Skutery zawsze wydawały mi się nudne, w zasadzie żadnej frajdy. Odkręcasz gaz i toczysz się przez miasto na małych kółkach. W trasę nie pojedziesz bo zajedziesz silnik. Dzwięk monotonny, na dodatek motocykliści nie podnoszą lewej w górę. Kto się w ogóle decyduje na takie coś….
Myślałem tak, dopóki nie dostałem pierwszego skutera na testy. Jejuniu jakie to wygodne. No dobra, nie wyglądam na nim za dobrze. Potwierdzenie takiego stanu rzeczy przez moją Żonę jeszcze bardziej przekonało mnie, że skuter nie dla mnie. Co jakiś czas jednak, z przekory biorę skuter na testy, w 2022 roku pojechałem nawet skuterem do Włoch. I tak! Nie wyglądałem zbyt korzystnie, ale miałem wygodnego kanapowca. Nie była to też 125tka.
Co by było, gdyby ktoś zaproponował skuter, na którym wygląda się odpowiednio dobrze? Na dodatek skuter, który może zjechać z asfaltu i bez zadyszki pokulać się bocznymi polnymi drogami? Otóż na taki pomysł wpadli oczywiście Japończycy. Oni zaryzykowali, a że pomysł wydaje się chwycił, to i inni producenci musieli zaproponować coś w tym nowym segmencie. Jaki to segment? Oczywiście skuterów ADV – jakkolwiek by to dziwnie nie brzmiało. Taki właśnie skuter zaoferował również SYM.
Firma SANYANG MOTOR CO., LTD., czyli producent jednośladów SYM, została założona w 1954 roku na Tajwanie, rozpoczynając swoją drogę do sukcesu od współpracy z japońską marką HONDA, uczestnicząc w produkcji motorowerów i samochodów osobowych. To pierwszy producent silników spalinowych na Tajwanie. Od bardzo dawna tańsze jednoślady produkowane na Tajwanie uchodziły za lepsze jakościowo od tych produkowanych w Chinach kontynentalnych. Ta granica już się trochę zaciera, ale przedsiębiorstwo dostarczające części do koreańskiego Hyundaia czy KIA, budzi zaufanie.
Nowoczesny wygląd, podpatrzony w kraju kwitnącej wiśni w połączeniu z oponami crossover nadają całkiem innego wymiaru temu skuterowi. Motocykl został wyposażony w bak o pojemności 15 litrów, to spora pojemność jeśli chodzi o standardy skuterowe. Przy podawanym przez producenta spalaniu na poziomie 2,6 litra osiągniemy zasięg powyżej 300 km.
Jak na nowoczesny pojazd przystało nie mogło zabraknąć pełnego oświtlenia w technologii LED. Skuter w standardzie posiada też układ hamulcowy ABS oraz stabilizację trakcji.
Skoro jednak motocykl projektowany był do turystyki (ADV – Adventure- przygoda) to musi być wyposażony w port ładowania USB. Tutaj USB 3.0. Motocykl wyposażono również w opony typu Crossover, bieżnik takich opon to kompromis między dobrym odprowadzaniem wody, a przyczepnością w lekkim terenie. Wyprofilowana kanapa oraz możliwość jazdy z lekko ugiętymi nogami zachęca do pokonywania tym motocyklem wielu kilometrów bez zsiadania.W świetle powyższego zupełnie nie rozumiem, dlaczego sugeruje się, że należy na tym skuterze jeździć w garniturze…
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 9 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 12.24 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 153 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.059 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | 2,6 |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Wtrysk |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Automatyczna |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | |
Prędkość maksymalna licznikowa | |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 810 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 780 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | 1980 |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 120/70 R13 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 130/70 R13 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
Anonim
Jak zrobią cenę podobną do Bartona X-Trail, to petarda, ale obawiam się, że mogą przyszaleć i będzie 17 tysięcy.
Deco
I trafiłeś bo ponad 17 tysięcy…
Pryms
Czekam na wersję 300 i biorę
jas13
300 ma wejść w 2024, ceny na razie nie ma nigdzie, ale obawiam się, że może oscylować blisko pierwowzoru.
SYM ADX 125
Zamówiony w kolorze białym…. czekam na 1 dostawę do PL …. 2-4 dni i będzie wymarzona 125 – tka…. pozdrawiam Szczęśliwy
jas13
Zakup bez przymiarki, podziwiam optymizm
Anonim
Jaś, bo jedni mierzą 10 lat i nic nie kupują, tylko d… zawracają . A szczęśliwi zamawiają i w drogę.