W połowie lata miałem okazję pojeździć i potestować dla was Benyco Tekkena, wczesną jesienią dostaliśmy fotki, od Bartona, wprowadzanego przez nich modelu Hyper, a teraz Zipp pokazuje NOWOŚĆ (?) którą jest ten sam motocykl co oba poprzednie, tym razem pod nazwą VZ-5.
I co ja mam teraz niby zrobić? Pisać kolejny artykuł o kolejnej nowości? Przecież dwa razy już ją opisywaliśmy.
Jedyne co mogę to pogratulować Zipowi dwóch rzeczy:
Po pierwsze odwagi, bo podali na stronie, że producentem silnika jest Loncin. Wreszcie importerzy zaczynają rozumieć, że pisanie prawdy może się opłacić, a wciskanie bajeczek o Polskości motocykli importowanych z Chin zaczyna być śmieszne. To, że silnik do VZ-5 produkuje Loncin to świetna informacja, ta fabryka produkuje bardzo dobre jakościowo silniki, podwykonawstwo zleca im nawet BMW. Więc jest czym się pochwalić.
Po drugie zaoferowania możliwości zakupienia motocykla z akcesoryjnymi kuframi podróżnymi za jedyne 500zł więcej niż wersji standardowej. To już jakiś krok do przodu, bo do niedawna importerzy olewali wszelkie akcesoria, i trzeba było dawać zarobić znajomemu spawaczowi albo ściągać coś z Chin.
Dla klientów chcących kupić motocykl z fabryki Fuego informacja o możliwości zakupienia go również w Zippie jest bardzo pozytywna. Choć cenowo wygląda to bardzo podobnie, mamy możliwość zakupu części z trzech źródeł, co nie jest do przecenienia oraz w kilku wersjach malowania. A gdyby konkurencja spowodowała obniżenie ceny, to już wszyscy bylibyśmy szczęśliwi, chyba oprócz mnie i kilku innych osób które chciałyby zobaczyć ten sprzęt w wersji oryginalnej, czyli 250cc a może nawet z silnikiem Zongshena 279cc.
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 7.1 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 9.65 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 144 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.049 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Wtrysk |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | 2 (OHC) |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Manualna 5 biegowa |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Powietrzem |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | Tak |
Prędkość maksymalna licznikowa | 105 |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 820 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 900 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | 2070 |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 110/90 R17 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 130/80 R17 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
Szmarju
Gdzieś tam na wyświetlaczu musi być wygaszona/ukryta kontrolka CHECK ENGINE, wprowadzają „nowy” model na zimę i dwa miesiące przed EURO4, więc prawdopodobnie dostanie wtrysk i OBD?
Kamil fotomotoblog.pl
tego nie wiadomo, wprowadzają na rynek teraz, by po nowym roku mieć stosunkowo tani produkt ( kupili to przed skokiem dolara ) z zapasem części zamiennych.
grzegorz
Szkoda ze nikt nie zwrócił uwagi ze na przednie kolo które gdyby było 21 calowe było by idealne do enduraka – nawet na ulicy dużym kołem lepiej zaliczyć studzienkę czy pozimowa dziurę 🙂
ps. kolory kwestia gustu ale jak dla mnie czerwono czarny barton jest nr 1 !
Rafał
Bardzo fajny jest mi się podoba tylko chce kupić coś takiego opoj 50 a wielkości od 125
ZAX
Witam.
Zastanawiam się nad zakupem pierwszej 125. Po długiej analizie i „przymierzaniu” się do różnych modeli w salonach i podczas targów w Poznaniu zawęziłem alternatywę do Zipp vz-5 (gaźnik) i Rometa adv 2017 (wtrysk).
Pytanie co wybraliby bardziej doświadczeni koledzy i pytanie kiedy Adv będzie dostępny- dzwoniłem do Rometa i słyszałem o bliżej nieokreślonym „czerwcu”.
Dodam że Zipp stoi w salonie w moim mieście.
Budżet do 10 tyś.
Molekx
Wez wersje z wtryskiem, kultura pracy zupełnie inna i lepsze osiągi.
Anonim
Odpowiedź na post z przed 5 lat
Darek
Ładny ale dlaczego chłodzony powietrzem? Wolałbym dopłacić do tej opcji niż do kufrów. Co w tym temacie da sie zrobić?
sentek
hej ja w upalne dni na raz zrobiłem 150km i nic sie nie działo z moto mam go 3 miesiące i 4t km i jest wszystko ok i kręcę go na maxa
KILER
Z kupiony 9.03.2021 dotarł do mnie 12.03.2021,
Pech ciężko mi odpala nie wiem dla że?
Anonim
@ KILER lekko , minimalnie odkrecć manetkę gazu przy odpalaniu.
Tak się robi i to normalne przy bardzo prostym wtrysku.
Latem będzie odpalał normalnie , a teraz przytrzymaj minimalnie gaz.
Langer
Może dlatego, by był lżejszy i bardziej bezawaryjny, a przede wszystkim wyraźnie tańszy ( o ok. 1500 zł) niż chłodzony cieczą ? Poza tym ten model, nawet w wersji 250 ccm na wszystkich rynkach, gdzie jest sprzedawany ma silnik wiatrem, a nie cieczą chłodzony.
jas13
Przy takich osiągach silnika ciecz nie ma sensu, ewentualna chłodnica oleju jak już ktoś zdrowo męczy, ale wątpie, że potencjalny właściciel pójdzie w ciężki teren.
Kiler
Czy jest warto kupić ten motocykl. Proszę o poradę.
Raffi
Ja też?
Raffi
Kupiłem już
pablo71
Mam pytanie bo się waham pomiędzy Zipp Vz-5 a Z ONE T który silnik lepszy ? No i motorek oczywiście? Proszę o poradę. Jazda trochę miasto trochę turystyki no i mam ponad 40 lat, więc żeby śmiechu nie było .
Czaszkins
Ja dzisiaj sobie taki zakupiłem
Mam zamiar robić dużo klm
W czwartek odbieram z salonu
. . Pozdrawiam
Mario
Czaszkins jak wrażenia z zakupu i jazdy tym moto? Mam zamiar też taki kupić. Podziel się wrażeniami i osiągami proszę.
Marian
Też chciałbym wiedzieć, chcę taki kupić synowi.
Anonim
Że Loncin zrobił 6 biegowy silnik 125cm i trafił on do nas to naprawdę szacun.
Langer
Od dziś dostępne są VZ-5 z wtryskiem. Do wyboru model bez i z kuframi, trzy wersje kolorystyczne.
Glodi
wymieniał lub czyścił ktoś filtr powietrza? Ja dzis do niego zerkąłem, żeby się przymierzyć do czyszczenia. Okazuje się, że jest w takim miejscu, że nie da się zdjąć pokrywy, bo blokuje go rama. Nie wiem jakim cudem go tam wepchali
Anonim
Czyszczenie tego filtra to tragedia jest dojście tragedia
Anonim
Zrobiłem już ponad 11 tysięcy kilometrów zero awaryjności, zmieniam olej co 3 tysiące. Polecam .
Marian
Witam, czy ktoś pochwali ten motocykl?, Zamierzam kupić synowi na początek.Ma 19 lat?
Raffi
Ja mam 40 lat i kupiłem.
Marian
186cm wzrostu, czy będzie dobry?
Raffi
Myślę że tak
Raffi
Ja też mam tyle.
Langer
Proponuję zajrzeć do opisu i filmu Beniamina o motocyklu Benyco / Tekken. To ten sam model co Zipp VZ-5 i Barton Hyper. No i bez wizyty u dilera Benyco / Zippa / Bartona też się nie obejdzie.
Krzysiek
Hej. Mam 191 cm wzrostu i 115 kg wagi, czy to będzie dla mnie dobry motocykl?
Nowy
Oglądałem go w salonie – przy 194cm wzrostu kolana nie mieszczą mi się pod bakiem zaczepiając o rozbudowane plastiki. Koniecznie trzeba się przymierzyć.
Stojący obok Keeway TX zdecydowanie bardziej wygodny – tu było idealnie.
Mateusz
Jeździ ktoś tym z rogalem na buzi? 🙂 Działa, nie działa, coś się psuje, coś denerwuje, coś warto wymienić? Szukam śmigadła do jazdy w terenie, po szosie i dalsze trasy.
Pasjonat
Już 4k km i zima nic nie puka nic nie stuka silnik zdrów
Pasjonat
Oczywiście wtrysk
Radek
@pasjonat
A jaka jest prędkość przelotowa tego motocykla (przy założeniu, że spokojnie jedziesz, bez piłowania silnika)?
użytkownik
Bez piłowania silnika, to 60 km/h.
Langer
Drogi użytkowniku: nie wypowiadaj się w tematach, o których nie masz pojęcia.
zx9r
Hej Kolo Lanfer. Jeździłem tymi paździerzami i faktycznie tylko kolo 60 km/h, to silnik spokojnie pracował. Później to już każda z tych 125 rzęzi na obrotach, jak stara frania.
Beniamin Mucha
Też objeździłem trochę 125-tek i 80 km/h to jest bardzo spokojna przelotowa. Dodatkowo te silniki zwykle mają takie skrzynie że nawet jazda 90 nie męczy silnika. Ma się co prawda wtedy 80% maksymalnych obrotów, ale konstruktorzy silnika hondy CG na pewno to przewidzieli.
rawla
Panowie Lagner i Beniamin. proszę nie podejmujcie dyskusji z zx9r. Juz samo sywierdzenie ” kolo Lagner” dobitnie świadczy,o tym że mamy doczynienia z zakompleksionym prostakiem, który zdobycie prawa jazdy kat A uważa za swój życiowy sukces, a teraz innych traktuje z pozycji swojego zdezelowanego litra. Szkoda czasu, taki kolo nie rozumie niczego i nie ma szacunku dla innych..
zx9r
Hej rawlik, Nie spinaj się tak mistrzu 🙂 Ja jeździłem jakimś zongshenem OHC i naprawdę najlepiej było sobie nim pykać 60, bo przy 80, to już miał takie wibracje, że nasienie w jajkach się ubijało, a w lampach żarówki przepalały od drgań. Nawet teraz, jak oglądam te testy Kola Beniamina, i jak zagina czasoprzestrzeń tymi 125tkami, to przy 80 km/h silniki tak dają po obrotach, że nie wyobrażam sobie dłużej jazdy w tym klimacie. Żeby spokojnie jechać 80 km/h bez piłowania, to minimum trza mieć 250 pod bakiem. 3majta się 🙂
Jack
Pieprzysz głupoty. W mojej Varadero 80km/h to prędkość, przy której nic nie wibruje a moto ziewa z nudów.
jas13
Każdy singiel wibruje i w tym jego urok. Jak ktoś szuka bez wibracji, to tylko rzędowa 4-ka, ale o taką poniżej 400cc będzie ciężko. Osobiście swoje 125 ganiam w zakresie 6,5-8tys. obr, co przekłada się na 80-100km/h i bawię się każdym pokonanym kilometrem. Jak padnie silnik trudno, za nowy zaplace tyle co za markowy xestaw napędowy dużego motocykla.
zx9r
jas13, dziękuję za normalną odpowiedz. Teraz te 125 mają już wałek wyrównoważający, więc na pewno wzrósł komfort jazdy. Z mojej strony dodam, że sam zamierzam zmienić moto na mniejsze, bardziej poręczne. Fajna jest ta nowa Honda CB300 neo. Waży tyle, co przypakowana 125, a silniczek już tak się nie męczy. Kawasaki Versys 300 też ciekawe moto. Może ta nowa Honda CB500X z przednim kołem 19 cali. Pożyjemy zobaczymy.
Anonim
Ale ten nie ma wałka wyrównoważający.
Pasjonat
@Radek Jak określić piłowanie to nie 2t 🙂 a normy co raz wyżej (euro4) nie ma to dwóch wałków i czterech zaworów choć szkoda (honda CB silnik)
Daniel
Mam ten vz5 od 2 sezonów i ogólnie jestem zadowolony. Problem w tym że moto osiąga 83km/h moja waga 73kg. Vz5 ma przejechane 2000 km był dobrze dotarty (jak serwisowa książka pisze, bez piłowania na obrotach) .byl w dwóch różnych serwisach i nic się nie da z tą prędkością zrobić! Serwis vz5 twierdzi że był źle dotarty.
Anonim
Mój na początku też tyle wyciągał. Na liczniku 90. Myślę jest ok. A każdy tir mnie wyprzedzał. Sprawdziłem GPS-em i okazało się 83. Mam doświadczenie od komarka na pedały po etzki. Więc zabrałem się za podstawy. Filtr, gaźnik, iskra- zapłon, zawory, ( wiem w 2t nie miałem zaworów ) wydech. Zawory były ok. Więc filtr. Odkręcam a tu niespodzianka , w moim filtr włożony odwrotnie . Tak że przepływ powietrza zerowy. Świeca czarna. Brak tlenu. Brak już możliwości regulacji gaznika. Po wymianie filtra jeszcze dałem iglice niżej tak żeby mnie paliwa na średnich obrotach bylo. Pomogło , świata ok. Gaźnik można ładnie wyregulować. W moim tłumiku zaraz przy wyjściu z cylindra był okropny spaw który bardzo zmniejszał średnicę kolanka. Poprawiłem to. Te zabiegi pozwoliły uzyskać prędkość przelotowa bez problemu 92-94 km/h. Według GPS oczywiście.
Daniel
Dodam że 83 km to maksymalna prędkość.
Anonim
Siema mam zipp vz5 i vmax to 108km przy masie mojej 110kg przelotów prędkość to 90kmh więc coś masz nie tak. U mnie na 3 biegu na Maxa mam prawie 80kmh
Sentek
Siema mam zipp vz5 i vmax to 108km przy masie mojej 110kg przelotów prędkość to 90kmh więc coś masz nie tak. U mnie na 3 biegu na Maxa mam prawie 80kmh
Sentek
Siema mam zipp vz5 i vmax to 108km przy masie mojej 110kg przelotów prędkość to 90kmh więc coś masz nie tak. U mnie na 3 biegu na Maxa mam prawie 80kmh
klient
To raczej ty masz coś nie tak z licznikiem w swoim moto.
jas13
Moc 9,6 kuca przy masie 150kg, to żeby rozbujać powyżej 100km/h potrzeba długiej prostej, wiatru z tyłu i niskiego kierowcy. Jeśli kierowca będzie wysoki i wiatr z przodu, to niestety mamy efekt żagla hamującego, zalecana jakaś szyba. Ewentualnie można sprawdzić czy koła obracają się bez oporów, czy mają właściwe ciśnienie (znam takiego co nie mógł się rozpędzić, bo jechał na flaku), czy łańcuch jest nasmarowany i naciągnięty, etc.
rawla
Zawsze można połażyci się na zbiorniku i zaczekać , ąz cudownie przybędzie mu koników…..
Anonim
Testowane, szyba poprawia aerodynamikę i w sumie daje lepszy efekt
bsw
To prawda. Bez szybki nigdy mi nie poszedł więcej niż 95 km/h. Odkąd zamontowałem szybkę ze 3 razy 100 poleciał…
m
jest to tego ustrojstwa dedykowana szyba czy dopasowka z innych modeli ?
Anonim
Mój vz-5 bez szybki wczoraj osiągnął 102 na godzinę. Max miałem na GPS 99 na godzinę. Wtedy na liczniku było 107. Max na liczniku miałem 117 ale wtedy nie miałem gpsa przy sobie. I wynik z mocnej górki więc pomijam go. Mam przeszło 100 kilogramów i 181 zarostu.
Anonim
Do niego chyba żadne szyba się nie sprawdzi . Siedzi się dojść blisko kiery i raczej musiała by to być malutka szyba lub bardzo wysoka. Tak żeby nie kierowała wiatru centralnie w kask.
jas13
Ja bym poszukał w necie, jakie szyby montują do enduraków typu honda crf, bo wbrew pozorom coś się da dobrać, może nie będzie wyglądać, ważne żeby było skuteczne, np.
https://thumpertalk.com/forums/topic/1062603-crf250l-windshield/
Anonim
Mam szybkę do tego motorka kupiona z aliexpres i spełnia dobrze swoje zadanie
poczatkujacy
moglbys podeslac jakis link ?
Spiker
Panowie powiedzcie mi jak się ma ten motorek do wzrostu 170 cm ?
anonim
ja mam 178 cm wzrostu i piętami nie dotykam ziemi
Anonim
dobra tak czytam bo posiadam zipp vz5 z roku 2018 mam 107 kg wagi 180 cm wzrostu na moto prędkość v max jaką osiągnąłem to 104 na gps.Pod wiatr trochę lipa ale ogólnie śmiga się fajnie.Problemów zero ale dopiero przejechałem 1 k :)pozdro 4 all.
Anonim
wie ktoś czy idzie dostac silnik 250 do zipp vz5?Jaka cena czy poza allegro i olx idzie gdzieś poszukać?
Anonim
Witam Wszystkich
Czy ktoś ma informację czym różni się wersja na 2020rok z dopiskiem PRO pełna nazwa ZIPP VZ 5 PRO. Na pewno jest inna lampa ledowa z podwyższoną szybą.
Szczur2000
Na pewno jest inny układ hamulcowy tarcze i trzytłoczkowy zacisk z przodu od modelu SCRAMBLER teraz ten CBS nie odbija jak się naciśnie nożny i klmkę. Nowy komputer od wtrysku ma standardowe OBD2 – ja mam takie bletooth OBD2 z alledrogo za27zł i darmowy program na komórkę Troque mogę odczytać błędy i obserwować parametry silnika w czasie jazdy (obroty, temp. silnika, napięcie ładowania, położenie przepustnicy i jeszcze pare parametrów. Pełna lampa led z szybą. Ta szyba za dużo nie osłania niestety.
Anonim
@ KILER lekko , minimalnie odkrecć manetkę gazu przy odpalaniu.
Tak się robi i to normalne przy bardzo prostym wtrysku.
Latem będzie odpalał normalnie , a teraz przytrzymaj minimalnie gaz.
Anonim
Nie rozumiem dlaczego nie robią dla 125 tych 15 km za zwyczaj od 9-13 km
bsw
Bo to nie jest proste ani tanie.
Anonim
Są piętnastokonne przecież.