Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Romet Z-One S

Dodaj do porównania
Romet Z-One S

Tym razem jako nowość zostaje przedstawiony model Romet Z-One S. A może Zongshen Z-ONE S (ZS125-48a)?

zonesÕÛÒ³zq

Dobrze, że Romet zaczął zamawiać motocykle u solidnych chińskich producentów. I powoli wycofuje się z tych bardziej budżetowych. Mam też nadzieję, że przy tej okazji i motocykle montowane w Polsce będą składane z lepszych komponentów niż do tej pory. Odbije się to oczywiście na cenie motocykli, ale cóż, za jakość trzeba zapłacić.

Motocykl oferowany w Chinach, jest wyłącznie z silnikami 150ccm, u nas, wiadomo, 125ccm. Zresztą ten sam model oferowany jest również w Wielkiej Brytanii pod marką lexmoto.

Zonsghen Z-ONE S 125 napędzany jest silnikiem OHC,  o oznaczeniu 158FMI-B, generującym 11,1KM. To jak zwykle nie za wiele. Ale i Japończycy oferują słabsze silniki w rozwiązaniach typowo miejskich. Niższa moc oznacza, niższe spalanie, brak zbędnych układów oraz niewyżyłowany silnik a co za tym idzie małą awaryjność.  Po nowych propozycjach silnikowych firmy widać, że nie są to już ślepo zgapione kopie japońskich silników, ale własne konstrukcje bazujące na japońskich rozwiązaniach.

Stylistycznie motocykl może się podobać, ale chyba za wiele już takich nakedów ostatnio widzieliśmy w ofertach. Mnie osobiście nic w wyglądzie tego motocykla nie urzekło. Motocykl wprowadza jednak  do oferty Rometa nową jakość:

  • amortyzatory upside-down,
  • lampę przednią przystosowaną do żarówki halogenowej,
  • dużą tarczę hamulcową z przodu,
  • elektroniczne zegary oraz oświetlenie w technologii LED (kierunkowskazy, lampa tylna).

Trzymamy kciuki aby trend wzrostu jakości się utrzymywał jak najdłużej. W galerii zdjęcia chińskiej ulotki reklamowej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8.1
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
11.01
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
134
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.06
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna licznikowa
110
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
780
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
755
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
90/90 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/80 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Share This Post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

42 komentarze

  1. Beniamin. Jak byś znalazł chwilkę , skrobnij parę zdań na temat następnej nowości czyli RX 125. Wiem ,że nic orginalnego w nim nie ma , ale przynajmniej cena jest sensowna .

    Reply
    • Bardzo chętnie bym opisał serię RX. Niestety te modele, może produkować ktokolwiek. Nie wyróżniają się niczym charakterystycznym i bez numeru vin czy numeru silnika nic sensownego nie znajdę.
      Romet oczywiście vinu nie poda, a redakcje które widziały sprzęt na pokazie (o którym nas nie poinformowano) nie puszczą pary z ust ponad to że to chińczyki…w Kielcach tych modeli nie było. Będą w Poznaniu dopiero.

      Reply
      • Poszperałem i stawiam na Zongshena. Romet najwidoczniej narzucił dość nietypową konfigurację motocykli ale RX 125 Tour przypomina Zongshena Robinson Offroad, bagażnik pasuje z innego modelu o nazwie Byq125-2e.

        Reply
        • Rzeczywiście podobny motocykl. Jeżeli numer VIN to potwierdzi, to mogłoby to wskazywać, że motocykl produkowany jest we współpracy z Piaggio.

          Lub też sądząc po cenie to może być Qigqi…

          Jak już pisałem to może być cokolwiek…

          Reply
  2. Romet podaje moc tego motocykla 11,28 km.
    Oprócz tego co tu napisano motocykl posiada centralny olejowy amortyzator z tyłu, tarczowy hamulec z tyłu, tylna lampa LED (tył podobny do Keewaya RKSa) i co ważne wałek wyrównoważający.
    Widziałem go w Kielcach i bardzo spodobało mi się jego wykonanie.

    Reply
  3. Jak juz bedą dostępne to chciałbym zobaczyć test/porównanie 1:1 tego Z-One z RX w wersjach tour.
    Mam małą uwagę do strony: fajnie jakby wypracować swoją metodę pomiaru wysokości siedziska i umieszczać ją w danych tam gdzie nie na informacji producenta (choćby z dopiskiem że pomiar redakcji) – pomogło by to w wyborze pojazdu

    Reply
    • Czy w Romet jest filtr oleju

      Reply
  4. według Was: ten Romet czy Junak RS 125 ?

    Reply
    • Jest – odśrodkowy

      Reply
  5. Miałem ten sam dylemat: Z-one S/T czy RS125. Finalnie wziąłem Junaka 123. Głównie ze względu na cenę, bo pomijając wygląd, to reszta to praktycznie to samo.

    Reply
    • Paweł 123 to tayo. To dobry wybór w tej klasie cenowej ale Zongsheny z serii z-one i Jianshe (rs125) to półka wyższa i nie tylko o wygląd tutaj chodzi.

      Reply
      • Może i wyższa półka, ale te dwa modele cenowo zbliżają się do Hondy CB125F (obecnie 8990), Ma jeździć, się nie psuć i mam nadzieję, że tak będzie, Osiągi te same, także pożyjemy – zobaczymy, czy był to dobry wybór. 🙂

        Reply
  6. Witam,
    Przeczesałem internet i znalazłem brytyjskiego importera tych Zongshen’ów: Lexmoto.
    Na Wyspach model znany jako Lexmoto ZSX-R.
    Model na stronie Lexmoto cechuje się mocą 8.1 kW.
    Biorąc pod uwagę różnice w średnich zarobkach pomiędzy Wyspami a Polską, wygląda na to że ten model oferowany jest w o wiele bardziej przystępnej cenie Brytyjczykom, niż przez Rometa nam Polakom…

    Reply
  7. Stałem się szczęśliwym/nieszczęśliwym (to się okaże) posiadaczem tego modelu Rometa. Mam pytanie – czy ktoś się orientuje czy istnieje instrukcja tego modelu Zongshena z silnikiem OHC? Pytam ponieważ rometowska instrukcja obsługi jest bardzo uboga a ja mam pewien problem. Otóż motocykl na biegu jałowym pracuje na ok. 3000 obrotów, co wydaje się dość dużo? Silnik jest jednak na dotarciu i zastanawiam się czy to normalne zjawisko, czy kwestia ustawienia?
    PS. Na stronie lexmoto.uk (http://www.lexmoto.co.uk/ZS125-48F_parts_33012_1569_ZS125-48F.php) znalazłem instrukcje w języku ang. do motocykla ZSX-R 125 – czy to ten sam model co Romet Z One S?

    Reply
  8. Tak Z-ONE S to Lexmoto ZSX-R 125 a Lexmoto ZSX-F 125 to Z-ONE T. Można pogooglać. 🙂
    Oba mają 11.01 KM w wersji brytyjskiej. Może jakby coś powalczyć w tłumikiem byłoby więcej. Jakieś mody do Z-One?

    Reply
  9. Ponieważ jestem posiadaczem Z One S, chciałem zwrócić uwagę na kilka nieścisłości dotyczących danych technicznych podanych powyżej. Otóż z Certyfikatu Zgodności pojazdu wynika, że:
    rozstaw osi wynosi 1355 mm
    długość 2030 mm
    szerokość 745 mm
    wysokość 1070 mm
    waga {mass of the vehicle (with bodywork) in running order} 134 kg
    moc w kW 8.1 kW
    moc w KM 11.01
    poziom hałasu – na postoju 87dB, w czasie jazdy 77dB (przy prędkości obrotowej 4250 min -1)

    Reply
  10. Witam również jestem szczęśliwym posiadaczem Z One S od dziś :-). Zrobiłem jak na razie 50 km i zauważyłem kilka mankamentów. Pierwszy który najbardziej przeszkadza to czasem zacina się zmiana biegów (redukcja z 3 na 2 i z N na 1). Nie wiem czemu tak się dzieje naciskamy nóżkę i nic nie łapie. Musiałem dziś 2 razy ruszać z 3 biegu. Drugi mankament to taki ze jak odpalam motocykl to mam na biegu N obroty 2.5 tys. Po 15 km obroty na N wynosiły 4 tys. Jak ostygl to obroty wróciły na 2.5 tys. To normalne? Jutro zadzwonię do serwisu i zobaczymy co powiedzą.

    Reply
    • 1) W skrzyniach motocyklowych, biegi zbijamy w dół podczas dojazdu do skrzyżowania. Zatrzymując się powinniśmy mieć już luz.
      Konstrukcja tych skrzyń jest taka że ciężko zmienia się biegi na postoju gdy motocykl stoi. To normalne. Dodatkowo w fazie docierania biegi mogą troszeczkę ciężej wchodzić.

      2) Obroty biegu jałowego na ciepłym silniku w okolicy 4tysięcy to za dużo. Nie wiem dokładnie jak podaje serwisówka, ale w moim odczuciu powinny być około 1,5-2tyś. Reguluje się to jedną śrubką przy gaźniku. Daj zdjęcie gaźnika z obu stron to powiem którą. Bardzo często śrubka ta jest opatrzona pokrętłem, aby wygodnie operować nią bez śrubokręta, ponieważ w okresie zimowym trzeba nieraz podkręcać a w letnim popuszczać.

      Reply
      • Witaj Beniamin
        Napisz czy w 125 ccm warto jest korzystać z między gazu podczas redukcji biegów i jak to najlepiej robić? Druga sprawa – konserwacja i smarowanie łańcucha, co polecasz? Czy smar grafitowy będzie ok, czy lepiej kupić coś w sprayu? W kwestii wolnych obrotów w Z One S masz całkowitą rację – mają być ustawione wedle instrukcji do 1500 +- 100 rpm obrotów/min. Pozdrawiam.

        Reply
        • Chińskie łańcuchy wytrzymują 20 tyś.km jeżeli są smarowane olejem przekładniowym (np. HIPOL).
          Ja smaruję łańcuch co 500 km i po jeździe w deszczu. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest automatyczna olejarka łańcucha, jednak jest ona dosyć droga.

          Łańcuchy X-ringowe czy O-ringowe, wystarczy smarować sprayem.

          Reply
        • Pojemność nie ma nic do międzygazu, tak po prostu należy jeździć motocyklami.
          Jak to robić obejrzyj na Youtube, jest tam wystarczająco dużo wiedzy, żeby od czegoś zacząć.
          Z doświadczenia mogę podpowiedzieć, żeby ruch rolgazem był niewielki i bardzo szybki. Szacuję, że u mnie ruch trwa od ćwierć do pół sekundy. Na początku był zdecydowanie dłuższy i wychodziło z tego coś dziwnego 🙂 A potem metodą prób i błędów załapałem jak to ma działać.

          Reply
  11. W sumie zaskakujące jest to, że oba z-ony nie mają żadnych testów w necie. Poza czymś w rodzaju luźnego wideofelietonu na jednosladzie cicho. Panowie admini wiedzą coś, lub może szykują jakis większy materiał? 🙂

    Reply
  12. Witam, przed chwilą odwiedziłem serwis i zostało naciągnięte sprzęgło oraz skręcone obroty :). Przebieg jak na razie 90 km i wszystko gra :).

    Reply
  13. A jeszcze pytanie. Hamowanie biegam nie zaszkodzi temu silnikowi/łańcuchowi?

    Reply
  14. Posiadam Rometa Z One S od jakiegoś czasu i mogę się z wami podzielić swoimi spostrzeżeniami. By nie było zbyt negatywnie bądź pozytywnie, będę wymieniać plusy i minusy na zmianę 🙂 Dużym plusem jest pojemność baku, podczas gdy prawie wszystkie motocykle tej klasy mają pojemność w granicach 11-13L, romet posiada 17L. To robi różnicę. Na minus zasługują tandetnie wykonane plastiki, które montowane są na jeszcze tandetniejszych zatrzaskach. Przejedziecie typową drogą osiedlową ze 2 razy i zatrzaski puszczają. co jakiś czas trzeba je dociskać. Motocykl brzmi „dojrzale”, po odpaleniu nie mamy wrażenia, że siadamy na kosiarkę. Takiego dźwięku nie powstydziłaby się żadna 250ccm. Jak ktoś już wcześniej napisał, czasem zacinają się biegi. Zdarza się również, że zaświeca się nam kontrolka N, podczas gdy mamy wbitą jedynkę. Można się zapomnieć i puścić sprzęgło na światłach, resztę możecie sobie dopisać 🙂 Motocykl nie jest mułowaty, do tych 95km/h idzie aż miło, potem zaczyna się problem. Zawieszenie jest bardzo sztywne, sam nie wiem czy to wada czy zaleta. Kanapa twarda, nienadająca się do dalszych wypadów. Pozycja za kierownicą w miarę wygodna, mam 185 cm wzrostu i nie odczuwam dyskomfort ani bólu pleców. Hamulce porządne. Od strony mechanicznej nie bardzo jest się czego czepiać, poza silnikiem reszta elementów jest bynajmniej wątpliwej jakości, jednakże w tej półce cenowej nie ma co liczyć na szał 🙂 Pozdrawiam

    Reply
    • Focus – napisz czy podczas jazdy swoim Rometem przy prędkości powyżej 80/90 km/h także odczuwasz takie silne wibracje przenoszone na kierownicę i dłonie? Bo ja po dłuższej jeździe czuje się jakbym pracował młotem pneumatycznym… Inna kwestia że nie mam zbytnio porównania w tej sprawie bo to mój pierwszy motocykl, może kwestia przyzwyczajenia? Ja bym do Twojego celnego opisu dodał tylko, że Z-onek świetnie spisuje się w miejskim gąszczu, jest lekki i zwinny, żwawo rusza z pod świateł. Niestety na trasie brakuje tych kilku 'koników’ by swobodnie wyprzedzić ciężarówkę lub jakąś zapchajdroge 🙂

      Reply
      • Karolu, u mnie z wibracjami było podobnie.
        Po obejrzeniu filmu: „A Twist of the Wrist 2”
        https://www.youtube.com/watch?v=TT53JoVlUe0
        trzymam manetki luźno i różnica in plus jest ogromna. Nauczyłem się również wchodzenia w zakręty.

        Reply
  15. Nie ma czego wymagać za 4-5 tysięcy. Za 6500 zł już nieco trzeba, np. fajnej kanapy ale większość bolączek można poprawić.

    Reply
  16. Witam. Czy jest szansa aby ktoś opisał regulacje obrotów w one s. Przejrzałem chyba już wszystko i nigdzie nie ma opisu gaźnika i nawet nie wiem co to za model bo tej info tez nie ma.

    Reply
  17. Uwaga właściciele Z-One S/T!!! Uważajcie podczas deszczu jak jeździcie, te opony nie mają ŻADNEJ przyczepności na mokrej nawierzchni!!! Jadąc 50 km/h w odległości 30 metrów zacząłem hamować przed pasami dla pieszych i przednie koło wpadło w poślizg (koło nie było zblokowane toczyło się jednocześnie ślizgając), zakończyło się to walka i ostatecznie zatrzymałem się na środku pasów pomiędzy ludźmi. Tego samego dnia (dziś) skręcałem w prawo w zakręt 90 stopni z prędkością niecałych 20 km/h tylna opona uciekła mi w lewo i zaliczyłem glebę (obite biodro i kolano). Te opony to kpina na suchej nawierzchni ok ale na mokrej masakra. Wymieńcie je od razu!!!

    Reply
    • Motocyklistów dzielimy na tych co już leżeli i tych co leżeć będą. I to nie zależnie od opon na których jeżdżą.

      Reply
      • Brawo Beniamin, naprawdę brawo. Sprzedawanie motorów z tymi oponami powinno być karalne dożywociem w Polsce!

        Reply
  18. Gdzie znaleźć filtr oleju w Romet Z One S? Przymierzam się do wymiany oleju po 1000 km, po dotarciu silnika. Zgodnie z instrukcją należy także wyczyścić filtr oleju z ewentualnych nieczystości, opiłków. Pytanie brzmi – gdzie się znajduje ten filtr? Może ktoś się orientuje?

    Reply
  19. Filtr siatkowy wygląda tak: https://motor-x.pl/filtr-oleju-sitko-z-one-tz-one-s,p.html
    Nie mam pojęcia gdzie go szukać… Jakieś pomysły koledzy?

    Reply
  20. Kurde, w ciągu krótkiego odstępu czasu zaliczyłem dwie przysłowiowe gleby na moim Romecie. Sprawa jest o tyle dziwna, że nastąpiły one w pozornie niegroznych sytuacjach – ot zwykły zakręt tak w jednym jak drugim przypadku. Sucha nawierzchnia, żadnych piachow, żwiru itp. Najciekawsze jest to, że jeździłem w teoretycznie gorszych warunkach nawet z większą prędkością i było dobrze. Zastanawiam się teraz czy problem leży po stronie technicznej mojego sprzętu czy ze mnie d*** – nie kierowca i robię jakieś błędy? Od pewnego czasu przednia tarcza hamulcowa dziwnie szumi, a koło jakby nie obraca się swobodnie podczas toczenia. Ze dwa razy było tak, że moim motocyklem jakby szarpnelo w momencie zwalniania, redukcji biegów, tak jakby dostawał nagłego przyspieszenia zamiast odwrotnie. Dziś podobnie – hamowanie przed zakrętem, redukcja biegu, dziwne pociągnięcie i leżę. W Romecie mam zamontowane fabrycznie opony CST. Z tego co wiem, gdy kupowałem motocykl, dotarł on do salonu kompletny, ale bez zamontowanego przedniego koła i dopiero na miejscu to skręcali. Kiedy odbierałem nowy sprzęt z salonu, po przeglądzie zerowym, okazało się że serwisant zapomnial podpiąć linki predkosciomierza i przebiegu. Czy to może świadczyć o tym, że motocykl nie był gruntownie przetestowany a robota była zrobiona niesolidnie? Nie chce szukać winy u kogoś, absolutnie, możliwe że to ja robię jakieś błędy, ale sprawa jest dość zagadkowa.

    Reply
    • W moim przypadku przy odbiorze motocykla także nie podpięli chłopaki w serwisie kostki licznika, następnego dnia szybko to poprawili :). U mnie klocki piszczą niemiłosiernie przy średnim hamowaniu, przy słabym i mocnym już nie, ale to chyba wina klocków nie tarcz skoro koło toczy się i hamuje normalnie. Do czego zmierzam – kupiłem moto w siedzibie Rometa w Podgrodziu, serwisowany w firmowym serwisie, 4 wycieczki w bieszczady, ostatnia 560km i nic się nie odkręciło, nic nie trzeszczy, a na początku myślałem, że ciulowo go złożyli…
      Co do opon, trzymają bardzo dobrze na suchym, na serpentynach (mój cel wypraw w bieszczady) już trochę wytarłem slidery na butach, więc leżenie plackiem w zakręcie to nie problem. Doświadczenia w jeździe dużo nie mam ale czasami czuję jakby mi opony w zakręcie „pływały” na boki, takie dziwne uślizgi bez utraty kontroli, gdy się złoże jak scyzoryk. Motocykl jest naprawdę solidnie wykonany, ale u Ciebie przyczyną problemu może być złe złożenie przodu przez polaków, a nie chińskie małe rączki.

      Reply
      • Może jak będziemy mieć do siebie samych (Polaków) więcej szacunku, to i w robocie będziemy solidniejsi.

        Reply
    • z tego co czytam to przypuszczam że redukujesz biegi w zakręcie lub puszczasz sprzęgło, tylne koło jest wtedy mocno wyhamowywane przez silnik aż do uślizgu i gleba gotowa. kostka przypuszczam że jest specjalnie wypinana żeby nie nabijać km np. w celu sprawdzenia motocykla. a potem chłopaki zapominają podpiąć.

      Reply
  21. Romet z one s bardzo dobry, lecz jest wada: szybko rdzewieje i okropnie przez to wygląda tłumik, poza tym spoko.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>