Gdy tylko ZIPP wprowadził ten model do sprzedaży, zacząłem intensywnie szukać informacji na jego temat. Motocykl mocno budzi sportowe skojarzenia, i bardzo ładnie się prezentuje.
- Elektroniczny wyświetlacz z możliwością wyboru aż siedmiu kolorów podświetlenia,
- Oświetlenie tylne w technologii LED.
- Kierunkowskazy LED
- Światła LED do jazdy dziennej
- Lampa przeznaczona do stosowania Halogenowej żarówki.
- Duża tarcza hamulcowa tarczowe z przodu i pomocnicza z tyłu.
- Dwu-tłoczkowe zaciski hamulcowe
Wszystko to robi naprawdę fajne wrażenie. Bardzo szybko doszedłem do tego, że VZ-3 jest optyczną kopią Yamahy YZF MT 125, no tak ale dalej nie wiedziałem kto produkuje ten motocykl w Chinach. W zasadzie bardzo szybko wykluczyłem możliwość, że motocykl jest produkowany tylko dla ZIPP-a. Ten sam model w Polsce sprzedaje Junak jako NK 125 oraz w Wielkiej Brytanii AJS jako TN12.
W międzyczasie z pomocą przyszyli mi koledzy z Chińskiego forum motocyklowego. Otóż model VZ-3 to nic innego jak XGJAO XGJ 250-21a. Tak, dobrze czytacie, producent chiński nie oferuje tego motocykla z silnikiem 125ccm, taka pojemność to „wydumka” europejskich importerów. Na stronie producenta czytamy, że XGJAO ma aspiracje na wiodącego producenta motocykli sportowych dla ludności cywilnej. Powiecie zaraz, co to za motocykl sportowy z silnikiem 125 czy nawet 250ccm? No więc, w Chinach wyścigi na torach organizowane są nawet w klasie 110ccm. A XGJAO zajmuje często miejsca na podium, swoją chłodzona cieczą 250tką.
Film prezentujący oryginalnego XGJAO 250ccm:
Motocykl oferowany w Polsce, mimo sportowego wyglądu, posiada silnik OHV, o którego mocy firma ZIPP na swojej stronie woli nie wspominać. Junak jednak podaje, że model ten osiąga 9,8KM… Taką samą wartość podaje również Angielski AJS. Nie jest to oszołamiająca moc jak na sportowe aspiracje, ale za to otrzymujemy silnik praktycznie nie do zajechania. Sprawdzona nie wysilona jednostka z wałkiem wyrównoważającym, klon hondy CG, o której napisano już wiele i którą łatwo się tuninguje na 150ccm. Dodatkowo w ramę tego motocykla spokojnie powinniśmy zmieścić też silnik 250ccm.
W zasadzie za 9000PLN możemy mieć motocykl który po zmianie naklejek będzie praktycznie nie do odróżnienia od Yamahy MT. Ale…. może lepiej kupić Junaka NK który jest o 1000PLN tańszy? Lub o 1000PLN droższą Hondę CBF 125?
zdjęcia/film: xgjaomotor.com
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 7.21 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 9.8 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 134 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.054 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | 2,5-3 |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Gaźnik |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | 2 (OHV) |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Manualna 5 biegowa |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Powietrzem |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | Tak |
Prędkość maksymalna licznikowa | 100 |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | 85 |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 820 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 730 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | 2020 |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 110/70 R17 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 150/60 R17 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
Zizik
Posiadam ten motorek od 2 miesięcy /czarny mat – chyba najładniejszy/. Jestem z niego zadowolony, zrobiłem 800 km. Nie jest to demon prędkości, ale nie spodziewałem się więcej po tej mocy. Prędkość max jaką osiągnąłem to licznikowe 107 km/h. Gps pokazuje o 8 mniej. Ma bardzo słabe i krótkie pierwsze 2 biegi, pozostałe 3 o wiele lepiej. Nie jest to motocykl dla niskich – z uwagi na podniesiony tył bardzo ciężko na niego się wsiada i zsiada /zawsze zaczepiam butem o tylne siedzenie, można porwać i porysować tapicerkę/. Plusy: na pewno wygląd, hamulce, jakość materiałów, światła led, wałek wyrównoważający silnik, wielkość motorka – nie siedzi się na nim jak na jamniku, no i oczywiście wskaźnik biegu /dla nie bomba/. Wady: słaba moc w stosunku do wagi motorka na 1 i 2 /nie masz dobrego startu spod świateł/, dźwięk typowej 4-suwowej 125 /niestety nie idzie w parze z ciekawym wyglądem/, słaba jakość materiału jakim obito siedzenie /jest dodatkowo twarde – ale zawiozę do tapicera to wstawi lepszą gąbkę i materiał/, słaba regulacja prawego lusterka /ogranicza go kostka/ oraz mizerne opony /wystarczy trochę piasku na zakręcie i można zaliczyć szlifa/. Poza tym polecam LwG
Dawid Parus
Zizik, dzięki za info, uzupełniłem Vmax w naszej tabeli dzięki Tobie :). Pozdrawiam!
Zizik
Nie ma za co, jak masz jakieś pytania odnośnie tego motorku to napisz e-maila. Chętnie odpowiem. Chciałem kupić junaka nk 125, ale nie mieli na stanie w kolorze czerwonym /zielony mi się nie podobał/. Cena w salonach identyczna – to jest to samo moto. Nie wiem dlaczego na stronie zipp podają o tys. więcej. Pozdrawiam i szerokości.
Ps. Żona nawet nie chciała słyszeć o zakupie motorka, a teraz ze mną często jeździ. Naprawdę wielka frajda 🙂 .
Cartman
Witam.
Zizik mogł byś podac do siebie jakies namiary.
Chce kupic cos podobnego moze bedziesz mogł mi pomoc.
Dziekuje
Stan
Z tymi prędkościami maksymalnymi w tak małych pojemnościach 125 cm to sprawa indywidualna i może się znacznie różnić nawet 15 km/h, w zależności kto na takich motorkach jedzie. Waga motocyklisty ma bardzo duże znaczenie przy osiąganiu prędkości maksymalnych. Więc nie sugerowałbym się jedną opinią.
jas13
jakie znaczenie ma prędkość maksymalna, liczy się fun z jazdy. Owszem 50-ka po tuningu też leci 80km/h lub więcej, ale za to spalanie przypomina sztorm. Z założenia konstruktorów 50-ka ma lecieć około 45-55km/h, 125-ka 80-100km/h, a powyżej 100km/h to obszar dla pojemności od 250 wzwyż. Owszem wyścigowe 125 pójdzie i 160km/h, ale jej cena jest kilkukrotnie większa niż 5-8tys. pln
zizik
Oczywiście Cartman zizik.mb@wp.pl
Jojo
Od 5 miesięcy jeżdżę NK125 (czyli to samo) – zrobiłem nim już prawie 4000 km i muszę przyznać, że za te pieniądzę to świetny motocykl. Mój Vmax – 112km/h. Przelotowa 90. Spalanie raczej 3l niż 2,5. Na mokro waży 140kg.
Gdyby szukał 125 to bez wahania kupiłbym go jeszcze raz. Tani w zakupie, tani serwis, prostota obsługi, dobry wygląd, prowadzenie, całkiem zrywny. Gdyby miał z te 15KM to normalnie ideał.
zizik
Test zippa vz-3 w najnowszym numerze miesięcznika Motocykl. Niestety krótki i zbyt ogólny.
piter
Hej mam zippa vz 3 i mam pare pytań: Jaki olej do niego wlewac- polsyntetyczny czy syntetyczny????”który jest lepszy???? I litr wystarczy????? I gdzie w nim znajduje sie swieca zaplonowa????? Często ja wymieniać???? Pozdrawiam
jas13
Jeszcze nie tak dawno w Mistrzostwach Świata Motocykli obecne Moto3, było klasą GP 125, już nie wspominając o naszych mistrzostwach NSR CUP, czy klasach gdzie startowały WSK-i, więc nie rozumiem, czemu się autor dziwi. Różnica tylko taka, że 125-ka z Grand Prix, miała 20-30KM i ważyła drobne 98-100kg. Tak na marginesie, to chyba u nas jest seria wyścigów, gdzie startują skutery 50-ki.
karol
Niedawno do sprzedaży trafił vz-4 moim zdaniem dużo lepiej się prezentuje.
Sardzicho
Witam posiadam taki motocykl i nie narzekam, ale czas się przesiąść na coś mocniejszego dlatego też zapraszam na aukcję:
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6085149639&ref=last-visited
Olaf
Chcesz coś mocniejszego, a tuzy tutaj którzy mają własne sklepiki motoryzacyjne twierdzą, że w Polsce motocykle powyżej 125 nie mają racji bytu, bo nikt ich nie kupi. A nawet na takiej upadlinie jest większy wybór każdych motocykli chińskich, nie tylko 125-tek.
Sardzicho
125 ccm jest idealne po mieście mało pali itp. Ja jeżdżę dużo w trasie także moc też jest potrzebna 🙂
Andrzej
Witam,czy ktos sie orientuje czy w vz3 mozna zwiekszyc moc?lub odblokowac jakos ?z10koni np na 15 bylo by idealnie ,prosze o info.
Olivieros
Witam. Też posiadam tego Zippa. Jestem młodym kierowcą i posiadam go króciutko zakupiłem używany motocykl i zastanawiają mnie 2 rzeczy: przy jakim przebiegu warto zrobić remont silnika i druga, niby banalna, lecz nie wiem jak zdjąć kanapę pasażera i kierowcy jest to kluczowe by dostać się do akumulatora. Nie znalazłem w internecie takich informacji więc piszę tu może ktoś pomoże. Dodam że po przekręceniu zamka kanapa ani drgnie czy może być to zepsute mocowanie ? Jak to naprawić? Dziękuję za wszystkie odpowiedzi 😀