Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Suzuki GZ 125 Marauder

Dodaj do porównania
Suzuki GZ 125 Marauder

Marauder to bardzo ciekawa propozycja wśród jednocylindrowych crusierów 125. Jak przystało na markowy motocykl, cieszy się on opinią bezawaryjnego. Stylistyka jest ładna, motocykl jest duży, dostojny i elegancki. Nie brak mu chromu i dużego wygodnego siedzenia. Jest bardzo miękko zawieszony. Mimo niewielkiej mocy rozpędza się do ok 100km/h, co powoduje, że można myśleć o tym by wybrać się nim w niedługą trasę. Jednak to będzie oznaczać, wysokie obroty silnika, które ujmują szlacheckiego blichtru. Osoby które lubią coś dokupić, aby ulepszyć swoją maszynkę, nie będą zawiedzeni, bo Marauder daje duże możliwości tuningu. Silniczek lubi wolne obroty i ma spory zapas mocy w dolnym zakresie. Za zasilanie odpowiada gaźnik, a za przeniesienie napędu 5 stopniowa skrzynia. Wszystko jest na swoim miejscu, nic nie irytuje. Na dobrym poziomie wypada także spalanie. Dla porównania Kawasaki Eliminator pali więcej, a wcale lepiej się nie zbiera. Na rynku wtórnym występuje sporo egzemplarzy, gdyż jest to dość popularny model. Na pewno wybierzesz coś dla siebie, tym bardziej, że cena zachęca.

Negatywnie oceniamy tylko moc, oraz małą ilość informacji na liczniku, jest tam tylko kontrolka oleju oraz kontrolka biegu jałowego. Brak informacji o poziomie paliwa, czy chociażby kontrolki rezerwy.

Film

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
7.35
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
10
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
140
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.053
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
3
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Nie
Prędkość maksymalna licznikowa
105
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
90
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
680
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
815
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/90 R16
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/90 R15
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Share This Post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

200 komentarzy

  1. wspanialy motor ! pali trzy litry na setke , jedyne co trzeba przy nim robic to czasem wlac paliwo .. jestem posiadaczem juz kolejnego i nie zamienie na inny ! mala moc ! – to fakt .. ale mozna podkrecic .. polecam . jesli macie pytania jak to zrobic piszcie

    Reply
    • Witam.Potwierdzam motor prezentuje się wspaniale.Proszę o poradę jak dodać więcej mocy.Dziękuję .Pozdrawiam.

      Reply
      • Podpaleniu rozgrzaniu sciskam sprzeglo wlanczam bieg i motor gasnie

        Reply
        • stopka?

          Reply
          • Super jasne dzięki pozdro tsd 51

      • Jak podkręcić moc

        Reply
        • Czy wiesz, że to pytanie ( o podkręcenie mocy) jest NAJCZĘŚCIEJ zadawanym pytaniem na tym portalu? O czym to świadczy? Ano o tym, że japończyki są słabe i ich użytkownicy wymagają od nich lepszych osiągów, co najmniej takich jakie oferują znacznie tańsze ,,chińczyki”. Czyż nie mam racji?

          Reply
    • Witam ,motor rzeczywiscie jest super ,bezawaryjny bardzo male spalanie i bardzo ladny wyglad,faktycznie brakuje mu troche mocy ,kolego engineer007 moglbys napisac na maila jak zwiekszyc moc pozdro

      Reply
    • engineer007 prosba do ciebie.napisz w emailu w jaki sposob zwiekszyc moc w tym motorku?
      pozzdro

      Reply
      • Witam mam takiego marudera od niedawna ,kolego engineer007 prosba do ciebie napisz na emailu jak zwiekszyc moc w tym motorku ?Z gory dziękuję!

        Reply
        • Poczytaj WSZYSTKIE wypowiedzi na tej stronie. Co widzisz?
          KAŻDY pyta, jak zwiększyć moc tego motocykla. Ilość odpowiedzi = ZERO.
          Jaki z tego wyciągniesz wniosek?
          Już podpowiadam:
          1. zrobić prawko A2-A i kupić coś mocniejszego,
          2. kupić najtańszego nowego chińczyka ( BR125, Travel/NKD/125RZ/125Racer/B-max, M11-M16, 121FL, itd) i objeżdżać bez problemu TIR-y.

          Reply
    • witam mam zamiar sobie taki kupić 2009 za 800 funtów niby stan dobry chciałbym podkrecić predkość ale nie wiem jak pozdrawiam

      Reply
    • witam. kupiłem maraudera i chciałbym go trochę wzmocnić. pisałeś że podpowiesz. trochę mocy się przyda

      Reply
    • Witam. Moj rozkreca sie do 80km/h jak mozna podkrecic moc? pozdrawiam

      Reply
    • Witam. Jak zwiekszyc moc??
      Pozdrawiam

      Reply
    • Witam wszystkich mam takie pytanie, jestem posiadaczem ślicznego maraudera, „Nie ujmując przy tym niczego pozostałym maraunderom” jestem zaniepokojony faktem iż ,kiedy zaczynam go rozgrzewać na wysokich obrotach po upływie około 5 min rura wydechowa zaczyna sie robić czerwona od przegrzania. Czy to znaczy cos złego ? Dziękuje wszystkim za wskazówki i porady pozdrawiam serdecznie . Z. P. Przemysław

      Reply
      • Nie wiem jak w Japońcach. Ale w chińczykach taki objaw występuje przy zatkanym katalizatorze. Natmiast nie wiem czy twój Marauder ma katalizator i w którym miejscu.
        Może też mieć źle wyregulowane luzy zaworowe co może skutkować spalaniem mieszanki poza cylindrem.

        Rura wydechowa nagrzewa się do wysokich temperatur, ale nigdy nie udało mi się odpalić od niej papierosa. A od czerwonej pewnie by się dało :-).

        Reply
    • siema napisz jak możesz jak zwiększyć moc dzięki

      Reply
    • Witam
      Kupuję właśnie Suzuki marauder i mam pytanie.
      Ważę około 106 kg mam 184 cm wzrostu , boję się że motocykl będzie za słaby szczególnie gdy wezmę z sobą żonę.
      W jaki sposób podnieść moc ?

      Reply
      • Moc motocykl można podnieść tylko w jeden sposób. Kupić mocniejszy z większym silnikiem i to nie jest moja kpina! W przypadku tego motocykla, dbaj o niego, nie usiłuj mu dodawać mocy i nie piłuj, a posłuży Tobie długo i będziesz z niego zadowolony. Szybkość maksymalna to nie wszystko. Czerp przyjemność ze spokojnej jazdy.

        Reply
        • Ot i mądrego to i miło posłuchać (poczytać) ;p

          Reply
      • zrzuć żonę ;p

        Reply
      • Mam podobne gabaryty i śmigam nim bez problemu i to jeszcze z żoną za plecami. W górach trochę męczarnia czuć brak mocy ale na równinach to 90 we dwójkę daje radę. Co ciekawe jak jadę sam to też 90 max jedzie. To jest minus jak mi wstyd robi mijający mnie podkręcony skuter 50tka.

        Reply
      • schudnąć

        Reply
      • gabaryty mam podobne i jeżdżę z żoną bez problemu. teren górzysty i nie ma problemu.

        Reply
    • Witam jak podkręcić moc w gz 125 2004 r. ?

      Reply
      • Manetką z prawej strony kierownicy :-]

        Reply
        • Z prawe czy z lewej? Bo zawsze mam z tym problem 🙂

          Reply
          • Z lewej to ma Sokół 1000 (bo z prawej kąt wyprzdzania zapłonu się reguluje) :-]

    • Jak podkręcić maruder125

      Reply
    • Jakiś sposób na podkrecenie mocy?
      Pozdrawiam

      Reply
    • Jak można podkręcić moc ?

      Reply
    • Siema jak zwiększyć moc marudera

      Reply
      • Jedynie skuteczny sposób zwiększenia mocy to… zrobienie prawa jazdy i przesiadka na inny większy w mocy pojazd. Wszystkie inne sposoby to mrzonki.

        Reply
        • Jedyne dobre sposoby to zmiana silnika na większy ale to nielegalne i może się skończyć nieciekawie jak zostanie odkryte. Można coś podłubać ale to da tak jak napisał rawla niewiele za to zwiększy na pewno spalanie a to główny atut 125. Jeśli nie chcesz robić prawka to zmiana na coś co ma te 15 koni a jeśli to za mało to jedynie prawko i większa pojemność. Innych opcji nie ma a jakiekolwiek przeróbki bez zmiany pojemności niewiele dadzą.

          Reply
      • 1. Wujek Google się kłania
        2. Można zamówić i zamontować jakiś Kit Tuningowy dedykowany do GZ125, np. firmy U-Power (Unlimited-Power)

        Reply
        • Te kity kosztują około 1100-1200 zł. Czyli dodajesz 1/5 wartości moto by zyskać może te 3 konie więcej. I to oczywiście jeśli sam wszystko zmontujesz, bo jeśli oddasz to mechanikowi to jeszcze trochę dojdzie.

          Reply
          • Kolego 125-ki na prawko B, mogą mieć wszyscy, którzy taki papierek mają min. 3 lata, a więc ludzie dorośli. A skoro tak, to nie ma sensu tłumaczyć oczywistych rzeczy. Jeśli dorosły człowiek chce swoje pieniądze wydać na kit tuningowy, czy swap większego silnika, to zrobi to niezależnie od moralow które będziesz mu prawić. Znam gościa, który w nowy japoński skuter wrzucił połowę wartości i dalej montuje kolejne kity pomagające wydobyć kolejne km/h prędkości przelotowej

    • Podpowiedz jak to podkrecic

      Reply
    • Witam też jestem w posiadaniu tego fajnego motoru miałbym pytanie ja można go podkrecic

      Reply
      • posiadam taki motor mam pytanko jak można go podkrecic?

        Reply
    • Jak. Podkręcić moc w marudzie

      Reply
    • Witam,Jak mogę zwiększyć moc ?

      Reply
      • Zrobić kat. A i kupić moto z silnikiem o większej pojemności.

        Reply
    • Witam kolego mogłbys napisac na maila jak zwiekszyc moc.
      Z góry dziękuje.Pozdro.

      Reply
    • witaj, podpowiedz proszę jak zwiększyć moc, może być na maila

      Reply
    • Witam troszke mozna wiadomość jak zwiększyć moc

      Reply
    • Witam. Co i jak można podkręcić?

      Reply
    • witam mam maraudera 125 z angli 2007 r chyba jest przyblokowany prosze daj znac jak go odblokowac

      Reply
      • Ja kupiłem egzemplarz z Niemiec. Też ma blokadę na 80km/h. Blokada jest wysokości obrotów silnika, chyba żadnych dławików, zwężek wydechu itp. Z tego co czytałem zdjęcie ogranicznika w serwisie Suzuki kosztuje ok. 1000zl. Nie wiem czy samemu można to zrobic…
        Szkoda bo z prędkością 80 to za miastem TIRy cię wyprzedzają i nie jest fajnie… Przydałoby się jechać przynajmniej 90-95, nie mówię o wyprzedzaniu TIR ów ale chociaż o dorownywaniu im kroku…
        Pisze w osiągach ze prędkość max = 105, więc fajnie by było zdjąć ten ogranicznik i tylko wykorzystac już istniejąca moc bez potrzeby jej zwiększania…

        Plus jest taki że z powodu blokady raczej żaden Niemiec go nie żyłował do granic możliwości i silnik jest w dobrym stanie… Pewnie płakał jak sprzedawał 😉

        Reply
    • Witam. W jaki sposob podkrecasz swoja 125tke

      Reply
    • Witam jak podkręcić moc

      Reply
    • Priv

      Reply
    • Witam serdecznie jak można podkręcić moc

      Reply
  2. właśnie kolego engineer007, jak zwiększyć moc (albo chociaż trochę poprawić osiągi)

    Reply
  3. popieram kolegow
    super motorek -tez taki sobie sprawiłem żeby w weekendy wyleczyć sie z samochodu
    jak wszyscy – kolego engineer007 proszę o instrukcje jk zwiekszyć troche moc

    dzieki

    Reply
    • Chyba że komuś wystarczy 2KM więcej. To można uzyskać w każdej słabej 125tce.

      Reply
  4. Także popieram wcześniejsze komentarze . Mam tez jestem szczęśliwym posiadaczem tego modelu 🙂 Również proszę kolego engineer007 proszę o instrukcje zwiększenia trochę mocy 🙂

    Pozdrawiam

    Reply
  5. Pytanie do użytkowników tego modelu. Jaki macie wzrost. Jak na tym moto będą się czuć wysocy motocykliści, tacy trochę ponad 180cm?

    Reply
    • Mam tego maraudera i nie ma czego szukać większego bo chyba troszkę jest większe Suzuki Intruder może o 5 cm ale wiele droższe w zakupie i obsłudze.Ja mam 192 i daje radę też szukałem coś większego ale nawet jednostki ponad litr mają ten sam rozstaw kół.

      Reply
  6. Koledzy,odpuście sobie próby zwiększania mocy w takich jednostkach napędowych a także innych.Efekt uboczny amatorskiego zwiększania mocy {producent nie przewidział możliwości profesjonalnej modyfikacji podzespołów mechanicznych jak i elektronicznych } może skutkować wysokimi kosztami doprowadzenia silnika do stanu fabrycznego.Najlepszą alternatywą w takim przypadku jest zakup motocykla o większej pojemności {oczywiście potrzebna inna kategoria uprawnień}.pozdrawiam

    Reply
  7. engineer007 napisz Mi proszę na emaila jak go trochę podkręcić, mam ten model i jestem zadowolony sprawdza mi sie na długich i na krótkich trasach.

    Reply
  8. Witam. Panowie w papierach tz. w brifie po przetłumaczeniu macie napisane jak i gdzie motor został przydławiony, (nie szczegółowo)u mnie tak było,ale trochę wiedzy technicznej tu się przyda,na razie odzyskałem moc 10 KM a było 7,5 ,na razie po wyżej 85 km/g robi przerywki, ale zamówiłem części po których ma się zwiększyć prędkość ,no i zrobię próbę to coś napiszę.Sprawdzić po nr.win jaką macie moc bo nie które mają fabryczną moc 7,5, a niektóre 10KM i są przydławione tak jak mój, prawdopodobnie cztery pierwsze litery o tym mówią mój ma 1311…………Nara

    Reply
    • Maruda już od odławiona pociska 100km/g

      Reply
      • Kolego napiszesz coś więcej? Co i jak zrobiłeś, pewnie innym się przyda. A wg danych do których dotarłem to przydławione do max 80km/h są egzemplarze z numerami 2011.
        1311 i 1711 występują z różnymi mocami (7,4 i 8,6kW), kolejne cyfry numeru o tym mówią, ale nie są blokowane.

        Reply
      • Witam. możesz pochwalić się jak go odblokowałeś????

        Reply
        • Też interesuje mnie oddlawienie też mam numer Vin 1311

          Reply
    • Witam też mam 1311… Czy to znaczy że zablokowany co pan zrobił by go wzmocnić

      Reply
  9. engineer007 masz jakies konkrety co do zwiekszenia mocy w tym modelu? to podziel sie nimi. czy tylko chciales zwrocic na siebie uwage na forum?

    Reply
  10. Witam!Wiecie może w którym miejscu znajduje się filtr powietrza w marauder 125 nie mogę znalezc..no.i co. Z tym.podniesieniem mocy

    Reply
    • Jeżeli chińczycy dobrze skopiowali z Suzuki to filtr powietrza powinien się znajdować pod lewym boczkiem.
      Boczek jest na takich plastikowych wtykach, należy go delikatnie podważyć, powinien wyjść.
      Tak jest w Jinlunie 250, który jest kopią GZ 125. Filtr dla obu wygląda tak samo.

      Reply
  11. Miałem dylemat czy kupić nowego chińczyka czy używkę ale markową. Wybrałem Marudę i myślę, że to była dobra decyzja.

    Reply
  12. A wracając jeszcze do danych technicznych, u mnie w papierach jest wpisane 9kW przy 9000 obrotów co daje ponad 12KM, więc może ma tu znaczenia rok produkcji lub jakiś szczegółowy model? U mnie jest to dokładnie GZ125K4(P02).

    Reply
  13. Witam, jestem właśnie przed wyborem swojego pierwszego w życiu motocykla. Zastanawiam się właśnie nad maruderem i intruderem. Cenowo wygrywa maruder, intruder ma natomiast widlasty silniczek i super brzmi. Czy marudera także można fajnie „przerobić” aby podobnie brzmiał jak intruder. Sorki za niefachowe słownictwo, narazie jestem laikiem mimo prawie 40tki na karku.

    Reply
  14. Można, wystarczy zmienić wydech. Taki, który zadowoli cię dźwiękowo kosztuje nieco ponad 1000 zł. Można też trafić taniej, ale trzeba poszukać na zagranicznych serwisach lub szrotach.

    Maruder to fajny motorek dla niezbyt wymagających czy osób zaczynających swoją przygodę z dwoma kółkami. Dużo wybacza, a przy tym odwdzięcza się komfortem jazdy.

    Reply
  15. Baaaaardzo uprzejmie chciałam się zapytać, czy któryś z Panów nie posiada instrukcji obsługi Marudy, bo przy zakupie niestety nie było, a poczytanie sobie o tym co się w sprzęciku znajduje tu i tam czasami może się przydać………?

    Reply
  16. Posiadam instrukcje,ale jest kserowana.Niedlugo zeskanuje i jesli jakosc bedzie czytelna to gdzies „wrzuce” chyba,ze admin zrobi jakas zakladke typu download.Jest tego 59 stron.

    Reply
    • Oooooooooooo jakbym był Pan tak uprzejmy i wytrwały w tym skanowaniu to byłoby fantastycznie! w razie „Niemca” zostawię maila: mmichou@interia.pl, bo może łatwiej Panu będzie przesłać plik na pocztę niż wieszać w necie?
      pozdrawiam!

      Reply
      • wyslalem na emaila.

        Reply
  17. Posiadam Marudera sprowadzonego z Niemiec.
    Oczywiscie mial blokade na 80-85kmh (tego wymaga ich prawo) ale dosc szybko sobie poradzilem.
    Podobno jest zdlawiony jeszcze na wydechu i na gazniku. Wydech rozebralem i zadnych utrudnien nie znalazlem (mozliwe, ze poprzedni wlasciciel naprawil) a do gaznika sie nie dobieralem.
    do 90km/h rozpedza sie w miare szybko, 100 udaje sie z duzym trudem. Pewnie da rade wiecej ale silnik juz strasznie wyje i wibruje, zdecydowanie zniecheca od szybszej jazdy.
    Spalanie faktycznie niewielkie w okolicach 2,5l.
    Prosty w budowie i dosc wygodny.

    Reply
    • Oki, to napisze jak to dziala. Bo widze, ze wiele osob nie wie jak sobie poradzic.
      Sterownik, w zaleznosci od tego, ktory bieg jest wrzucony, odcina zaplon przy roznych obrotach.
      Sterowane jest to pradowo. W zaleznosci jaki prad plynie rozowym przewodem do sterownika tak tez zmienia sie moment odciecia obrotow.
      Wyzszy prad – wyzszy bieg, przeciety przewod = 5 bieg.
      Stad tez bierze sie te 820ohmow o ktorych mozna przeczytac na forach.

      Ja akurat nie mialem takiego konkretnego opornika wiec zlutowalem kilka tak ,ze w sumie dalo mi 808ohm(mierzone) i teraz osiagane predkosci na poszczegolnych biegach sa znacznie wyzsze niz dotychczas. Sterownik „mysli”, ze jest 1 bieg.

      Zeby zadzialalo, rozowy przewod przecinamy. Koncowke idaca z wiazki mozna zaizolowac i zostawc w spokoju.
      Do koncowki odchodzacej od wtyczki (do sterownika) wystarczy wlutowac opornik i zmostkowac z (-) akumulatora. O ile dobrze pamietam to 820ohm – 1 bieg, ale juz 825ohm – 2 bieg.
      W ten sposob mocy nie zwiekszymy, ale w razie potrzeby np podczas wyprzedzania na 4 biegu mozna spokojnie dociagnac do ponad 80km/h i dopiero wtedy wbic kolejny by dalej sie rozpedzic do ponad 100kmh/.

      Mi na dlugiej prostej z wiatrem w plecy udalo sie dociagnac ok 105km/h.
      Niestety halas i generowane wibracje powoduja, ze nie jest to komfortowa predkosc 🙂

      Reply
      • Poprawka odnosnie pradu: oczywiscie wyzszy prad – nizszy bieg. Nizszy prad (lub brak) ostatni bieg.

        Reply
  18. Panowie, jak komuś się coś udało zrobić w kwestii blokady to może by napisał co i jak? Bo mamy kolejny wpis, że ktoś ją usunął ale dziwnym trafem nikt nie napisał jak…. Yeti podobno też istnieje…

    Reply
    • Na niemieckim forum piszą że trzeba zmostkować czwarty bieg z piątym na czujniki biegów, lub przeprogramować blackboxa, czyli moduł zapłonowy.
      Dodatkowo jest w krućcu ssącym zwężka którą da się wymontować oraz dysza wolnych obrotów jest mniejsza.

      Czy to działa nie wiem. Ogólnie powinieneś mieć napisane w niemieckich dokumentach jaki jest „drossel”

      Niemiecki drossel czyli zdławienie objawia się tym iż motocykl nie chce jechać więcej niż 80kmh.

      Reply
    • Drugi sposób który się na niemieckich forach przewija to taki :
      Pod siedzeniem znajduje się wiązka dwóch kabli z których jeden jest różowy. Idzie on do kostki która łączy się z modułem zapłonowym.
      Ten różowy kabel należy odłączyć (rozciąć) i ten przewód który idzie do modułu podłączyć do masy przez opornik 820ohm. Emuluje to podobno pierwszy bieg.

      Reply
  19. Zanim posiadacze Marudy zaczną szukać brakującej mocy proponuję zerknąć tutaj, wrzucam dane dzięki którym każdy po numerze VIN będzie wiedział czy ma „mulony” czy nie.
    Suzuki GZ 125 Marauder 1998 10 PS, 7,4 kw JS1AP 1311 00-100 001 – 00-105 343

    Suzuki GZ 125 Marauder 1999-2001 10 PS, 7,4 kw JS1AP1311 00-105 344

    Suzuki GZ 125 Marauder 2002 10 PS, 7,4 kw VTTAP1311 00-100 001

    Suzuki GZ 125 Marauder 2003 10 PS, 7,4 kw VTTAP1711 00-100 001 – 00-101 036

    Suzuki GZ 125 Marauder 2004 11,7 PS, 8,6 kw VTTAP1711 00-101 037 – 00-101 756

    Suzuki GZ 125 Marauder 80 km/h 1998 8 PS, 6 kw JS1AP2111 00-100 001 – 00-101 708

    Suzuki GZ 125 Marauder 80 km/h 1999-2002 8 PS, 6 kw JS1AP2111 00-101 709

    Suzuki GZ 125 Marauder 80 km/h 2003 8 PS, 6 kw VTTAP2111 00-100 001

    Suzuki GZ 125 Marauder 80 km/h 2004 9,1 PS, 6,7 kw VTTAP2111

    Wersje z różnych roczników trochę się różnią od siebie, np. K4 i K5 mają inne świece 🙂

    Może komuś się przyda zanim zacznie rozbierać motor „szukając mocy” 🙂

    Z ciekawostek, ja mam wersję k4 8,6KW a miałem podobne objawy jak wersje „tłumione” rozpędzał się do 80km/h i nic więcej okazało się, że przyczyna tkwiła w popękanej membranie gaźnika, wymieniałem i teraz idzie jak rakieta 🙂

    Reply
  20. a moje pytanie brzmi jaki jest nacisk na oś
    dziś próbowałem przerejstować marudę
    a pani się dopatrzyła że niema w dowodzie wpisane nacisku na oś ,wysłała mnie na stację diagnostyczną a tam nic niema w zadnym katalogu nacisku czy ktoś ma w swoim dowodzie wpisane

    Reply
  21. Oś przednia – 1,47 kN
    Oś tylna – 1,72 kN

    Takie mam dane wpisane na zaświadczeniu ze stacji diagnostycznej.

    Reply
  22. super dzięki ale jak przekonać o tym
    panią w rejestracji urzędu komunikacji
    muszę mieć takie zasiadczenie z z stacji diagnostycznej
    pani zażądała takiego o mocy pojazdu i nacisku na oś

    Reply
  23. moje suzuki jest z 1998r
    a numer vinJS1AP211100100032
    jaka moc?

    Reply
  24. Kuźwa, co to za stacja diagnostyczna co Ci nie potrafi odpowiedniego papieru wystawić??? Wg mnie masz 6kW i wersja blokowana do 80km/h. U mnie na papierze ze stacji wszystkie te dane są.

    Reply
  25. no koledzy przepchałem temat stacji diagnostycznej
    jutro muszę urząd komunikacyjny przeforsować
    i jazda pozdrawiam i dzięki

    Reply
  26. Witam przyłączam sie do dyskusji i ja posiadam marauder gz 125 2003 r tylko niewiem czy jest blokowany jedzie 80-85 km vinVTTAP171100100 prosze o stwierdzenie czy jest blokada?

    Reply
  27. W dowodzie rejestracyjnym pisze 8kw sam niewiem czy jest blokada?

    Reply
  28. A jakie to ma znacznie czy 80, 85, czy 90? Prędkość przelotowa dla tego motocyklu to max 80, podobnie jak chyba dla każdej 125. 90 może pojechać przez chwilę, ale wibracje są zbyt duże, żeby wytrzymać dłużej, niż kilka minut. No chyba, że lubisz jeździć na permanentnej erekcji.
    Chyba, że ktoś montował mniejszą zebatkę? Jakieś doświadczenia?

    Reply
    • O kurczaczki! A ja myślałam, że tylko mi plomby z zębów wypadają…….. ;). W moim Miśku mam zdjętą blokadę (mechanik za Chiny Ludowe nie chciał zdradzić jak to zrobił, ujawnił tylko, że była 3 stopniowa – w końcu to jego chleb….) i udało mi się pociągnąć do 95, ale drgania były nie do wytrzymania i niestety moja prędkość przelotowa to wyżej wzmiankowane 80 ale znajduję, że nie jestem sama z tym problemem 😉 przy czym inni motórzyści mi nie wierzą, że moja maszynka ma 5,5 kW ;), bo tak zacnie wygląda; o kierowcach, którzy jadą za mną i rzucają mięchem nie wspominając 😉

      Reply
  29. Romkon, nie masz blokady a skoro idzie max.80-85km/h to coś jest nie tak. Ja bym zaczął od sprawdzenia gaźnika i mnie była to wina popękanej membrany.
    Sharezz nie do końca się z Tobą zgodzę to nie tylko kwestia Vmax ale lepszego zbierania się wogóle. I nie wiem o jakich wibracjach piszesz, przy 105km/h fakt są konkretne ale u mnie przy 90km/h praktycznie nie odczuwalne.

    Reply
  30. tak jak już kiedyś pisaliśmy mailowo, u mnie max to 95. w miarę komfortowa jazda jest do 80, później już nie idzie wytrzymać… ale z tego co piszesz, to masz mocniejszy silnik, minimalnie, ale jednak. tyle, że wg mnie nie ma co oczekiwać cudów od 7,4 kw.
    nie wiem, ogólnie wydaje mi się, że mi jeździ na strasznie dużych obrotach, tak jakby optymalne dla niego to było 50-60, a dalej to zarzynanie silnika.

    Reply
  31. Pasiu sprawdzałem mębrane wszystko ok cała i zdrowa ,przepustnica ostwiera sie cała.Sprawdzałem też kruciec czy tam niema tulejki ,ciśnienie cylindra 13,5-14.Mam założoną zebatke 15 i na 5 biegu jedzie 80 no chyba że z górki to 90 .Powiem tak jak kupiłem to ciągnoł do przodu Stało sie tak jak przejechałem 300km trochę osłab ale jest taki motyw wymieniłem olej na motula 10w40 to całkiem już gorzej ciągnie do przodu mam mianowicie niechciał trzymać 80km tylko juz 75km.Wiec zamontowałem zębatke 14 no to wzrosło na 80-90 km Nie wiem co jest grane wpinałem też rezystor 1000ohm no to jest inna charakterystyka sinika no i niema odcinki czekam na odp pozdrawiam

    Reply
  32. A zapomniałem predkości na 15 zebatce to v-max 95 a na 14zebatce max 90,i przy 90 km nawet nie panoszy sie mam mianowicie o wibracjach

    Reply
  33. romkon, jak duża jest różnica w jeździe przy mniejszej zębatce? dynamika itd? bo v-max się zmniejszył jak widzę, co chyba naturalne. pytam bo myślę założyć zębatkę większą o 1… wkurzają mnie te drgania powyżej 80, chciałbym pojechać za miastem tą 90stką.
    Pasiu, widzałem, że się ostro udzielasz na innych forach, prześledziłem wątek na bractwie. szacunek, że sam to ogarnąłeś.

    do administratora: nie myśleliście, żeby przejść na jakiś inny system komentowania/forum? nie wiem, Disqus czy cuś…. coraz więcej komentarzy, dyskusji pod motocyklami, różne wątki, zaczyna się robić ciężko ogarniać to wszystko.

    Reply
  34. Hehe Generalnie lubię trochę pokombinować a że nie zawsze od razu wychodzi to inna sprawa… 🙂 Ważne że jakoś ogarnąłem temat mimo, że żaden ze mnie mechanik 🙂 Osiągnąłem stan, który mnie całkowicie zadowala więc póki co nic nie zmieniam, skoro jest dobrze to po co psuć? A z tym olejem to ciekawe, miałem tak dawno temu w aucie, vectra śmigała do czasu wymiany oleju potem się okazało że silnik do remontu, pewnie same „uszczelniacze” i inne „doktorki” tam były a nie olej.

    Reply
  35. Niedawno kupiłem maszynę z 1998 r z niewielkim przebiegiem 7500km. To moje pierwsze moto pomimo podeszłego wieku – mojego a nie Suzi 🙂 Mam pytanie do posiadaczy maruderka o wybieranie biegu neutralnego – ja mam z tym pewien problem bo strasznie trzeba delikatnie go szukać. Ktoś mi mówił, że one tak mają. Druga sprawa czy to prawda, że wszystkie maruderki trzeba odpalać z wciśniętą klamką sprzęgła czy to po prostu jest to uszkodzony czujnik sprzęgła?
    Pozdrawiam – Kinortap

    Reply
    • Ten typ chyba tak ma u mnie też ciężko znaleźć neutralny.Co do sprzęgła to jest takie zabezpieczenie żeby nie palić na biegu

      Reply
  36. Witam, tak to prawda kolego Kinortap u mnie w marudzie tak samo jak u ciebie dosłownie musze muskac dzwignie zmiany biegów co by namacac luz.A jesli chodzi o zapalanie marudy to wszystkie mają knif z tym sprzęgłem widac tak miało być pozdrawiam jarek

    Reply
  37. A jeszcze za pamięci spoglądałem dziś pod schowek i widziałem tam dwie kostki ten moduł to ta kostka bardziej u dołu i jest większa mam racje jeśli nie proszę mnie poprawić

    Reply
  38. jajo 125
    To mniejsze to przerywacz (od kierunkowskazów itp.) to większe to moduł CDI. Jest także miejsce na 3 element ale nie wiem po co?
    Ja z kolei mam model VTTAP1111 z 2002(pierwsza rejestracja) i mam 9kw (czyli 12 koni). Max jakie wyciskam 95km/h, tyle ,że nie idzie wytrzymać przy takiej prędkości. ogólnie wygląda to biegach nastepująco:
    1 – 35
    2 – 65
    3 – 80
    4 – 85
    5 – 95
    Uściślając ładnie zaciąga do 3 biegu, później to już taczka.
    Czy ktoś mi może powiedzieć do czego służy ustrojstwo 2 pinowe (2 przewody żółty i żółto-czarny) przy lewej manetce? Mam to luzem (nie ma gdzie wpiąć) ale jest zdjęta izolacja i przewody są połączone(zwarte). Gdy kable nie są zwarte to motocykl nie odpali – jakiś immobilazer czy co? No chyba ,że to wspomniana wtyka do czegoś związanego ze sprzęgłem, gdyż motocykl mogę uruchomić bez naciśniętego sprzęgła.
    Co do „szukania luzu” mam to samo, trzeba delikatnie muskać.
    Problem mam też z zimnym silnikiem. Po odpaleniu (nawet gdy pochodzi na ssaniu z 2-3 min.) skrzynia ciężko chodzi. Wrzucenie biegu jest „cięższe” i czuć jakby chciało motor zaciągnąć pomimo wciśniętego sprzęgła. Gdy motocykl się nagrzeje – przejedzie z 500m to problem ustępuje. Też tak macie?
    Ostatnio wysiadł mi rozrusznik (rozsypał się magnes), pasuje zamiennik od GN125 (jakieś 85zł)

    Wracając do prędkości. Opisują v-max jako 105km/h. Czasami spotykam nawet 115km/h. Z tym ,że jak do tej pory nie spotkałem nikogo kto ociągnąłby wynik powyżej 100km/h.

    Reply
  39. Witam ,dzięki za odpowiedz Szymon różowy kabelek przecięty opornik zapodany mostek jest ale zachwytu jak na lekarstwo żadnej poprawy ani w mocy ani w prędkośći więc szukamy dalej. Odkręciłem dziś plastikową osłonę zębatki w silniku , moim oczom ukazał się widok 2 wiązek kabelków.W jednej było ich 5 ,trzy żółte jeden zielony i jeden niebieski a w drugiej wiązce 3 jeden różowy jeden niebieski a ostatni to czarno biały i to właśnie te kabelki chowają się w wiązce która idzie w moduł cdi .

    Reply
  40. CDN wyczytałem w wątku że na gebelskich stronkach ktoś znalazł że trzeba zmostkować kabelki z 4i5 biegu ,czy ktoś wie jakie to kabelki i która to wiązka.A co do gazńika to o co chodzi z tą redukcją tego króćca jak ostatnio zaglądałem to nie widziałem tam żadnego zwężenia jedyne co mi się rzuciło w oczy to jak by na jego końcu jest taki pół księżyc ale ani tego rozebrać od strony pływaka ani wykręcić .

    Reply
  41. CDN musi być jakiś sposób by to odblokować kumpel oddał 2 miesiące temu do serwisu kawasaki swojego eliminatora 125 ,koszt 840 złociszy jezdził około 90 km/h a po odblokowaniu 115-120 więc coś jest przytłumione na pewno .jeśli ktoś wie o co biega w tym ustrojstwie proszę o odpowiedz pozdrawia wszystkich spragnionych MOCY jajo 125

    Reply
  42. Do jajo125. W tym motocyklu dławienie do niższych prędkości zrobione jest w formie oporu jaki podaje czujnik podczas zmiany na wyższy z biegów. Na pierwszym biegu nie ma żadnego oporu więc można przycisnąć motocykl do odcięcia. Z kolei na drugim i wyższym biegu jest już opór (nie dojdziesz do odcięcia). Przykładowo na drugim biegu osiągnąłem prędkość 65km/h co jest praktycznie nie możliwe przy zablokowanym module. Dlatego też wstawia się jeden „opornik” (fachowo rezystor 820Ohm) – 10 sztuk kosztuje złotówkę). Owy rezystor ma na celu „oszukanie” modułu CDI by ten odbierał ,że jedziesz cały czas na pierwszym biegu a w rzeczywistości jedziesz na każdym wyższym. Ogólnie „odmulenie” robisz wedle tego opisu:
    http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/59059-jak-oddlawic-suzuki-gz-125-marauder/?p=2212795

    Jeżeli nie masz narzędzi w domu (multimetr , lutownica, cyna, przewody itp.) idź do byle jakiego elektronika lub elektryka. Pokaż ten post tego faceta z linku wyżej.
    Przewodu nie potrzeba przecinać gdyż jest spięty kostką pod bakiem. Wystarczy odkręcić bak (2 śruby) i dorobić ładnie wpinkę do kostki.

    a przyda się również to
    http://www.bractwo-suzuki.com.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=20656&start=15

    Tu z kolei facet pisze o iglicy. Wedle mnie warto tam zajrzeć. W siedmioletnim motocyklu może już być nieco zapaprane. Membrana kosztuje 17 zł + 4 zł wysyłka (inpost) http://allegro.pl/membrana-przepustnica-gaznika-kpl-suzuki-gn125-i5479667463.html
    Oczywiście warto przejrzeć kilka innych drobiazgów pod kątem przeczyszczenia czy wyregulowania. Ja zabieram się za mój sprzęt w przyszłym tygodniu. Chcę go tak naprostować by spokojnie leciał powyżej 100 km/h.

    Reply
  43. Witam do Szymon,maruda jest z roku 2002 sprowadzona z niemcowni w papierach jest 8kw czyli 11 KM .Do dokumentów był dołączony papier że jest zwiększona moc poprzez króciec dolotowy,wydech nawiercany delikatnie w kolanku nie ma mowy o jakiejkolwiek zwężce ,opornik zapodałem wedle prikazu i ńic żadnej poprawy.Membrama sprawdzana dobry stan,przepustnica ok otwiera się cała nie wyduszę z niego więcej niż 85 na prostej z górki leci blisko 100 ale , to musi być góra .Tak sobie myślę czy czasem nie wchodzą w grę moje niemałe gabaryty 190 cm i ponad 90 kg,jestem dobrej myśli szukam dalej pozdrawiam.

    Reply
  44. Wczoraj wreszcie trafiła mi się dłuższa wycieczka, zrobiłem ponad 300km i można było nieco „potestować”.
    Do 90km/h zbiera się szybciutko, bez żadnego problemu i spokojnie można z taką prędkością podróżować. Potem zaczynają się schody ale przy dłuższej prostej stówkę z malutkim hakiem daje radę osiągnąć Żeby to było 105 to już musi być lekko z górki no i absolutny maks jaki udało mi się wczoraj wycisnąć to jakieś 108-109 km/h z dużej góry. Do magicznej kreski 110km/h z milimetr brakowało 🙁 Generalnie jak dla mnie wystarczy a najlepsze to spalanie 2,6l/100, tak to można jeździć 🙂 Wrócę jeszcze do poruszanej przez wielu użytkowników kwestii wibracji. Nie mam porównania ale wg mnie nie są one duże w każdym razie wogóle mi nie przeszkadzają w jeździe. Muszę tylko zmienić kask bo tak mnie ciśnie w uszach że musiałem co jakiś czas się zatrzymywać, żeby go choć na chwilę zdjąć z głowy…

    Reply
  45. I jeszcze małe uzupełnienie. Waga kierowcy może mieć wpływ na osiągi przy tak małej mocy. Zabrałem na przejażdżkę żonę i mimo, że waży tylko 50kg (sam ważę trochę ponad 70kg) to dla Marudy jest to ogromna różnica. Przyspieszenie radykalnie spada, nawet silnik jakoś inaczej pracuje, jakby błagał żeby mu wreszcie ulżyć hehe. Co prawda osiągnąłem na prostej 90km/h ale przyjemności z jazdy zero.

    Reply
  46. Zakupiłem Marude z 2014 wyprodukowaną w Hiszpanii. Mam problem ze skrzynią biegów. Ciężko znaleść bieg neutraly ( luz ). Można to jakoś naprawić bez ingerencji w skrzynie biegów ?????

    Reply
  47. O ten neutral już wcześniej pytałem i podobno tak jest u wszystkich. W każdym razie u mnie tak jest a motocykl ma niski przebieg. Pomaga szukanie „neutrala” gdy motocykl jeszcze jedzie bo jak już stoi to ciężka sprawa 😉

    Reply
    • Łatwiej wrzucić N z dwójki niż z 1-ki. Kwestia wprawy…

      Reply
  48. WITAM WSZYSTKICH MAM PYTANIE DO WAS MAM SUZUKI MARUDERA 125 Z ROKU 2003 CHCE MU USTAWIĆ ZAWORY JAKIE SĄ SZCZELINY NA SĄCYM I WYDECHOWYM. NIE WIEM JAKA TO WERSJA K3? BO W NIEMIECKICH PAPIERACH ZNALAZŁEM COS TAKIEGO K8/9000

    Reply
  49. romkon poszperaj w necie, znajdziesz instrukcję „naprawiania” modeli GZ/GN/DR 125. Wszystko szczegółowo opisane.

    Reply
  50. Dla tych co nie moga znalesc biegu neutralnego w tym silniku,winny jest brak lub złe zamontowanie bolca nastawnika biegów który jest w korku co wiekszosc mysli ze jest do spuszczania oleju,odkręca zła srube i wypływa olej,a z nim sprężyna i bolec nastawnika biegów, który wsadzony ostra strona w dół lub w ogóle jego brak(jak zginie w oleju) powoduje ogromne problemy z biegiem 0 i precyzja innych biegów.

    Reply
    • Która to jest ostra strona bolca??bo nie bardzo rozumiem

      Reply
  51. Witam serdecznie Mieszkam w Vietnamie i mam zamiar kupic Marudera GZ 150 A co myslicie o tkiej pojemnosci w tym modelu

    Reply
  52. wkleje troche danych

    Prosze o porade nadmieniam ze to bedzie moj pierwszy taki motorek turystyczny
    Suzuki of bold rank of nobility Happy cool GZ150-A parameter
    Issue listing time: Discharge capacity 2011-1-1 (cc) : 150
    Producing / stopping production: Producing the jar to count:
    It is long and * wide and * high (mm) : 2250* 900* 1160 strokes: Four cycle
    Wheelbase (mm) : 1460 cooling ways: Air-cooled
    The seat is underlayed (mm) : 710 compression ratio: 8.9
    Brake the way: Back drum maximum power of the previous disc (kw/rp/m) : 8.6/8000
    Ground clearance (mm) : 150 maximum torque (N m/rp/m) : 11.2/6000
    Vacant quality (kg) : Offer the oil way: Electrojet
    Reorganize and outfit quality (kg) : 150 economic oil consumption (L/100km) : 2
    The highest speed (km/h) : 95 standards in environment protecting mode: Country
    The wheel is counted: 2 initialization modes: The electricity is started
    Wheel rim: The clutch form of the Al wheel:
    Front wheel specification: The pattern of the speed changer: 2
    The specification of the rear wheel: Available color:
    The fuel tank capacity (L) : 12

    Reply
  53. Odnośnie problemów z biegiem neutralnym potwierdzam post Horneta, Kupiłem Marauderka 125 i też poprzednik miał problemy z luzem. Dziś odkręciłem śrubę nastawnika i wszystko tam było, ale w złej kolejności. Było: śruba-bolec-sprężyna a powinno być: śruba-sprężyna-bolec(czubkiem do góry) Po prawidłowym złożeniu biegi łącznie z luzem wchodzą jak w nowy motocyklu.

    Reply
    • Mam ten sam problem, a gdzie znajde ta srube

      Reply
    • co znaczy czubkiem do góry ,który koniec w tym bolcu to czubek?

      Reply
  54. Witam ponownie , panowie mieliscie podobne objawy .Jednym razem siadam na marude i lecę blisko 100 km/h ,a kiedy indziej ta sam droga ten sam motor i nie mogę wydusić 70 paliwo te same pogoda w miarę bez wiatru.Kiedyś mogłem policzyć dni na palcach kiedy tak zamulał, teraz liczę dni kiedy leci koło 100 .Znajomy mówił że może zapłon albo zawory miał ktoś kiedyś takie objawy pozdrawiam.

    Reply
  55. Hej

    Mam pytanko jak czesto wymieniacie olej w swoich motorkach i jakiego oleju uzywacie ?

    Reply
    • Śruba nastawnika jest od spodu silnika. Jak tam spojrzysz to zobaczysz dwie podobne śruby. Ta na trójkątnej pokrywie, przykręconej trzema śrubami jest do spuszczania oleju a ta druga to będzie właśnie nastawnik.

      Reply
  56. co 6tys km lub co rok,tak podaje producent olej 10w40 np Motul

    Reply
  57. Z olejem wymieniamy oczywiście również. Filtr

    Reply
  58. Witajcie, marauder 125 z 2008r na zimnym silniku ,długo muszę kręcic,żeby zapalił,na ciepłym 100/100,co może być przyczyną?

    Reply
  59. Posiadam i polecam.
    Spalanie to czysta magia, można śmigać godzinami na trasy a portfel nie zaboli. Jest wygodny i faktycznie wybacza sporo błędów początkującego.
    Neutralnie – moc i v-max. Niestety, jak większość komentarzy poniżej potwierdza, tego brakuje najbardziej – ale nie ma co spodziewać się cudów po 125 ccm.
    Gdyby ktoś miał ochotę poczytać więcej o wrażeniach z jazdy, poradach itp, dzielę się swoimi przygodami z Marudą:
    http://marauder125.blogspot.com/2015/06/suzuki-marauder-gz-125-kilka-sow-o.html

    Reply
  60. Grays – mam w PDFie katalog części do Maruderka GZ 125, mogę ci podesłać do umieszczeniu na blogu. Przydatna sprawa dla tych co sami grzebią przy swoich moto.

    Reply
  61. Witam może ktoś mi doradzić czy lepiej ten motor (suzuki gz 125) zakupić czy daelim vs 125 ?

    Reply
  62. Miałem podobny dylemat. Wybrałem Suzuki. Mimo że starsze rocznikowo to mają wytrzymałe silniki sprawdzone w Gienkach. I wydaje mi się że dostęp do części jest dużo lepszy. Właśnie kończę gruntowny przegląd motocykla i z żadną częścią ni miałem problemu z zakupem.

    Reply
  63. Witam mam marudera 125 z 2002 r proszę jeśli ktoś posiada instrukcje obsługi i naprawy po polsku o przesłanie na emaila: ogrzego@wp.pl z góry dziękuje serdecznie pozdrawiam.

    Reply
  64. Niestety po polsku chyba nie znajdziesz. W necie jest tylko książka napraw po angielsku. Mam też instrukcje obsługi ale też bez języka polskiego.

    Reply
  65. Witam. Oraz informuję, że pewien miły pan przesłał mi instrukcję Marudy po polsku i posiadam takową. Zainteresowani mogą zgłaszać prośby pod adresem: mmichou@interia.pl.
    Uwaga! Jestem kobietą 😉

    Reply
  66. Pod tym adresem znajdziecie dwie instrukcje obsługi
    http://suzuki.motocykle-125.com.pl/forum/odpowiedz/jakas-instrukcja-obslugi-katalog-serwisowy-ma-ktos/

    Nadesłane przez użytkowników – Dziękujemy!

    Reply
  67. Witam. Posiadam Maraudera 125 (1999) od 10 lat.Przebieg 47 tyś. km. Na początku użytkowania zalewałem zbiornik benzyną 98. Zauważyłem, że silnik bardzo się grzeje pomimo temperatury powietrza około 15 stopni. Motocykl używany do jazd rekreacyjnych na trasie. Proszę o opinie czy u Was jest podobnie

    Reply
  68. Jak Ci się grzeje to wyreguluj gaźnik bo pewnie masz za uboga mieszankę

    Reply
    • nim zaczniesz grzebać w gaźniku wykręć świecę i sprawdź jaki jest jej kolor. Czarna świeca – za uboga mieszanka, Midowo-brązowa – mieszanka w porządku, kolor biały/ jasno szary zbyt uboga mieszanka.
      Co do temperatury silnika to silniki chłodzone powietrzem nagrzewają się do temperatury 110 stopni i więcej, i jest to ich normalna temperatura pracy. Użytkownikowi samochodu może wydawać się że silnik jest bardzo gorący.

      Reply
      • Dzięki za odpowiedź ale skład mieszanki mam prawidłowy. Bez regulacji gaźnika na vervie 98 silnik znacząco osiąga wyższą temperaturę niż na benzynie 95. Mam możliwość sprawdzenia składu spalin na analizatorze i po kontroli w ubiegłym sezonie zawartość węglowodorów (mieszanka bogata) i tlenku węgla była w normie. Również współczynnik lambda oscylował w granicach 0,9 – 1,2. W przyszłym tygodniu rozpocznę sezon więc zmierzę temperaturę silnika na obu rodzajach spalin.

        Reply
  69. Mimo wszystko , tak jak pisze Beniamin sprawdź kolor świecy. To ci prawdę powie.

    Reply
  70. A ja w TÜV swojego GZ125 (1998) przeczytałem, że jest zdlawiony na wlocie powietrza więc filtr powietrza obróciłem kolankiem do przodu i z 80 km/h zrobiło się … 107- 108 km/h. Tu dodam, że wspomniany rezystor 820 nic nie dał.

    Reply
  71. ZL17- Trochę dziwna sprawa z tym filtrem, Bo wydaje mi się że obracając filtrem nie zmienia się w żaden sposób przepływ powietrza.

    Reply
  72. To dlaczego wg instrukcji kolanko filtra musi być obròcone do tyłu? U mnie było tak jak opisałem powyżej.

    Reply
  73. Zapis w TÜV:
    (AP) Einbauanleitung für Leistungsreduzierung 7,5 kW 100 km/h-p 7,0 kW 80 km/h Die Leistungsreduzierung erfolgt durch den Einbau einer Drosselblende in den Ansaugkanal 1 Den Fahrersitz abnehmen und den Tank abbauen. 2. Beide Seitendeckel abziehen.

    Reply
  74. 3 Befestigungsschrauben des Luftfilterkastens losen. 4. Die Schlauchschello des Ansaugstutzens losen und den Vergaser aus den Ansaugstutzen nach hinten ziehen, 5. Die gelieferte Drosselblende in den Ansaugstutzen eindrücken. 6. Fahrzeug in umgekehrter Reihenfolge wieder zusammenbauen.

    Reply
  75. Nie znam j.niemieckiego więc tlumaczyłem przy pomocy translatora. I tu mam pytanie: czy jest tu ktoś, kto jest w stanie to przetłumaczyć zrozumiale na j. polski?

    Reply
  76. Jeśli ktoś posiada instrukcje obsługi marudera mam prośbę o wysłanie na maila ogrzego@wp.pl z góry dziękuję

    Reply
  77. Siema mam maraudera 125poj o vinie JS1AP1311100107159 wiecie ile może mieć KW?

    Reply
  78. Było to wcześniej 10 km.

    Reply
  79. A na czym polega fenomen, silnik ten sam co w GN125 a tam właśnie w GN’ie osiąga 12,5km a w Marudzie 10km….??
    Można łac do niego 98 benzynę?
    Jak najlepiej ustawić to kolanko na filtrze powietrza? Czy może całkiem je zdjąć?

    Gdzie ukrywają się 2 konie które mamy w GN?

    Reply
    • Możesz lać 98, tylko po co?

      Reply
  80. Witam, posiadam Marudę 98r., mam pytanie do Szanownych Forumowiczów dotyczące gaźnika, wystepująca w nim śruba regulacji(nie śruba regulacji położenia przepystnicy) – to śruba składu mieszanki czy ilości mieszanki podawanej na wolnych obrotach.

    Reply
  81. Czy wie ktoś jakie opony najlepiej do niego kupić i czy są one dętkowe czy bez mógłby ktoś udzielic taką informację?

    Reply
  82. witam wie ktos gdzie dostane ecu box cdi
    do suzuki marauder 125 gz

    Reply
  83. Witam. Tez interesuje mnie ecu modul do gz125. Wyczytalem zeby byl odblokowany musi byc z nr ramy AP1711.. conajmniej z 2004r. Czy ktos ma taki do sprzedania???

    Reply
  84. Mam pytanie jaki łańcuch polecacie do Marudy?
    Co ile km należy myśleć o wymianie?

    Reply
  85. Wymiana łańcucha ( najlepiej wraz z zębatkami , czyli całego zestawu napędowego) powinna nastąpić najpóźniej wtedy, gdy zabraknie możliwości napinania łańcucha lub gdy da się odciągnąć łańcuch z tylnej zębatki w tył tak bardzo, że widać już końce zębów. Przykłady odpowiednich łańcuchów masz tu:
    https://smugi.pl/product-pol-616-Lancuch-napedowy-SFR-428HV-O-140-O-Ringowy-zloty-do-250ccm.html
    https://smugi.pl/product-pol-5735-Lancuch-napedowy-TDH428UX-140-ogniw-X-Ring.html

    Reply
  86. Witam,
    Kupiłem kilka dni temu suzi dla żony wydaje mi się,że jest w miare dobrym stanie, zrobiłem jej mały serwis olej motul 10w40 filterek i świece bo nie chciał dobrze palić. Podczas spuszczania olej zauważyłem,że był dość gesty w porównaniu do nowego. Sezon jeszcze się nie zaczął ale przejechałem się troszkę, stwierdziłem ze w spalinach czuć olej, tak jakby silnik go spalał. Czy w moto leją też doktorki itp czy coś nie tak z olejem???
    Aaa jak wymienić żarówkę w tylnej lampie?

    Reply
    • Witam, leją gdzie się da zalej nowy olej i będziesz wiedział jak pije to pierścionki itp.

      Reply
    • Zużyty olej zawsze jest gęstszy i ciemniejszy od nowego. Motocykl mógł być używany na oleju mineralnym, który jest troszkę gęstszy (zwłaszcza zużyty) od półsyntetyka i mniej wymywa osady.
      Na sprzedaż handlarz często leje gęstszy olej, różnego rodzaju uszczelniacze, wstawia słaby aku, etc. Zwłaszcza w starych pojazdach, których serwis kosztuje większe pieniądze.

      Reply
  87. Mam też problem ze śrubą od dekla sprzęgła (śruba torks) gdzie ją mogę dokupić bo jest tak umielona że nie można odkręcić znacie jakieś dobre sklepy z częściami?

    Reply
  88. Zmieniłem go i czuje w wydechu spaliny z olejem przy zwiększeniu obrotów oraz lekkie dymienie z wydechu. Więc mechanikiem nie jestem ale napewno winne są temu pierscienie i uszczelniacze.
    Po za tym zaczeły się pojawiać pocenia na cylindrze.

    Może mi ktoś powiedzieć jak wymienić ta żarówkę z tyłu w lampie??? trzeba ja cała wykrecić czy przez zdjecie klosza tylko w jaki sposób?

    Reply
    • Witam. Za lampą w błotniku jest zaślepka odkręć ją i wymień żarówkę.

      Reply
    • Co do silnika zaprowadz do mechanika niech zerknie a w razie co zrobi remont jeśli chcesz jeżdzić, jak nie to sprzedaj miałem podobnie jak szukałem moto trafił mi się dealim tak mu dałem po garnuszku że wypływał olej z każdej strony oczywiście nie kupiłem aż trafił mi się gz 125 i jeatem zadowolony

      Reply
  89. Witam,
    Robił ktoś górę silnika w Gz ile to kosztuje bo zastanawiam się nad remontem?

    Reply
    • Wejdz na strone route125 zarejestruj sie a myślę że odpowiedz na wiele pytań znajdziesz .Pozdrawiam

      Reply
  90. Dziękuję za info …
    Pozdro

    Reply
  91. Prośbą o poradę. Czy przebieg 30 000 km dla tego sprzęta to dużo czy mało? To znaczy, czy kupując moto z takim przebiegiem można oczekiwać dalszej bezproblemowej eksploatacji, czy należy liczyć się już z problemami (i kosztownym remontami).
    Będę wdzięczny za rzeczowe opinie.

    Reply
    • Nie martw się nic mają po 50 000 i jeżdżą w dobrej kondycji , ale nie kupuj na wygląd tylko przejedz się sprawdz czy nie dymi i dobrze przyśpiesza od 1 do 4 biegu 5 ty jest w kazdym mułowaty ale motorek powinien polecieć 90 km/h w jakim stanie jest zebatka i łańcuch hamulce płyn hamulcowy czy ma swszystkie światła itp. To prosta konstrukcją ale i wytrzymała.

      Reply
      • Dzięki

        Reply
        • No i kupiłem.
          Na razie fajnie.

          Reply
  92. Wpadajcie do grupy na fb o maruderach 😉
    https://m.facebook.com/groups/601626823541965

    Reply
  93. Witam . Podpowiedzcie prosze Kymco Zing czySuzuki Marauder ? Roczniki te same 98 rok, stan i przebieg podobny. Z góry dziękuje. Pozdrawiam. M.

    Reply
  94. Witam, chciałbym się podzielić wrażeniami z użytkowania „marudy 125”, rocznik 1998. Jestem szczęśliwym posiadaczem takiego motocykla od 2014 roku. Sprawuje się znakomicie. Dla wszystkich którzy przymierzają się do kupna takiego motocykla, są „słusznego” i obawiają się że będzie dla nich za mały, chciałbym uspokoić, że się da jeździć takim moto. Sam mam 192cm wzrostu i trochę ponad 100kg wagi. Dojeżdżam nim w sezonie codziennie do pracy, oczywiście jak pogoda pozwoli, 33km w jedna stronę, co zajmuje mi jakieś 40min, w tym parę kilometrów w mieście w korkach. Ostatnio przy zmianie łańcucha i zębatek, założyłem na przód zębatkę 16z,(przełożenie 2,81/1) co daje jakieś 700obr/min mniej przy prędkości przelotowej 80km/h(z taką się przemieszczam). Właśnie z uwagi na codzienny przebieg postanowiłem trochę oszczędzić silnikowi obrotów. Od pierwszego do czwartego biegu zbiera się praktycznie niezauważalnie wolniej, na piątym radzi sobie zaskakująco dobrze, jest w stanie przyspieszać od 60km/h do nawet 95km/h, to jego Vmax ale na prostej równej drodze. Dodam również, że moto ma zamontowane oparcie, „ubrany”
    jest w kufer, krawat i piórnik, co dodaje mu parę kilogramów dodatkowego balastu, co przy poj. 125ccm nie jest bez różnicy. Tak w ogóle to jestem pełen podziwu – to tylko 125ccm a naprawdę robi robotę i do tego pracuje naprawdę w ekstremalnych warunkach, szczególnie latem. Pełen szacun, nie szczędzę mu świeżego oleju, wymianę robię co 2tyś. km, dbam o niego lepiej jak o siebie:-). Naciąg łańcucha, regulacja zaworów itp. Jestem z niego bardzo zadowolony, dla mnie wystarczy, mimo że znajomi ciągle namawiają mnie na coś większego. Dodam jeszcze że spalanie wynosi 3 litry i ani grama więcej ani mniej, a w sezonie przejeżdżam 3500 – 4000km. Dlatego dla tych co mają obawy co do wielkości motocykla i swoich gabarytów, to polecam, piszę to z własnej autopsji. To naprawdę porządnie wykonany i bezawaryjny motocykl, jeszcze nigdy mnie nie zawiódł.
    Pozdrawiam W.M.

    Reply
    • Też mam zamiar kupić taki motor. Z oglądanych podoba mi się motor z przebiegiem 35 tys.km., nie wiem czy to nie za dużo jak na taki pojazd, czy nie szukać czegoś innego.
      Z ciekawości – ile masz przejechane na Twoim.
      pozdr. – Bogdan

      Reply
      • Obecnie mam nakręcone 29tyś, a jak go kupiłem 4 lata temu to miał 14tyś. Przebieg może być i z 50tyś, wszystko zależy w jakim stanie jest motor i jak dbał o niego poprzedni właściciel. W „marudach” wrażliwym miejscem jest ułożyskowanie wałka rozrządu w głowicy, który obraca się w samym aluminiowym odlewie głowicy. Dlatego tak ważne są regularne wymiany oleju i dbanie o właściwy jego poziom. Przez ten czteroletni okres eksploatacji wymieniłem tylko to co zużywa się w ramach normalnej eksploatacji, zębatki + łańcuch, przednią oponę, tylne szczęki. Czeka mnie na przyszły sezon wymiana klocków przód, tylna opona i łańcuszek rozrządu – kończy się pomału zakres regulacji
        jego napięcia. Te wymiany może trochę są spowodowane stanem w jakim kupiłem obecny motocykl, tzn. elementy te były już częściowo zużyte w momencie zakupu. Dlatego przymierzając się do zakupu motocykla, warto zwrócić uwagę na stan tych elementów, może to być argument do negocjacji i obniżki ceny.
        Pozdrawiam

        Reply
  95. Motocykl bardzo wygodny i solidny piękny wygląd miałem takiego z 2002 roku ale sprzedałem wszystko super gdyby nie vmax 80-85 max przy dobrych wiatrach 90 ale silnik mało nie wyskoczył z ramy a wibracje okropne nie wiem czy z moim marauderem było coś nie tak czy wszystkie tak mają teraz kupiłem chińczyka na wtrysku z wałkiem wyrównoważającym może i jakość nie ta ale spokojnie wyciąga 110 a przy 100 nawet nie czuć wibracji jedynie po dłuższej jeździe tyłek boli

    Reply
  96. Co oznacza że bolec nastawnika biegów wkładamy czubkiem do góry ,która strona w bolcu to czubek??

    Reply
  97. Czy jak Hornet napisał ostra strona ,która to niby ostra strona bolca?

    Reply
  98. dzięki za info-wszystkim !

    Reply
  99. Witam, mam problem ze światłami postojowymi( pozycyjnymi). Jak wkładam i przekręcam kluczyk to od razu mam włączone mijania. Jedyny przełącznik to „dlugie_krótkie” przy lewej manetce. Jak pojechałem na przegląd to przyczepił się do tego diagnosta. Przegląd zrobiłem w innej stacji gdzie nie bylo z tym problemu ale chciałbym wiedzieć jak jest w Waszych „marudach’ i czy to normalne aby nie było postojowych?

    Reply
    • Już mam problem załatwiony. Kupiłem używane przełączniki prawe za 30 zl i przełożyłem i gitara – w starym nie było przełacznika świateł postojowych ( zaślepione). Teraz muszę tylko uważać aby nie zapominać z przyzwyczajenia o włączeniu świateł.

      Reply
    • Diagnosta kwestionujący włączanie automatyczne świateł to jakiś kretyn. Brak przełącznika wynika z przepisów o obowiązku jazdy na światłach mijania 24h obowiązującego w całej Europie.
      W japońskich motocyklach taki drobiazg montowali już w 2007

      Reply
      • Bardzo dobry diagnosta. Jak dany rocznik fabrycznie miał taki wyłącznik to się tego nie zmienia na własną rękę.
        Tak samo jak różne przepisy co do świateł dziennych zależnie od rocznika lub np. co do żółtych postojowych.
        Szczegółowy i bardzo dobry diagnosta.
        Ja takich popieram. Może wtedy bylibyśmy normalnym krajem. A nie jakimś kołchostanem gdzie wszyscy wycinają katalizatory i dpf y.

        Reply
        • Popieram. Też jestem za wycinaniem z naszych ulic wszelakiej maści „znawców’ i majsterklepków -ignorantów, Brawa dla diagnosty

          Reply
  100. Witam wszystkich. jaki polecacie zalozyc akumulator do tego suzuki ?? nie chodzi o cene chodzi o to aby byl dobry oraz co powinnem zrobic jak stal dlugi czas nie uruchamiany od czego zaczac??

    Reply
  101. witam ktoś wie jakie ciśnienie w kołach powinno być

    Reply
  102. Witam, po 5 latach bezawaryjnego użytkowania „Suzi” postanowiłem przesiąść się na coś innego. Wybrałem Benelli BN125 i cieszę się z tej zmiany. Nie że jest lepszy czy gorszy – jazda jest zupełnie inna tak jak zupełnie inne są te dwa motocykle. Ale sentyment pozostał i mnóstwo miłych wspomnień. Pozdrawiam „Maruderów” 🙂

    Reply
  103. Witam jak podkręcić moc

    Reply
    • Manetka z prawej strony – do siebie 🙂

      Reply
      • Myślałem, że doradzisz zmianę dyszy na większą, albo inne tego typu, a Ty tak prostacko manetka w opór 😉

        Reply
  104. Mam, jestem niesłychanie zadowolony. Co roku robię nim średnio 1300km i motocykl jest naprawdę w pytę. W tym roku zdecydowałem się na kompletny remont z uwagi na to, że chciałem doprowadzić go do stanu fabrycznego. Bardzo łatwa maszyna w serwisie i obsłudze, gorąco polecam.

    Reply
    • kolego 1300 km, to ja potrafię zrobić w tydzień /10 dni chińczykiem Zipp VZ-2….także tego

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>