Czy za 10 kafli warto zatańczyć z wilkiem? Naszym zdaniem nie. Oto dlaczego. Przywykliśmy do zasadniczej listy wad chińskich motocykli, są to słabe hamulce, niska moc, niskiej jakości opony i odpadające plastiki. Poza tym ostatnim, SYM Wolf posiada wszystkie inne cechy chińczyka. Ma natomiast jedną cechę markowego motocykla – cenę. Za 10 000 zł można przecież mieć Hondę CBF lub jeszcze tańszego Kawasaki Athlete. Użytkownicy narzekają także na niezbyt wygodne siedzenie. Mamy małą moc, dużą wagę i przeciętne spalanie. Za co pochwalić SYM? Za monoshock? Za ładny design w stylu naked? Za LCD? To na pewno są pozytywne cechy, jednak nie mają decydującego wpływu przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Nie możemy polecić z czystym sumieniem tego motocykla. Gdyby kosztował 7 tysięcy, byłby wart uwagi. Poza kosmiczną ceną, jest to bardzo ładny naked. Szczególnie fajna jest osłona pod zbiornikiem. Motocykl nabiera pełniejszego wyglądu, skrzętnie ukrywa małą pojemność a przy tym nie naśladuje kogoś kim nie jest.
Filmy
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 8.09 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 11 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 155 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.052 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | 3.6 |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Manualna 5 biegowa |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Powietrzem |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | |
Prędkość maksymalna licznikowa | 113 |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | 80 |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 790 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 790 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 110/70 R17 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 130/70 R17 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
Aga39
SYM jest firmą z Tajwanu (siedziba w stolicy Tajpei), i jest głównym konkurentem KYMCO, Produkty SYM są tej samej klasy jakości, dlatego ma cenę porównywalną z Kymco. Firma SYM od 1962 roku współpracuje z Hondą, w kwestii rozwiązań technologicznych
Dawid Parus
Aga, dzięki za opinię 🙂 … Z artykułu nie wynika, że jest chiński. Ogólnie rzecz ujmując na tej stronie pod hasłem chińczyki mamy motocykle z całej Azji. Tutaj porównuję go do rodowitych chińczyków. Jakość faktycznie jest odrobinę lepsza. Plastiki są ok, ale czy ta odrobinę lepsza jakość warta jest takiej kasy? Moim zdaniem nie. Za 10 kafli wolał bym Hyosung’a.
zucio
Posiadam SYM wolf 250 od roku. Bardzo fajny sprzęcik za te cenę (ja dałem 12 tys PLN) do miasta i na krótkie wypady weekendowe. Użytkuję go do codziennych dojazdów do pracy, dzięki czemu oszczędzam mnóstwo czasu. Przed zakupem zastanawiałem sie nad HYOSUNGIEM 250 EXIV, ale czaar prysł jak na nim usiadłem.
Jedynym minusem jest to, że został wyparty kilka lat temu przez KYMCO i różnie jest z częściami. Na szczęście konstrukcja jest dosyć prosta i każdy serwis powinien sobie z nim poradzić.
Na fb jest forum posiadaczy – angielskojęzyczne – dużo wiedzy. Polecam
Tytus
Bardzo podobną sylwetkę, masę ,rozmiar kół ma Junak 127 a cena o ponad 4 tyś zł mniejsza.
ciziak
Miałem w planach zakupić 125-tkę albo junaka evo albo keewaya rkv albo kymco CK-1 albo sym wolfa…Na evo trzeba czekać do maja/czerwca albo i dłużej bo zainteresowanie spore. Kymco Ck1 fajny silnik i jakość ale zegary jak na odpuście (i jakiś ogólnie wąski taki ?) za 9 tyś.
Sym świetny ale drogi o 9490 i podobnie jak Kymco ma tylko hamulce bębnowe z tyłu. Wybrałem za to Keewaya RKV 7500 tyś i ma najlepsze wyposażenie z nich wszystkich a jakość na podobnym do Syma Wolfa poziomie. Za pozostałą kasę warto dokupić sobie odzież i jeszcze zostanie. Nie żałuje wyboru. Zobaczymy jak będzie się RKV sprawował. Pozdro
Mikus
Bardzo fajny motocykl bardzo dynamiczny dobrze się prowadzi prędkość max jaka osiągnąłem na równej drodze i małym wietrze to 120 km/h spalanie około 4l na 100 km praktycznie bezawaryjny zmieniać olej smarować łańcuch i latać mam go od 2 lat jestem bardzo zadowolony jak na Tajwan to jest ok. Polecam
ciziak
Cena z marca 2015 salon pyskowice Sym Wolf 125 na gaźniku 9490
dno
Ten „motocykl” jest nie wart nawet 5 tyś zł. ZERO przyspieszenia – moje Suzuki RG 80 robi to padło jak chce, pali mniej, a przyśpieszenie znacznie wieksze.
jas13
ten motocykl był projektowany pod silnik 250cc, wersja 125cc to ukłon w stronę europejskich regulacji
tolek
Przeglądając oferty zagranicznych importerów marek, których motocykle oferowane są również w Polsce natrafiłem na pewną ciekawostkę: niemiecki importer SYM-a oferuje model Wolf 125 wyposażony we wtrysk paliwa, chłodzenie cieczą i hamulce tarczowe z tyłu i przodu. Dla porównania dodam, że w Polsce ten właśnie wariant (125 Ni) według danych importera chłodzony jest powietrzem. Zastanawia mnie jeszcze fakt, że moc silnika zasilanego wtryskiem jest według niestety niepotwierdzonych źródeł porównywalna z wersją gaźnikową. Jaki jest zatem sens zastosowania EFI w tym motocyklu? Stąd czerpałem informacje: http://www.sym-motor.de/wolf-125/ oraz http://www.sym.pl/wolf-sb125ni
jas13
Wtrysk daje bardziej płynną pracę silnika, komputerowo dobrana dawka paliwa do ilości powietrza ma zapewnić bardziej efektywne spalanie, zarówno pod względem uzyskanej mocy jak i czystości spalin. Wersja gaźnikowa Wolf-a jest wersją na biedne/tanie rynki.
edeq
Abstrahując od ceny, techniki i jakości, to
wygląd ma idealny, dopracowany design, nawet zegarów. Dlaczego kontynentalni Chińczycy nie potrafią tak projektować motocykli?
tolek
To prawda, moim zdaniem jest to jedna z najładniejszych 125’tek na rynku.
zaczek
Witam,
Możecie coś napisać o skuterze SYM GTS Evo ?? warto kupić używkę za około 5.000 zł za rocznik 2011 ?
Anonim
miałem gts i to dobry motor ,30 tys km na zegarku i latał jak nowy ,ale jak to skuter automat wyje przy przyspieszaniu,dla tego myśle o wolfie .
nowy
teraz jeden z dealerów oferuje go w cenie 6999 model z 2015 r
Tiket
Kompletny brak części zamiennych
nowy
szukam 125 już jakiś czas ale chyba ten sezon już odpuszcze,co bardzo mnie wkurza to to że jak już wyskoczy moto co ma fajną sylwetkę to kulawo z układem napedowym(moc)lub hamowania(bez tarcz) a jak już motorek się uklei taki co jedzie nawet (Ferro mały wariat) to wygląda paskudnie
jeździłem do tej pory na Gilerce GFR i jak siadam na te wsztstkie junaki i inne to dla mnie to nie jedzie i h..j
Dawid Parus
Znam to doskonale. Ta strona powstała właśnie dlatego że szukałem motocykla dla siebie. Właściwie do tej pory szukam. Jest motorek na którego jestem prawie zdecydowany – Kymco Zing :). chciałem wymienić się z Motor-Landem oferując nerkę, ale nie chcieli :). Jak szukasz coś w kształtach Wolfa, mogę polecić Kymco CK1. Leci 120, wszystko jest krojone na miarę 125.
nowy
według mnie motorki na gazniku bardzo spadną z ceny jak wskoczymy w 2017 z układem wtryskowym,czy nowa pierdółka bedzie lepsza zobaczymy na pewno droiższa dlatego myślę że warto poczekać a dealerzy bedą sie pozbywać motorków
nowy
dobry przykład chociażby ten model,już cena spadła o 3tyś bo model 2015 poczekamy do 2017 i bedzie mozna zawinąć za 5999 albo i mniej
nowy
właśnie szukam coś na styl tego bądż Rometa RCX żeby motorek nie był mały 🙂 i nie powiem oglądałem nie dawno prezentacje P.Dawidzie i Zing też mi się podoba chodż wolę trochę inny styl to jeżeli moto zbiera sie przelotowa 100km/h dla niego to pikuś hamuje zajebiście to nawet takim Zingiem bym śmigał z podniesioną głową zaraz jeszcze prześledzę ten model co P. podał 🙂
nowy
a ogólnie to zajeb….. że taka stronka powstała duża zbiorowość info w jednym miejscu napewno whu…j ludziom pomogła podjąć decyzję o zakupie motoru zwłaszcza jeżeli ktoś ma daleko do dealera lub kupuje przez neta ,ja osobiście codziennie śledzę str 🙂
Regards 🙂
Beniamin Mucha
I właśnie takie wpisy pokazują że warto tą stronę prowadzić. Dzięki za słowa uznania naszej pracy.
Dzięki temu wpisowi mam dziś humor +10 :-).
grzegorz
wkoncu cena zeszła do przyzwoitego poziomu u mnie diler oferował SYMa za 6800zl i mocno sie zastanawiam czy go nie kupic co wy nato ???
grzegorz
A tak naprawde to jestem na rozdrozu i mam dylemat czy keeway rkv czy sym wolf !!!!
tolek
Te sprzęty pod względem jakości są na równym poziomie, tak samo wygląda kwestia mocy i osiągów. Osobiście podjechałbym do dealera i przymierzył się zarówno do Keewaya jak i Syma. W tej cenie rozważyć można jeszcze Junaka RS 125 i Kymco Ck1. Ta trójca: RS 125, CK1 i Wolf w wersji gaźnikowej posiadają z tyłu bęben, podczas gdy RKV ma hamulce tarczowe z przodu i z tyłu. Pamiętaj jednak, że zazwyczaj do hamowania wykorzystujemy przedni hamulec. Także wybór powinien opierać się tylko i wyłącznie na twoich preferencjach i odczuciach z przymiarki do motocykli.
Endryoo
Szczególnie, że bęben bębnowi nierówny. W takim RKSie podobno sprawuje się wszystkim należycie. W RSie to chyba loteria. Sporo ludzi narzeka, że to tylko spowalniacz, a np w moim modelu idzie nim zablokować koło:)
tolek
Dokładnie, taka jest prawda. Zresztą, tarcza tarczy też nierówna 🙂
grzegorz
Tylko czy ktos ma SYM wolfa i może cos wiecej powiedziec o jego jakosci bo opinia autora nie jest za bardzo pochlebna . Jak by jakosc Wolfa i RKV była ta sama to niewidze dużego sensu dopłacac ok 700zl za tarcze z tyłu w RKV
rkv
Kamilof
Mam syma on nowosci. Dopiero co prawie dotarty 700km zrobione na dwoch zbiornikach paliwa Jak narazie zero zgrzytow czy luznych srob. Motorek ladnie kreci do odciecia. Na 4 biegu jedzie 100km/h ogólnie fajny motorek.
grzegorz
Diler zachwala WOLFa ze niby Tajwan !!! przymierzałem sie i do JUNAKA RS125 jak i do RKV i WOLFA wszystkie mi odpowiadaja i pasuja kazdy ma swoje wady i zalety i co tu wybrac hahaha
jas13
Bo SYM Wolf to jest Taiwan
tolek
Nie wiadomo do końca gdzie jest produkowany. Owszem, SYM jest tajwańską marką, ale ma też dwie fabryki w ChRL. Przydałby się numer VIN, żeby nabrać pewności co do miejsca produkcji.
Piter
Grzegorz, z wyborem pomiędzy SYM a chinami jest tak jak z wyborem pomiędzy samochodami marki VW i Skoda.
Co byś wolał mieć najnowszego Passata czy najnowszą Octavię. Niby podobne, jeden koncern , te same fabryki ale jakość i cena już nie taka sama .
Podobnie jest z motocyklami.
Osobiście polecam SYM, ja akurat mam Fidlle II 125S i nie narzekam , nie mam z nim żadnych problemów.
Co do produktów chińskich , trzeba przyznać że ich jakość się polepszyła , ale do jakości Tajwanu , nie mówiąc już o Japonii to jeszcze daleko. Przykro przyznać, ale wejdź sobie na fora junaka/rometa bądź inne i zobacz jakie działy/tematy w tych forach są dominujące, niestety są to naprawy bądź problemy z czymś.
grzegorz
Dzieki Piter może masz racje !!!
shoei
🙂 Przecież nie może być obiektywnej opinii o Sym-ie, skoro na stronie głównej sponsor, reklama kymco, konkurenta Syma :). Kolego, nie wiem czy jeździłeś Wolfem, ale na przednim hamulcu to można stoppie zrobić. Porównywać Junaka do Syma 🙂
adriver
motocykl do 7000zł w śród Chińskiej konkurencji niema żadnych rywali, do Japońskich motocykli z półki do 10000 zł mu bliżej.Posiadam go od od niedawna i jestem pozytywnie zaskoczony.
etroncolino
Orientujecie sie jak z częsciami do niego? Powiedziano mi, że firma SYM już nie operuje na polskim rynku więc lepiej nie kupować. Widze, że jest sporo promocji na rocznik 2015, motocykl dobry jakosciowo i podobno sprawdził sie na zachodzie. Warto kupić nówke?
Paweł
Zapytaj u źródła – importera. Nówkę warto kupić, zwłaszcza w dobrej cenie – od Ciebie będzie zależało, jak będzie dotarty, nie będzie miał jakichś nieautoryzowanych przeróbek i będziesz znał całą historię sprzętu. Używane maszyny są dobre dla osób mniej zasobnych w środki płatnicze i dla tych, którzy lubią często zmieniać swoje pojazdy.
etroncolino
Nówka na dzień dzisiejszy kosztuje 5700zł ( to prawie połowa ceny z 2015) czyli bardzo dobra okazja. Nie martwię się o proste serwisowanie i początkową eksploatację, ale o to, że kiedy nawali coś poważniejszego to nie będzie części i zostanę w czarnej dupie. Ot takie rozterki przez zakupem pierwszej 125tki 🙂
jas13
Importer się zwinął, jest tylko firma, która przejęła serwis i dostawy części
etroncolino
Już po sprawie. Dołożyłem niecałego tysiaka i mam 5 letnią YBR-ke Custom 🙂
Beniamin Mucha
Ładna maszyna z fabryki Jianshe 🙂
barman
Witam, posiadam Wolfa 250 z 2012 r. dwa sezony, nalatane ma już ponad 21000 km z czego u mnie prawie 6000 km i jak do tej pory tylko wymieniam olej, filtry i łańcuch smaruje. Przyspieszenie lepsze niż większość samochodów osobowych 25 koni daje radę, v-max 145km/h. Motocykl wygodny idealny nie tylko na miasto prędkość przelotowa jakieś 90-100km/h 4,5-5 k.obrotów a kręci się do 9,5k i odcięcie. Według mnie marka sym jest godna polecenia a części można kupić w Częstochowie zamawiałem filtry przez neta i po trzech dniach przesyłka u mnie w domu
Kamil
Witam. Uzytkuję ten motor od początku sezonu 2017. W tym momencie przebieg 4400 km. Na jakość wykonania narzekać nie mogę. Co do bębna z tyłu ma on zadowalającą siłę hamowania, dużo korzystam w czasie jazdy miejskiej. Przedni hamulec bardzo mocny, fajnie dozowalny. Spalanie średnio 3,5 litra przy jeździe w mieście, często z plecakiem. Dostępność części w tym sezonie rzeczywiście kiepska, importer się wycofał. Zawsze zostają sklepy typu easyparts.nl. W porównaniu z innymi 125kami jest sporo większy i cięższy. Do tego nieco bardziej agresywna pozycja za kierownicą niż u konkurencji, ale do przyzwyczajenia.
Dostałem nowego w cenie 4500 więc długo nie myślałem nad zakupem 😉 Do jazdy po mieście mogę polecić.
valgir
Panowie, jakies doswiadczenia jeszcze z tym modelem? Czesci sa dostepne? Mam do kupienia ten model za niecale 3000 w wersji z wtryskiem z 2016 no i nie powiem podoba mi sie, ale boje sie awaryjnosci i dsostepu czesci
grzesiek 43
Wchodzi na nasz rynek nowy SYM NH T 125 nawet fajny turystyk tylko że silnik 11km
Jerzy
Gasną mi światła podczas jazdy razem z niebieskawym podświetleniem. Co to może być ? Sym 125 Wolf 2016 rok
Dawid
Mamy 2022 czy ktoś nadal posiada takiego SYM i może powiedzieć coś na temat dostępności części zamiennych?
Anonim
Aktualnie z SYM-em jest jakiś cyrk, kolejny przedstawiciel stracił autoryzację, a salony oferują nowe SYM-y
Gogol
Czy może mi ktoś powiedzieć coś na temat Daytona Explorer Sym 125
jas13
Firma Gorgolis S.A., która jest przedstawicielem SYM-a w wielu krajach Europy w tym w Polsce, w 2005 roku stworzyła markę Daytona Motors, pod którą to marką wprowadza na rynek motocykle z równych chińskich fabryk, jak Zontes, Zonghsen, itp.
Daytona Explorer 125 to nie jest żaden SYM, tylko Shineray X-trail
Anonim
Ok a czy warte to zakupu
gogol84a@wp.pl
Czy ten Shineray X-trial jest wart zakupu
Anonim
Tak warty zakupu jak każdy ROMET, JUNAK, BARTON – jeden pies jaka marka, jak sprzedawca zapewni Ci części zamienne to brać! Taki pojazd nie kupuje się na całe życie. Motocykl wydaje się duży. 19 cali koło z przodu robi tu robotę!
Gogol
To kupiłem zrobiłem 360 km w weekend śmiga fajnie zbiera się też ,w lesie na piachach daje radę i wygodna pozycja w następny weekend ruszam dalej