Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Jaka 125-tka do transportu?

Strona główna Fora Opinie Jaka 125-tka do transportu?

Przeglądają 10 wpisy - 1 przez 10 (z 10 w sumie)
  • Autor
    Wpisy
  • #1430 Reply
    Wojtek
    Gość

    Witam. Chciałem zakupić 125-tkę (4T), do której dokupiłbym zestaw kufrów, ponieważ jej przeznaczeniem byłby transport lekkich paczek. Przykładowe kufry:

    http://www.moto-akcesoria.pl/kufry-aluminiowe-hepco–becker-xplorer-2x30l45l,p,78165#!prettyPhoto

    Problem jest taki, że maszyna byłaby wykorzystywana możliwie najdłużej w ciągu sezonu, niezależnie od warunków pogodowych.

    Co polecacie w takiej sytuacji? Czy opłaca się zakup czegoś chińskiego np. Junaka 125 EVO czy lepiej zainwestować w lepsze np. Hondę CBF lub Varadero? Czy są jakieś 125-tki z przeznaczeniem na zabudowę kuframi? 😀

    #1431 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Wojtek, na jakie odległości masz przewozić te paczki.
    Wchodzi w rachubę tylko kurierka miejska? Czy także miedzymiastowa?
    No i jaki masz budżet…

    Zawodowi kurierzy z Lonydnu polecają raczej większe pojemności, ale jeżeli już ktoś ma ograniczenie do 125ccm co również tam często się zdarza to głównie wybieranymi motocyklami są:

    – Skuter Burgmann 125, chłodzenie cieczą + opjconalnie ABS
    – Yamaha Mayesty 125
    – Yamaha YBR / Honda CG
    – z chińczyków Lexmoto/Zontes (Junak 123 to Zontes monster)

    Boczne kufry raczej przeszkadzać będą w ruchu ulicznym, stąd najoptymalniejszy wydaje się skuter + kufer centralny.

    Jeśli nie skuter, to zawsze można przerobić motocykl miejski na solówkę i zamontować jakiś kufer robiony na zamówienie.

    #1432 Reply
    Pawelmonte
    Gość

    Można tanio założyć boczne bagażniki a są też i składane jak w nowym romecie pseudoterenowym ADV.To stary pomysł z MZ Jaw idt. Prawie wszystko można tam przytroczyć ,wiozłem dwa kanistry PEŁNE na MZ150 ale stabilność to była kiepska!Kolega ma K125,dużo jeździ i wszystko wozi a zadowolony więc polecam na kurierkę na ograniczonej przestrzeni.Powodzenia.Pawel.

    #1433 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Romet K-125 to sprawdzona konstrukcja, to prawda. W zasadzie można się szarpnąć na rometa ADV plus zmienić opony na szosowe, bo na tych terenowych nie polecam jeździć w każdych warunkach…na mokrym asfalcie będzie ślisko. One się nadadzą na kopny śnieg 🙂

    Zależy też jaki kolega ma budżet, ale romet K-125 będzie tak samo dobry jak Barton TZ 125 (ta sama fabryka), Benyco Sling czy choćby shineray 125.. W tym zakresie cenowym jest sporo chińskich w miarę dobrych motocykli na kurierkę. tutaj zależy kto daje dłuższą gwarancję i ma lepszy serwis w okolicy, bo na początku na pewno trzeba będzie korzystać :-(. Przeglądy zerowe są pod psem teraz u wszystkich.

    #1434 Reply
    Wojtek
    Gość

    Na początek- dziękuję za odpowiedź. Chodziło mi o transport miejski i około miejski. Co do budżetu to chciałem się zamknąć w 10-11 tys. zł, wraz z kuframi + kask + ubiór. Oczywiście granica budżetu jest ruchoma, jednak wolałbym się zamknąć w tych widełkach.

    Skuter mi nie przeszkadza, jednak miałem obawy co do poruszania się nim po zróżnicowanych nawierzchniach (czyt. dużo dziur w mieście 😀 ).

    Co do kufrów- słuszna uwaga o tych bocznych. Sam centralny powinien mi wystarczyć.

    Zależy mi na możliwie jak najdłuższym okresie użytkowania w ciągu roku. Czy w tej sytuacji lepiej szukać silnika chłodzonego cieczą czy powietrze wystarczy na upalne dni w mieście?

    #1435 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Silniki chłodzone powietrzem są przystosowane do poruszania się również w ruchu miejskim, więc tym bym się zbytnio nie przejmował, po za tym w kurierce będziesz co chwilę motocykl wyłączał, to i chwilkę wystygnie.
    Jednak z takim budżetem zadbałbym o to aby był pojazd chłodzony cieczą oraz miał ABS.
    W końcu będzie robił duże przebiegi również w pogodę niesprzyjającą.
    Ostatnio we Włoszech na wycieczce widziałem, że dużo ludzi śmiga tam na Piaggio MP3.
    Taki trójkołowy skuter, zawsze to stabilniejsze rozwiązanie jeżeli chodzi jazdę w słotne jesienne dni. Za skuterem przemawia też ochrona nóg przed deszczem.

    #5572 Reply
    janek
    Gość

    dobry skuter to niejezdacy skuter ale co tam kupic trza na raz dwa,kup parowe czyli srycelon downtown 125 torpeda ale nie szybka i pomiescie sie zmiescisz bo nosisz ją w kie4szeni,cena jakie 10tys

    #5573 Reply
    jas13
    Moderator

    Beniamin zapomniałeś o Kymco

    #5576 Reply
    bsw
    Uzytkownik

    Brawo – wygraliście konkurs na wykopalisko roku !

    #5577 Reply
    jas13
    Gość

    Cóż w czymś trzeba być dobrym 😉

Przeglądają 10 wpisy - 1 przez 10 (z 10 w sumie)
Odpowiedz do: Jaka 125-tka do transportu?
Twoje informacje