Ten Zipp z 2015 roku ma dwie zalety. Jest lekki i tani. To zupełne przeciwieństwo w stosunku do nowości na rok 2016, które są drogie i ciężkie. A chyba nie o to chodzi w pojemności 125. Importer podaję prędkość maksymalną na poziomie 85kmh, jednak użytkownicy zapewniają, że śmigają szybciej, bo ponad 100km/h. Wierzę im, jeździłem 125-tkami, z podobną wagą i silnikami deklarującymi mniej, bo 7 koni i jechały z wiatrem nawet 110kmh. Fakt, ze wskazówką obrotomierza na czerwonym polu, ale jednak. Zatem nie sugerujcie się prędkością podaną na stronie Zipp’a. Prędkość maksymalna rzędu 100km/h, na trasy średnio się nadaje, ze względu na wysokie obroty i wibracje, ale przy krótkich odcinkach można rozwinąć od czasu do czasu, manetkę od gazu, a wtedy być może uda Ci się wyprzedzić TIR’a.
Druga zaleta to cena. I tu znowu, na stronie importera widnieje kwota aż o 1000zł większa w stosunku do tej, którą obecnie można zaobserwować na ogłoszeniach dealerów (kwiecień 2016). Co można powiedzieć o technicznej stronie PRO RS? O ile pierwsza wersja Zipp’a PRO, wyprzedzała nieco konkurencję, tak w RS’ie nie mamy nic nadzwyczajnego. Jednak biorąc pod uwagę cenę, to takie smaczki jak hamulec hydrauliczny w tylnym kole oraz monoshock, to już jest „coś”. Dla porównania Junak RS 125 posiada bęben.
Zipp PRO RS stylistycznie nawiązuje do Hondy CBR, na pewno spodoba się posiadaczom prawa jazdy A1. Niestety nie mamy zbyt wielu informacji o jego ewentualnych wadach. Da się tylko wyszukać opinie w internecie które mówią, że jak przystało na chińczyka, trzeba po zakupie sprawdzić kilka rzeczy. Dokręcić połączenia śrubowe czy też odpowietrzyć hamulce.
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 8.09 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 11 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 115 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.07 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Gaźnik |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | 2 |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Manualna 5 biegowa |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Powietrzem |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | Nie |
Prędkość maksymalna licznikowa | 100 |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | 80 |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 720 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | 2020 |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 100/80 R17 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 140/70 R17 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
adam
Nie mam nic do zippa ale kiedys w salonie rometa posiedzialem sobie na arrowfly i po 5 min zaczely mnie bolec nadgarstki. Wniosek na scigaczu trzeba trzymac nie mniej jak 100 zeby Cie ped powietrza odpychal od kierownicy bo inaczej lapy bola
Motto
Prawda, na ścigu fajnie wyglądasz, ale praktyczności w tym za grosz.
Radekbródno
Witam kupiłem dokładnie ten egzemplarz tj; zipp pro 125 rs po 2 latach posiadania moge stwierdzić że jest to DZIADOSTWO!!! od samego początku jak go odebrałem nie świeciły ledy w lampie potem 8 akumulatorów 7 razy naprawiana stacyjka do tej pory nie działa. ssania w tym badziewiu wogóle nie ma potworne wibracje podczas jazdy 4 krotnie wymieniana lampa przednia wydech urywa się co tydzień lub 300km plastiki pękają od wibracji. Uważam że marka zipp powinna zniknąć z polskiego rynku sprzedają ludziom zwykły badziew!!! Motor zakupiłem w warszawie na ul. Wysockiego.
Dawid Parus
Radekbródno, jak to 8 akumulatorów? Rozumiem 1-2 na sezon, ale 8?
Radekbródno
8 w jeden sezon. Był problem z ładowaniem i akumulatory siadały tak że potem nawet prądu nie przyjmowały 🙂 zapomniałem jeszcze dodać że kopniak odpadł 3 razy odważnik na kierownicy też odpadł no i lusterko także. Jeśli ktoś chce zobaczyć jak wygląda motor marki zipp po 13 miesiącah użytkowania moge wysłać fotki. Lakier się łuszczy wszystkie kierunki zaszły rdzawą barwą rama jest tak matowa jak przez 20 lat stał na słońcu. Motocykl garażowany codziennie. Wydech jest tak przerdzewiały że 5 razy juž migomatem poprawiałem mocowania. Wszystkie elemety gumowe są tak sparciałe że same odpadają 🙂 a mam zaledwie 6800km 😉
Motto
Szczere wyrazy współczucia, przechodziłem podobną mordęgę. Trudno zliczyć ile rzeczy popsuło się w moim chińczyku. To nie był Zipp, ale to jeden piernik.
Anonim
To nie pojazd marki zipp tylko produkcji yamasaki albo dafiera…
Anonim
Mam zipp pro 125 z 2010 roku. Ponad 18000k przejechane. Myślę że te opinie o chińskim bublu są nieco przesadzone. Zawsze może się trafić kiepski okaz. Z resztą jak wszędzie. Ja nie narzekam
m12
to cholerstwo s z rpofilu wugalda gorzej niż pacu ta Pierania wszystkozerna , ten nowy zipp xt 1250 przy tym to niebo a piekło pozatym standardowa konstrukcja nowy xt 1250 ma 2 tarcze z przodu i jeszcze jedno róznica w masie 40 kg nawet w tych motocyklach ważących 120-160 kg niema praktycznie zadnego wpływu na predkosc maxymalna .
m12
ale ma solidna rame jeśli to rama a nie imitacja , wracając do vmaxu 120 kg 125 cc o mocy 10 koni jak idzie 92,75km/h to 160 kg pojdzie 92,18 km/h ,mimo tej ramy chyba mocniejszej niż w xt 1250 wolalbym xt 1250 zipa ta atrcza pro rs niedosc ze pojedyncza to niema nawet na oko 250 mm .
Maxbikezz
A czego oczekujecie za te pieniądze ? że będzie jeździć jak japoński sprzęt za kilkadziesiąt tysięcy ? Motocykl jest jakościowy adekwatny do ceny, da się nim przemieszczać i tylko o to w nim chodzi.
Anonim
Ja mam Zumicio tianda gr 500 i jeżdżę już okolo 6-7 lat i nic poważnego się nie psuje ale często linka od gazu pęka
Anonim
Witam poradzi mi ktoś odnośnie wymiany tłumika na wersje sportową, posiadam zipa pro fly z 2015r z Góry dzięki wszystkim.
Sebastian - Blue Moon vlog
Dominator GP od CBR 125
Anonim
Dzień dobry , mam pytanie , czy może Beniamin rozkminial z jakiej firmy chińskiej pochodzi ten Zipp , XT 1250 , i jego obecna wersja po liftingu jak zgaduje ? Dzięki za ew. info .Dkk
Juzek
Co może być zipp pro 125 chodzi tylko na ssaniu jak wyłącze to gaśnie
Langer
Gaźnik do czyszczenia – zapchana dysza główna.