Choć nazwa wskazywała by na pojazd dla listonosza to wątpię aby nasza Poczta Polska wyposażyła swoich pracowników w ten pojazd. Skuter jednak nadawał by się wyśmienicie bo jest typowo miejski czyli wąski, lekki i zwinny. Napędzany jest silnikiem o pojemności 113 ccm, który generuje 9,11KM. Producent chwali się, że dzięki zastosowanemu układowi bezpośredniego wtrysku paliwa średnie zużycie benzyny wynosi 1,96/l na każde 100 przejechanych kilometrów. Może moc nie jest imponująca, ale do sprawnego poruszania się po mieście powinna w zupełności wystarczyć a 14- calowe koła tez powinny nieźle sobie radzić z naszymi polskimi dziurawymi drogami.
Jak każdy skuter, także i ten posiada schowki. Schowek pod siedzeniem ma niecałe 21 litrów, a dwa dodatkowe po bokach odpowiednio 0,5 i 0,6 litra. Wielkość schowków nie jest może imponująca ale powinniśmy zmieścić w nich pełny kask i lekką kurtkę.
W tej cenie pojazd jest bezkonkurencyjny, nikt inny z „wielkiej japońskiej czwórki” nie oferuje skutera o mocy 9KM w takiej cenie.
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 6.7 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 9.11 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 97 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.069 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | 1,98 |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Wtrysk |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | 2 |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Automatyczna |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Powietrzem |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | |
Prędkość maksymalna licznikowa | |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 755 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 665 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 80/90 R14 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 80/90 R14 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
arekw
Mam ten motorek od stycznia 2016. Kupiłem go z wyprzedaży rocznika 2015. Na teraz (koniec marca) mam przejechane 500 km. Nic nie skrzypi, nic nie piszczy. Wszystko skręcone na 5. Sprzęt ładnie odpala (rozrusznik i kopniak). Silnik pracuje równo i cicho. Na razie – przy spokojniej jeździe – uzyskałem spalanie 2,1 – 2,3 l na 100 km (wtrysk plus prędkość ok 70 km; docieranie). Przy dłuższych trasach (powyżej 50 km) jedna dupa boli (5 minut przerwy wskazane). Motor ładnie się zbiera, przy jednej osobie (80 kg) żaden podjazd nie jest problemem. Schowek pod kanapą jest praktyczny – trochę rzeczy można zmieścić (zapięcie antykradzieżowe, polar, małe zakupy, itp). Również hamulec ręczny jest praktycznym rozwiązaniem, kiedy np. trzeba zatrzymać się i ruszyć na podjeździe. Nowy Japończyk za tą cenę to unikat, produkowany jednak w Malezji – zobaczymy co będzie dalej. Pozdrawiam wszystkich fanów „motóra”
Arek
arekw
cd
Kilometry w moim Suzuki Address UK 110 kręcą się w dobrej kondycji. Na liczniku mam 850 km.
Motorek spisuje się świetnie. To taki – może nie wilk – ale lisek w owczej skórze :). Miny kierowców samochodów są bezcenne. Wygląd skuterka kojarzy te moto z małą 50, a tu nagle z pod świateł odjeżdżasz wszystkim a na trasie trzymasz 80-90 km – bez kłopotu!
Nakręciłem filmik o skuterku i jest to na YouTube pierwszy film PL o tej maszynie. Polecam.
http://www.youtube.com/channel/UCpzDRcSqQR4YyubTgnNd0nw
Arek
Robert
arekw pisz do mnie e-mail trzy15@o2.pl też mam addressa
arekw
Mój motorek „przeskoczył” 1000 km i pierwszy przegląd gwarancyjny.
Zawory zostały wyregulowane, plus wymiana oleju, filtru oleju, ogólny przegląd i tyle. Za to wszystko liczą sobie około 250 zł (mój olej) – ale to autoryzowany serwis dilera – czyli jest jak jest. Następny przegląd przy 4000 km lub do roku. Mam informacje – na razie wstępną – że będzie akcja serwisowa tego motorka: coś z filtrem powietrza i przewodem paliwowym. Mają dzwonić i wtedy trzeba się umówić na wizytę. Pozdrawiam!
Jallo
Mam tą maszynkę od wakacji 2015 roku. Przebieg trochę ponad 4000. Na jednoosobowe dojeżdżanie do pracy – rewelacja. Gdy jadą dwie osoby (czasem wożę ośmioletnią córkę do szkoły), robi się trochę ciasno. Ale takie niewielkie gabaryty doskonale się sprawdzają w korkach – coś za coś.
Silnik żwawy, nawet ze mną, córką i dwoma plecakami spokojnie daje radę. Ze mną (90 kg) i kufrem centralnym 45 l osiąga maksymalnie odrobinę poniżej 100 km/h. Nienerwową prędkość przelotową określiłbym na jakieś 85 km/h. Do jazdy po mieście i poza nim takie osiągi zupełnie wystarczą, trochę nieprzyjemnie się robi na ekspresówce.
Hamulce bardzo fajnie zestrojone, na suchym nie blokują kół, ale dobrze robią, co do nich należy.
Zaraz na początku miałem usterkę tylnej felgi (coś w niej stukało na zakrętach), ale panowie z serwisu bez problemu wymienili mi ją na nową w ramach gwarancji. Takie rzeczy czasem się zdarzają, nie ma co się czepiać. Poza tym detalem, wszystko sprawuje się bardzo dobrze.
Pod siedzeniem spokojnie mieści się kask integralny. Jeśli musiałbym się czegoś przyczepić, to nieco bez sensu wydają mi się otwarte schowki z przodu. Można tam włożyć np rękawice na postoju,, ale trzymać tam cokolwiek w trakcie jazdy się nie odważę.
Zdecydowanie polecam!
Jallo
Z tą prędkością przelotową, to trochę przesadziłem. Wczoraj zrobiłem nim prawie 70 km poza miasto no i taka rzeczywista prędkość to będzie jednak 80 km/h. Sorki :-).
Jeszcze Kilka słów o dynamice: w zakresie 0-60 km/h przyspiesza bardzo ładnie. 60-80 jeszcze jest nie najgorzej, ale potem, to już trzeba trochę poczekać.
gotornk
panowie/panie też mam addressa z 2015 na liczniku ponad 8000 km przejechanych, od 19.10.2015 do 20.10.2016 ponad 6000 km zrobiłem tylko w Warszawie, moje raporty ze spalania jakby kogoś interesowało http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/77914
gotornk
dodam jeszcze, że u mnie akumulator już był wymieniany, całą zimę jeździłem i skuter pod chmurką stał, zostało odpalanie tylko z kopniaka. Doposażyłem skuter w szybę Puig’a i daję radę. Szkoda, że tak ubogo jest na liczniku, nawet zegarka nie ma, dlatego taka niska cena skutera.
arekw
Jest teraz akcja serwisowa na ten motorek. W opisie jest napisane, że może dochodzić do pękania pancerza linki gazu, co może doprowadzić do jej zablokowania. Warto się temu przyjrzeć!
Moto pozdrowienia!
Ps. U mnie na liczniku ok 3300 km – wszystko jest w najlepszym porządku!
kriss
Witam serdecznie… Kupiłem Addressa w listopadzie 2016… to był ostatni dzwonek… zostało tylko „malowanie” F1 droższe niż jednolite… przejechałem dopiero 100 km i jestem zachwycony…. Pozdrawiam wszystkich korzystających z tego maleństwa….
Jaro
Mam ten skuter od marca 2016 kupiłem go na dojazdy do pracy w cieplejsze dni.Na skuterze mam już nakręcone 5.000 km i jak na razie wszystko działa bardzo dobrze i oby tak dalej.Jeśli chodzi o spalanie a jeżdżę w cyklu mieszanym na trasie 17 km to według moich obliczeń spala około 2.6 l.pod warunkiem że sie go nie kręci pod 100 km/h bo w tedy mamy 3 l lub więcej.Uwagi mam do fabrycznych opon IRC które nie nadają sie na mokre nawierzchnie i przy malutkiej prędkości na rondzie potrafią odjechać na suchym obleci.Po 3000 km wymieniłem je na Michelin City Grip i jest przepaść jeśli chodzi o przyczepność.Dostałem także telefon z serwisu Suzuki o akcji serwisowej ale zapytałem o co dokładnie chodzi i chodzi o pierdoły! Podobno żarówka się przepalała,montarz filtra powietrza i takie oględziny.Ustawienie luzu zaworowego radzę dokonywać co 4000 km i bedzie wyczuwalnie lepiej śmigać i oczywiście w naszym zasyfiałym powietrzu filtr powietrza co 4000 ostrożnie wyczyścić lub wymienić na nowy który jak na razie nie jest tani bo nie ma jeszcze zamienników 100zł.Radził bym też przestrzegać regularnej wymiany oleju i nie przeciągać interwału bo miska olejowa jest mała 0.8 l.i olej sie szybciej zużyje.10w40lub10w50
arekw
Akcja serwisowa dotyczy linki od gazu – podobno może się blokować.
Ja skorzystałem i wymieniłem w trakcie przeglądu serwisowego.
Nakręciłem swoim egzemplarzem 4500 km – wszystko było ok. Było bo zrobiłem prawo jazy A i sprzedałem swoje moto.
Sprzęt bardzo bardzo fajny. Niskie spalanie, elastyczny, praktyczny, bezusterkowy.
Jedyny mankament do wysoki koszt serwisowania (Dealer Krakowski – C.M. RIDER – nie polecam) liczy za 1 przegląd ok 300 zł a za 2 ok 600 zł (mój olej) !!!
To bardzo dużo mając na uwadze że cena nowego oscylowała trochę powyżej 7000 zł.
jas13
Przeglądy w ASO, to cena kupowania nowego pojazdu, jeśli chce się utrzymać gwarancję. Roboczogodzina markowych ASO to okolice 250-300pln brutto. Im więcej czynności do wykonania, tym dłużej trwa przegląd i rośnie jego cena. Natomiast koszt zakupu nowego pojazdu ma się nijak do kosztów serwisu. Nie jest tajemnicą, że większość markowych dealerów żyje z serwisu, a nie ze sprzedaży.
Sebastian - Blue Moon vlog
Prawda. Z tym że : Mam przed sobą fakturę od Dealera Hondy , na kwotę 265,- zł Brutto . Wymiana oleju Motul 5100 10w40 , filter oleju, podkładka. Kwota faktury razem z częściami i robocizną. To jest wymiana w cbr 600cc, więc jak czytam co arekkw napisał to faktycznie kogoś poniosło. Zmieniłbym serwis od razu, natomiast to nie musi być regułą że w Suzuki „zdzierają”
M.
A jakie on ma dopuszczalne obciążenie?
ZEUS
kupiłem nowego Addressa we wrześniu 2020 r. i maksymalne obciążenie aktualnego modelu to 170 kg.
ScooterFan
Jestem na etapie zakupu nowego skutera i dzisiaj pytałem się m.in. o koszty serwisowe. O ile jazda testowa Addressem pozostawiła pozytywne wrażenia to koszty potencjalnego serwisu NIE. Konieczność regulowania zaworów po przejechaniu każdych 4 tys. kilometrów oraz koszt obejmującego tą regulację przeglądu w wysokości 500zł! kompletnie niwelują atut jakim jest niska cena zakupu.
golumm
Też poważnie rozważam kupno tego bzyka, Na tym kanale są wszystkie potrzebne czynności do własnoręcznego serwisowania Addressa: https://www.youtube.com/channel/UClxcV4RC3FIiVU4-zfN-lYg
Tak więc można sobie odpuścić ASO.