Motocykl na sezon – ok. 5k

Strona główna Fora Opinie Motocykl na sezon – ok. 5k

Przeglądają 50 wpisy - 1 przez 50 (z 77 w sumie)
  • Autor
    Wpisy
  • #9568 Reply
    Morgomir
    Uzytkownik

    Szanowni,
    poszukuję motocyklu, którym przejeżdżę najbliższy sezon – następnie prawdopodobnie będę miał zamiar go sprzedać. Moją uwagę przykuł Junak RS125 (podobają mi się takie kształty, choć uwagę przykuły motocykle również w kształcie YBR125).

    Co polecicie w tym budżecie? I czy warto dopłacać do RS 125 Pro? A może coś zupełnie innego?

    #9569 Reply
    Przemysław
    Uzytkownik

    Jeśli to ma być motorek tylko na 1 sezon to może lepiej kupić coś pokroju używanej hondy cbf lub wspomnianej ybr. Po roku sprzedasz za podobne pieniądze do tych jakie za niego dasz o ile będziesz o niego dbał.
    Junak rs to fajna maszyna i szkoda że znikła z rynku. RS pro jest lepiej wyposażony i mocniejszy ale nie wiem czy warto tylko na jeden sezon do niego dopłacać.

    #9570 Reply
    Morgomir
    Uzytkownik

    Junak RS – mówimy o nowym czy używanym? Nowy widzę w Waw za 5,5k do nego, nówka za 6,5…

    #9571 Reply
    bsw
    Uzytkownik

    Jak tylko na rok to po co wydawać aż 5k.
    A ja zaproponuję J123. 2 lata temu swojego z rocznika 2015 kupiłem za 3,4 k i widzę ze nadal po tyle samo chodzą. Model nadal popularny i nie ma problemu z serwisem czy częściami (odpukać – bo to raczej niezawodny typ) w odróżnieniu od RS’a którego fabryka zbankrutowała – odradzam tamten model.

    Silnik 11,8KM to trochę więcej niż większość chińczyków a nawet tanich japończyków i naprawdę fajnie się turla pomimo niepozornego wyglądu (ale zwróć uwagę na detale – tarcza z tyłu, amory gazowe)…

    #9572 Reply
    jas13
    Gość

    Jak bsw swój marketing to wtrącę Kymco, można utrafić Pulsara lub Zinga w granicach 3-5tys., Keeway RKS lub Honda CBF, Yamaha YBR, Yamaha SR, Suzuki GN. Nowy Junak po roku będzie trzeba zejść z 2tys. żeby gładko poszedł. Na rynku używanych jest sporo młodych motocykli zarejestrowanych w Polsce z przebiegami rzędu 1000km lub niżej.

    #9573 Reply
    Anonim
    Gość

    Te 11.8KM to był chyba przedruk z oryginalnej strony tego motorka. Ale tam miał pojemność 150cc. Tak dostał homologację i już ten błąd każdy importer automatycznie powtarzał.

    #9574 Reply
    bsw
    Uzytkownik

    @jas13 – ja nic nie sprzedaję zatem to nie mój marketing 🙂
    @Anonim – z tą mocą to tak być może – ten sam silnik jest też w Barton Classic a tam już całkiem odjechali podając moc 12,23 KM 🙂
    Silnik Keewaya rks/rkf/tx ma podawane 11,2 KM. Tak się składa że jeździłem rks’em i odnoszę wrażenie że mój j123 jest jednak mocniejszy. Na pewno jest odczuwalnie mocniejszy od Rometa K125 który ma ok. 10KM.

    #9575 Reply
    Przemysław
    Uzytkownik

    @Morgomir od 2017 roku 125 muszą mieć wtrysk i cbs. Junak rs nigdy w takiej wersji nie powstał. Jak już gdzieś są nówki to są to leżali magazynowe z 2016 zarejestrowane na sklep.
    Koledzy wyżej dali sporo przykładów co warto kupić z używek. Nówki na 1 sezon nie warto.
    Co do mocy silnika w rks/rkv/tx to u mnie na homologacji jest 8 kw. Junak 123 nie jest przypadkiem od nich lżejszy? Rkv waży 140 kg, rks chyba 4 kg mniej.

    #9576 Reply
    Anonim
    Gość

    Kiedyś się interesowałem tym modele.
    Na chińskich stronach wtedy był już tylko ten nowszy model ale z tym właśnie silnikiem.
    W opisie podawali że to model:zt125-8a co mogło sugerować silnik 125.
    Ale dalej było napisane że 8.65 kw dla silnika 166fml. To znaczy że 150cc.
    Gdzieś też znalazłem info. że dla silnika 125cc równe 11Km. Strony już nie znajdę, ale mam skopiowane te opisy. W wolnym czasie znajdę .
    Tyle tych silników jest że każdy może się pomylić.

    #9577 Reply
    jas13
    Gość

    @bsw, przełożenie, na skrzyni i końcowe

    #9578 Reply
    Anonim
    Gość

    Langer, jak już jest taka koalicja na mój temat to odpowiem choć naprawdę już nie chciałem.
    Tutaj rozmawiam sobie merytorycznie z bsw o mocy silnika. Dzieli nas około 0,65 KM.
    Rozmawiamy jak ludzie. Podobne wnioski mamy.
    A tu nagle tekst o przełożeniu na skrzyni i końcowe?
    A co chodzi?
    Chyba o moc silnika i moc na kole?
    Ale to bzdura jak różnica jest mniejsza niż 1KM.
    Ta różnica szybciej wyniesie 40 procent .
    Co ja mam napisać żeby się nie kłócić.
    Przecież nie będę tłumaczył że to od prędkości obrotowej zależy, momentu, pojemności itd.
    To początek kłótni. Więc to olewam.

    Ale dam link, jak ktoś chce to sam może przeczytać o co w tym chodzi.

    http://motormania.com.pl/porady/warsztat/hamownia-moc-moment-obrotowy-fakty-i-mity/

    #9579 Reply
    Anonim
    Gość

    Langer, o co tobie chodzi? Napisz czego ty chcesz? Domyślam się że mam przytaczać moje wpisy na temat napraw. Są i takie ale znając sobie sam. Najlepsze jest to że nie ma twoich wpisów na temat napraw żadnych konkretnych. Najwyżej napiszesz jak się śrubkę dokręca .A jak ktoś się spyta jak gaźnik wyregulować to nie wiesz i wolisz przemilczeć temat.

    #9580 Reply
    Morgomir
    Uzytkownik

    Panowie… Wracając do tematu 🙂

    Motocykl ma się w miarę bezstratnie sprzedać i przejechać ten sezon bez awarii. Walory estetyczne też grają rolę. Co sądzicie o Junaku M12 Vintage? Używany do 6k widzę jest do wzięcia.

    #9581 Reply
    bsw
    Gość

    Nikt Ci nie zagwarantuje ani jednego ani drugiego.
    Ten model jest nadal w ofercie – podoba Ci się to bierz – przeciwskazań nie ma.
    BTW:
    Miało być ok 5k 🙂

    #9582 Reply
    Morgomir
    Uzytkownik

    „Nadal w ofercie” – ale nowy to koszt 8k – niewielki sens tyle wydać i za kilka miesięcy sprzedać go za 6k.

    Miało być 5k i tyle bym chciał, ale jak warto dołożyć i ew. podobną kwotę mógłbym odzyskać, to czemu nie… 🙂

    #9583 Reply
    Przemysław
    Uzytkownik

    Jak kupisz nowy to po sezonie sporo stracisz. Jeśli nie chcesz stracić dużo na późniejszej sprzedaży to kup używany a najlepiej markowy bo one najmniej na wartości tracą i najłatwiej je sprzedać.

    #9586 Reply
    Morgomir
    Uzytkownik

    Dobrze, zatem jeśli markowy, to jaki w miarę sensowny i ile dobrze byłoby na niego przeznaczyć?

    Interesuje mnie coś, czym będzie się dobrze jeździło po mieście. Wizualnie podobały mi się jak wyżej. choćby te Junaki M12 Vintage czy Junak RS 125, więc może więc wizualnie może być coś podobnego lub pomiędzy 🙂

    #9587 Reply
    jas13
    Gość

    W Kobyłce był ostatnio RKS coś koło 6500 i Romet Soft koło 5tys.
    Na Białołęce, Kępa Tarchomińska 6 jest Junak Racer za coś koło 6tys.
    Na Modlińskiej 248a jest Barton Travel Barton Classic w dobrych cenach, mają dobrą opinię na tym portalu.
    Poniżej coś z ogłoszeń, wszystkie raczej dobrze obejrzeć przed kupnem
    https://www.otomoto.pl/oferta/yamaha-ybr-ybr-125-custom-zadbany-na-kat-b-ID6BOPXY.html#1d7565145c
    https://www.otomoto.pl/oferta/honda-cbf-cb125f-cbf-kat-b-a1-2016-okazja-ID6BN4ol.html#1a88031653
    https://www.otomoto.pl/oferta/yamaha-ybr-125-wtrysk-kat-b-raty-0-gwarancja-transport-pl-24h-zamiana-ID6BNZuA.html#1d7565145c
    W motosky jest używka CB125F za coś koło 7tys.

    #9588 Reply
    Anonim
    Gość

    Obserwowałem oferty junaka m12 i rs od jesieni. Motocykle praktycznie nie do sprzedania po sezonie. Późną jesienią sprzedał się junak m12 z minimalnym przebiegiem za 4000zł. Jeśli planujesz sprzedać po jednym sezonie to i tak będziesz musiał do kwietnia maszynę przetrzymać żeby stracić jak najmniej. Ale raczej nie licz że nie stracisz 2000zł.
    Tym bardziej że największe firmy handlujące 125 używanymi z importu mają kilkaset propozycji które ciągle są oferowane od kilku miesięcy. Rynek 125 stoi.
    Więc może coś najtańszego wybrać?

    #9589 Reply
    bsw
    Uzytkownik

    Czy to nowy motek czy auto strata wartości jest zawsze największa na początku.
    Dlatego sugerowałem kilkuletni egzemplarz.

    A coś pośredniego pomiędzy Junak M12 Vintage a Junak RS 125 ?!?
    Przecież to całkiem inny styl – chopper/classic vs naked/street fighter…

    #9590 Reply
    Morgomir
    Uzytkownik

    Tak, dlatego nowego bym nie chciał.

    Tak, to inny styl, choć ten Junak RS 125 nie wydaje mi się typowym street fighterem, tam się siedzi chyba jeszcze dość wyprostowanym (?)

    Zdecydowanie najbardziej podobają mi się takie choppery, classicy – yamaha YBR125(kształty), ten M12 Vintage jest śliczny, Honda CB125F też ładna 🙂

    #9591 Reply
    jas13
    Gość
    #9592 Reply
    Morgomir
    Uzytkownik

    Dzięki za propozycje – już się ustosunkowuję 🙂

    1. Kymco CK-1 – wygląda OK, ale coś mi się w nim nie podoba. Marki nie znam, domyślam się, że to lepsza marka chińska? Wydaje się też dość mały (owszem, jestem szczupły, ale wzrostu 188 cm)

    2. Niezły, podoba mi się – choć M12 Vintage chyba ładniejszy 🙂 Na plus zegary, na minus waga (170kg?) więc obstawiam, że dość dużo pali i ciężej się tym przebijać przez korki?

    3. Ma w sobie coś ciekawego. Choć wygląda crossowo i też na dość mały…

    4. Wygląda trochę jak zabawka, mocno przeciętnie… Chyba mi się nie podoba 🙂 Marki nie znam, z tego co zdążyłem się zorientować jedna z tańszych?

    5. Ciekawa propozycja, choć czy nie ciekawszą będzie Honda CB125F?

    Skutery raczej odpadają.

    #9593 Reply
    Przemysław
    Uzytkownik

    Kymco to tajwan więc nieco lepsze wykonanie niż chińczyk.
    Jeśli masz 188 cm wzrostu to większość 125 będzie dla ciebie mała.
    Z takim wzrostem to adv lub jakieś enduro badź supermoto będzie wygodniejsze. Ogólnie coś wysokiego. Jest tu na stronie nawet temat o 125 dla wyższych osób. Przejżyj go a może jakiś motorek z tam zaproponowanych ci przypadnie do gustu.

    #9594 Reply
    Morgomir
    Uzytkownik

    Możesz podesłać Przemysław? Szukam i nie widzę 🙂

    #9595 Reply
    Przemysław
    Uzytkownik
    #9596 Reply
    jas13
    Moderator

    Akurat do przebijania się przez korki skutery są dobre, ale o gustach nie dyskutujemy.
    Ogólnie to znajdź chwilę czasu i pochodź po salonach, i po wsiadaj na stojące tam motocykle. Tak naprawdę jeśli wyprzedażowego Junaka RS da się wyrwać koło 5tys., to byłaby to propozycja warta rozważenia. Natomiast to co zawsze powtarzam jak zresztą kilku kolegów tutaj, motocykl inaczej wygląda na zdjęciu, a inaczej jak na niego wsiądziesz.
    Nowy Zipp VZ2 vel Junak J123
    https://www.olx.pl/oferta/motocykl-zipp-vz-2-nowy-CID5-IDsD6bF.html#818a39479f
    https://www.olx.pl/oferta/zipp-vz-2-125ccm-gaznik-raty-dowoz-CID5-IDwa81F.html#818a39479f
    Junak J123
    https://www.olx.pl/oferta/motocykl-CID5-IDz3mXd.html#4a28d47e39
    https://www.olx.pl/oferta/junak-123-kat-b-CID5-IDz88ME.html#4de4535c42
    Hyosung GT
    https://www.olx.pl/oferta/hyosung-gt-125-CID5-IDzl132.html#a806fbd155
    Nowy TX
    https://www.otomoto.pl/oferta/keeway-tx-enduro-supermoto-promocja-ID6zCwgs.html?
    Junak RS
    https://www.olx.pl/oferta/junak-rs-125-CID5-IDyXRcM.html#e30faf3039
    Honda Varadero
    https://www.olx.pl/oferta/honda-varadero-125-kat-a1-b-xl125-xl125v-CID5-IDzki8M.html#163782c2d3;promoted
    https://www.olx.pl/oferta/honda-varadero-xl-125-CID5-IDyV6dt.html#163782c2d3
    https://www.otomoto.pl/oferta/honda-varadero-nowe-siedzenie-nowe-klocki-przod-i-tyl-motocykl-garazowany-ID6BMGnP.html?

    #9598 Reply
    Morgomir
    Uzytkownik

    Szanowni,
    dużo propozycji, ciężko się na coś zdecydować. Serce mówi mi o Junaku M11 Cafe, ale jest dość drogi (egz. z 2016 razem z b. fajnym kaskiem ok. 7,5k) a rozum podpowiada np. Hondę CB125F z Motosky, którą podesłaliście (choć obawiam się, że będzie dla mnie mała – plusem jest to, że pewnie sprzedam ja za tyle co kupię? /7,2k/)

    Na razie będę chciał umówić się na przejażdżkę Hondą, żeby zobaczyć jak to będzie wyglądało.

    Możecie powiedzieć coś o Junaku M11 Cafe? Dużo straciłbym sprzedając go po kilku miesiącach? Wiem, że co Junak to inna fabryka – jak z jego awaryjnością?

    #9599 Reply
    jas13
    Gość

    W Honda Plaza w zeszłym roku mieli testową CB125F, w tym roku też powinni mieć. Zadzwoń i zapytaj o możliwość jazdy testowej.

    #9600 Reply
    Gość

    Widzę że już Jas13 jest oficjalnie moderatorem. Ale wałek z tymi komentarzami.
    Nie można było od razu napisać że Jas13 jest moderatorem tego forum.

    #9601 Reply
    Gość

    Ciekawe kiedy zostanie usunięty podpis moderator pod Jas13?

    „jas13
    Moderator
    Akurat do przebijania się przez korki skutery są dobre, ale o gustach nie dyskutujemy.’

    #9602 Reply
    Morgomir
    Uzytkownik

    jas13 niestety nie ma takiej możliwości, ale myślę, że w motosky powinni dać jazdę próbną.

    Spytam za to jeszcze raz o tego Junaka M11 Cafe – czy warto, czy dużo straci, czy jest sens się w to pchać :)?

    #9603 Reply
    Przemysław
    Uzytkownik

    Junak m11 cafe niby ładny i fajnie brzmiący jeśli w wersji na gaźniku ale 1 osobowy i dość ciężki. Spalać ten silnik swoje będzie w szczególności w porównaniu z taką hondą cb125f. W mieście jak dla mnie lepiej sprawdzi się honda.

    @- ale cię dupsko boli o to. Czy nie masz nic ciekawszego do roboty niż zaśmiecanie tej strony?

    #9604 Reply
    Morgomir
    Uzytkownik
    #9605 Reply
    Morgomir
    Uzytkownik

    @Przemysław

    Rzeczywiście sporo pali, taka Honda zdecydowanie lepiej wypada pod tym względem. No to będę myslał jeszcze o M12 Vintage.

    A coś innego dobrego do odsprzedania oprócz CB125F? Może ew. starsze CBF 125?

    #9606 Reply
    Przemysław
    Uzytkownik

    Widać że ktoś ten motorek pod siebie robił. Naklejki na baku i osłonach bocznych takie sobie ale to kwestia gustu. Co do lusterek to osobiście nie jestem do takich przekonany. Raczej niewiele w nich widać plus poszerzają motocykl więc w miejskim korku będzie jeszcze gorzej jeździć, chyba że będziesz je co chwile składać i rozkładać. Czarny matowy kask w lato będzie nieźle grzał głowę. Jego wygląd to też kwestia gustu.

    #9607 Reply
    jas13
    Gość
    #9608 Reply
    Przemysław
    Uzytkownik

    Cbf 125 też fajny motorek. Na pewno w mniejszych pieniądzach da się kupić od cb125f. Jak dla mnie to cbf z tą swoją owiewką jest ładniejszy.

    #9609 Reply
    Morgomir
    Uzytkownik

    Mi się naklejki nie podobają, od razu bym zdjął. Tak samo od razu bym zmienił lusterka. Kask akurat wg mnie do motocyklu pasuje. Zmartwiłeś mnie spalaniem, bo jednak 3l w mieście nie chciałbym przekraczać. Czy mamy jakieś pomysły oprócz CB125F? CBF 125 jest starszy, wygląda na większego a jest tylko delikatnie tańszy – why?

    #9610 Reply
    jas13
    Gość
    #9611 Reply
    Przemysław
    Uzytkownik

    Cbf 125 ma owiewki a cb125f nie. Nakedy przeważnie są tańsze. Markowe dodatkowo na naszym rynku dobrze trzymają wartość dlatego też tak mała różnica.

    #9612 Reply
    Mateusz
    Uzytkownik

    iPhone też wolno tracą na wartości, ale co z tego, jak zamiast 50% wartość spadnie o 40, ale to będzie 8000 zamiast 5000… Głupi argument.

    #9613 Reply
    Wojtek_adv
    Uzytkownik
    #9614 Reply
    Przemysław
    Uzytkownik

    Pulsar nie ma chyba wałka wyrównoważającego więc wibracje pewnie o wiele większe niż w motorkach wyposażonych w niego.


    @Mateusz
    głupie porównanie z tym srajfonem. Nie mówiąc już że srajfon to tylko logo i system. Nic innego nie jest w nim warte tej ceny. Naoglądałem się tyle filmów o jakości wykonania sprzętów od apple i tego jak oni go projektują że nie uznaję nic z tym logiem za warte kupna. Kupując nowy sprzęt po roku straci o wiele więcej jak kupując sprzęt który największą utratę wartości ma już dawno za sobą. Nie mówiąc już o tym że używany markowy sprzęt łatwiej sprzedać niż używanego chińczyka.

    #9617 Reply
    jas13
    Gość

    @Przemysław owszem wałka nie ma, ale specjalnych wibracji również, Gladius bardziej wibruje.

    #9622 Reply
    Morgomir
    Uzytkownik

    Kochani, dziękuję za dużo propozycji – niestety mętlik w głowie coraz większy. Postaram się jeszcze raz wyrazić swoje oczekiwania.

    > Budżet dość elastyczny z racji zamiaru odsprzedania motocykla i odzyskania części kwoty – stąd miło, gdyby nie było problemu z jego sprzedażą. Powiedzmy, że budżet od kwot najniższych do +/- 7,5k, ale najbardziej optymalny będzie ok. 5-6k.

    > wygląd – dość szerokie spektrum, ale najistotniejsze są tutaj moje wymiary – 188 cm / 73 kg

    > Miło, gdyby jakkolwiek brzmiał i miał niskie spalanie. W CB125F czy nowej YBR przeraża mnie cienka opona z tyłu, co wygląda komicznie i podejrzewam, że może zachowywać się nieco gorzej od opon szerszych.

    Proszę o pomoc i dziękuję!

    #9623 Reply
    Przemysław
    Uzytkownik

    Hmmm… Fajne brzmienie, wysoki, niskie spalanie i szerokie opony. Trochę za wysokie wymagania jak na taki budżet plus niejako sprzeczne. Wąskie opony i mała waga dają niskie spalanie w motorkach pokroju ybr i cbf. Z kolei moto pokroju varadero będzie wygodny ale jest ciężki i sporo spala.

    Może i wąskie koła w tanich markowcach wyglądają komicznie ale na taka moc i typowo miejskie przeznaczenie dają ponoć radę plus nie podwyższają spalania. W chinolach producenci chcą skusić kupujących wyglądem stąd szersze opony. W sumie w markowcach już też powoli ten trend wchodzi i widać 125 z coraz szerszymi oponami.

    Ja jakbym miał podobne wymagania do ciebie rozglądałbym się za czymś takim:
    https://www.olx.pl/oferta/keeway-tx-m-125-ybr-dt-wr-derbi-rieju-CID5-IDzooPu.html#aaff1d1d9d
    Wysoki jak na 125, szerokie opony, dużo nie spali choć do poziomu cbf czy ybr mu trochę brakuje, silnik z wymiennym filtrem oleju więc olej się rzadziej wymienia. Do miasta się nada bo dość wąski i w miarę lekki.

    #9624 Reply
    Wojtek_adv
    Uzytkownik

    Jeśli jesteś z okolic Warszawy i nie siedziałeś jeszcze na Romecie ADV 125 fi pro vel Junak RX One, a chciałbyś to zrobić – to zapraszam. Co prawda najtańsze znalazłem w necie za 8000, ale jak Ci przypasuje to kto wie czy nie dołożysz odrobinę lub stwierdzisz że to nie ten. Będziesz mógł go sobie pomierzyć i będziesz miał jakiś poziom odniesienia.

    #9625 Reply
    Morgomir
    Uzytkownik

    @Przemysław dziękuję za tę propozycję – motocykl prezentuje się pozytywnie, choć spotkałem sporo negatywnych opinii dot. tego modelu – http://www.motocykle125.pl/temat/keeway-tx-125-na-kolach-sm/
    Wiesz coś więcej o tym modelu? No i nieco martwi, że tylko jeden egz. na OLX… później może być ciężko sprzedać.

    @Wojtek_adv – jestem z Warszawy, może uda się w wolnej chwili spotkać 🙂 Przy czym przypominam, że ma być to motocykl właśnie do miasta, tras nie przewiduję! 🙂

    #9626 Reply
    Morgomir
    Uzytkownik

    @Przemysław – dodam jeszcze, że w miarę życzenia te spełnia Yamaha YZF R125 (2008-2014) – szersza opona jak na 125, spalanie nieprzekraczające 3 litrów, podobno nieco wyższe osoby nie mają na nim kłopotu (?) – jedyne co (nie wiem czy będzie mi to odpowiadało) to pewnie nieco bardziej pochylona pozycja na motocyklu. Trasy jakie przewiduję to 2x20km dziennie 😛

Przeglądają 50 wpisy - 1 przez 50 (z 77 w sumie)
Odpowiedz do: Motocykl na sezon – ok. 5k
Twoje informacje