Po opisaniu modeli Zontes 125 Z2 i Zontes 125 G1 został mi do opisania ich trzeci bliźniak czyli model Zontes 125 U. Zostawiłem go sobie na koniec, a to dlatego że, nie bardzo wiedziałem jak podejść do jego wyglądu. Wiadomo że nie to ładne co ładne, ale co się komu podoba. Jednak przyglądając się temu motocyklowi nie mogę powiedzieć że mi się nie podoba, ale też nie mogę powiedzieć że, zakochałem się w nim od pierwszego wejrzenia.
Podobnie wyglądające konstrukcje można zwykle podziwiać na konkursach customingu motocyklowego, gdzie seryjne motocykle tnie się na wszystkie sposoby i modyfikuje tak aby jak najmniej przypominały oryginał, a jak najbardziej przyciągały wyglądem. Wymyślone na potrzeby konkursu elementy designu wchodzą dosyć często do seryjnej produkcji motocykli. Całkiem możliwe że i w tym przypadku designer inspirował się motocyklami customowymi.
W opisywanym modelu, uwagę na siebie zwraca tylny błotnik, krótki tłumik i elegancki wahacz. Do tego dochodzą stylowo zaprojektowane aluminiowe felgi. Oświetlenie jest oparte w pełni na technologii LED a przednia lampa przypomina robota z filmu Sci-Fi. Całość na pewno gwarantuje że ludzie będę się za nim oglądać.
Totalnie nie wiem, dlaczego Chińczycy nazwali ten model Road King, czyli Król Szosy. Dla mnie królami szos zawszy byli goście na błyszczących maszynach, z silnikami w układzie V, jadący z szeroko rozwartymi nogami wystawionymi do przodu, czyli tak zwani Harleyowcy, Czoperowcy czy Cruserowcy. Choć może rzeczywiście dlatego że, za królem wszyscy się będą oglądać?
Opisując poprzednie modele Zontesa, napisałem że, skok jakościowy widać gołym okiem, tak samo jest tutaj. Jednym z najbardziej rozpoznawalnych motocykli Zontesa w Polsce był niezawodny Junak 123. To było w 2012 roku, teraz w 2021 Zontes nadal produkuje budżetowe motocykle, ale produkuje też produkty Premium, takie jak właśnie Zontes 125 U. Te motocykle moim zdaniem będą bardzo dużą konkurencją dla Japońskich motocykli. Zresztą spójrzcie sami, czy znacie inny tak zjawiskowo wyglądający motocykli w tej klasie?.
Technicznie też nie ma się do czego przyczepić. Za zasilanie silnika paliwem odpowiada wtrysk marki Delphi. Silnik generuje 14,7 KM czyli prawie maksymalną moc motocykla który można prowadzić posiadając prawo jazdy kategorii B (lub A1). Mamy tutaj też układ hamulcowy z dwukanałowym ABS-em marki Bosch. Przednie zawieszenie typu Upside-down . Z tyłu za stabilne pokonywanie zakrętów odpowiada pojedynczy amortyzator – monoabsorber.
W silniku zastosowano sprzęgło redukujące szarpnięcie przy zbyt szybkiej redukcji biegu na niższy. Na wyświetlaczu bez problemu znajdziemy też aktualnie wbity bieg. Zresztą znajdziemy tutaj oprócz standardowych prędkości i przebiegu także obroty silnika, temperaturę cieczy chłodzącej, ilość paliwa w baku oraz aktualny czas. Z ciekawych dodatków mamy też podwójną ładowarkę USB.
Nie zapomniano też o ochronie dłoni – na kierownicy zamontowano tak zwane hand guardy. Spełniają one co najmniej trzy funkcje: chronią dłonie podczas upadku, zabezpieczają klamki przed złamaniem w razie wypadku, oraz zapobiegają przez przypadkowym naciśnięciem klamki przez inny motocykl. To ostatnie przydaje się na wyścigach, gdzie często jest ścisk – zdarzały się przypadki że podczas przepychania się kolega z motocykla obok jadąc zbyt blisko zahaczał o klamkę hamulca. Co oczywiście powodowało ostre hamowanie przedniego koła i wywrotkę.
Ogólnie, Chińczycy zaczynają się rozpychać coraz śmielej na rynku do tej pory zarezerwowanym dla motocykli Japońskich czy KTMa. Teraz 15 konne motocykle wypuściło Malagutti, Zongshen i Zontes. W segmencie motocykli na prawo jazdy A2 jest jeszcze gęściej, oprócz Benelli i Zontesa ma pojawić się już niedługo Voge (Loncin). Będzie wesoło, i będzie czym jeździć :-). Na razie zima, więc zostały tylko marzenia o tym co w tym roku objeżdżę i wam na filmach z bliska pokażę.
A byłbym zapomniał. Na stronie kiden.cn (marka Zontesa na rynek Chiński) jest jeszcze jedna „wariacja na temat” modelu U. Model wyglądający na mogący zjechać z szosy w teren. Napiszcie co o nim sądzicie. Jak dla mnie to przekombinowany, ale powtórzę to co napisałem na wstępie: „Nie to ładne co ładne, ale co się komu podoba.”
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 10.8 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 14.68 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 150 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.072 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | 1,8 (wg. producenta) |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Wtrysk |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | 4 (DOHC) |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Manualna 6 biegowa |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Cieczą |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | Tak |
Prędkość maksymalna licznikowa | |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 845 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | 2000 |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 110/70 R17 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 130/70 R17 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
Sa lub Sa500
Chińczycy sklejają tak te motory że nawet nie wiedzą jak je nazwać. Generalnie przyjdę się mu w sezonie ale po przejrzeniu filmików z sieci to:
– nie brzmi
– mały jak Pony jak się na nim siedzi.
Generalnie z wygladu nawet fajny, podoba mi się takie coś w stylu supermoto, ale ten baczek i ogólnie jego malkosc trochę poraża. Jakby zrobili takiego w skali 1,5:1 to nawet można by było na niego patrzeć, może nie koniecznie jechać bo wiadomo nie ma czym.
Anonim
Beniamin pisz jaśniej bo ciężko Ciebie zrozumieć.
Zwycięzca konkursów ?
„Zwycięzcy tych konkursów (mówię o motocyklach) odciskają piętno na kolejnych seryjnych motocyklach. W tym kontekście zwróćcie uwagę na tylny błotnik, krótki tłumik, elegancki wahacz. Do tego dochodzą stylowo zaprojektowane aluminiowe felgi.”
Felgi,tłumik,wahacz – to są przecież te same klocki w całej rodzinę zontes 125, nic nowego.
Błotnik? Ten na koło? To już na allegro masz takich po kokardkę.
Anonim
Model U już został wyśmiany na tej stronie.
Beniaminie chyba przemęczony jesteś.
„Wygląda jak z doklejoną protezą …”
Nie pamiętam kto tak pisał, chyba nick ADV. Więksa rozmowa już była na ten temat.
Beniamin Mucha
Był opisany w dziale blogowym razem z pozostałą dwójką . Natomiast teraz dodałem je do katalogu. Pojedynczo.
Anonim
„Wymyślone na potrzeby konkursu elementy designu wchodzą dosyć często do seryjnej produkcji motocykli. W opisywanym modelu uwagę na siebie zwraca tylny błotnik, krótki tłumik i elegancki wahacz. Do tego dochodzą stylowo zaprojektowane aluminiowe felgi.”
Wymienione elementy to te same klocki co w pozostałych zantesach, a błotnik na koło to też rządna nowość.
O co chodzi w Twoim porównaniu o nowościach przechodzących do seryjnej produkcji.
Beniamin Mucha
Ale o co chodzi tobie z tymi klockami?
Nie napisałem ani słowa o klockach hamulcowych, można zakładać że są takie same, ale nie wiem jakiej są firmy.
Błotnik na koło to nie nowość, to JASNE, ale śmiem przypuszczać że, taki pomysł pojawił się właśnie w Customach zanim trafił do serii.
Ogólnie chodzi mi o to że motocykl wyróżnia się stylistyką której próżno szukać w tej klasie.
No może za wyjątkiem Keeway RKF.
Anonim
„Klocki” – opisane cudowne obręcze,tłumik,wahacz. Nic nowego nie wnoszą . Bo są to dokładnie te same elementy
(klocki) jak w pozostałych zontesach 125. Nie wiem czym się tak stylistycznie zachwycasz jak to są te same elementy.
Maniek
obręcze, tłumik i wahacz to klocki?
Według słownika PWN
klocek
1. «zabawka dziecięca w formie drewnianego lub plastikowego wielościanu»
2. «mały kloc drzewa»
3. «płyta drewniana z wyrytym na niej rysunkiem powleczonym farbą, przeznaczonym do odbijania go na papierze, tkaninach itp.»
4. «element hamulca ciernego»
5. «kilka książek razem oprawionych»
6. «jeden z kilku wałeczków, na które nawinięte są nici do robienia koronek metodą przeplatania nitek»
Anonim
Ale wy elokwentni jesteście 🙂
Brawo, nawet dziecko by się domyślili że ” klocki ” to przenośnia 🙂
Wam to nawet jak się wytłumaczy jak
” krowie na rowie ” to dalej do głowy nic nie wchodzi.
Teks Beniamina jest płytki, tandetny , nielogiczny i brak w nim informacji merytorycznych .
Typowy bełkot pisany na siłę, żeby tylko odwalić swoje .
Chciałem delikatnie zwrócić uwagę, ale widzę że tu trzeba dosadnie jak do „pieńków” 🙂
Teraz szybki, szybko po słownik PWN haha 🙂
jas13
Kolega zapomina czym jest ta strona. To nie jest serwis informacyjny, tylko blog. A blog to takie dziwne ustrojstwo, którego autor może napisać, np. „Zielona krowa pożarła różowe ciastko” i czytający może się z tym zgodzić, może się nie zgadzać, ale jest to myśl własna autora blogu. Teksty autora blogu nie muszą być ani logiczne, ani merytoryczne, głębokie, etc. Osobiście wolę już taki jak to ująłeś tandetny tekst, niż marketingowe bzdury na ścigacz.pl, które tamta redakcja tworzy odkąd kupił ich importer motocykli.
Anonim
Beniamin po co usuwasz kolejny raz mój komentarz w którym tłumacze że „klocki” to przenośnia.
Wszystkie zontesy są zbudowane z tych samych części.
Wahacz, obręcze , tłumik ( klocki ) są te same we wszystkich motocyklach zontesa.
Gdzie tu widzisz akurat w tym modelu nowość , innowację ?
Sam pytasz i piszesz o klockach hamulcowych.
A odpowiedz usuwasz .
To albo nie pytaj , albo nie usuwaj odpowiedzi .
Beniamin Mucha
Przecież to jest trzeci bliźniak, wiadomo że sporo części będzie miał takich samych. A jednak moim zdaniem z tym zestawieniu: krótki tłumik, błotnik na wahaczu i niespotykana gdzie indziej lampa. Robią wrażenie motocykla customowego.
W tekście mało merytoryki bo poza zdjęciami w necie nie wiele można o tym sprzęcie powiedzieć. Jak pojeżdżę to dostaniecie szczegółowe omówienie i może przeredaguję tekst. Na razie jest to model nowy – warto dodać do katalogu, żeby można było w porównywarce obejrzeć.
Zresztą co ja się będę jakimś bezimiennym Anonimom tłumaczył. 🙂
Anonim
https://www.google.com/amp/s/moto.wp.pl/debiutuje-husqvarna-svartpilen-125-styl-wiekszych-modeli-dostepny-na-kategorie-b-6604257030220384a%3famp=1
Anonim
Witam.
Strasznie mnie kusi zamiana mojej maszyny na Zontesa U1 i nie wiem na co się zdecydować czy:
a) Zostać przy obecnym Keewayu RKV (2019) i z czasem zrobić kat. A oraz kupić coś w podobnym stylu co U1 tylko o większej mocy – zajmie to trochę czasu.
b) Stracić trochę pieniędzy sprzedać Keewaya i dopłacić do Zontesa.
Lubię jeździć w terenie i moim pierwszym wyborem był Barton Hyper ale był dla mnie trochę za duży (mam 170cm wzrostu). Sprawdziłem też Keewaya TX lecz nie spodobał mi się i kupiłem RKV, który jak dla mnie jest ok na asfalcie, jednak na drogach gorszej kategorii jest za twardy i mało stabilny. Po obejrzeniu filmów na youtubie wydaje mi się, że Zontes dużo lepiej radzi sobie w terenie, ale nie wiem czy warto jeszcze zamieniać obecnie posiadaną 125 na inną 125 bo jednak trochę mi brakuje dynamiki w tych motocyklach i jazda po asfalcie nie jest zbyt porywająca.
No i co by tu wybrać?
Robert
Moto bardzo fajnie sprawia frajdę z jazdy w terenie jak i po mieście wada to napęd łańcuch się rozciąga nieruwnomiernie brak na rynku napędu markowego w manetce sprzęgła psuję się włącznik i nie da się Moto odpalić przejechane 1200 km.