Po wprowadzeniu modelu VZ-2 firma Zipp sięga po kolejny model ze stajni Tayo a jest to Zipp Tracker 125. Tayo motor jest właścicielem co najmniej trzech marek motocykli. Są to Zontes, Tayo i Kiden. Podobnie jak Junak 121 FL tak i nowy Tracker jest oferowany w Chinach pod marką Kiden.
Zdjęcie motocykla prezentowane na stronie marki Zipp przedstawia motocykl z silnikiem typu CG-S, czyli zmodernizowanym silnikiem, z rozrządem popychaczowym, klonowanym z Hondy CG. Co ciekawe w ofertach sprzedaży pojawił się ten motocykl z usprawnionym silnikiem typu TYS, opartym już na łańcuszku rozrządu oraz co ważne, nieco mocniejszym niż CG-S. Tradycyjnie już Zipp nie podaje mocy swoich pojazdów na stronie internetowej, dlatego jesteśmy zmuszeni wpisać moc podaną dla tego silnika przez Junaka, choć wydaje mi się że może być ona zaniżona. Kiden podaje dla silnika 150cc 10kW czyli aż 13,6 KM i aż nie chce się wierzyć że brak 25ccm powoduje spadek mocy o 2,72KM (do deklarowanych 10,88 KM).
Sam wygląd motocykla jest już nam znany z niedoszłej propozycji Junaka modelu 123 X-moto. Zipp Tracker nie jest typowo terenowy jak np. Tekken od Benyco czy Hyper od Bartona, jednak jest od nich lżejszy i być może silniejszy. Moim zdaniem będzie się świetnie nadawał na nasze dziurawe drogi, ale także w lekki teren. Dzięki swojej wadze i osiągom zbliżonym do Junaka 123 będzie nadawał się też do turystyki motocyklowej.
Na pierwszy montaż w tym motocyklu są stosowane opony CST (Cheng Shin Tire) i choć są to jedne z lepszych opon montowanych w Chińczykach, bo na pierwszy montaż używa ich często Honda (model CB125) to w przypadku używania motocykla również na szosie trzeba rozważyć zmianę przynajmniej przedniej opony. Przednia opona jest typowo terenowa czyli tak zwana kostka, nie zapewni nam ona dobrej przyczepności podczas jazdy w deszczu na gładkiej asfaltowej powierzchni za to będzie się pięknie wgryzać w kopny piasek. Tylna opona to opona o bieżniku dual-purpose czyli uniwersalnym, który powinien sprawdzić się w lekkim terenie ale też zapewnić minimum przyczepności na asfalcie. W przedniej lampie znajdziemy już żarówkę halogenową, a przednie kierunkowskazy są wkomponowane w obudowę baku. Dzięki temu przód motocykla zyskuje agresywny i nowoczesny wygląd. Tylna lampa jest rozwiązana klasycznie na standardowej dwuwłókowej żarówce.
Utarło się że producent Tayomotor jest gwarantem rozsądnego stosunku jakości do ceny, mam nadzieję że i tym razem będzie podobnie.
zdjęcia: kiden.cn
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 8.09 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 11 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 117 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.069 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Gaźnik |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | 2 (OHC) |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Manualna 5 biegowa |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Powietrzem |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | Tak |
Prędkość maksymalna licznikowa | 90 |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 796 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 783 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | 1976 |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 3-/ R17 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 110/90 R17 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
Adam
Wydech do gory wieksza lampa z tylu i bylo by lepiej ale i tak dobrze ze pojawiaja sie motocykle enduro bo nie bardzo jest w czym wybierac
Anonim
Mam dwa lata i super
Adrian
Szukam do niego instrukcji obsługi bo nie wiem nawet jaki olej wlać do silnika.
Artur zipp tracker
Hej i jak znalazłeś już instrukcję? Mam oryginał i jak by co mogę przesłać co i jak.
ZAX
GG boy a jak sprawuje się w mieście i na szosie?
Pytam, bo sam przymierzam się do ZIPP vz-5, a to to samo co Hyper. Chciałbym pojeździć w lekkim terenie, ale też wybrać się po okolicy (do 100 km). Żeby to zrobić muszę wyjechać z miasta…