Yamaha YZF MT 125

Dodaj do porównania
Yamaha YZF MT 125

Model MT125 bazuje na tym samym silniku i ramie co YZF-R125, charakteryzuje się jednak zupełnie innym designem typu „naked”. To dobrze, bo owiewki znane z YZF-ki są raczej zbędną falbaną przy prędkościach rzędu 80-100 km/h. Motocykl ten, podobnie jak R125, posiada świetne zawieszenie, doskonałe hamulce i dynamiczny, ekonomiczny silnik. W naszej 125-tce, do dyspozycji mamy 4-suwowy silnik o mocy 15 KM, oraz 6-biegową skrzynię z wyjątkowo krótkimi przełożeniami, które powodują, że rozwinięcie prędkości do 60km/h następuje w około 4 sekundy. Spalanie tego modelu plasuje się od 2,5 – 3L / 100kM. To bardzo duży motocykl, jednak wcale dużo nie waży. To za sprawą zastosowanych materiałów z górnej półki. Gdy dotkniemy zbiornik paliwa, poczujemy że wykonany jest z kompozytu.

Yamaha MT to 125-tka doskonała. Ma wszystko co można sobie w tej klasie wymarzyć. Moc, prestiż, jakość i styl. Jedyną wadą tego motocykla to cena. W naszej polskiej rzeczywistości mało kto może pozwolić sobie aby wydać tyle pieniędzy na motocykl. A jeżeli już mamy taką sumę, do głowy przychodzi raczej zdać prawo jazdy i kupić coś, co nie wydaje dźwięku zbliżonego do skutera.
Inaczej rzecz się ma w krajach zachodu. Tam przeciętny rodzic może zafundować „nówkę”, swojemu dzieciakowi za równowartość jednej wypłaty. Jednak biorąc pod uwagę to, że w 2017 roku, wszystkie nowe motocykle będą musiały posiadać wtrysk paliwa (euro 4), jest pewne że ceny mocno skoczą w górę, znacznie przekraczając kwotę 10 tys zł, a wtedy Yamaha wcale nie będzie aż tak droga jak dzisiaj (relatywnie).

Film

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
11
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
14.96
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
140
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.079
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
2.7
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
4
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna licznikowa
124
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
100
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
810
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
740
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
1955
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
100/80 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/70 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Udostępnij ten post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

25 komentarzy

  1. Witam,
    Zakupu MT125 dokonałem w połowie sierpnia 2015. Więc minęło ok 1 tydzień jak nim jeżdżę. Przejechałem po mieście 115km. Motocykl jest na dotarciu i do 500km nie można przekraczać 6000obr, pozwala to jednak pojechać nawet ponad 80km/h. Na chwilę obecną jestem z niego bardzo zadowolony, szkoda, że nie ma żadnych schowków, ale taka już jego natura. Łatwo rusza, nie jest zrywny jak to ma miejsce u innych motocykli. Wygląda na dużego, chyba że tak jak ostatnio stanie obok niego BMW GS 🙂 Polecam wszystkim.

    Odpowiedz
  2. Witam,
    Moja poprzednia opinia nie zmieniła się nic. Wciąż jestem pod wrażeniem tego motocykla. Przejechałem już ok 1300km i w tej chwili motocykl umyty i nasmarowany stoi pod plandeką w garaży czekając na wiosnę 🙂 Czas dojazdu do pracy skrócił mi się z 1-1,5h (w zależności od nasilenia ruchu drogowego) do 25min. Cos niesamowitego. Moto pali 2,5l/100km PB98.

    Co ważne przy moich sporych gabarytach nie wyglądam na nim śmiesznie. Prezentuje się świetni i przyciąga oczy wszystkich wchodzących do naszego biura 🙂

    Zrobiłem przegląd gwarancyjny w Yamaha po 1000km – z tego co pamiętam koszt był ok 200zł, więc całkiem miło.

    Polecam.

    Odpowiedz
  3. Cena już od: 18 200,00 PLN

    Odpowiedz
    • W życiu bym nie dał tyle za 125. 10-12 tys jeszcze można by się zastanawiać gdyby ktoś chciał wziąć z takim motocyklem ślub na dłużej, ale na 2-3 sezony? Bezsens.

      Odpowiedz
  4. pieniądze rzecz nabyta 😉 kupiłem i nie żałuje

    Odpowiedz
  5. A ja pojezdzilem i sprzedam jak ktos chętny 🙂 tel. 884608751

    Odpowiedz
    • Jestem zainteresowany zakupem, proszę o kontakt

      Odpowiedz
  6. Odnośnie ceny. Fakt nie jest niska lecz biorąc pod uwagę za co płacisz już nie jest aż tak kosmiczna, zresztą to klasa premium więc nie musi być każdego na nią stać.

    Odpowiedz
  7. Po co wydawać tyle kasy na 125 jak po sezonie odczuwasz niedosyt i ciągnie do mocniejszych…

    Lepiej kupić junaka rs 125 do nauki 🙂

    Odpowiedz
    • Albo Rometa lub Zippa – to to samo 🙂

      Odpowiedz
      • Pozwolę sie nie zgodzić. Nie każda chińska fabryka oferuje taki sam poziom jakości. Na dzień dzisiejszy oprócz Z-One-ów nie ma chyba jakościowo sprzętów zbliżonych do Jianshe…

        Odpowiedz
    • Badania lekarskie przy kat. B są bardziej liberalne niż przy A. Z astygmatyzmem lub jeśli nie masz widzenia obuocznego nie dostaniesz kat. A. Chyba, że jazda bez uprawnień lecz z wiekiem człowiek mądrzeje.

      Odpowiedz
    • Bo junak straci 70% wartosci a yamaha 30% po za tym przy junaka dochodzi jeszcze prawdopodobienstwo napraw gwarancyjnych sezon krotki a czas leci

      Odpowiedz
      • Trochę liczyć potrafię. Prosta matematyka wskazuje na to,że Yamaha ,,ogołoci” cię z 5 tysi, a Junak- z trzech. Na czym więcej stracisz?

        Odpowiedz
  8. Cześć, 3 dni temu zakupiłem. Dotychczas przejechałem 210 km. Średnie spalanie 1.9 litra. Póki co nie przeginam bo na dotarciu. Przełożenia skrzyni biegów niesamowite, parę sekund i 80 na liczniku. Ważę 105 kg i mam 1,87 m wzrostu, to 125-ka na której nie wyglądam jakbym na psie jechał 🙂
    Cena 20 900 PLN. Drogo, ale myślę, że warto. Kupiłem w leasingu, a już mam rezerwację na odkupienie poleasingowe. Pożyjemy, zobaczymy. Jak pojeżdżę trochę więcej, dam znać jakie wrażenia.

    Odpowiedz
  9. Elo, 2 metrowiec się na tym zmieści? 🙂

    Odpowiedz
    • Teoretycznie się zmieści, ale bez pójścia do salonu i przymierzenia do motocykla, podejrzewam, że się nie obejdzie.
      Każdy ma swoje preferencje i przymierzenie się do rzeczywistej maszyny daje najwięcej.

      Odpowiedz
  10. Mam już od trzech sezonów i nie znudziła się.

    Odpowiedz
  11. Większa jest Yamaha YZF R125 czy Yamaha MT 125?? Czy osoba o wzroście
    160 +/- dała by rade dotknąć nogami drogi??

    Odpowiedz
    • ledwo ledwo

      Odpowiedz
  12. Cześć
    Miałem MT-125 z 2015 przez, krótki czas (potem decyzja o kat. A) – zrobiłem około 2000km.
    Bardzo ładny, relatywnie duży (mój wzrost 186cm i nie było problemu z wygodną pozycją za sterami) motocykl o świetnych parametrach, zwrotny, lekki i dobrze wykonany. Dodatkowo niewiele spala – zależnie od stylu jazdy 2 – 2.5l.
    Przyspieszenie do miasta zupełnie zadowalające, prędkość przelotowa wystarcza do spokojnych,
    niedalekich wycieczek – bez katowania silnika można utrzymać 90 do 100km/h przelotowej.
    Motocykl trzeba trzymać powyżej 6000 obrotów do dynamicznej jazdy, poniżej tego dość leniwy.
    Kilka zdań o wadach/zaletach

    Zalety:
    -ładny stylistycznie, duży motocykl – wygląda na „rasową” 🙂 maszynę,
    -lekki i zwrotny, łatwy do opanowania,
    -oszczędny, dynamiczny silnik, świetna skrzynia biegów z krótkimi przełożeniami,
    -dobry stosunek moc/masa, maksymalna dopuszczalna ustawą moc (11kW),
    -silnik chłodzony cieczą,
    -wysokie osoby nie mają problemu ze zmieszczeniem się na tym moto i do tego dobrze na nim wyglądają,
    -bardzo wysoka jakość wykonania

    Wady:
    -dosyć twarde zawieszenie – czuć w kościach ;-),
    -wysokie ceny części,
    -pół-sportowa pozycja i wysokie podnóżki – na dłuższą trasę męczące,
    -cena motocykla – jak na 125 bardzo wysoka (np. MT-03 jest droższa jedynie o 2000zł),
    -beznadziejny „pseudo-obrotomierz”

    Odpowiedz
  13. Cześć. Długość wg katalogu Yamaha: 1955 mm. Masa z płynami 140 kg. Możesz dopisać do parametrów. Pozdrawiam!

    Odpowiedz
  14. Motocykl istotnie jeden z najlepszych na rynku w ogole tzn. uwzgedniajac nawet litry. Pali 1.8 – 2.0 l/100km, jezeli ktos ma wiecej, tzn , ze nie umie jezdzic , czyli katuje go pelnym otwarciem przepustnicy lub tankuje niskooktanowa – w instrukcji pisze wyraznie „PREMIUM” 97 oktan. W takich motocyklach nie powinno sie przektaczac obrotow momentu maksymalnego , czyli 7,5 tys.

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>