SYM to tajwańska firma, której historia sięga 1954 roku. Wtedy świat poznał Elvisa Presleya. Macie pojęcie jaki to szmat czasu? Koncern SanYang motor dostarcza części do Hyundaia i współpracuje z koncernem KIA. Więc nie zmarnował lat, aby rozwijać się w stronę dobrej jakości.
Na pierwszy rzuk oka wydawałoby się, że omawiany skuter Symphony ST to bogatsza wersja podstawowego skutera Symphony SR. Po dokładniejszym przyglądnięciu się jednak zauważamy różnicę. Przy modelu ST postanowiono na nawiązanie do stylu neoretro.
Skuter ma w pełni zabudowany przód, nowocześnie wkomponowane kierunkowskazy, jednak lampa przednia przypomina tę z lat 70-tych z włoskiej lambretty. Zadbano też o to, żeby zestaw wskaźników, mimo że nowoczesny, nie psuł klasycznej linii. Oczywiście nie zapomniano o pełnym oświetleniu LED, zarówno z przodu jak i z tyłu. Za zatrzymanie motocykla odpowiadają dwie tarcze hamulcowe z systemem CBS.
Model ST jest jak i jego brat SR idealny na miasto. Przednie 16 calowe koło bardzo dobrze poradzi sobie z nierównościami kostkowanej drogi, jak również z dziurami w asfaltowych ulicach naszych miast. Mogłoby się wydawać, że 11,4 KM to nie żaden szał, przecież ustawowo 125 tka może mieć koni 15. Ale jeśli wziąć pod uwagę niską masę 128 kg tego skutera, to zbliżamy się stosunku mocy do masy porównywalnej z 14 konnymi motocyklami. Taka moc pozwoli nam odstawić większość samochodów na skrzyżowaniu.
Pod siedziskiem znajdziemy sporo miejsca. Zmieścimy dwa kaski, lub jeden kask i kurtkę motocyklową. Nie zapomniano również o haczyku pod kierownicą, taki mały gadżet, a jednak cieszy, gdy można drobne zakupy zawiesić bezpiecznie między nogami. Kolejnym bardzo przydatnym gadżetem jest ładowarka USB 3.0. O ile w modelu SR był to duże rzucające się gniazdo, o tyle w ST mamy delikatnie wkomponowany slot w okolicy kolumny kierowniczej.
Celem zapewnienia sporej przestrzeni bagażowej pod siedziskiem oraz obniżeniem środka ciężkości, konstruktorzy przenieśli zbiornik paliwa pod nogi kierującego. Wlew paliwa umieszczono wysoko, to ułatwia tankowanie. W porównaniu do modelu SR nie musimy otwierać kanapy i ryzykować pochlapania paliwem naszych ubrań.
Całość dopełniają detale chromowane, utrzymujące ten skuter w stylu neoretro z nawiązaniem do lat 70-tych. Wydawałoby się że skuter to skuter i nie ma nad czym deliberować, ale jednak gdy wnikniemy w tę klasę motocykli 125 zauważymy szybko, że każdy znajdzie tutaj coś, co mu przypasuje. Dystrybutor marki SYM oferuje aż siedem różnych 125tek w tej klasie!
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 8.38 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 11.4 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 128 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.065 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Wtrysk |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Automatyczna |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Powietrzem |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | |
Prędkość maksymalna licznikowa | |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 800 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 735 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | 2070 |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 110/70 R16 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 120/80 R14 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |