2021 rok Yamaha wprowadza wzorem większych pojemności model niejako oparty technicznie na modelu MT125.
Yamaha XSR 125 mechanicznie oparta na tej samej jednostce, którą znajdziemy w MT125 i R125,
prezentuje bardziej klasyczny styl. Niektórzy powiedzą, że to ma być scrambler, dla mnie jest to fajny naked z okrągłą lampą.
Przymierzając się w salonie stwierdzam, że miejsca dość nawet dla wysokich,
prosta linia baku bez stylistycznych udziwnień pozwala spokojnie złapać kolanami,
cofnięte podnóżki wymagają przyzwyczajenia, ale taka cena lekko sportowego charakteru.
Normalna kierownica pozwala zarówno na montaż uchwytu na telefon, czy innych akcesoriów,
a w przypadku konieczności zmiany położenia łatwiej o dystanse podnoszące lub przesuwające pozycję kierownicy,
niż w przypadku kierownic typu clip-on.
Fajny design kół, w wersji Legacy również szprychowe, osobiście wolę odlewane i bezdętkowe.
Ciakawostką jest zastosowanie w tak małym silniku mechanizmu zmiennych faz rozrządu VVA (Variable Valve Actuation).
Mowiąc prosto mamy 2 różne wysterowania czasmi otwarcia zaworów, jeden na niskich obrotach dla optymalnej dynamiki,
drugi dla osiągnięcia możliwie najwyższych parametrów na wysokich obrotach.
Założeniem producenta, było zapewnić możliwie stały ciąg silnika już od najniższych do najwyższych obrotów.
Oznacza to, że niezależnie od stylu jazdy, motocykl zawsze posłusznie reaguje na ruchy manetki gazu.
Układ hamulcowy tarcze przód 267mm zacisk 2 tłoczkowy i tył 220mm zacisk 1 tłoczkowy , oczywiście ABS.
Zawieszenie przód upside-down średnica goleni 37mm, tył centralny element resorująco-tłumiący KYB.
Na desce rozdzielczej pojedyńczy licznik ciekłokrystaliczny z ładnym niebieskim tłem, z widocznym obrotomierzem,
wskaźnikiem poziomu paliwa, prędkościomierzem i wyświetlaczem biegów.
Dane techniczne z strony importera
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 11 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 14.96 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 140 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.079 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | 2,1 |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Wtrysk |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | 4 (SOHC) |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Manualna 6 biegowa |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Cieczą |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | Tak |
Prędkość maksymalna licznikowa | 118 |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | 90-100 |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 815 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 800 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | 1960 |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 110/70 R17 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 140/70 R17 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
bsw
Dobry opis. Warto wspomieć że reflektor jest Full LED i całkiem dobrze świeci w nocy. Wadą jest malutki przełęcznik długie/mijania który po ciemku kiepsko wymacać a pzrełączniki nie podświetlane. Druga wadą jest brak przełącznika na kierownicy do zmiany wyświetlanej funkcji na liczniku – a jest ich sporo. Oprócz licznika całego przebiegu dwa tripy, zegarek, chwilowe zużycie paliwa, średnie zużycie i średnia prędkość. Operowanie pstryczniem z boku licznika podczas jazdy jest niewygodne i niebezpieczne.
A poza tym jeździ, skręca a nawet trąbi (chociaż cicho).
Lubi obroty – VVA załacza sie przy 7k5 i wtedy silnik jakby dostał skrzydeł. Niestety przy ok. 11k jest brutalna odcinka…
jas13
A jak tam Junkers sprzedał się, czy czeka do wiosny?
bsw
Sezon już się w zasadzie skończył, zatem raczej postoi do wiosny
Ale z tym się liczyłem. Z drugiej strony trochę szkoda mi sie z nim rozstawać – to pobędziemy razem jeszcze chwilę 😉
Anonim
@bsw przyjmij dobrą radę i sprzedaj jak najszybciej.
Cena robi cuda nawet zimą, a co będzie wiosna nikt nie wie. Mając Yamahę to zapomnisz o chińczyku, a jak będzie stał to praktycznie wyrzucone pieniądze które mogły by zarabiać. Ja bym sprzedał za 3200 i za to kupił srebro po +/- 150 zł uncja. Za rok będzie po 400 zł uncja srebra więc zarobisz swoje.
Kiedyś tu pisałem o złocie jak kosztowało 6500 zł uncja. Teraz kosztuje 11500. Pomyliłem się o rok ale tak się złożyło na świecie. Teraz srebro lepiej kupić. Będzie rosnąć szybciej od złota.