Renegade Commando Classic to kolejny debiutujący w Polsce motocykl ze stajni UM Motorcycles. Miłośnikom klasycznej amerykańskiej linii cruiserowo – czopperowej trudno oderwać od niego wzrok. Nic dziwnego, firma UM Motorcycles chwali się że, za design ich motocykli odpowiada otwarte przez nich studio we Włoszech. Motocykl nie wydaje się też być klonem jakiejś chińskiej maszyny, wychodzi więc na to że, produkowany jest dla UM-a. To chyba dobra wiadomość że, ktoś chce sprzedawać własne produkty, a nie klony chińskich maszyn.
Kilka słów o marce UM.
Korzystając z danych Niemieckiego Urzędu Transportu Samochodowego dowiadujemy się że firma UM ma zarejestrowane dwie fabryki. Jedną w Indiach, jest to firma spółka z Indyjskim producentem pojazdów Lohia – UM LOHIA TWO WHEELERS PRIVATE LIMITED. Ta spółka produkowała motocykle dla UM od 2015 roku, od Lipca 2021 jest w likwidacji (według strony rządowej Indii). Motocykle wyprodukowane w Indiach mają numer VIN rozpoczynający się od M6FR. Drugą lokalizacją z możliwością nadawania numeru VIN jest oddział UM MOTORCYCLES LIMITED w Wielkiej Brytanii, motocykle wyprodukowane przez ten oddział mają numer VIN rozpoczynający się od SD5 – tak też oznaczone są motocykle które pojawiają się w Polskich salonach.
Tyle tytułem wstępu o firmie UM, mam nadzieję że rozbudziłem waszą ciekawość…zachęcam do dalszych poszukiwań, a jest kilka ciekawostek do znalezienia – jak choćby adres firmy w Wielkiej Brytanii.
Sam motocykl niczego nie udaje – ma być cruiserem to jest!
Model Renegade Commando Classic jest krótszy od Harleya Dawidsona Sport Glide tylko o 7cm, waży przy tym 165kg. Można by powiedzieć że to duża masa własna jak na 125tkę, nie zapominajmy jednak że na przykład Junak M15 waży 188kg a ma tylko 10,6KM. Cruiser UM-a ma już 12,24 KM, więc lekką nadwagę można mu wybaczyć. Silnik przy takiej mocy musi już być chłodzony chłodzony cieczą, to dobre rozwiązanie bo silnik nie będzie się przegrzewał w upalne dni, szczególnie przy spacerowej bulwarowej jeździe. W dzisiejszych czasach ekonomicznie nieopłacalna jest produkcja własnego silnika, korzysta się z jednostek oferowanych przez dużych producentów. W przypadku opisywanego motocykla producent zdecydował się na bardzo solidny silnik z fabryki Zongshen. Firma ta ma spółkę joint-venture z Piaggio.
Za zatrzymanie pojazdu odpowiedzialny jest układ hamulcowy z systemem CBS, wspomagający prawidłowe hamowanie motocyklem. Standardowe duże amortyzatory zadbają o komfortowe przemieszczanie się.
Motocykl podczas przejażdżek po mieście będzie przykuwał uwagę przechodniów także dużą ilością chromowanych detali. Warto również wspomnieć że, motocykl w standardzie wyposażony jest w oparcie pasażera, gmole oraz kufry boczne, takie wyposażenie jest zwykle dodatkowo płatne. W przypadku opisywanego modelu dodatkowo płatna jest tylko szyba. Oświetlenie motocykla utrzymane jest w klasycznym stylu, z przodu pojedynczy reflektor z żarówką halogenową, kierunkowskazy na klasycznych żarówkach. Wyjątkiem jest lampa tylna, która wygląda na klasyczną a wykonana jest w technologii LED.
Całość bardzo przypomina Harleya Davidsona, i chyba o to właśnie chodziło – motocykl ma się kojarzyć z USA. Dodatkowym smaczkiem jest nienachalna flaga USA na tylnym błotniku.
Mimo klasycznego wyglądu nie zapomniano o tym że, pojazd będzie używany w 21 wieku, mamy więc gniazdo USB do ładowania smartfonu czy kamery sportowej. Motocykl wyposażono również w elektroniczny prędkościomierz. Wyświetlacz pokazuje również obroty silnika, oraz aktualnie wbity bieg.
Cenowo motocykl niebezpiecznie zbliża się do japońskich 125-tek, wśród nich jednak na próżno szukać tak pięknego klasycznego Cruisera.
Jak zwykle na końcu artykułu napiszę że motocykl kupuje się sercem, on ma się wam podobać i macie się na nim dobrze czuć. Usta same mają się wyginać w banan, o to chodzi! Nie zapomnijcie jednak sprawdzić jak jest z dostępnością części zamiennych i serwisem w waszej okolicy żeby później nie było niepotrzebnych stresów.
Popatrzcie jaką wersję kolorystyczną można kupić w Wielkiej Brytanii.
W niektórych krajach oferowana jest też wersja zielona:
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 9 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 12.24 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 165 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.055 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Wtrysk |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | 4 (DOHC) |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Manualna 6 biegowa |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Cieczą |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | Tak |
Prędkość maksymalna licznikowa | |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 750 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 780 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | 2257 |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 110/90 R16 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 140/60 R15 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
rawla
cyt:”Silnik przy takiej mocy musi już być chłodzony chłodzony cieczą, to dobre rozwiązanie bo silnik nie będzie się przegrzewał w upalne dni, szczególnie przy spacerowej bulwarowej jeździe'” – nie, nie musi. Przykład: Hyosug GV 125, taka sama masa, taka sama moc i chłodzony powietzrem. Dla smaczku V-ka, a nie singiel
Anonim
Suzuki Intruder – ta sama waga, pojemność i V – chłodzenie powietrzem
Anonim
Hyosung gv 125 jest cięższa i jest chłodzona przez chłodnice oleju
gościu
mam Hyosung gv 125 i wystarczy przejechać 50 km w mieście, by z silnika się prawie kopciło… tak więc chłodzenie cieczą to świetne rozwiązanie szczególnie w upalne dni
rawla
Ps. Ale motorek ładny, podoba mi się.
Sa lub Sa500
Jak zobaczyłem cenę za ta plastikowa podróbe Indiany to padłem. Ale najlepsza było przede mną, zajrzałem do danych technicznych w pozycję moc i masa :… D
Trybik5
Witam czy jest już pierwszy użytkownik motocykla jak wrażenia. Czy można dostać czesci do tego motocykla w Polsce bo marka jakaś egzotyczna
Anonim
Kawasaki Eliminator w nowej odsłonie.
Matti
Anonim
Ciekawe czy ten model jest indyjski czy angielski 😉
https://www.lexmoto.co.uk/models/UM125-ADT
Jacek
Kupię złom z dokumentami.
Mark
Mam UM Renegade Komando Classic od roku. Bardzo wygodny motorek. Często jeżdżę w dwie osoby. Zrobiłem ponad 4000 km i jest wszystko w porządku
Trochę się zastanawiałem co wybrać i teraz nie żałuję.
Anonim
Wszystko co nie ma min 500 pojemności to nie powinno się motocyklem nazywać.
Anonim
I chciałem dodać że tak samo samochodem nie można nazywać segment A
jas13
Jakbym czytał wypowiedź „Sa”, ale to niemożliwe, więc chyba to dejavu
Anonim
Jesteś frajer bo od czegoś trzeba zacząć naukę
Anonim
A na 500 obawiam się że początkujący miał by problemy.
Ja ma 1300 i też mogę powiedzieć motor powinien nazywać się od pojemności 1300.
Bądźmy ludźmi wszystko co ma dwupak kółka i silnik jest motocyklem