Nie od dziś wiadomo że skuter to nieodłączny element południowo-europejskiego stylu życia. Ta moda wędruje także do Polski, a po zmianie przepisów, najwyraźniej nabierze pędu. Widać że firma Romet czuje tego ducha czasu i szybko przygotowuje nie tylko pojedyncze modele. W ofercie znalazła się bowiem kolekcja skuterów o pojemności 125, która została objęta nazwą Platinium City. W tej kolekcji znajdują się 3 modele, w tym nasz White (czyt. Łajt). Nazwa kolekcji sugeruje, że mamy do czynienia z czymś z górnej półki, czymś prestiżowym i eleganckim. Czy faktycznie tak jest ze skuterami Romet? Tego jeszcze nie możemy jednoznacznie stwierdzić, ponieważ jest to nowa kolekcja. Jednak są już pierwsze symptomy, że to może się udać.
Po pierwsze cena. Nauczyliśmy się już od firmy Kymco, że w miarę przyzwoity skuter, po prostu MUSI kosztować ok 6 do 8 tysięcy złotych, inaczej to będzie maszyna na góra 2 sezony. W przypadku linii Rometa, cena tych motocykli tak właśnie wygląda. O ile producent nie jest zbyt chciwy i nie podkręcił ceny ze względu na dobrą koniunkturę 125-tek, to być może będziemy mogli te skutery ze sobą porównywać.
U chińskich czy tajwańskich, wytwórcach motocykli utarło się, że jeżeli motocykl nie posiada więcej jak 11 koni mechanicznych (8kw), to nie warto stosować tarczowego hamulca, można dać lipne opony, mizernie pospawaną ramę itd… Ileż to razy zganiliśmy takie myślenie. Czyżby w Azji ludzkie życie było mniej warte? To się nam, europejczykom, nie podoba! No i w końcu jest przełom, skuter White City 125 posiada duży hamulec tarczowy z przodu a także z tyłu. W trochę dziwnym miejscu, ale jednak jest postęp.
Chociaż polskie trasy są coraz lepsze, to miejskie uliczki i wystające studzienki nadal skutecznie odbierają przyjemność z jazdy, tu z pomocą przychodzą duże koła które poprawiają komfort.
Ale nie jest tak kolorowo. Są też przesłanki, że to nadal będzie chińska bylejakość. Co za tym przemawia? Chociażby deska rozdzielcza White’a, jest jakaś taka pozbawiona przyjemności, lekkości, siermiężna i nieprzyjemna. Stawiam, że te zegary wytrzymają 2 sezony max. Do złudzenia przypominają te które od jakiegoś czasu, leżą na śmietnikach serwisów motocyklowych. Producent chwali się, że mamy w tym „Romku” sprawdzony silnik od wersji Retro 7. Czy jest sprawdzony? Sprawdzony to nie to samo co niezawodny :). Poczytajcie forumowe opinie o siódemce, ma swoich zwolenników, ale też nie sposób doszukać się opinii ludzi którzy się zawiedli.
Tak czy inaczej, trzymamy kciuki za tę serię. Po fali rozpadających się chińczyków, która nawiedziła nasz kraj, czekamy na coś trwałego, nawet jeżeli to oznacza trochę droższego.
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 6.62 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 9 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Automatyczna |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Powietrzem |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | |
Prędkość maksymalna licznikowa | |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 735 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 100/80 R16 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 120/70 R14 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
robert
Witam jestem szczęsliwym posiadaczem tego modelu chciłbym sie dowiedzieć jakie jest oznaczenie silnika ( w celu modyfikacji)
Artur Tychy
powinieneś mieć naklejkę pod kierownicą na której są napisane wszystkie oznaczenia. a silnik to pewnie jak w większości gy6 152qmi
krakusek
jezu jaki to jest zapierdzielacz najszybszy 125 skuter, te dane techniczne to chyba przeklepane z innego modelu, skuter jedzie po prostej 100km/h a przyspiesza lepiej niż honda pcx 125, jest bardzo leciutki poniżej 100kg to pewnie też wpływa na osiągi
SkuteryMotocykle.pl - VISATEX
Witam,
Posiadamy ostatni model w Polsce tego skutera w cenie 2000 tańszej niż sugerowana 🙂 Polecamy!