Vespa GTS to jeden z najpopularniejszych skuterów w Europie. Linia GT rozpoczęła się w 1946 roku, jednak to nie znaczy, że Vespa jest przestarzałą konstrukcją. GTS w przeciwieństwie do oldschool’owej Vespy PX, idzie z duchem czasu. W 2005 roku Vespa GT otrzymała dodatkową literę w nazwe S. Wtedy to poszerzono ramę aby zmieścić większy silnik o pojemności 250ccm. Dzięki tym zmianom w konstrukcji w kufrze mieści się kask. Poprzednie modele GT miały zbyt mały bagażnik. Rok później, w 2006 roku, pojawiły się silniki 300ccm, oraz te które nas najbardziej interesują, 125ccm. Jednak dopiero od 2009 pojawiła się wersja i.e. z 15 konnym silnikiem (poprzednie miały 14, a jeszcze starsze 11). Nowe silniki Vespy GTS zasilane są elektronicznym wtryskiem paliwa, a od 2014 roku, po liftingu mamy jeszcze większy kufer i gniazdo USB.
W założeniach Vespa GTS miała być skuterem do jazdy po mieście. I faktycznie, charakterystyka pracy silnika oraz przekładni, skupia się na tym, aby przede wszystkim szybko startować. Jazda w trasie może być męcząca ze względu na niedużą prędkość maksymalną i małe koła. Jednak to nie znaczy, że nie można się wybrać ze swoją ukochaną na romantyczną przejażdżkę po górskich, wiejskich dróżkach. Vespa jest bardzo dynamiczna także jadąc we dwoje. Spalanie oscyluje w granicy 3 – 4 litrów na setkę. Podsumowując Vespa GTS 125 i.e. to piękny, romantyczny skuter, który pod swoim czerwonym płaszczykiem z lat 60-tych, kryje nowoczesną technologię. Posiada między innymi nawiew ciepłego powietrza na kolana. Do tego modelu możemy dokupić standardowe akcesoria takie jak przednią szybę, chromowany przedni bagażnik i kufer na tył.
Film
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 11 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 14.96 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 158 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.07 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | 3.5 |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Automatyczna |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Cieczą |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | |
Prędkość maksymalna licznikowa | 105 |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | 85 |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 790 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 755 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 120/70 R12 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 130/70 R12 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
Anonim
czy to wystarczająco duży skuter dla wysokiej kobiety ( 180 cm) ?
jas13
Vespa to jest taka dziwna konstrukcja, że nawet chłop 190-200cm się mieści bez problemu, dlatego dla osoby wzrostu 180cm powinno być dosyć miejsca. Mimo to zalecam udać się do salonu Vespy i przymierzyć, czy aby na pewno pozycja będzie potencjalnej użytkowniczce odpowiadać.
Anonim
Tak jest spoko. Ja mam 180 i komfort jazdy jest super.
ADAM K
Można tez się przymierzyć do Lambretty,styl ten sam a cena prawie 2 razy mniejsza
Langer
Albo do Junaka Vintage, cena jeszcze niższa, a dwumetrowiec się mieści.
Sa lub Sa500
Nie przesadzaj.
jas13
Można równie dobrze polecić i Kymco Like, czy SYM-a Fidle III, ale Vespa to Vespa. Tylko Vespa ma budę z blachy (z wszystkimi tego mankamentami) a nie plastiku i swój klub.
Anonim
Tak i uważam że ta blacha jak to Pan nazwał jest rewacynym rozwiązaniem. Wysyłałem skuter 3 razy. Podnosisz skuter i jedziesz dalej.
kilof
Mnie nie udało się spalić 3,5l/100… nie wiem kto pisze ten artykuł i jak szybko musiałbym jechać
jak jadę do 90kmh spalanie 2,2l-2,4l
jak cisnę ponad 100kmh 2,6l-2,8l
GTS Super ale pojemność 300ccm ok. kumplowi ten model tyle pali 3,5l-4l i ten wynik się zgadza