Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Odpowiedz do: Zipp Raven/ Benyco Dark Star 125

Strona główna Fora Opinie Zipp Raven/ Benyco Dark Star 125 Odpowiedz do: Zipp Raven/ Benyco Dark Star 125

#2918
Beniamin Mucha
Keymaster

Aby dobrać najlepszy dla Ciebie motocykl, musisz wiedzieć jaki styl Ci pasuje (chopper, ścigacz, naked, turystyk) i ile masz kasy do wydania. Wtedy wiesz czego szukać.

Jeżeli interesuje Cię chopper i nie Junak, to obejrzyj
– Keewaya Superlighta. Te z rocznika 2015 mają w większości problem z cieknącymi zbiornikami i Romet który jest gwarantem keewaya w Polsce nie wymienia baków na nowe, tylko klei jakąś żywicą, ile to rozwiązanie wytrzyma nie mam pojęcia. Mam nadzieję, że Keeway w roczniku 2016 tego dopilnował i baki będą OK. W poprzednich rocznikach Superlighta nie występowały praktycznie żadne problemy z motocyklami. Keeway to chińska klasa premium.
Silnik 156 FMI OHV, kopia hondy CG. Dobrze dotarty 100km/h poleci

– Zipp Raven LUX 125. To firma Benda, która sprzedawała u nas kiedyś skutery. Te skutery widuje się na ulicach do dziś co raczej świadczy o dobrej jakości. Ten motocykl jest o tyle fajny, że ma dwa cylindry co daje nam dosyć fajny moment obrotowy, a więc przyspieszenie. Moc 12 KM porównywalna z Junakiem 121 czy Rometem Soft, ale jednak dwa cylindry robią swoje, dodatkowo chłodnica oleju i porządne hamulce tarczowe. To wszystko składa się na cenę. Oczywiście Zongshen (czyli M12) będzie lepszy jakościowo od Bendy, ale ta za to oferuje mocniejszy i lepiej wyposażony motocykl. Zipp Raven Lux to konkurent Lifenga (Junaka M11)

– Benyco BR 125, klasyk z wyglądu. Budżetowy motocykl, bez zbędnych bajerów i z twardą kanapą ale w tej cenie oferujący najlepszy stosunek jakości do ceny w segmencie najtańszych motocykli. Silnik takiej samej konstrukcji jak ten z Keewaya

– Benyco Dark Star / Zipp Raven, ciężki duży krążownik. Ładny bo duży, niestety 125-tka może mieć problem do rozbujania go do 90km/h, szczególnie z ciężkim kierowcą. Obie firmy kupują ten model z dwóch fabryk oferujących różną jakość Xiantian (Kinroad) lub Yamasaki. Xiantian odrobinę lepszy od Yamasaki. W tych modelach może się zdarzyć, że przy zbyt mocnym naciągu łańcucha lub częstej jazdy z pełnym obciążeniem po około 20 – tysiącach km urywa się mocowanie tylnej zębatki. Niefortunnie rozwiązanie gum zabieraka, znane również w Romecie R250 z rocznika 2012 i późniejszych.

– Romet R125, to po prostu znana już w Polsce R150 z mniejszym silnikiem. W zasadzie dobry motocykl, produkowany przez Senke (tego samego co produkuje ZK 125, K125, Division 125). Silnik ma taki sam jak Romet Division 125.

Polecam poszukać używki z niskim przebiegiem, może już doinwestowanej i z dobrych rąk. Jest duże prawdopodobieństwo iż usterki wieku dziecięcego zostały poprzez poprzedniego właściciela usunięte. Motorek jest dobrze dotarty a ty zyskasz trochę kasy w portfelu. Dobrze przeglądnąć fora tematyczne, bo tam zawsze możesz prześledzić historię danego egzemplarza.