Ew. Junak 126 lub 127, ale mam wrażenie, że to sztuczne zapychanie oferty. Różnią się tylko wyglądem i wagą.

    Junaki zostały już przetestowane przez słynnego Krzysztofa Trokę i dają radę, choć czekam na test portalu którego częścią jest forum a także innych użytkowników.

    Faktem jest, że chińskie „dziś” a „wczoraj” to istna przepaść, jednak obawy pozostają.

    P.S.
    Mam ~173 cm wzrostu i nie mam pojęcia jak dobiera się rozmiar.

    #2048 Reply
    Roman
    Gość

    Witam.Jestem posiadaczem HONDY CBF 125 z 2012 r.Mam przejechane 15000 km,wycieczki 250-300 km nie robią wrażenia na motocyklu.Na dłuższe wyjazdy się szykuje.Do tej pory 0 awari tylko bieżący serwis,spalanie w trasie 1,8-2,0 l/100 po górach najwyższe spalanie jakie odnotowałem to 2,28 przy ostrej jeździe.Moto polecam za niezawodność i spalanie.

    #2056 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Junak 123 nie ma silnika z YBR 125 tylko silnik kopię hondy CB 125.
    Junak RS125 ma taki sam silnik jak YBR, co więcej producent jest największym Chińskim dostawcą części dla Yamahy (dwie spółki JV 50/50%).
    Spalanie Junaka RS 2,8litra/100km. Co do zawyżonej mocy na stronie importera czy dystrybutora to wynika to z wymogów homologacyjnych, wierzyłbym bardziej w zapewnienia fabryki czy dystrybutora niż to co jest na świstku bezwartościowego papieru. Ten papier to po prostu mus biurokratyczny, a czy dotyczy on dokładnie tego silnika co jest zamontowany i tej konfiguracji, nie mnie wnikać ani oceniać. Nie tak dawno w USA pojawiły się motocykle które mimo że miały homologację to nie spełniały wymogów emisji spalin. Wszystkie nie zarejestrowane zostały odesłane.

    #2058 Reply
    Michał Rafał Gabriel
    Gość

    Czyli dystrybutor ściemnia w papierach bym szybciej jeździł? Miło z ich strony.
    123 ma kopię z Hondy CBF czy CBR? A może to ten sam?
    Czy testując RSa jechaliście w dwie osoby? Jest to dla mnie ważne by nie jeździł jak skuter.
    Jak bardzo odczuwalna jest różnica pomiędzy bębnem a tarczą?

    #2059 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Podczas testów jeżdżę sam, ale ważę 96km.

    Junak 123 (zontes monster) ma silnik klon hondy CB.

    Klon hondy CBF ma Romet ADV.

    Jeżeli chciałbyś kupić ybr to lepiej wziąć RS. Bo po co przepłacać.

    Zippa VZ 2(zontes monster), odbieram w środę. Tylko na tydzień, ale postaram się szybko materiał poskładać.

    #2060 Reply
    Michał Rafał Gabriel
    Gość

    Czymś różni się ten Zipp od Junaka prócz ceny? Junak jest droższy o ok 350 zł od Toros Ion a tylko 50 zł od Zipp-a.

    #2061 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Czy się różni…
    Poziomem opieki posprzedażnej. Szybkością reakcji na ewentualne usterki. Podejściem do klienta.

    Być może poziomem kontroli jakości wejściowej.

    Szczerze mówiąc gdybym nie miał zacięcia do mechaniki to nie chciałbym aby pracownik z działu rtv składał mój motocykl.

Przeglądają 7 wpisy - 1 przez 7 (z 7 w sumie)
Odpowiedz do: Pierwsze moto sportowo-turystyczne
Twoje informacje