Suzuki Vanvan wygląda jak mały szczeniaczek, to za sprawą nieproporcjonalnych kształtów do których przywykliśmy oglądając inne motocykle. Jednak któż z nas nie lubi szczeniaczków? Są słodkie, ten Suzuki też jest słodki. Odrazu rzuca się w oczy duża tylna opona ponieważ producent wymyślił sobie, że tym motocyklem, będziesz mógł wjechać sobie na plażę i przy tym nie zakopać się w piasku. Swoją szczenięcą urodę Vanvan zawdzięcza także niewielkiemu zbiornikowi paliwa. Do tego ten tłumik przypominający maczugę powoduje że ten motorek naprawdę ma charakter. To taki sprzęt do załatwiania spraw na mieście, bez większej dbałości o splendor wokół siebie. Mamy tu prosty 2 zaworowy silnik 4T, który generuje moc niecałych 10 koni. Jak na szczeniaczka mógłby mieć więcej wigoru. Na szczęście nadrabia niewielką wagą 120kg i 6 stopniową skrzynią biegów. Siedzenie kryje w sobie wygodę i ciekawostkę. Dzięki temu że jest długie i płaskie można wybrać jaką pozycję chcesz zająć. Przesuwając się do tyłu, będziesz przypominał kierowcę choppera, natomiast gdy zbliżysz się do zbiornika paliwa, przyjmiesz pozycję jaką zajmuje się dosiadając enduro. Ten bajer z siedzeniem producent nazywa jazdą relaksacyjną. Gdziekolwiek usiądziesz, wyglądasz cool. Duże baloniaste opony świetnie radzą sobie z polskimi dziurami, wystarczą też aby powygłupiać się trochę w terenie. Nie jest to cross, zatem nie ma co porównywać go do tego typu, ale możemy go nazwać lekkim enduro. Vanvan to solidny, bezawaryjny, osobliwy motocykl którego z całą pewnością możemy polecić. Niestety puki co na rynku wtórnym niewiele jest sztuk.
Wydawać by się mogło, że takie maleństwo nie jest w stanie zabrać nas w przygodę życia. Nic bardziej mylnego. Zapytajcie o to Weronikę Kwapisz, która objechała VanVanem całą Europę
Film
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 8.5 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 11.56 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 128 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.066 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | 3 |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Wtrysk |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Manualna 6 biegowa |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Powietrzem |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | |
Prędkość maksymalna licznikowa | 115 |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | 90 |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 770 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 860 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 130/80 R18 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 180/80 R14 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
Zią Fą
Póki co, w moim egzemplarzy nic nie puka 😉
Fajny, oryginalny motorek. Coraz więcej sztuk na rynku wtórnym, ale ceny „ekskluzywne”.
Jurek
I do dziś nie poprawiono „póki” … Nie taki wstyd popełnić błąd, jak pozostać w błędzie. Obudź się redaktorze i popraw! 🙂
Ela
2019 – i dalej to samo… Niestety, autor chyba prezentuje mentalność typu „przecież wiadomo o co chodzi”, typową dla Sebiksów.
adi
Bardzo przyzwoity motorek.
Doskonały materiał na przeróbki.
Jest to idealny sprzęt na miasto,nad wodę , do lasu .
Nie powala mocą ale można dodać sobie animuszu montując akcesoryjny wydech-brzmi pięknie (i podnosi moc :))) ).
Przejechałem nim 3 tyś – jestem zadowolony.
Polecam – wygląda naprawdę oryginalnie .
Do spokojnej jazdy maks.110 km w sam raz.
Tom
Adi, a na 184cm wzrostu to nie za mały pojazd? A na dwie osoby sie nada?
adi
Van Van to ma ciekawą budowę – sam w sobie jest niski jednak kanapa pozwala na przyjęcie różnych pozycji na niej więc myślę że dla twojego wzrostu nie jest za niski.
Najlepiej jak siądziesz o dilera Suzuki i sam zobaczysz czy kolanami nie sięgasz brody.
Co do jazdy z pasażerem nie ma problemu.
Kanapa jest komfortowa dużo miejsca dla drugiej osoby.Mocy też wystarczy żeby pojechać bez odpychania się nogami;)
jas13
chciałem wsiąść u dealera Suzuki, ale nie ma, na stanie tylko 600ki
Patryk
Czolem, mierzylem sie dzis na moto i z moim wzrostem 185 i 105 kg wagi bylo w sam raz, az dziwne. Na mt125 bylo juz troszke gorzej a na ybr125 zdecydowanie zle. Swietnie wygladalem tez na wr125r. Polecam.
Pawel
Akcesoryjny wydech?? Podaj nazwe
Ola
Jaki wydech polecasz ? Chciałabym zmienić z oryginału , o ile tez podnosi moc ? Dzięki
Beniamin Mucha
Wiem że opisujemy dostepne w polsce sprzęty, ale tutaj jest kopia Van Vana (z silnikiem klonem z hondy cg125) w ciekawej cenie:
http://www.x-atv.de/Zweiraeder-und-Zubehoer/SKyTEAM-Motors/SKyTEAM-125-ccm/SKyTEAM-V-Raptor-125-im-Trail-Look-fahrbar-ab-16::831.html
adi
Uważam że to nieudana kopia Van Vana
Znam każdy jego szczegół i patrząc na wytwór Sky Team cofa mi się wigilijnym barszczem.
Sam silnik wywołuje swoim widokiem obrzydzenie.
Paskudztwo bez duszy.
Tom
Adi, dziękuję. Cena faktycznie powala, ale to chyba jednak lepsze wyjście niż Kymco 🙂
adi
Tak,cena nowego modelu jest przesadzona – to oczywiście zagrywka dilerów.
Przed wprowadzeniem ustawy nowy chodził w granicach 12-13 tyś.
Co do Kymco ,rometów i.t.p mam wyrobioną opinię na ich temat 🙂
Jak kupisz daj znać jak pierwsze wrażenia.
Pozdrawiam
adi
Pytanie kto i z jakiego powodu odradza.
Może ma w tym interes ?
Może ma być taki jak na nauce jazdy ?
To bardzo lekki i zwinny motocykl , jest niski zapewnia pewne podparcie.Nie widzę żadnych przeciw wskazań.
Nie wielka moc – co z nim nie tak?
Jedna wielka bzdura – nie słuchaj głupot .
Użytkuję Van Vana drugi sezon – służę pomocą w razie wątpliwości.
Pozdrawiam
Masz pytania pisz na priv:
radzicki.a@gmail.com
Pozdrawiam
reuter
Najlepiej zaświadcza o vanvan-ie to, że przejechał się nim i filmik postawił u siebie na YT kultowy motocyklista londyński royaljordanian. Cenny tekst, dziennikarzu. Pozdrawiam!
jacek may
665827231 zamienię pan european 98r na suzuki van van
pst
Jakieś opinie na temat vanvanów z 2018 roku, po kilku sezonach? 😉
zwiadowca88
też jestem ciekaw
Jaz
Jest w tym artykule pewna niezgodność. A mianowicie autor napisał cytuję: ” Mamy tu prosty 2 zaworowy silnik 4T, który generuje moc niecałych 10 koni”
Natomiast w tabeli z danymi mamy napisane 8,5 KW / 11,56 KM. Jaka jest prawda ?Pytam bo sam mam bliźniaczy model Hyosung Karion RT 125 (szkoda że nie ma go w zestawieniu).
Anonim
W instrukcji obsługi Suzuki VanVan jest 8.5 KW i 11,56 KM a mam
model z 2015 roku więc trochę mocy jest.
Anonim
w którym miejscu Karion jest bliźniaczy do Van Van?
Jaz
Jest bliźniaczy czyli podobny z wyglądu. Koła są identyczne: przód 130/80-18, tył 80/80-14. Silnik w obydwu modelach 125 ccm zasilany gaźnikiem. Średnica cylindra x skok tłoka 57 mm x 48,8 mm w obydwu silnikach taki sam. Identycznie wyprowadzony wydech zakończony tłumikiem pod siedzeniem pasażera. W pierwszych modelach hyosung okrągły zegar prędkości plus trzy światła (kierunkowskaz, lampka biegu 0 i lampka świateł drogowych) wzorowany na podobnym kokpicie suzuki. Dla mnie te podobieństwa są widoczne gołym okiem.
jas13
Z dostępnych danych technicznych jeden ma głowicę 2 zaworową, drugi 4-ro zaworową, co ma wpływ na inne położenie i wielkość momentu obrotowego, a w konsekwencji inną moc maksymalną silnika. Hyosung współpracował z Suzuki i w modelach z pod znaczka Hyo jest sporo zapożyczeń z japońskiej marki, ale mniej lub bardziej zmodyfikowanych przez inżynierów z Korei. RT mógł być wzorowany na Van Van, ale jest odrębną konstrukcją.