Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Vespa 125 PX

Dodaj do porównania
Vespa 125 PX

Vespa PX rozpoczęła swoją karierę w roku 1977 i produkowana była do 2007. Potem nastąpiła przerwa, by w 2010 świat ujrzał kolejną odsłonę Vespy PX. Nie ulega wątpliwości, że w krajach południowych Vespa odniosła przeogromny sukces. Vespa kojarzona jest z przełomem w motoryzacji, trwałością, ekonomią i romantycznym włoskim stylem. Wystąpiła w wielu komediach romantycznych, w scenach w których to amant z plebsu, porywa bogatą księżniczkę.

PX każe sobie słono płacić za swój włoski styl i rozpoznawalność na ulicy. W cenie 17 tys, otrzymujemy, 2-suwowy silnik chłodzony powietrzem, bębnowy hamulec z tyłu, i zwykły gaźnik. A silnik rozwija moc zaledwie 6,5 konia. Rozumiemy, że producent chciał się trzymać tradycyjnej konstrukcji, aby uzyskać efekt oldtimera, ale w takim razie niech ten motocykl kosztuje adekwatnie do zastosowanych podzespołów. Tym bardziej, że pierwotne założenia marketingowe odnośnie tego modelu, zakładały że, ma to być tani środek transportu. Czy warto aż tyle zapłacić za ten styl? Zdania są podzielone.

Jeżeli nie zrozumiesz idei oldtimera, jeżeli twoi znajomi nie rozumieją czym jest Vespa, przez co będą Ci zadawać pytania typu: „po co ci, do cholery koło zapasowe?!” (odp: żeby móc też skręcać w lewo), jeżeli nie chcesz wozić ze sobą oleju, jeżeli nie chcesz aby twoje dłonie nosiły zapach oleju, i w końcu, jeżeli nie chcesz manualnie zmieniać biegów, chyba lepiej będzie, jeżeli kupisz sobie Vespę GTS, która kosztuje podobnie, a wyposażona jest w 4-suwowy silnik z automatyczną skrzynią biegów. Zatem, niestety ale, aby być bliżej historycznego modelu Vespy, trzeba zdobyć się na poświęcenia. Ten model, wśród nowoczesnych maszyn, to trochę takie „szpilki na giewoncie”. To jest sprzęt dla maniaków motoryzacji a nie dla nastolatków z bogatych domów, które nie wiedzą (i wcale nie chcą wiedzieć), czym jest 2-suw, a także dbanie o olej, a już tym bardziej nie chcą brudzić sobie rąk. Przy tej idei oldtimera, aż dziwne, że PX ma elektryczny rozrusznik.

To wszystko nie zmienia jednak faktu że Vespa jest pięknym, romantycznym skuterem, który ma w sobie „to coś” i pewnie znajdzie swoich, nielicznych, ale zapalonych zwolenników. Jeżeli masz duszę południowca, śniadą cerę i długie czarne kręcone włosy, to brakuje Ci tylko Vespy PX aby rozkochać w sobie dowolną kobietę.

Jeżeli chcesz zakupić wespę PX, to jest to ostatni dzwonek. W 2017 roku wchodzą nowe przepisy (normy spalania euro4) i ten motocykl najprawdopodobniej nie będzie już produkowany.

Film

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
4.8
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
6.53
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
97
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.049
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
2
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
2 suwowy (2T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
Skrzynia biegów
Manualna 4 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna licznikowa
84
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
75
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
810
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
740
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/70 R10
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
120/70 R10
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Share This Post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

4 komentarze

  1. Alternatywnie można pojechac do Niemiec po Indyjskiego blaszanego LMLa… http://www.razory.de/gx2/LML-Star-125ccm-Vespa-PX-200ccm/2-Takt-LML-125ccm/

    Reply
  2. Moim zdaniem pręty od lusterek powinny być o 30cm dłuższe…

    Reply
  3. Małe sprostowanie – GTS nie jest tańszy! Zaczyna się od 22 tys. (125cc).

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>