Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl
  • Kategorie:

SYM X JET 125

Dodaj do porównania
SYM X JET 125

Wchodząc na stronę https://sympolska.pl/ można dostać oczopląsu. Polski importer oferuje 16 różnych skuterów, z tego aż 8 w pojemności 125cc. Wydaje się, że w ofercie SYM każdy, kto poszukuje skutera, znajdzie coś dla siebie.  Oferowane są skutery o wyglądzie retro, jak również te stylizacji nowoczesnej. Znane zapewne powiedzenie „nie to ładne co ładne , ale co się komu podoba”. W tym przypadku jednak niewielu ludzi o modelu X – Jet powie brzydal. Wręcz przeciwnie, linia motocykla cieszy oko, jest nowoczesna.

Motocykl jest proponowany do miasta, ale ja bym nie sugerował się tutaj opisem importera. Dlaczego? Otóż po pierwsze w skuterze tym nie ma płaskiej podłogi, więc większe zakupy w Biedronce odpadają. No dobra, faktycznie dawno już nie widziałem, żeby ktoś zgrzewkę wody mineralnej woził na skuterze. Żart.

To teraz całkiem na poważnie. Czy motocykl ten da sobie radę w mieście? Oczywiście. Już 14-calowe felgi, na obu kołach, sugerują, że pojazd będzie dobrze sobie radził z dziurami. Zawieszenie z tyłu oparte jest na dwóch amortyzatorach, 100 milimetrowy skok przedniego amortyzatora nie jest co prawda tak wielki, jak w małych turystykach, no ale coś za coś. W standardzie dostajemy też pełne oświetlenie LED.

Producent podaje też niskie spalanie, 2,6 litr na 100km, może okazać się zaniżone. Ale nawet gdyby w warunkach miejskich motocykl palił  3 litry, to tanio nas do pracy zawiezie.  Na standardowym wyposażeniu znajdziemy też układ wtryskowy paliwa marki Continental, hamulce z ABS, oraz wszystko mający wyświetlacz.

 

Myślę, że to, co najlepiej sprawdzi się w mieście to bezkluczykowy system. Nie ma chyba nic bardziej wkurzającego, gdy w upalny dzień musimy szukać kluczyka w kieszeni albo w plecaku. Żar się z nieba leje, chciałoby się już wsiąść i jechać, poczuć wiatr na kasku, a tu trzeba jeszcze kluczyka szukać. Na dodatek, nierzadko trzymając rękawiczki w zębach.

Tak więc skuter ten nadaje się do miasta dosyć dobrze. Zachęcam jednak rozpatrzenie tego konkretnego modelu pod kątem innego użytkowania. Turystycznego! Niewielu ludzi wie, że możliwość podróżowania 125-tką na prawie jazdy kategorii B jest regionalne, to znaczy każde Państwo Unii Europejskiej może dopuścić taką możliwość na różnych warunkach. Na przykład w Czechach można jeździć 125-tką na prawku B, ale tylko jeśli motocykl ma automatyczną skrzynię biegów. Skuterem do Czech? Pogięło Cię Beniamin?

Nie, nie pogięło. Byłem i  wiem, że się da. Tak, mam blisko, ale jeśli bez problemu da się przeskoczyć graniczne górki to Czechy stoją otworem. Sym Jet X, nada się na taką wyprawę idealnie. 18 litrowy schowek nie pozwoli na zabranie upchnięcie wielu rzeczy, ale rolkę bagażową i namiot da się zapakować na bagażnik. Przytroczyć gumami i w drogę. Skuter ten ma też port USB do ładowania telefonu czy nawigacji. Uchwyt do nawigacji można przykręcić do mocowania lusterka. Zapomniałbym jeszcze o tym, że model ten, dzięki nowoczesnej linii umożliwia  oparcie stóp z lekko ugiętymi kolanami na przedniej osłonie – to nieoceniona wygoda w trasie.

Moim zdaniem JET X jest skuterem uniwersalnym, a na dodatek ładnie wygląda. Sama firma to nie żaden kogucik. Firma SANYANG MOTOR CO., LTD., czyli producent jednośladów SYM, została założona w 1954 roku na Tajwanie, rozpoczynając swoją drogę do sukcesu od współpracy z japońską marką HONDA, uczestnicząc w produkcji motorowerów i samochodów osobowych. To pierwszy producent silników spalinowych na Tajwanie. Od bardzo dawna tańsze jednoślady produkowane na Tajwanie uchodziły za lepsze jakościowo od tych produkowanych w Chinach kontynentalnych. Ta granica już się trochę zaciera, ale przedsiębiorstwo dostarczające części do koreańskiego Hyundaia czy KIA, budzi zaufanie.

 

 

 

 

 

 

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
9.27
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
12.6
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
140
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.066
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
2,6
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Automatyczna
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna licznikowa
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
780
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
760
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2000
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
100/90 R14
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/80 R14
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Share This Post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

3 komentarze

  1. Raczej 7 skuterów 125cc.

    Reply
  2. Sieć dealerska SYM-a to zawsze był problem, marka nigdy nie miała szczęścia na tym rynku, aktualnie 3-ci albo 4-ty importer w przeciągu 10 lat. Cenowo żadna konkurencja dla chińskich, raczej Kymco i japońskie, czy europejskie, acz Piaggio to ostatnio kompletnie z cenami odleciało.

    Reply
  3. Dokładnie tak jest, reklamowanie SYM to jak rozbrajanie bomby na kacu. Raczej nic dobrego z tego nie będzie. Najgorsze jest to że bardzo mi to przypomina obecną sytuację z Daytona Dymoto. Czy ktoś pamięta SYM NH ? Sprzedało się kilka sztuk, a naprawdę mega dobrze się tym jeździło. Osiągi lepsze niż na papierze.
    Z Daytona będzie dokładnie to samo.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>