Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl
Blog / Ciekawostki / Prawo

Motocykle zostały uznane za Autobusy! Czyli na dwóch kółkach na buspasach w Warszawie.

Motocykle zostały uznane za Autobusy! Czyli na dwóch kółkach na buspasach w Warszawie.

˙

We Wtorek 25.02.2020 Rafał Trzaskowski, prezydent miasta Warszawy pochwalił się na Facebooku, że od Kwietnia 2020 roku motocykliści będą mogli poruszać się po Buspasach.

Na tę informację czekali motocykliści Warszawscy od dwóch lat. Tyle trwały testy na wybranych jezdniach w stolicy. I wszystko byłoby by fajnie gdyby nie miny innych użytkowników dróg.

Ja już widzę niezadowolenie naszych kochanych puszkarzy (pot. kierowców samochodów): To jest niesprawiedliwe! Dlaczego oni mają przywileje a my nie? Znowu dawcy organów będą dawać w palnik a autobusy będą wolniej jeździć!

Otóż warto im odpowiedzieć, że motocykliści to taka grupa która jeździ bez względu na to czy może jeździć po buspasach, czy nie. Jeżeli wielbiciele dwóch kółek będą jeździli po drogach wyznaczonych dla autobusów to będzie ich mniej na innych jezdniach. Nie będą też tak często filtrować ruchu, czyli przepychać się w korkach – po prostu pojadą buspasem.

Teoria o przekraczaniu prędkości w mieście choć prawdziwa, to została zmierzona – okazało się że w zależności od miejsca motocykliści zachowują przepisową prędkość od 60 do 90% przypadków. Moim marzeniem byłoby żeby to było 95% wszędzie, bo nic nie robi motocyklistom tak złej sławy jak właśnie odkręcanie manetki gazu do końca w mieście. Ale nie można mieć wszystkiego.

A jeżeli te wszystkie argumenty do kierowców osobówek nie dotrą to powiedźcie im że oni też mogą z tego przywileju korzystać – wystarczy poczytać nasz portal, wybrać 125-tkę i cieszyć się z jazdy po buspasach.

Share This Post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

46 komentarzy

  1. Różnica taka, że chłopaki motocyklami będą ganiać buspasem legalnie.
    Buspasem poza autobusem przynajmniej w Wa-wie mogą jeździć również taksówki i pojazdy MTON.
    Nadal pozostaje kuriozum, że rowerzysta przy braku ścieżki rowerowej, będzie musiał jechać prawą stroną prawego pasa, bo będącym z prawej buspasem rowerom jechać „nie wolno”. Czyli rower wbijamy między autobus a auta.

    Reply
    • „Różnica taka, że chłopaki motocyklami będą ganiać buspasem legalnie.”
      Mi chodziło o to że czy mogą po bus pasach czy nie, to i tak będą jeździć po mieście, więc dzięki bus pasom będzie ich mniej wśród osobówek.
      No a z tymi rowerami to rzeczywiście lipa, ale z drugiej strony rower nie ucieknie autobusowi.

      Reply
      • Nie wiem gdzie napisać o moim problemie.
        Junak RS 125. Kierunkowskazy z prawej strony migaja szybciej. Porównując do samochodu wyglada to tak jak by była spalona żarówka ale tam są ledy.

        Reply
      • Beniamin, spokojnie, wiadomo o co chodziło w Twoim artykule, natomiast w stolicy normą było ganianie motocykli buspasem, tylko problem pojawiał się, gdy zauważył to patrol. Teraz będzie się to odbywać bez obawy o spotkanie z patrolem. Ciekawe kogo następnego wpuszczą na buspas? Może auta elektryczne, może te z wypożyczalni Panka, kto to wie.

        Reply
        • Pojazdy elektryczne mają prawo poruszania się po buspasach, a dzięki zielonym tablicom, wydawanym od początku bieżącego roku ten przywilej został doprecyzowany. Każdy pojazd z zieloną tablicą, w tym motorowery i motocykle też z tego prawa mogą korzystać.

          Reply
        • Program pilotażowy trwał od 1 maja 2018 roku. Motocykliści mogli jeździć po dwóch najdłuższych stołecznych buspasach: na Trasie Łazienkowskiej i na Radzymińskiej.
          Motocykliści zdali na 6 ten „egzamin”.
          Więc nie jest na miejscu pisanie o problemach z patrolami bo takich nie było w jakiś znaczącym stopniu – wpływającym na ocenę pilotażu.

          Reply
    • Chodzi o płynność ruchu. Buspasy są po to aby autobusy jeździły a nie stały w korku. Rower z uwagi na swoja prędkość jest „zawalidrogą” i poruszając się buspasem zwalniałby autobusy.

      BTW: Kto normalny jeździ rowerem trzypasmową drogą szybkiego ruchu?

      Reply
      • Ja – rzadko, ale zdarzało się. W grudniu byłem badany psychologicznie i psychiatrycznie – wynik: jestem normalny. Rowerzysta jest pełnoprawnym uczestnikiem ruchu drogowego. Pozdrawiam.

        Reply
        • Żeby nie było – kilka lat temu też jeździłem rowerem i było to raczej traumatyczne przeżycie – stanowczo odradzam!
          Wiele razy zostałem otrąbiony lub słownie znieważony. Często auta wyprzedzały mnie dosłownie „na zapałkę”. Czasem wyprzedzały mnie w pełnym pędzie aby zaraz ostro zahamować tuż przede mną.
          Na podstawie własnych doświadczeń stwierdzam że: „Rower na wielopasmówce [kogoś raziło stwierdzenie droga szybkiego ruchu] to proszenie się o nieszczęście…”

          Reply
          • Proszę nie mylić pojęć. Warto przejść jakiś kurs doszkalający jeśli nie pamięta się przepisów.
            Tutaj nie ma mowy o problemach rowerów na drogach szybkiego ruchu, drogach expresowych a może autostradach?
            To absurdalne.
            Tutaj chodzi o bus pasy które występują w mieście i w obszarze zabudowanym a nie na drogach expresowych.
            Proszę starać się czytać ze zrozumieniem i pisać komentarze zgodne z temat.
            Inne swoje problemy proszę opisywać w odpowiednim wątku na forum.
            Można taki wątek o nurtującym broblemie samemu założyć .

          • Anonim – uspokój się natychmiast!
            „Droga szybkiego ruchu” to był mój skrót myślowy i chodziło mi o wielopasmówkę z prędkością podniesioną powyżej 50 km/h.
            Nie wiem jak w Warszawie ale np. w Krakowie jest mnóstwo takich dróg…

          • Jako anonim zgłaszam sprzeciw. To nie ja napisałem że chodzi ci o drogi expresowe.
            Tak twój wpis tłumaczył Mateusz.
            Ja napisałem że nie wiem o co ci chodzi Jak widać nie tylko ja.
            Jak budowa elektrycznej motorynki ? Czy kadeta? Miał być już gotowy .

          • A to nie ja tylko ten drugi bsw miał budować :-]

      • Nie wiem o co chodzi? Droga szybkiego ruchu? Chyba nie ma takiego pojęcia? Czy chodzi o drogi ekspresowe ? W takim razie co to ma wspólnego z bus pasem w Warszawie i organizacją ruchu rowerowego w Warszawie ?
        Proszę nie zaśmiecać niezrozumiałymi komentarzami ciekawych wątków .

        Reply
        • Kolega chyba ma zbyt mało lat na karku. Sam zdawałem kategorię B 7 lat temu i wtedy jeszcze takie pojęcie było w użyciu, choć obecnie używa się określenia droga ekspresowa. A co do rowerzystów, to większość po prostu zupełnie nie toleruje przepisów ruchu drogowego. Mówiąc większość mam na myśli co najmniej 90%. Wystarczy rozejrzeć się na chodniki, lub poszukać filmików w internecie, jak bardzo sygnalizacje świetlne i kierunkowskazy są obce rowerzystom. No i tempo, które na buspasach wywoływało by co najwyżej zdenerwowanie kierowców autobusów i taksówek. .

          Reply
  2. Mateusz, widzę że i ty nie rozumiesz o co pytam.
    Przeczytaj dokładnie?

    „bsw 2020-02-28, 15:17

    Chodzi o płynność ruchu. Buspasy są po to aby autobusy jeździły a nie stały w korku. Rower z uwagi na swoja prędkość jest „zawalidrogą” i poruszając się buspasem zwalniałby autobusy.

    BTW: Kto normalny jeździ rowerem trzypasmową drogą szybkiego ruchu?”

    Teraz zrozum. Ja się pytam gdzie w Warszawie są drogi szybkiego ruchu?
    Bo jak sądzie chodzi o expresowe ?
    Jednak Warszawa jakby nie patrzeć to teren zabudowany i chyba bus pasy i problem rowerzystów na bus pasach dotyczy w Warszawie dróg z ograniczeniem prędkości 50-70 km/h a nie dróg ekspresowych.

    Reply
    • bsw – drugiego takiego nie ma. A jako anonim to nawet Langer często pisze.
      To ja też jestem Mateuszem? Bo się mnie czepiasz za expresówki o których Mateusz napisał.
      A ty nie masz honoru za grosz że czepiasz się chociaż nie masz powodu.
      No i honoru nie masz z tego powodu że teraz ropisz z siebie cwaniaka chociaż pół roku pisałeś jakiego to wspaniałego elektryka zbudujesz.
      W twoich stronach takie zachowanie jest normalne?

      Reply
      • Tak czytam komentarze bsw i jakoś nie widzę by czepiał się o coś czego ty nie napisałeś. No chyba że w dyskusji bierze udział paru anonimów ale to już nie nasz problem. Spokojnie wyjaśnił że chodziło mu o zwykłe drogi wielopasmowe które w terenie zabudowanym jak najbardziej występują i to nie tylko w Warszawie. Ty za to od razu wyjeżdżasz z jakimiś autostradami, ekspresówkami i ogólnym pisaniu nie na temat. Wyjaśnił ci nawet drugi raz że nie chodzi mu o ekspresówki i może niepotrzebnie kazał ci się uspokoić no ale to nie powód by wyskakiwać z jakimiś dziwnymi tłumaczeniami i wyjeżdżaniem znowu z tematem tego elektrycznego jednoślada.

        Reply
  3. O ekxpresówkach napisał Mateusz 2020-03-01, 14:42
    A a utostradach nie wiem kto pisał.
    Nawet nie wiem do czego to jest odpowiedź.
    Anonimów jest tu sporo .

    Reply
    • To już twój problem że chcesz być jednym z nich. Chyba że to sposób na wypieranie się swoich wypowiedzi. Zawsze można zwalić na innego anonima.
      Mnie nie musisz pisać o tym kto pierwszy napisał o ekspresówkach. Umiem czytać ze zrozumieniem.

      Ps. Jedynym sposobem na spokój z anonimami i wypieraniem się swoich wypowiedzi byłaby konieczność zarejestrowania się by cokolwiek napisać. Może wtedy byłby tu spokój i jakiś porządek bo już od dawna się tu niezły burdel robi.

      Reply
  4. Przemyslaw, to poukładane to sobie chronologicznie. Najpierw piszesz :”Tak czytam komentarze bsw i jakoś nie widzę by czepiał się o coś czego ty nie napisałeś”
    A teraz sobie odszukaj i zobaczysz że ja nic o ekxpresówkach nie pisałem.
    O ekxpresówkach napisał Mateusz .
    Jak znajdziesz gdzieś komentarz gdzie jest słowo o ekxpresówkach i jest on zamieszczony przez któregokolwiek anonima i przed ” atakiem ” na ekspresówki ze strony bsw to proszę o informację.
    Za tym żeby można tu było pisać tylko po zalogowaniu też jestem. Od dawna.
    Bo to skandal żeby zalogowane osoby pisały też jako anonim.

    Reply
  5. bsw 2020-02-28, 15:17 „BTW: Kto normalny jeździ rowerem trzypasmową drogą szybkiego ruchu?”
    Mateusz 2020-03-01, 14:42 „Sam zdawałem kategorię B 7 lat temu i wtedy jeszcze takie pojęcie było w użyciu, choć obecnie używa się określenia droga ekspresowa.”
    Anonim 2020-03-01, 15:47 „a się pytam gdzie w Warszawie są drogi szybkiego ruchu?
    Bo jak sądzie chodzi o expresowe ?”
    bsw 2020-03-02, 10:25 „Na podstawie własnych doświadczeń stwierdzam że: „Rower na wielopasmówce [kogoś raziło stwierdzenie droga szybkiego ruchu] to proszenie się o nieszczęście…” ”
    Anonim 2020-03-02, 10:56 „Tutaj nie ma mowy o problemach rowerów na drogach szybkiego ruchu, drogach expresowych a może autostradach?
    To absurdalne.
    Tutaj chodzi o bus pasy które występują w mieście i w obszarze zabudowanym a nie na drogach expresowych.”
    bsw 2020-03-02, 13:01 „„Droga szybkiego ruchu” to był mój skrót myślowy i chodziło mi o wielopasmówkę z prędkością podniesioną powyżej 50 km/h.”
    Pokaż mi tu gdzieś atak o ekspresówki bo ja żadnego ataku nie widzę a jedynie wyjaśnienie o co mu chodziło.
    Odpowiedzi bsw łatwo odszukać a te anonimowe są dziwnym trafem porozrzucane po całym temacie jakby ktoś nie potrafił z opcji odpowiedz korzystać. Dobrze chociaż że są w jednym temacie a nie po całej stronie porozrzucane.

    Reply
  6. No to sam widzisz że bsw najpierw zadał pytanie kto normalny jeździ drogami szybkiego ruchu.
    Później Mateusz tłumaczy że droga szybkiego ruchu to ekspresówka.

    Gdzie tu widzisz problem z anonimami ?
    Jak anonim tłumaczy że nie ma w mieście dróg ekspresowych ( szybkiego ruchu) .
    I problem w tym temacie nie dotyczy rowerów na takich drogach.
    Ewentualnie problem dotyczy rowerzystów na głównych alteriach miasta.
    Ale jak nie ma równolegle ścieżki rowerowej to są oni takimi samymi użytkownikami tych dróg jak motocykliści i samochody.
    Więc nie można ich nazywać nienormalnymi.
    Chyba że bsw chodziło naprawdę o ekspresówki (120km/h)
    Więc jak widać gdzie tu moja wina?
    I anonima innego też właściwie gdzie?

    Tak tak samo jak powiedzieć że motocyklista 125 jest nienormalny bo za wolny .

    Reply
    • No faktycznie nie da się te. Przejrzałem ten wątek jeszcze raz.
      Pierwszy wpis też jest anonima.
      Naliczylem 5 ? anonimów w tym wątku .
      Sam już nie rozumie kto komu i na co odpowiada . Kto się zgadza a kto kłóci i kto kogo obraża.
      Jako anonim apeluje i błagam o to aby ta strona była tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
      Kto popiera ten pomysł proszę o wpis w odpowiedzi.
      Może to przekona administratorów jak zobaczą że jest duże poparcie do tego pomysłu.

      Reply
    • Nie wiem po co pisze bo to najwidoczniej walka z wiatrakami. Przecież bsw wyraźnie napisał że chodziło mu o zwykłą wielopasmówkę idącą przez miasto i dalej nawet doprecyzował że droga szybkiego ruchu to tylko jego skrót myślowy żeby już zakończyć ten temat.
      Szczerze to ja też nie pchałbym się na taką drogę rowerem a szczególnie w Warszawie. A rowerzystów na normalnych ekspresówkach z ograniczeniem do 110km/h już widziałem, wprawdzie jechali poboczem ale to i tak niepoważne.

      Reply
      • Przemysław, bsw – po co dajecie się wciągać w błache dyskusje z małostkowym człowiekiem łapiącym za słówka. Chyba lepiej odpuścić bo nic takiemu nie wytłumaczycie bo się nie da.

        Reply
  7. Popraw nie dla Anonimów !!!

    Reply
  8. Przemysław, tak na marginesie jako sprostowanie .
    Droga expresowe jednojezdniowa 100km/h.
    Dwujezdniowa 120km/h.
    Tak samo, tylko w ramach sprostowania napisałem że nie ma dróg szybkiego ruchu .Tym bardziej w mieście .
    Napisałem to i za to jest atak na mnie ze strony bsw i ciebie.
    Nie ja pisałem o expresówkach .
    Tylko Mateusz coś tam o expresówkach napisach i po tym wpisie Mateusza mi oberwało się od bsw.
    Automatycznie anonim wszystkiemu winien.

    Reply
    • Przemysław, pomysł – gdzie ma w mieście jechać rowerzysta żeby go uznali za nie nienormalnego ?
      Jak nie ma ścieżki rowerowej to tylko drogą jedno , dwu i wielopasmowa.
      Czym szersza to chyba lepsza?
      Czy będzie bardziej normalny jak poniesie rower nad głową po chodniku?
      To tak jak tobie powiedzieć że tą 125 nie powinieneś jeździć drogami krajowymi bo jesteś za wolny i niebezpiecznie cię wyprzydzić.
      Na expresową i autostradę też jesteś za wolny.
      Możesz ewentualnie pchać po chodniku ale jak ludzi nie ma
      no i chodnik minimum ma 2m.

      Reply
      • Twoim tokiem rozumowania to ciężarówki nie powinny też być na takie drogi wpuszczane bo są za wolne. A wyprzedzanie ciężarówki jest jeszcze bardziej niebezpieczne niż 125 bo jest o wiele większa.

        Reply
        • Uważam że atak jest na mnie gdy ktoś z uporem maniaka usiłuje mi wmówić rzeczy których nigdy nie napisałem.
          Przemyśl to sobie.

          Reply
          • Jeśli nie ty, to może jakiś inny anonim to napisał, ale ,,poszło” na Twoje konto. Zarejestruj się, unikniesz takich nieprzyjemności. Anonimów jest od groma,jak czarnych kotów w nocy, nie bądź takim ,,obywatelem nikt”, by nie rzec: zero.

          • Langer, ile osób nie jest tu anonimowych ? Razem z Davidem i Beniaminem i Tobą?
            Czterech może pięciu. Czy jak wymyślę sobie nick to już nie będę anonimowy ? Czy co innego to zmieni ?
            Nic to nie zmieni . Będę anonimem pod pseudonimem który martwi się o swoją pseudo osobowość . To jest dopiero idiotyzm .
            I największy błąd tej strony.
            Ja się zaloguje dopiero jak konta będą weryfikowane. Np. przez FB. Lub np. przez nawet zamknięta grupę na FB. Lub coś w podobnym stylu.
            Inaczej to wolę być anonimem w świecie pseudo „lepszych”.
            Ale mam prośbę dla administratorów .
            Zróbcie wreszcie wymóg logowania się i to w porządny sposób.

          • Ja się nie wstydzę swojego nicka i zwykle piszę na tym portalu jako Langer. Jestem przy tym pełen uznania dla kolegi rawla, z którego poglądami nie zawsze się zgadzam, ale je szanuję, bo każdy ma prawo do wyrażenia swojego zdania. Swojego, a nie anonima.

          • Wyjaśnij może jak poznać że to piszesz ty czy nie ty skoro jestes jednym z wielu anonimów podpisanych identycznie. Langer już chyba wyjaśnił czemu wypowiedzi innych anonimów mogą być tobie przypisane.

    • Znam 2 pasmowe ekspresówki z ograniczeniami nawet do 70, a nawet pełnoprawną autostradę z długimi odcinkami z ograniczeniem do 100-110. Nie każda droga jest taka sama i nie wszędzie są identyczne ograniczenia. Warto zwracać uwagę na znaki bo można się zdziwić nieraz.
      Czy stwierdzenie kogoś raziło to zaraz atak i to koniecznie na ciebie?

      Reply
  9. Prosty temat zamienił się w gównoburzę. Chyba zimowa przerwa od dwóch kółek źle działa niektórym na nerwy. Więcej luzu Panowie, wiosna idzie 🙂

    Reply
    • bo to taki off-topowy temat 😉

      Reply
  10. Kolego Langer, dziękuje za ten wpis (2020-03-02, 22:41). 😀

    Reply
  11. Przemysław – wyjaśnie na przykładzie.
    Przeczytaj i odp. czy zrozumiałeś.

    Nie zawsze wina leży po stronie osoby która podpisuje się anonim.
    Zobacz ten wątek na forum .
    W którym ja napisałem o praktykach importera. Jednak w tym wątku żaden anonim nie wypowiedział się krytycznie o serwisantach, czy dilerach .
    Ja pisząc jako anonim nawet w tym wątku doceniam pracę Kamila który przecież jest serwisantem.
    Często też jak najbardziej pochlebnie wypowiadam się o serwisie w którym ty kupiłeś motorek.
    Teraz przeczytaj ten link i zobaczysz że żaden anonim źle nie wypowiedział się o serwisantach.
    Ty postawiłeś złym świetle serwisantów i Piotr.
    A nie jesteście anonimami.
    Jednak oberwało się za to właśnie anonimowi.

    https://www.motocykle125.pl/temat/przeglady-gwarancyjne/#post-27954

    Reply
    • Nie mogę zobaczyć co tam pisało o anonimach bo teraz tam nic takiego już nie ma.
      Tak, postawiłem w złym świetle serwisantów bo wiem że nie każdy serwis jest dobry. Nie rozumiem jak można sprzedać nowy motocykl z święcącą się kontrolką check engine i jeszcze mówić kupującemu że to samo przejdzie jak trochę pojeździ. Jeśli to tylko wina sondy lambda to można było rozwiązać ten problem przed oddaniem skutera kupującemu. W końcu to sprzedawca powinien przygotować go dla klienta i sprawdzić czy wszystko działa.
      Sam długo szukałem miejsca gdzie kupie swój motorek i ostatecznie jeżdżę na przeglądy ponad 50 km i to autostradą ale jestem z takiego sklepu i serwisu zadowolony. Pewnie jakbym kupił bliżej ale od kiepskiego sprzedawcy dołączyłbym do grupy niezadowolonych z chińskiego motocykla. Ale ja wolałem kupić tam gdzie dobrze a nie tam gdzie blisko albo tanio. I to polecam robić każdemu kto myśli o kupnie chińskiego motocykla.

      Reply
  12. Co mają serwisy do buspasów?
    Coś czuje, że znowu admin będzie miał robotę.

    Reply
  13. Przyszłaś to są fragmenty wypowiedzi Langera w omawianym wpisie które zostały usunięte.
    ————-
    Wielu ( a może tylko jeden, anonim to przecież nikt i zarazem wszyscy) anonimów bardzo krytycznie odniosło się do wpisu o problemach z tym konkretnym skuterem związanych. Psy (nie obrażając niczemu winnych psów) zaczęli wieszać na importerze i dilerze, nie znając szczegółów. Teraz niech swoim jadem plują patrząc w swoje odbicie w lustrze ?”
    „Wielu anonimów i kilka innych osób już zapluło jadem monitor i cały internet, sami wystawili sobie świadectwo swojego poziomu umysłowego i co?”
    ————-

    Reply
    • Raczej przyszłeś jak już ale wracając do tematu to chyba dlatego zostało to usunięte bo Langer zorientował się co napisał i jak zostanie to odebrane.
      Może niech on się wytłumaczy z tych słów jeśli rzeczywiście je napisał.
      Ja tam jadem niczego nie opluwałem a wieszać psy na sprzedawcy który sprzedaje klientowi nowy sprzęt fabrycznie niesprawny i nie sprawdzony jak najbardziej trzeba. Rozumiem jakby coś wyszło w trakcie eksploatacji ale jak coś jest nie tak już przy pierwszym odpaleniu to raczej nie świadczy dobrze ani o sprzęcie ani o sprzedawcy.

      Reply
      • Miało być Przemysław. Słownik w moim tel. czasem nie ogarnia.
        No to rozumiesz że czasem anonim nie jest winien?
        Druga sprawa to właśnie takie wpisy prowokujące anonimów są zamieszczane .
        Później anonim odpowie też może w złości.
        Ale pierwszy wpis prowokujący jest moderowany i zmieniony.
        I wychodzi na to że to anonim rozpędził gówno burze. A często tak nie jest.
        Trzecia sprawa to moderowanie wpisów już nawet w forum.
        Gdzie administratorzy przekonywali że w forum wpisy będę nigdy nie zmieniane i usuwane.
        Dla wybranych odchodzą od tej deklaracji czy kto tu jest w końcu administratorem i moderatorem.
        Czwarta sprawa , jak anonim ma czuć się gdy jego wpisy są manipulowane a jego rozmówcy zmieniane ,moderowane ,usuwane co zmienia sens rozmowy na niekorzyść anonima?

        Reply
      • Raczej przyszedłeś bym powiedział i to jedyne co mam do powiedzenia w tym temacie.

        Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>