Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Zipp Quantum QR MAX 125

Dodaj do porównania
Zipp Quantum QR MAX 125

Zipp QR-MAX 125 to owca w wilczej skórze … nie, nie pomyliłem się, to jest owca w wilczej skórze. Dlaczego? Bo wygląda niezwykle agresywnie, jego widok we wstecznym lusterku auta budzi respekt u kierowcy. Jest duży, luksusowy i elegancki. Szczególnie dostojnie wygląda wersja malowana na grafitowo. Tymczasem jego moc kompletnie do niego pasuje. Pod kanapą mamy zwykły silnik GY6 znany z wielu skuterów.

Uważam, że mimo kilku wad, ten skuter da się lubić. Przejechałem na nim prawie 600 kilometrów i wcale mi się nie znudził. Ten Zipp po prostu ma „to coś”. Wsiadając na niego czułem się lepiej. Myślę, że krawaciarze z Warszawki nie będą się wstydzić na niego wsiadać, bo jest elegancki, bo ma klasę i ultranowoczesny styl. Prowadziłem go kilka razy mając na sobie garnitur i chciałem aby wszyscy mnie widzieli. Czułem się modnie, na topie. I właśnie to uczucie, pozwala przytłumić wszelkie wady a są one dość znaczące.

Po pierwsze moc, przy tej wadze silnik powinien dysponować mocą minimum 11-nastu koni. Wtedy by po prostu jechał. Tymczasem tu mamy tylko 8. Być może zaślepienie recyrkulatora spalin, oraz kilka drobnych modyfikacji dodała by mu trochę werwy. Bardzo bym chciał aby on jechał ciut szybciej.

Drugą sporą wadą jest szyba. Z jednej strony, fajnie że ona jest ciemna, bo to czadersko wygląda. Ale przez to nie może być wyższa bo zasłaniała by widok jezdni. Gdyby była przeźroczysta, mogła by być wyższa, ale z kolei nie wyglądała by dość tradycyjnie. Ten kompromis objawia się szalonymi wirami powietrza w okolicy kasku. Kupując ten skuter zainwestuj w super cichy kask bo, mój kask, LS2 znany ze słabego wygłuszenia, powodował ból głowy. Natomiast to za co można pochwalić szybę, to dobra ochrona przed deszczem. Wystarczy kurtka aby pozostać suchym. Nogi są chronione.

Trzecią wadą to kufer pod siedzeniem. Umiejscowienie w nim akumulatora to jakieś kompletne nieporozumienie, przez to nie da się włożyć drugiego kasku, nawet bez szczękowego.

Ostatni minus dajemy za dysproporcję wysokości siodła, do miejsca na nogi. Mam 183 cm wzrostu i siedząc na kanapie, do asfaltu dosięgam stopą „na styk”. Mimo to, nie mogę sobie wyciągnąć nóg, jak przystało na maxi-skutera. To zwykły skuter z płaską kanapą pozwala zająć leniwą pozycję, a w tak dużym i wysokim nie. Poza tym mamy jeszcze kilka niedociągnięć, które można wybaczyć, a które pokazuje w videorecenzji poniżej.

Natomiast solidna pochwała za hamulce, są przezajefajne. Na początku gdy go dostałem, wciskałem sobie hamulce dla zabawy, bo te przeciążenia sprawiały mi przyjemność, jak bym był na karuzeli. Wydaje się, że opony też są niezłe. Nie maltretowałem go na mokrym, w obawie przed zniszczeniem, ale po tym jak się trzymają przy hamowaniu na suchym wnioskuję że są ok, zatem możemy skreślić z listy zakupów markowe opony.

Mamy też wygodną kanapę, wykonaną z dobrego materiału. Zaraz nad pośladkami mamy niewielki zadupek, który przydaje się w chłodniejsze dni. Dzięki niemu możemy sobie przycisnąć do pleców kurtkę przez co wiatr nie ma szans podwiewać nam korzonków. Pasażer natomiast dostaje oparcie. Plastiki nie są najwyższych lotów, ale serio, nic tu nie trzeszczy ani nie skrzypi. Jest po prostu dobrze, po 1000 kilometrów nic się nie odkręciło, to zasługa tego, że silnik nie generuje wibracji.

Kolejną rzeczą, za którą chciałbym pochwalić Zippa to przepiękne zegary. Te dwa kółka na desce wyglądają jak oczy, przez co masz wrażenie że ten skuter żyje, że patrzy na Ciebie. One też mają w sobie pewien mankament, bo w nocy trochę oślepiają. Gdy nocą skupimy wzrok na prędkościomierzu, nasze oko będzie potrzebować cennej sekundy aby wzrok z powrotem dopasował się do widoku drogi. Ilość informacji na desce rozdzielczej jest bogata, możemy też pochwalić Zippa za to, że czujnik poziomu paliwa jest całkiem precyzyjny, co jak się okazuje wcale nie jest czymś oczywistym w przypadku chińczyków. No i jak już wspomniałem na początku, ten skuter jest bardzo elegancki. Prowadzi się go bardzo pewnie, przyjemnie wchodzi w zakręty, bez lęku o glebę. Tłumik pracuje bardzo cichutko, podczas jazdy właściwie go nie słychać.

Jak wypada stosunek ceny do jakości? Średniej wielkości maxi skutery zaczynają się od 13 tysięcy w górę, aż do 20 tysięcy, za markowy sprzęt z ABS-em. Zipp oferuje bardzo podobną konstrukcję, mniej zrywną, ale równie dostojną, za pół ceny. Czy warto dopłacać jeszcze 2 razy więcej do Yamahy? Na to pytanie musicie odpowiedzieć sobie sami. Ja zdecydował bym się na tańszego Zippa, ale to wynika z mojego polskiego charakteru dusigrosza. Bogacz pewnie wybierze coś markowego.

Podsumowując, Zipp QR-MAX to skuter typowo miejski, relatywnie do markowych sprzętów, bardzo tani. Fajnie rozpędza się do 60km/h, potem muli. Wygląda jak by kosztował co najmniej 20 tysięcy i świetnie pasuje do garnituru (szczególnie wersja grafitowa). Ma piorunująco dobre hamulce i fatalną aerodynamikę. Mimo kilku niedociągnięć polubiłem go i nie mogę powiedzieć, że nie jest warty swojej ceny.

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
6.03
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
8.2
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
145
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.042
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
3,5
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Automatyczna
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem + wentylator
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Nie
Prędkość maksymalna licznikowa
85
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
70
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
800
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
785
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2150
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
120/80 R 14
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/60 R13
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Share This Post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

51 komentarzy

  1. A to nie to samo co Barton B-MAX?

    Reply
  2. Jest jeszcze Junak 711 … niedługo także go dodam do katalogu, aby można było wrzucić je w porównywarkę.

    Ogólnie fajny moto … ma swoje wady które ujawniłem, ale przecież nie wszyscy potrzebują 2 kasków, i nie wszyscy potrzebują latać po 100km/h. Poza tym, dzisiaj nawet na drogach krajowych jedzie się powoli. A to jakiś stary autobus, a to jakiś ciągnik się wlecze. W praktyce, w dzień, gdy jest normalny ruch to itak cały czas jedzie się z prędkością w okolicach 70-80 km/h.

    Reply
    • 70-80 km/h jedzie się na tych zatłoczonych krajówkach, które jednocześnie powinno się omijać szerokim łukiem. Za to na niejednej wojewódzkiej, bądź krajówce równoległej do np. S8 można pięknie śmigać do oporu. W łódzkim takich dróg jest bardzo dużo.

      Reply
  3. Przepraszam za wcześniejsze pytanie – dopiero teraz miałem czas obejrzeć recenzję 😉 .

    Reply
    • Żaden problem. Janusz, jak wpływa na Ciebie taka recenzja? Jesteś bliższy zakupu czy raczej odpuszczenia sobie?

      Reply
  4. Zaciekawila mnie w recenzji jedna kwestia a mianowicie zaslepienia recyrkulacji spalin mozecie to jakos rozwinac np jak to zrobic itd ?

    Reply
    • Step by step to Ci nie powiem, ale najczęściej zaślepia się to w miejscu gdzie spaliny wychodzą z głowicy. Bywa że króciec jest przykręcany na 2 śruby. Odkręcasz go i wstawiasz tam kawałek blaszki, możesz wyciąć grubymi nożycami z aluminiowej puszki po pifffku. Wywiercasz otwory i przykręcasz z powrotem. Niestety na dłuższą metę może to mieć odwrotny skutek, bo recyrkulator doprowadza także dodatkowe powietrze do układu potrzebne do prawidłowego działania katalizatora. Jeżeli chcesz mieć konkretną modyfikację trzeba też wypruć z tłumika katalizator(y), to już jest trudniejsze bo w grę wchodzi rozcinanie i spawanie. Można też kombinować wiertłem, ale to jest wiocha moim zdaniem.

      Reply
  5. Niemal 8 tysięcy a nie pojedzie nawet 90 km/h. To już bym wolał Hondę Wave 110 i, mimo że brzydsza z wyglądu od tego Zippa Quantum 125. Cena niemal identyczna, a rozpędzi się do 100 km/h. A jeszcze jest to markowy sprzęt, lepsza jakość, i przy odsprzedaży nie traci tyle na wartości co ten chińczyk.

    Reply
    • Trochę dramatyzujesz. Fakt, że silnik jest zdecydowanie za słaby, a nowe chińskie modele na rynku są coraz droższe. Jednak żadną miarą nie można porównywać tego modelu z Hondą Wave. Honda to motocykl i tylko wyglądem przypomina skuter, a w zasadzie motorower z większym silnikiem. Zipp to skuter i to całkiem spory i znam osoby dla których wygoda jest ważniejsza niż osiągi.

      Reply
    • Honda Wave to zupełnie inny klimat motocykla. Honda wygląda jak komarek przy tym zippie. Jeżeli mieszkasz w centrum Krakowa albo Warszawy, to masz wyrąbane na to czy ten skuter pojedzie 90. Ważne że dobrze na nim wyglądasz, na bogato, a ten skuter daje to poczucie o czym wspominam we filmie.

      Reply
      • Obydwoje macie rację. Tylko jak się czasem pojedzie kawałek za miasto, to od razu daje się odczuć niską prędkość maksymalną. Niemal wszystkie samochody wyprzedzają. Czujesz się wtedy zawalidrogą.

        Reply
      • Mieszkam w centrum W-wy, a często wyjeżdżam na autostradę i drogi ekspresowe, na zwykłych też mam czasami ochotę jechać szybciej niż 85km (np. trasa łazienkowska, Wisłostrada, most Poniatowskiego), choć to nie legalne.
        IMO powolny skuter to nadaje się dla mieszkających na wsi, gdy jeżdżą nim po zakupy i załatwiać lokalnie jakieś sprawy, do dużego miasta potrzeba szybszego sprzętu.
        P.S. Za tą kasę wolałbym Kawasaki Athlete.

        Reply
        • Ja mieszkam na wsi, mam dużo wiejskich kolegów i powiem Ci że tacy ludzie nawet nie chcą patrzeć na skuter. Na wsiach ludzie są nieco inni, są obeznani z mechaniką za sprawą maszyn rolniczych i skuter dla nich jest zbyt nudny. Na wsi fajne są enduro z agresywnym bieżnikiem i bulgoczące choppery które komponują dobrze z dźwiękiem C330 🙂 …

          Reply
    • Nie porównuj biegówki z automatem. Wave ma owszem automatyczne sprzęgło, ale normalną skrzynię, która nie ma takich strat jak automat.

      Reply
  6. (Zegary) „w nocy trochę oślepiają”. Skuter posiada pięciostopniową regulację intensywności podświetlania zegarów, więc ja nie widzę tu problemu.

    Reply
    • Przeoczyłem to. Dzięki za uwagę.

      Reply
      • dlaczego ten zipp jest wrzucony do junaka ? ogólnie bardzo fajny skuter. jak moja pikno żona przekona się do dwóch kółek to kupię jej na dojazdy do pracy. na te kilka kilometrów co ma dojazdu to super maszynka.

        Reply
        • Poprawiłem. Dzięki,

          Faktycznie skuter pięknie się prezentuje. Da się go lubić. Nakulałem nim chyba więcej kilometrów niż jakimkolwiek innym sprzętem który dostałem na testy. Zabrałem żonę na małą wycieczkę . Fajny sprzęt. Gdyby nie słaby V-max to byłby prawdziwy hit. A tak dla wielu odpadnie na starcie.

          Reply
        • Co racja to racja. Żona pikno to i skuter musi być pikny 🙂 np. taki:
          http://www.icebearatv.com/product/pmz300-t9#

          Pierwsza rzecz po zakupie – dobrze umocować akumulator bo rozleje się elektrolit i będzie dużo czyszczenia (z autopsji!).

          Reply
    • chyba nim nie jezdziles. nawet na najmnieszym podswietleniu jest za jasno .mam go od paru tygodni , sprawdzalem i wiem .

      Reply
  7. z checią bym kupił ten skuterek bo mi się podoba, zajebiście wygląda fajne zegarki design, i nowa żecz, niestety na 80% go nie kupie, ze wzgledu na moc silnika) choć to decyzja jeszcze nie przesądzona skuter ma słóżeć głównie na wekendowe wypady i troche dłuższe wycieczki. 8KM ? bedzie brakowało mocy a zwłaszcza że czasami moge zabrać pasażerke sam waże koło 100kg + pasażerka, za kilka koni wiecej w tym skuterze skłonny był bym dopłacić z 2000zł .Prawdopodobnie wiele osób zrezygnuje z zakupu tego skutera ze wzgledu na mizerną moc,a szkoda bo skuterek fajny

    Reply
    • Przy takich kilogramach z pasażerką i pełnym kufrem pojedziesz max ok 70 km/h

      Na aliexpress są wersje z mocniejszym silnikiem, ale to już na prawko A

      Reply
    • Pomyśl o Keeway Silverblade 🙂 Za 9200 jest do kupienia już

      Reply
      • O to jest konkretny sprzęt. Ładny i naprawdę solidnie wykonany. Co najmniej dwa razy lepiej od East Dragon.

        Reply
      • za 9200 powiadasz ja tu znalazłem nawet za 8 200:) link http://allegro.pl/keeway-silverblade-125-maxi-skuter-na-kat-b-i6481319604.html fajny

        Reply
        • No ale to 2014 rocznik. Ja porównałem po cenie naszej, a stoi 9200. (zakup 9200), więc po kosztach wyprzedaż 🙂

          Reply
          • hmm no tak tak to rocznik 2014 ,dzięki za propozycje,nawet nie wiedzialem że istnieje taki model keeway-a 12KM ok.silnik chlodzony cieczą, no i cena przystepna , mógł by mieć ładniejsze zegary ale nie ma co marudzić jest dobrze,w poniedziałek jade go zobaczyć na żywo

        • W razie czego pisz do Nas! Mamy model 2015 po cenie zakupu (9200)!

          Reply
          • ok bede miał to na uwadze

  8. To prawda, bolączką chińskich maksi skuterów jest mała moc.
    Tomekol zobacz , może coś takiego Ci spasuje;

    http://allegro.pl/honda-pcx-125cm3-2011r-biala-perla-stan-wzorowy-i6472001100.html#thumb/8

    Reply
  9. Ok poprzeglądam wasze propozycje 🙂 dzięki

    Reply
    • i jak wrażenia po tym Keewayu?

      Reply
    • Мой вес 140 рост 190.
      Два раза в неделю нужнотездить по 170 км.
      Если я еду медленно то меня будут вме обгонять и ч буду вмем мешать.
      Мне нужна скорость 95 км в час чтоб самакат шельлегко.
      Что посоветуете за эту цену купить?

      Reply
      • К сожалению, почти каждый китайский мотоцикл с двигателем в 10 лошадиных сил не выдаст 95 км / ч. Вы должны поставить и купить что-то на 15 лошадиных сил

        Reply
  10. Sanyou – Barton klon Tianying -Zippa – prezentacja bez słów:
    http://www.levnemoto.com/motobazar-135-skutry-Offensive_Maximus_125_ccm_
    Jako ciekawostka – producent silnika Zippa ma w swojej ofercie silnik 1P52QMI czterozaworowy http://en.jinlang.com.cn/pro/2/52.aspx. Jeszcze tylko wtrysk, ciecz i mamy Japonię 🙂

    Reply
  11. Kochani kupilem zippa qr maxa 125 to jest moj pierwszy skuter w zyciu mam 49 lat mowie szczeze kupilem go dlatego ze zobaczylem elektroniczne zegary takie mam w citroenie xara pikasso prawde mowiac kupilem go wlasnie dla tych zegarow a tak naprawde to chyba przechodze kryzys wieku sredniego .wiele czytalem w internacie ze nie kupowac chinoli bo to badziew pomyslalem ze to jakas propaganda.pisze to dla ludzi ktorzy chca kupic sprzet z chin a wiec kupilem zippa qr maxa bylem szczesliwy .powie tak zawsze mialem szczescie do kupna uzywanych samochodow czy np nowych tv nie firmowych ale zipp qr max to moja osobista porazka parkuje go na dzialce do pracy mam 75km i tyle samo z powrotem po tygodniu poluzowal mi sie gorny tylny blotnik pekly 3 zaczepy w serwisie powiedziano mi ze firma zipp odmowila naprawy gwarancyjnej to nie wszystko po tygodniu przestal dzialac klakson nastepnie przetarl sie przewod od napedu predkosciomierza od felgi o ktora ten przewod opcieral i jeszcze lampa pozycyjna z przodu wypalily sie 2 ledy kochani dla mnie to porazka w poniedzialek jade na reklamacje jezeli mi czegos nie beda chcieli uznac to ide do rzecznika praw konsumenta nie moze byc tak ze czlowiek placi 7500 a serwis mowi ze to czy tamto nie podlega gwarancji wszystko podlega gwarancji dla mnie ten skuter to porazka chyba ze ja trafilem na tak kiepski egzemplarz chyba ze tak zlozyli go w dolko lodz to moja osobista porazka czytajcie opinie internautow to naprawde pomaga

    Reply
    • Może masz pecha? QRa mam dokładnie rok i jak do tej pory zero problemów. Serwis we własnym zakresie od samego zakupu (sic!!! w nowym nie było oleju przekładniowego). Sprawdziłem – nie ma możliwości przetarcia przewodu napędu prędkościomierza przez felgę.
      PS
      Interpunkcja się kłania.

      Reply
    • ,, trafilem na tak kiepski egzemplarz chyba ze tak zlozyli go w dolko lodz ,,
      Czyżby przypadek. Znowu DOLKO Łódź ?
      Napisz jeżeli czasem wchodzisz na forum, jak się to skończyło.

      Reply
    • Jeżdżę nim od roku i jedyne co się w nim wydarzyło to samoistne wykrecenie się śrubki mocujacej tylni blotnik . Wkleił emocji na klej i jest gicio. Do miasta idealny.

      Reply
  12. witam i przestrzegam wszystkich przed zmiana pojemności tego skutera
    125cm niby już fajnie szybko się rozpędza tylko prędkość max to już problem chciałem zmienić na 160cm i tu problem rozstaw szpilek jest zmieniony o 3mm i lipa ze zmiany pojemności zipp twierdzi ze nic nie zmienił w silniku ale jakoś części nie pasują do tego gość rozbierając silnik rozwalił jakąś uszczelkę i tu tez lipa trzeba robić na zamówienie bo w sklepie tez takiej nie ma skutera już nie mam 1,5 miesiąca wiec nie ruszać pojemności dodatkowo w 2-2,5 miesiąca padła świeca moduł ssanie a teraz nie wiadomo co się dzieje przerywa strasznie nie da się jechać tyle pozdrawiam

    Reply
  13. Silniki QRMaxa NIE NADAJĄ się do przeróbki na większą pojemność. Jak już jakiś rok temu pisałem, tylko w Bartonie B-max da się to zrobić ( w komentarzach pod opisem tegoż Bartona), bo są dostępne wszelkie do tego części. Silniki w Zippie i Bartonie, mimo zewnętrznego podobieństwa i zbliżonej konstrukcji mocno się różnią w większości elementów, w tym inne są kartery, cylindry, głowice, szpilki, łańcuszki rozrządu i pokrywy zaworowe.
    Jedyny sposób na zwiększenie pojemności w Zippie to zamontowanie fabrycznego kompletnego silnika 150ccm dedykowanego dla Bartona B-max lub Falcona (ok. 1600 zł).

    Reply
  14. Na stronie producent podaje w tej chwili że silnik ma 11km. Czy zmienili jednostkę od czasu Waszego testu?

    Reply
    • No właśnie. Moc silnika 11 KM. Mają w ofercie na stronie głównej, ale w sklepie internetowym brak. Telefonów nie odbierają.

      Reply
  15. Witam, jestem szczęśliwym posiadaczem tegoż Zipp-a od trzech miesięcy zrobiłem nim 1500 Km puki co wszystko ok prócz kilku pierdół takich jak : ciężko domykająca się kanapa i otwierająca się stopka kopniaka podczas jazdy.Mechanicznie bez zastrzeżeń lata elegancko.

    Reply
  16. Jeżdżę nim od roku i od nowości mam te same dolegliwości co Ty. Ale ogólnie to lata bez zastrzeżeń. No i odkrecajaca się śrubki błonnika tylniego co wku….. wiało mnie strasznie ale przykre Colem na klej i jest o. K

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>