Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Benyco/Benzer ws 125

Strona główna Fora Opinie Benyco/Benzer ws 125

Przeglądają 29 wpisy - 1 przez 29 (z 29 w sumie)
  • Autor
    Wpisy
  • #29145 Reply
    Adamos
    Uzytkownik

    Cześć Wam Drodzy forumowicze, do założenia konta skłonił mnie absolutny brak informacji w necie na temat motorka Benyco/Benzer ws 125. Znalazłem na alledrogo aukcję takowej maszynki i za cenę 3200 PLN wydaje się być to całkiem ciekawa propozycja. Zetknął się, może, ktoś z Was z tym sprzętem? Czy nadaje się on na pierwsze moto, przy założeniu, że moje skile techniczne są raczej mizerne i do tej pory ograniczały się jedynie do standardowego serwisu kosiarki spalinowej? Poniżej link do aukcji:
    https://allegro.pl/ogloszenie/motocykl-benyco-benzer-ws-125-kufer-raty-dowoz-8201921173?utm_source=ceneo&utm_medium=ff&utm_campaign=feed

    Pozdro!

    #29146 Reply
    jas13
    Moderator

    Jak za rocznik 2015, czyli 5 lat stojący w magazynie to średnia okazja.

    #29147 Reply
    bsw
    Uzytkownik

    4 biegowy silnik poziomy (klon Hondy Wave -ale oryginalnie miał 110cm3). Ogólnie poziomy silnik jest popularny raczej w klasie 50cm. W 125 stosuje się mocniejsze 5-biegowe silniki pionowe (klony Honda CG/CB i podobne). Zatem słaby silnik to minus na początek. Konstrukcja tego motorka też nie jest za mocna (cienkie lagi i oponki, delikatna rama grzbietowa). Kiedyś coś podobnego oferował Romet (jako Ogar zdaje się) – szału nie było…

    Wszystko zależy do czego chcesz tego używać. Jeśli jako taniego jeździdełka po bułki do sklepu to OK. Ale w każdym innym przypadku odradzam. Tylko się zrazisz…

    Niestety w ciągu kilku ostatnich lat rynek tanich motocykli się nieco popsuł – nie ma już tanich a dobrych motorków (Dziękujemy Ci UE za bzdurne wymogi). Zatem na nowy motorek musisz wydać 2x więcej (rozsądne minimum -np. Junak RZ). Jeśli nie masz budżetu to kup używkę – np. sprawdzony model Junak 123 – a będziesz zadowolony.

    #29148 Reply
    bsw
    Uzytkownik

    Poczytaj opinie – to b. podobna konstrukcja:

    Romet Ogar 125

    #29149 Reply
    Adamos
    Uzytkownik

    Dzięki za odpowiedź Panowie bsw i jas13.
    W te 125 cmm3 to faktycznie trudno mi uwierzyć bo sprzedający podaje prędkość max na poziomie 85 km/h. Wiec tu może być jakiś przekręt. Ten silnik to chyba jakaś wariacja na temat 139 FMB (https://pl.wikipedia.org/wiki/FMB) więc raczej max 110 cmm3, ale podobno mało awaryjny. Z drugiej strony podana jest moc na poziomie 10,2 KM co powinno takie moto spokojnie do 100 km/h rozbujać. Tak więc sporo tu zagadek.
    Ja osobiście szukam jakiegoś taniego motorka do pośmigania w weekendy. Najlepiej tak żeby w lekki teren można było wjechać, no i żeby serwis samemu ogarnąć. Coś jak kiedyś była MZ 150 ETZ, czy inne WSK. Używek się mocno boję bo nie znam się na mechanice i boje się wpakować na minę. Tak więc jak Panowie widzicie wymagania są spore 😉

    #29150 Reply
    Przemysław
    Uzytkownik

    Posiadam routera ws 50 od 9 lat a to bardzo zbliżony pojazd. Rama w starym ws50 jest lepsza niż w tym a mimo to nazwał bym ją bardzo delikatną. Zawieszenie wygląda na identyczne i jest raczej kiepskie. Te silniki są trwałe chyba tylko jako 50. Jeśli jakość wykonania jest na podobnym poziomie jak w routerze to więcej jak 2 tys za to bym nie dał. Bałbym się tym czymś jechać więcej jak 80 km/h. Router ws50 rozpędza się do maksymalnie 60 km/h i ta prędkość to i tak dużo zważając na jego właściwości jezdne. W tem benzerze dali mocniejszy silnik jednocześnie okrajając ramę. Przy nim raczej trzeba się znać na mechanice bo na 100 % co chwilę coś będzie do naprawy lub poprawienia. Te silniki to istne wibratory więc co chwilę coś się będzie odkręcać.

    #29151 Reply
    Adamos
    Uzytkownik

    Dziękuję za konkrety Panie Przemysławie. Właśnie to WS w nazwie kojarzyło mi się z Routerem. Pamiętam jak jeszcze były dostępne w Biedronce kilka dobrych lat temu (widziałem, też, chyba w TESCO). To jak na 50 cm3 to było całkiem spore moto i nawet takie w moim stylu właśnie. Ten Benzer faktycznie wygląda na mniej masywną konstrukcję (taką bardziej motorowerową) i do tego jeszcze silnik pseudo 125 może być za duży do takiej ramy. Potwierdziłeś niestety moje obawy. Nie jestem jakimś mega wielkim chłopem ale moje 80 kg i 175 cm wzrostu z czasem mogło by powyginać to i owo i tego się właśnie najbardziej boję.
    Szkoda, że w podobnych pieniądzach nie ma szans na inne nowe moto, które nie połamie się po pierwszym sezonie 🙁

    #29152 Reply
    bsw
    Uzytkownik

    Piszesz że boisz się używek a chcesz kupić „nowy” ale unikalny model. Tu dopiero wpakujesz się na minę bo ani serwisu ani części do tego. Jeśli kupisz używkę popularnego modelu to nie będziesz miał problemu ani z jednym (masa poradników i tutoriali na necie) ani z drugim (dostępność części).

    Ja sam kupiłem 2 letnią używkę 3 lata temu i odpukać przez ten czas żadnych awarii nie było (z wyjątkiem tego co sam zepsułem ;-). A zwykła eksploatacja – wymiana oleju, smarowanie i naciąganie łańcucha a nawet regulacja zaworów – to proste czynności. Jak nie masz dwóch lewych rąk to wszystko łatwo ogarniesz.

    Pod względem awaryjności to nie ma porównania do niegdysiejszych rodzimych WSK czy Rometów.

    #29154 Reply
    Adamos
    Uzytkownik

    Tu wszystko niestety rozbija się o kasę. Mój brejdak kupił yzf r 125 z pewnego źródła, też właśnie takie 2 letnie, jeszcze nie dotarte. Wydał ok. 15K PLN i faktycznie wszystko chodzi jak w zegarku. Tylko kwota jak dla mnie astronomiczna, jak za zabawkę, którą z braku czasu wyjedzie kilka razy w roku. Zdaje sobie sprawę, że u mnie byłoby tak samo. Dlatego szukam czegoś za małe pieniądze co by dało trochę frajdy, nie zmuszało do ciągłego grzebania i nie zrujnowało portfela. Jakby trafiła się jakaś fajna używka za podobną kwotę i do tego z pewnego źródła to nie upierałbym się przy tym nowym wynalazku. Sęk w tym, że w moim środowisku tatusiów w okolicy 40-tki nikt aktualnie nie sprzedaje nic fajnego w pojemności 125 ccm. Pozostaje śledzić OLX i czekać na coś ciekawego.

    #29155 Reply
    bsw
    Uzytkownik

    Niestety tanio już nie będzie. Ja za swojego J123 dałem 3k4, a sprzedając go teraz wołałbym tyle samo 🙂 Kolega z pracy kupił WR125 – dał za nią ponad 8k i w sumie niewiele jeździ, podczas gdy ja w dwa sezony zrobiłem 12 tys.

    #29156 Reply
    jas13
    Gość
    #29157 Reply
    zjyh
    Gość

    Ten kiła’j mały i słaby. Typowa miniaturka dla niewyrośniętego azjaty.
    Lepiej junak 123. Wygląda gorzej, za to mocniejszy i większy.
    Maja dziewczyna też stała przed takim wyborem i do czasu egzaminu A ma junak 123.
    Pozostaje pytanie czy dorosły facet na tym się zmieści. Raczej nie.
    Myślicie że taki motocyklista przyciąga wzrok przechodniów?
    Najśmieszniejsze jest to że wam się wydaje że ludzie zwracają na was uwagę bo jedziecie na zaje… motocyklu.
    Nie jest tak. Patrzą z politowaniem i zdziwieniem i myślą czemu dorosły facet jedzie na takim małym motorku i wygląda jak
    rycerz w pełnej zbroi na kocie.
    Panowie na prawdziwe motocykle !!!
    A 🙂 najpierw kategoria A 🙂

    #29158 Reply
    Przemysław
    Uzytkownik

    Autor tematu ma 175 cm wzrostu więc keeway wcale nie będzie dla niego za mały. Ja mając 183 cm wzrostu jeżdżę na keewayu rkv. Wisi mi czy ktoś patrzy na mnie z politowaniem i zdziwieniem jeśli mi się przyjemnie nim jeździ. Kompleksów na motocyklu nie leczę.
    Co do mocy to silnik keewaya fajnie idzie od dołu i przyzwoicie przyspiesza do około 70-80 km/h jak na 125 o mocy ledwo 11 km. W trasie da się utrzymywać prędkości porównywalne z ciężarówkami a i od czasu do czasu jakąś wyminąć więc wcale źle nie jest.
    Jak ktoś potrzebuje czegoś więcej to albo 15 konna 125 albo prawko i większy motocykl.

    Większe zdziwienie budzi u mnie osoba na dużym motocyklu w samej koszulce i zwykłych spodniach niż taka w pełnych ciuchach na 125.

    #29159 Reply
    Wojtek_adv
    Uzytkownik

    Dosłownie 2-3 dni temu widziałem jegomościa na „prawdziwym” motocyklu. W koszulce na ramiączka, w dziarach i w … klapkach. Masz rację @zjyh – wszyscy na niego patrzyli.

    #29160 Reply
    Agnes
    Gość

    Przemo, w prawdziwym życiu kilka centymetrów robi naprawdę kolosalną różnice 😉

    #29165 Reply
    jas13
    Gość

    @zjyh, dyskusja jest o sprzęcie w budżecie rzędu 3-4tys.pln, duże pojemności za te pieniądze to są w większości zmęczone życiem zabytki (owszem zdarzają się perełki, ale gro to serwisowane po taniości gruzy). Jak od tej kwoty odliczysz kasę na kurs i egzamin na kat.A, to zostanie budżet 2tys.pln.

    #29465 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Ja nie kupiłbym tego Benzera WS, to zapewne jakiś Dafier czy Yamasaki -jedne ze słabiej wykonanych motocykli które pojawiały sie na Polskim rynku.

    To jest jak kiedyś Dacia i rdzewieje już w katalogu.

    I rzeczywiście jest to rama przeznaczona do 49 cc, w którą wpakowano 125cc.
    Za 3 tyś szukaj jakiejś używki, Keeway będzie jakościowo dużo dużo lepszy od tego Benzera.

    Można też Junaka 123, ale to już dosyć stare roczniki. Prędzej znajdziesz Bartona Classica z tym samym co w Junaku silnikiem.

    Nie daj sobie powiedzieć też że ten WS ma 10KM, ma pewnie koło 8-9 KM, ale tego nikt nie napisze bo się nie sprzeda…

    A jak koniecznie chcesz nówkę to zastanów się nad Romet K125, prosty motocykl, z fajnym silnikiem TYS, i dosyć solidny. Tylko ta tylna lampa jakby nie taka
    https://allegro.pl/ogloszenie/motocykl-romet-k125-kat-b-gratisy-raty-dostawa-8573037023

    #29467 Reply
    bsw
    Uzytkownik

    Lampa – kwestia gustu. Jak dla mnie ok. Bardziej nie podoba mi się to orurowanie z tyłu – jakby przygotowane na okoliczność przewozu straganu 😉
    Ale fakt ze model K od dawna cieszył się spora popularnością i dobrą opinią. Kiedyś miał on prosty popychaczowy silnik a teraz dostał nową jednostkę napędową OHC z wałkiem wyrównoważającym i oczywiście wtryskiem. Jeśli ogólna jakość pozostała ta sama to model faktycznie godny polecenia.

    #29468 Reply
    jas13
    Gość

    @Beniamin, nieśmiertelna buda Suzuki GS125 z silnikiem Hondy, to się powinno nazywać Suhon (wzorem Triton-ów)

    #29469 Reply
    Wojtek_adv
    Uzytkownik

    @bsw. Chyba jakiś hydraulik zrobił Ci kiedyś jakąś krzywdę, że tak tych rurek w motocyklach nie lubisz 😉

    #29470 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Co do lampy, to jest wrzucona nowsza niż była w pierwszych rocznikach. I to byłoby OK, gdyby nie to że wycięcie w błotniku zostało do tej poprzedniej kwadratowej. Ta jest obła i to się rzuca w oczy :-).

    #29471 Reply
    bsw
    Uzytkownik

    No jakoś tych rurek nie lubię – z taką prowizorką i tandetą mi się kojarzą.
    A lampę można tanio wymienić – 3 dychy kosztuje kwadratowa do WSKi 😉
    BTW: Prawie nowy K125FL:
    https://www.olx.pl/oferta/romet-k-125-fi-CID5-IDFMcwX.html

    #29472 Reply
    jas13
    Gość

    @bsw, ale te rurki są praktyczne, doczepisz do tego dowolną sakwę i większość centralnych kufrów, czy nawet skrzynkę narzędziową

    #29673 Reply
    Adamos
    Uzytkownik

    No i teraz trochę pluję sobie w brodę, że nie zdecydowałem się i nie kupiłem takiego jeździdełka. Jeszcze w lipcu widziałem na alledrogo Ogary 125 z oficjalnego sklepu Rometa za 3 tysie. Wprawdzie rocznik 2015 i nie za bardzo to urodziwe ale myślę, że na pierwsze moto i podszlifowanie umiejętności mechanicznych byłby to dobry wybór. Przyznam szczerze, że wolałbym taką 'nówkę’ od używki z jednego powodu. Może pomyślicie, że zwariowałem, ale w świetle tego co się teraz dzieje na świecie nie za bardzo mam ochotę na maraton oględzin używek w terenie. No dobra ale nie zanudzając szanownych Kolegów Forumowiczów poproszę o Waszą opinię na temat poniższego ogłoszenia:
    https://allegro.pl/ogloszenie/zipp-tracker-4t-euro-4-125cc-wroclaw-visatex-8777794279
    Na chwilę obecną wydaje się to być dolna półka cenowa na rynku. Myślicie, że pod koniec wakacji albo na jesieni pojawią się jeszcze jakieś 'nowe’ 125-tki poniżej 4 tysięcy?

    #29675 Reply
    bsw
    Gość

    Motorek z przyzwoitej fabryki Tayo z udanym silnikiem TYS. Jesli odpowiada Ci sylwetka i wygodnie się siedzi kupuj. Taniej nie będzie a szkoda sezonu.

    #29679 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Już mnie bsw pięknie wyręczył, w tych pieniądzach to będzie całkiem przyzwoity motocykl, taki jakby następca Junaka 123.
    Ale, TYS to udany silnik, jak na razie nie słychać o jakiś remontach generalnych czy zatartych silnikach. Natomiast w tych pieniądzach najmocniejszy silnik ma w tej chwili Barton Classic / Romet Soft Chopper 2.

    #29681 Reply
    klient
    Gość

    Na mnie dobre wrażenie zrobił Zipp Cafferacer z tym silnikiem. Szkoda, że nie ma wariantu 250, bo całkiem dobrze mi się na nim siedziało. Podnóżki nie wymuszają podkurczania nóg, a płaska kanapa pozwala na przesuwanie tyłka przód-tył.

    #30059 Reply
    Adamos
    Uzytkownik

    Niestety nie bardzo mam możliwość przymiarki do tego motocykla. Dzwoniłem dziś do najbliższego dilera ZIPP-a (35 km ode mnie) i tam niestety nie mają już motocykli. Mogą ewentualnie sprowadzić konkretny wybrany przeze mnie model ale to dokładnie takie samo kupowanie w ciemno co w sklepie internetowym no i jeszcze musiałbym organizować własny transport. Zastanawiam się tylko nad ewentualną dostępnością części do takiego Trackera. Zrobiłem mały research w internetach i nic nie znalazłem z np. pllastików czy tarcz hamulcowych. Wygląda na to, że to mało popularny model i jakby co to pozostanie kombinowanie.
    To tak jeszcze zasięgnąłbym rady szanownych Kolegów co do 2 innych modeli. W tym samym sklepie internetowym mają Rometa K 125FI w całkiem fajnej cenie:
    https://allegro.pl/ogloszenie/romet-k-125fi-k125-125cc-euro-4-wroclaw-visatex-8756848667
    Czy silnik w tym romeciku ma wałek wyrównoważający (wydaje mi się, że nie)?
    Ostatnio rzucił mi się w oczy TORQ Windstar dostępny w markecie Media Expert (https://www.mediaexpert.pl/sport-i-rekreacja/motocykle/motocykl-torq-td125-45-windstar-125). Wygląda on jak jakaś wariacja na temat Rometa Soft Choppera. Co o nim myślicie?

    #30062 Reply
    bsw
    Uzytkownik

    1. O Romecie K-FI już było w tym wątku. To też silnik TYS, który ma wałek wyrównoważający.

    2. Obawiasz się o dostępność części do ZIPPa z oficjalnej dystrybucji a teraz pytasz o jakiegoś marketowego no-name’a. BTW: Na zdjęciu widać że ma on prosty silnik popychaczowy bez wałka wyrównoważającego…

Przeglądają 29 wpisy - 1 przez 29 (z 29 w sumie)
Odpowiedz do: Benyco/Benzer ws 125
Twoje informacje