Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Romet RXC 125

Dodaj do porównania
Romet RXC 125

Romet RXC 125 zaprezentowany w 2016 roku, to silna konkurencja dla Junaka NK 125. Dlaczego? Jest zbliżony pod względem konstrukcji, ma tylko trochę większą masę. Podobne są także wymiary. Ale co ciekawe, Romet RXC jest aż o 1700zł tańszy! To dużo. Skąd aż tak duża różnica? Nie mam pojęcia.

Ten motocykl reklamuje się jako sprzęt dla wysokich osób. Faktycznie jest duży, a konkretnie – wysoki, posiada też szeroką kierownicę. Osoba mierząca 2 metry czuje się na nim bardzo dobrze. Całe szczęście, motocykl nie waży 170 kilo, tak jak inne nowości na 2016 rok. Tu waga jest w normie, no może odrobinę nadwagi. Nie przesadzono także z hamulcami. Mamy dwie tarcze hamulcowe, jedną z przodu i jedną z tyłu, odraz dwu tłoczkowe zaciski. Można by się przyczepić do braku przewodów w stalowym oplocie, ale ze względu na cenę, takie bajery można wybaczyć. Szerokość opon także w normie. Nie za duże, nie za małe. Z udogodnień mamy też ssanie przy kierownicy (a nie przy gaźniku) oraz brak upierdliwego kranika paliwa przy zbiorniku. Zaworek otwiera się podciśnieniowo. Poza tym Romet RXC 125 posiada cyfrowy wyświetlacz, który zawiera standardowy zestaw informacji, czyli aktualnie włączony bieg, prędkościomierz i obrotomierz, poziom paliwa. Standardem stało się także ledowe oświetlenie i tutaj też takie mamy. Tak trzymać Romet! To są optymalne parametry dla 125-tek.

romet-rcx-targi

Zdjęcie wysokiej modelki na modelu RXC. Zdjęcie pochodzi z targów Poznań Motor Show 2016, pobrane ze strony Rometa.

Naprawdę wielka szkoda, że nie zadbano tu o moc. Romet podaje na swojej stronie, że silnik posiada 9.5 konia. Z naszej wiedzy wynika, że ma ciut więcej. To jest ten sam silnik, który znajdziemy w motocyklu Z-one produkcji Zongshen, który to zwykle deklaruje ok 10,5 KM i taką moc wpisujemy w naszym katalogu aby nie wylądował na samym dole listy posortowanej po mocy maksymalnej. W silniku także znajdziemy wałek wyrównoważający i wałek rozrządu w głowicy (OHC). Pierwszy wałek niweluje drgania, a drugi pracuje na elastyczność silnika. Jest to też chyba też ostatni Mohikanin jeżeli chodzi o prosty gaźnik. Od 2017 roku będziemy mieć tylko wtryski.

Podsumowując, RXC to jest bardzo fajna 125-tka z dobrej fabryki. Ma idealne parametry (może trochę poza mocą), ma ładny, dojrzały design. Przyczepię się tylko do tego, że brakuje mu bardziej zadziornego tłumika, ale jest ok. Jednak najbardziej na uwagę zasługuje cena. Za tego typu motocykle zwykle musimy zapłacić ok 8 tys zł. Tu mamy 6 i pół tysiąca, zatem jest to sprzęt warty uwagi.

 

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
7.72
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
10.5
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
142
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.054
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna licznikowa
110
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
85
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
820
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
905
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2120
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
100/80 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/70 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Share This Post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

148 komentarzy

  1. Możliwe, że różnica cen wynika z długofalowej strategii spółki. Romet będzie skojarzony z motocyklami dla ludu(jak VW) a Junak to klasa „premium” (jak Audi), To widać po kolejnych premierach, Romet ma więcej zwyczajnych motocykli, RX, RXC, ZXT, Zetka z jednym RCR jako czymś „ekstra”. Natomiast Junak koncentruje się na droższych i mniej konwencjonalnych maszynach jak CR, M11, M11 Cafe, M16, RS Pro. Obecnie jest to śmieszne bo Junaki mają ceny z kosmosu a silnik ten sam ale sytuacja jest dynamiczna i za kilka lat to Junaki będą dysponować większą mocą a Romety zostaną przy 10-11 KM, RS Pro to sugeruje.

    Reply
    • Jeżdżę 4 sezon na chińczykach i nie obraź się, ale piszesz bzdury 🙂 Junak wybiera to co się ładnie błyszczy, a potem sypie. Ich strategią jest to, żeby te piękne plastiki złapały za serce, a następnie za portfel. Potem już ma w nosie co z tym będzie się działo. Natomiast Romet działa odwrotnie, wybiora może troszkę brzydsze, ale z pewnych źródeł i znanych fabryk, które zapewniają dużo bezawaryjnych km. Nie ze wszystkimi modelami Rometa tak jest, ale z większością. Romet już się nauczył, które firmy oferują dobrą jakość. W tej samej cenie, nie można mieć dobrej bezawaryjności i pięknego wyglądu. Junak postawił na wygląd, a Romet na bezawaryjność. Taka jest między nimi różnica. Miałem do czynienia z dwoma Junakami czyli Junak 124 (tym jeździłem) oraz Junak RS 125 (sąsiad jeździł). Obydwa się posypały jeszcze na gwarancji. Z gwarancji łatwo się wywinąć producentowi, że źle był eksploatowany itp chyba, że masz czas i pieniądze chodzić po sądach. Junak ma też bezawaryjne modele, ale jest to zdecydowana mniejszość.

      Reply
      • Proponuję przeczytać mój post raz jeszcze i ZE ZROZUMIENIEM, a konkretnie proszę odnaleźć tam słowo „bezawaryjność” bądź chociaż nawiązanie do niej. Bo ja go nie widzę.

        Reply
    • porównanie vw do audi trochę słabo, wszystkie razem ze skodą to passaty pod innymi znaczkami, tyle, że audi droższe i z większa ilością aluminium, a nie stali

      Reply
  2. mam od 15 04.2016 na razie docieram dopiero 30 km na zegarze,teraz przerwa bo zimno jak cholera,duża 125 bardzo wygodna i fajna z wyglądu za tą cenę warto

    Reply
    • Umiesz zresetować trip?

      Reply
      • trip sam się resetuje po przejechaniu 1000 km u mnie tak zrobił

        Reply
        • Przytrzymaj kilka sekund przycisk i sie zresetuje!

          Reply
  3. Ładny, podobny do Junaka EVO który miał wejść do sprzedaży. To jest kawał maszyny za w miarę przyzwoitą cenę. Nie to co Benda Street 125 S/D za prawie 12 tysięcy. Aż szkoda, że nie oferują go z silnikiem 250 pojemności.

    Reply
  4. Wyglada dobrze za ta cene kilka rzeczy mozna wybaczyc mysle ze cena/jakosc jest na rozsadnym poziomie

    Reply
    • Wygląda faktycznie nieźle. Tylko te manetki z bliska na filmie jakieś takie tandetne. Ciekawe czy RXC będzie miał jakieś ,,choroby wieku dziecięcego ,, .Porównując go do Junaka RS-a , pewnie miałbym dylemat którego wybrać na pierwsze moto. A jakie są wasze spostrzeżenia ?

      Reply
  5. Która fabryka produkuje ten model?

    Reply
    • YINGANG.

      Reply
  6. zakupilem Rxc dla zonki ogolnie pierwsze wrazenie moje i zonki WOW jak za 6,5tys. ma sluzyc jej do nauki jazdy i pierwsza godzina typu odpalanie ruszanie i jazda super,ale ja zrobilem na nim 100km i jako jedyny chinczyk ktorego dosiadlem mam uczucia mieszane. napewno co pierwsze szpeci to glowna nozka od spodu a nawet mam wrazenie ze pogrywa sobie z tlumikiem. dosc czesto pokazuje mi bieg 0 a jest 1 badz 2 i uczy mnie puszczania sprzegla powoli,jakies skrzypienie dosc glosne od przodu ale chyba zwiazane z klockami. przy hamowaniu przednim nie raz mam wrazenie ze jest luz

    Reply
  7. na widelkach. i zdecydowanie kierownica za luznio chodzi,zwlaszcza jak przy 60-70 delikatnie nia szarpniemy motocykl w pada w wibracie i tutaj przypomnialem sobie odrazu o zonce. oczewiscie po majowce udam sie do serwisu opowiem relacje i moze cos wymysla na te rzeczy. co do hamulca tyl zgodze sie mogli jakos inaczej podejsc do sprawy bo przy gwaltownym hamowaniu odrywajac noge a pozniej hamujac mozna gibnac sie

    Reply
  8. oraz stan paliwa majac pol poazuje mi 1 z 5 kresek(irytujace)wolalbym lampke rezerwy brak schowka… tak jak zaznaczylem pierwszy chinczyk ktorego dosiadlem wiec moj komentarz moze byc bardziej negatywnie wygladajacy. plusy wyglad, jazda jesli kladziemy sie oraz manewrowaniem nim super/ tarcza przod tyl super moj max 80 gdzie jechalem normalnie i obroty 5,albo 6 wiec pojedzie wiecej narazie staram sie nie przeginac z silnikiem ogolnie gdybym sie nie spieszyl chyba zabral junaka 125pro bo 3konie i 10kg mniej wtrysk/ciecz na miasto ideal i wiecej kombinacji z wtryskiem mozna zdzialac no i bym juz nie zalowal nawet 8tys

    Reply
  9. witam , co to za silnik OHC ?

    Reply
  10. czesc. silnik oznaczenie ma yg152fmi a na glowicy YGFI(albo rzymskie 1) ogolem i chinskie i polskie przelecialem strony nigdzie go nie ma,chociaz na YINGANG stronie wystepuje o tym samym oznaczeniu ale to poziomy i srebrny ten caly czarny. zapowiadaj 7,7kw w papierach u mnie jest 6,8 przy 7500rpm wiec chwyt marketingowy „DO” przed moca :/. nie mam porownania z innymi 125 bo osobiscie jezdze gsxr750. bedac dzis w serwisieumowilem sie na wymiane oleju na motul stan licznika 160 w srode bedzie 200km 😉 i zobaczymy czy poprawi sie zmiennosc biegow a licznik,oraz reszty co wypisalem. po rozmowie z serwisantem ktory sam nie mlody a jezdzacy na motocyklach szybka konsultacja na temat docierania czyli w 80% mocy i plynosci jazdy bez szarpan i faktycznie
    zdziadkowania troszke zwawiej to daje rade w sriodowisku samochodow.z minusow zaliczylbym jeszcze tlumik typowo skuterowy wogole nie pasujacy do wizerunku tego modelu,mogli pozwolic sobie na ciut basowniejszy bo jest wrecz za cichy a nawet mozna rzecz elektryczny takiego okreslenia uzyla moja zona dla ktorej wlasnie go kupilismy:D ogolnie teraz przez kilka dni uzytkowania i czytanai postow oraz ogladania filmikow to przyznam ze jakas poprawa jest,musial bym zasiasc na devision z ciekawosci bo majac 80km/h zadnego dyskomfortu z jazdy nie czulem w recz odwrotnie przyjemnosc po wymianie oleju troszke bardziej zaczne nim szarzowac i znowu cos tam napisze. pozdrawiam

    Reply
    • Z oceną tłumika się zupełnie nie zgodzę. Uważam, że naprawdę fajnie basowo warczy i jest wystarczająco głośny.

      Reply
  11. pewnie kazdy wyraza swoja opinie napisalem ze do tego modelu ten dzwiek nie pasuje bardziej endurowski tutaj by sie klanial bo jak i wyglada tak i brzmienie moglo bardziej przypominac motocykl nie skuter 😉

    Reply
  12. Cześć, chciałem zapytać czy ten motocykl będzie odpowiedni dla faceta o wzroście 175 cm. Wiem że najlepiej się przymierzyć do niego i tak też zrobię ale chciałem poznać wasza opinie. Pozdrawam

    Reply
  13. witam, MAM PYTANKO , jestem na kupnie i zastanawiam sie nad dwoma modelami mianowicie RXC oraz Junak NK , jakie są różnice po między tymi bzyczkami oprócz ceny oczywiście 🙂 zalety i wady jeżeli takowe są 🙂 nie ukrywam że cena też przemawia , jeżeli mogli byś cie wyrazić swoje zdanie i opinie na temat tych dwóch maszynek to byłbym bardzo wdzięczny 🙂 pozdrawiam serdecznie

    Reply
    • Nie wierzę, że w Junaku jest cokolwiek wartego dopłaty ponad 1,5k.

      Reply
      • ja tam za wielkiej wiedzy nie posiadam na temat tych motorów , oba mi sie podobają , interesuje mnie jednak coś na temat żywotności , jakości wiem wiem że to chinczyk 🙂 ale jakieś różnice które mogły by zadecydować o wyborze , bo puki co to ja widze jedną zasadniczą różnice mianowicie CENA 🙂 i to za mną puki co przemawia 🙂 dlatego chciałem zasięgnąć waszej opini gdyż uważam że posiadacie dużo większą wiedze niż ja 🙂

        Reply
        • Zarówno XGJAO (Junak NK) oraz YINGANG (Romet RXC) to w Polsce nowości.
          XGJAO jest znane w Chinach z udziału w wyścigach motocyklowych. Natomiast czy jest warte więcej niż YINGANG?
          Trudno ocenić. Możesz też obejrzeć Zipp VZ-3 bo to ten sam motocykl co Junak NK 125.
          Albo kupić używkę Zipp VZ-4 jeżeli odpowiada ci stylistyka.
          Czasem można coś mało używanego wyrwać za 4-5 tysi bo ktoś zrobił prawko albo stwierdził że to jednak nie dla niego.

          Reply
  14. ja mam 181 i rxc dla mnie idealny,zonka ma 170 i tez jest ok,bo warzy nie cale 60kg wiec moto nie ugina sie pod nia i jak ma go pchac siedzac to ma delikatny problem. Ale oczewiscie tylni amor jest regulowany wiec wysokosc motoru mozna ustawic dowolna. Junaka nawet na oczy nie widzialem u Nas byl szybki zakup 😉
    Zywotnosc ja niestety nie wypowiem sie bo mam nie cale 180km przejechane

    Reply
  15. no zipp VZ-3 widziałem , fajny ale cena też fajna 🙂 natomiast VZ-4 trochę te tylne osłony kiszkowate , nie miałem jeszcze okazji położyć tyłka na NK , jutro prawdopodobnie się nadarzy 🙂 na romeciku już siedziałem i było OKI , odpowiada mi wysokość szeroka kierownica , dobrze się na nim czuje ,jak dosiądę NK to będę miał porównanie, romet ma ciut mocniejszy silnik ale i trochę więcej wagi więc myślę że sie to jakoś wyrównuje,estetyka hmm będę miał porównanie jak zobaczę na żywo NK, mało jest ogólnie info na temat tych dwóch bzyczków , zdaje sobie sprawę ,że to nowość jest i dlatego ale spodziewałem się więcej materiałów na ich temat , ale dziękuję wam za info 🙂

    Reply
  16. viktor i jak tam roman sie sprawuje ?

    Reply
  17. a witam dzis odebralem wlasnei go zrobilem wymianke oleju po 175km miedzy shell a motul wybralem motulka,pare drobiazgow poprawili co wczesaniej wypisywalem tak zwany przeglad przeszedl. dzis tylko 3 km pokonalem do garazu bo dzisiejszy dzien poswiecilem gsxrowi 😉 ale prawdopodobnie jutro cos nim pojezdze aby te 500km zrobic i oddaje sprawe w rece zony 😀 ogolnie co raz bardziej lapie u mnie plusy ale jak cos bedzie sie dzialo to dam znac. mysle o chlodnicy olejowej bo rxc w 95% tylko po miescie i lato. co wy o tym sadzicie? Pozdrawiam

    Reply
  18. a jak myślisz nadawał by sie w trase ?

    Reply
  19. 🙂 tez o tym myslalem czy by sie nadawal 😛 nie wiem na jaki dystans. narazie odcinki okolo 10km troche swiatel troche prostych daje rade,nie katuje ale tez jakos mnie samochody nie wyprzedzaja a krece maximum do 6tys. najgorsze to pierwsze 3 biegi bo wsposob blyskawiczny trzeba zapinac trujeczka juz dluzej 4 na chwile no i 5 bieg miedzy 5-6tys jest 75-80 zapomnialem wlasnie przyjzec sie przy ilu jest 80km/h.,przy zmianie biegu w okolicach 5,5tys nie odczuwam aby jak sie meczyl wiec mozliwe ze jest zwawszy niz te 6,8kw w swiadectwie tylko troche mnie martwi ze tylko do 7,5tys sie kreci wedlug papierow,moze jest zblokowany w jakis sposob.a dzis przyjzalem sie glowicy no i troszke zaskoczylem bo seta chlodnicy olejowej jednak nie dodam,bo nie ma kanalow olejowych jak yg156,wrecz niewiem do czego porownac glowice ogolnie gore silnika,nawet nie ma uchwytu gornego jak reszta silnikow,ciekawi mnie co to za rozwiazanie glowicy :D.zaraz jeszcze nim lece rundke po wroclawiu przyjze sie jak jest przy 80km.

    Reply
  20. ok 80 przy 5,5 ale max 6tys nie cale 90km/h pod wiatr 1 proba w pozycji normalnej bez skladanai sie,moja waga(86kg/181cm). pojechalem na obwonice z lekkimi odchylami 75km/h najbardziej przyjazna predkosc dla niego.no i teraz temat zagadka czy nie przekraczal 6tys bo zblokowany(malo prawdopodobne) bardziej brak sily czyli kw,wiec dochodze do wniosku iz wszystko dostosowane do tego aby sie zwawo zbieral ale w zamian predkosci czyli typowo miejski

    Reply
    • Nie jest blokowany. to akurat na 99,9% pewne. Wychodzi też na to, że ma prawidłowo działający licznik i po przetarciu jeszcze może ciut zyskać.

      A w ogóle to mniejsze zdjęcie w środku artykułu jest znakomite, ja bym nawet wstawił je zamiast „głównego” :D.

      Reply
  21. przez przypadek a dokladnie przez gaznik deni „pz23” ktory jest w Rxc dotarlem ze silnik jest ten sam co w junaku m12 😉 wiec jak cos chcemy na temat silnika itp to zwracamy sie do junaka m12

    Reply
    • No jeżeli tam jest PZ23 to już wszytko wiemy. „23” oznacza zwykle średnicę gardzieli dolotowej.
      Normalnie 125tki w chinach latają na PZ26, a tuningowcy wrzucają PZ30…

      Gdybyś mógł mi jeszcze podać źródło które mówi że silnik M12 jest taki sam jak RXC to byłbym wdzięczny.
      Nie słyszałem żeby Yingang kupował silniki od Zongshena, ale jeśli tak jest to rewelka.
      Często silniki z zewnątrz wyglądają na takie same, a są inne. Chińczycy to mistrzowie kamuflażu… Silniki klonowane z Hondy CG które wyglądają jak te z filtrem z Suzuki. Jednocylindrowce udające dwucylindrowce itd…

      Reply
    • Skąd wiesz, że to jest pz23? Spisałem sobie wszelkie symbole i okazało się, że internety nic o nim nie wiedzą.
      Tak swoją drogą to ten gaźnik to nie jest Deni Japan. Pewnie jakaś chińska podróba.

      Reply
  22. ciekawe jak go dotrzesz czy bedzie jakaś różnica, było by miło jak by te 105 km mógł sobie pomykać 🙂

    Reply
  23. Wczoraj zrobiłem trasę 200 km w kawałkach po 50 km bo na dotarciu zalecają zrobić przerwę po godzinie jazdy.
    Oczywiście wyprzedzało mnie absolutnie wszystko co mogło, no może poza rowerami 🙂 Nie mogę się doczekać zakończenia docierania.
    Z obserwacji:
    – 4 litery i kręgosłup nie bolały
    – prędkościomierz zawyża aż o 9 km/h!

    Reply
  24. nie sprawdzalem predkosciomierza ale cos mi sie wydaje tez ze cos tam przeklamuje. tez przelecialem wczesniej ale przypatkowo zrobilem sobie zdjecie gaznika i tylko jako jedyny ksztaltem miski dolnej i wizualizacja zgadza sie z tym http://www.chinesemotorcyclepartsonline.co.uk/partno_CRB064.php

    czy to deni japan moze byc,poprostu przestali z znaczkiem moze podruba,ale watpie zeby zwalo sie tez deni,wiec po gazniku wyskoczyl junak m12 nic po za tym,moze zbieg okolicznosci a moze cos w tym jest.
    Seth a twoje docieranie na czym polega 😉 z ciekowsci czy sie pokrywa gadka serwisow. 200km kurde to ladnie.

    Reply
    • Tylko na tym, że nie przekraczam określonych obrotów. Do 500 km nie przekraczałem 5 tys, po 500 km, czyli teraz, nie przekraczam 6 tys.
      Generalnie w instrukcji piszą o procencie obrotu rolgazu, żeby nie przekraczać, ale dla mnie to jest jakaś głupota, bo nie jestem w stanie ocenić czy w danym momencie mam gaz odkręcony w połowie, czy już 3/4.

      Reply
  25. Panowie nie zamulajcie swoich motocykli podczas docierania. Docierać należy jeżdżąc w każdym zakresie obrotów. Czyli jeździć normalnie, nie żyłować, nie katować. A już broń boże na zimnym silniku gonić w wysokie obroty.

    Jedyne co podczas docierania bardzo ważne to częsta wymiana oleju (200km, 500km), czyli częściej niż zaleca producent oraz robienie częstych przerw.
    Moim zdaniem optymalnie jest 20 km, ot taki dojazd do pracy.

    Reply
  26. no wlasnie to samo w serwisie mi gosciu powiedzial,aby nie zamulac na zimnym pozwolic pochodzic mu z 5 min i 1-2km spokojnie pozniej w pelnym zakresie(ale nie przekraczam tez 6-6,5tys) byle by nie szarpac robic plynne przejscia i nie meczyc go na niskich obrotach na wysokim czyli aby na biegu nie schodzic ponizej 3tys. akurat rometa zakupilem w salonie suzuki no i serwis tez przeprowadzilem u nich przy 175km nastepny bedzie 500,olej wybralem motul.

    Reply
  27. chłopaki doradźcie , jest opcja kupna junaka NK z 2015 za 6,500 , co byście wybrali NK czy nowego romana RCX, miałem okazje przejechać się junkiem , przyjemnie nie ukrywam ,prędkość max jakieś 95km/h przy wadze 95kg ,przyjemnie się prowadzi , co byś cie wybrali ?

    Reply
  28. nie siedzialem na junaku :(. jak jest przyjemnie niski przebieg i osoba zaufana bralbym junaka :P. nawet przy sprzedazy zawsze tysiac wiecej 😉 a 2 juz sprawdzony,ja wsumie jestem zly ze wzialem z salonu ale za to mam pewnosc ze jest bez przygod 😉

    Reply
  29. Witam jak ktos jest zainteresowany to odsprzedam swojego za 5,500 gdyby ktos chcial nowego o 1000zl mniej,zonka zdecyddowala sie na prawko wiec poszla decyzja sprzedazy. jestem z Wroclawia

    Reply
  30. Witam czy w tym motocyklu jest możliwość zamocowania kufra tylnego ?

    Reply
  31. mozesz spróbować uniwersalny dobrac na dany moment zbyt nowy model aby byl dedykowany,moze cos pod devision znajdziesz podobny uklad tylu

    Reply
  32. Viktor dasz jakiś kontakt? Mail lub coś?

    Reply
  33. Reply
  34. Cześć, kupiłem RXC, dostałem do niego nastepujące dokumenty:
    Karta pojazdu, faktura i oswiadczenie o danych i informacjach o pojezdzie niezbednych do rejestracji i ewidencji pojazdów
    Poszedłem do Wydziału Komunikacji, w celu zarejestrowania motocykla i urzedniczka powiedziała ze to nie wystarczy, bo nie mam swiadectwa homologacji, wiec moje pytanie brzmi, po co to oswiadczenie? A sprzedajacy nie posiada swiadectwa homologacji, to sa wszystkie dokumenty jakie ma plus gwarancja.

    Reply
  35. Nie dostałeś takiego nieco grubszego (w sensie papier grubszy) angielskojęzycznego dokumentu od Chińczyków? Powiem szczerze, że nie wiem czy to jest świadectwo homologacji, ale zaniosłem to do wglądu do WK i coś tam z niego spisywali. Dostałem to oczywiście od sprzedawcy.

    Reply
  36. U mnie również dolaczony byl „folder” (z Jianshe – mam Junaka) z jakas chinska pieczątką. Pani w wydziale komunikacji studiowała go bardzo wnikliwie:)

    Reply
  37. tak powinienes dostac cos takiego przypominajacy certyfikat/swiadectwo nawet mini dowod z chinskimi znakami :D/karte pojazdu oraz dowod zakupu,dziwne ze sprzedajacy nei dal tego

    Swoje RXC sprzedalem zainteresowanie powiem wam spore nawet po czesci zaluje ze za 5,5 😛

    Reply
    • Zainteresowanie jest odwrotnie proporcjonalne do ceny. Gdybyś chciał puścić np za 6k, to pewnie zainteresowanie by było znikome.

      Reply
  38. moze byc Seth jak mowisz

    Reply
  39. Viktor – mam do Ciebie pytanie:
    Romet RXC, Junak NK, Junak RS?
    Który byś wybrał biorąc pod uwagę Twoje doświadczenie? Pozdrawiam

    Reply
  40. Od paru dni jestem posiadaczem RXC. Mam 194cm wzrostu i musze przyznać, że jest to jedyna chińska 125 na której czuję się dobrze i jest w miarę wygodnie.
    Co do samego sprzętu.
    -Mam luz na widełkach.
    -Przednie koło czasem szumi wydaje mi się, że zacisk nie zawsze odskakuje od tarczy.
    -Z tyłu odpadło plastikowe nadkole/błotnik? ale nie wiem czy był ok przy zakupie. Przyznam, nie sprawdzałem tego elementu.

    Reply
    • U mnie też coś jest nie tak w przednim zacisku.

      Reply
  41. jak odpadl to zglos gdzie kupiles,kompletnie nic nie tykaj sam. kolo faktycznie jak by klocek nie odbijal,zle wlozony/tloczki masz po jednej stronie z drugiej masz na stale klocek u mnie bylo to samo zdazylem ogarnac: bo serwis spieszac sie nie uwzglednil faktu ze jeezeli zakladamy klocki blaszka zlotawa ktora ma za zadanie blokowania klockow od gory jest albo odrotnie wlozona albo na szybkiego mianowic jak ja sie wycignie zobaczymy roznice tak ze ona jest powigina profilowo do zacisku ale tez bedzie miala po jednej stronie takie garbi i jest ta strona strona wezsza wiec musi ona byc po stronie klocka ktory jest nieruchomy/a ta druga gladka i szersza po stronie klocka ktory jest popychany tloczkami. niby czynosc kompletnego sprawdzenie zajmuje 20min ale jak bym mial opisac dokladnie to bym ksiazke chyba napisal 😛

    Reply
  42. RXC/junaki hmm zalerzy czym patrzesz jezeli cena zdecydowanie rxc pod kazdym wzgledem lepszy od tych dwoch junakow…jezeli Ciebie stac aby wydac 8500zl zmieniam zdanie bo moze wtedy kupic junakaRS125PRO jest dopiero od tego roku tak jak RXC i technologicznie gniecie te hinczyki.

    Reply
  43. sorry za haos w wypowiedziach ale taki juz jestem. najpierw pisze co mysle a pozniej dociera do mnie fakt zero spojnosci te slowa
    maja 😉

    Reply
  44. Viktor dzięki za podpowiedź. Budżet mam natomiast chciałbym kupić coś na czym się nauczę jeździć i będę miał w miarę spokój w użytkowaniu (stosunek jakości do ceny). Przyznaję, że moja wiedza odnośnie motocykli ma się do Twojej i innych użytkowników marnie.
    Nie chcę za taką pojemność przepłacać – początkowo chciałem kupić Yamahę MT125 lub KTM Duka ale zastanawiam się czy warto.. Dlatego alternatywną stał się ów RCX, Junak NK i RS.
    Zapoznam się tym RS Pro. Może rzeczywiście warto. Pozdrawiam.

    Reply
    • Zwykły RS też jest wart uwagi. Wiadomo, że to uboższa wersja od RS Pro, ale jakość wykonania jest naprawdę świetna.
      Oglądałem przed zakupem Junaki, Keewaya RKS, RKV, oba z-ony Rometa i właśnie RXC. Wszystkie moto z podobnej półki cenowej i RXC wypadł najgorzej jeśli chodzi o spawy i spasowanie – jak się sprawuje na drodze nie sprawdzałem.

      Reply
  45. a ja tam zadowolony jestem,mało pali frajdę daje co chcieć więcej?ostatnio trasa 60 km,postój 20 min i powrót,zero problemu,a że się urwał błotnik lub hamulce piszczą a wskażnik poziomu paliwa zwariował,to bardzo przepraszam ale wiedzieliście co kupujecie.to do kogo pretensje?do miasta i krótkie trasy nie widzę sensu płacić 2 lub 3 razy tyle bo chcę się pokazać i mieć przynajmniej 600.pozdrawiam prawdziwych pasjonatów jazdy na moto

    Reply
    • A gdzie tu widzisz pretensje? Bo ja widzę normalne obserwacje z użytkowania i tyle.

      Reply
      • to o tym mówie kupiliśmy to co chcieliśmy ze wszystkimi konsekwencjami co idzie za chińczykiem,czasem trzeba coś dokrecić itp.ale tak naprawdę o frajde tu chodzi.ja też mam problem z główką ramy juz dwa razy dokręcałem,z hamulcami z przodu,ze wskażnikiem paliwa co pokazuje co chce widać ten typ tak ma.A ,może to pierwsza tego typu konstrukcja? na mz lub jawie to kolorowo też nie było,a radocha zostaje

        Reply
  46. seth potwierdzam :). Kris gdybym mial kupowac to rs125pro 😉

    Reply
  47. Witam. Byłem dzisiaj w salonie, w którym kupiłem pół roku temu Keewaya RKV i zobaczyłem ten pojazd. Muszę się przyznać, że pierwsze wrażenie było piorunujące, wizualnie maszyna bardzo mi się spodobała, wysoko zadarte z tyłu siedzisko, szeroka kierownica, duży bak. Tak bardzo mi się spodobał, że nawet zacząłem zagadywać właściciela salonu, „że taki ładny”, że żałuję, że nie poczekałem”, „że może przyjmie mojego RKV w rozliczeniu”, etc. Jakie było moje zdziwienie, gdy pan powiedział „Zapomnij! Pomiędzy tym pojazdem a RKV jest przepaść jeśli chodzi o jakość i wykonanie. RVK zjada RXC na śniadanie”. Bardzo się zdziwiłem, prawdę mówiąc. No ale jak czytam, co tam macie luźne i o odpadających częściach, to chyba jednak miał rację 🙂 Szerokości i LWG!

    Reply
    • To jako zdroworozsądkowo myślący facet zapewne zapytałeś gościa co konkretnie ma na myśli, a nie takie pitu pitu? Chętnie przeczytam.
      Nie twierdzę, że jest inaczej, ale porównywałem RXC z TX i nie widziałem za bardzo różnic w „jakości i wykonaniu”.

      Reply
  48. Ciekawe.. czy te wszystkie gadki o odpadających częściach to nie bajki konkurencji. Zastanowił się ktoś nad tym? MOŻE NIECH KOLEGA CO MU WSZYSTKO ODPADA ZROBI ZDJĘCIE i wrzuci w net??? CZEKAM Z NIECIERPLIWOŚCIĄ!
    Wg mnie te wszystkie motorynki między 5000-8000 to złom, który może się zawsze i wszędzie spieprzyć bo jakości nie ma tam żadnej. Więc o czym wy gadacie i pytacie. Nawiasem mówiąc ten Romet SUPER WYGLĄDA – najlepiej z tych wszystkich chińskich motorynek.

    Reply
    • To chyba na zdjęciu wygląda. Obiektywny, nic nie wiesz nic nie widziałeś, a na chińczykach łatwo psy wieszać. Europa dawno się już obudziła, lexmoto odnotowuje rekordy sprzedaży…

      Reply
  49. Jeździłem najpierw Junakiem , póżniej Rometem.Pojazdy te mają te same wady i zalety.Wady:opony , gumowy łańcuch , słabe plastiki , wycieki z rejonu wskaźnika paliwa , wysiadające obrotomierze.Ale mimo że przejechałem nimi ładnych paręnaście tysięcy to żaden w trasie się nie zepsuł ! Nic mi nigdy nie odpadło.Zużycie paliwa na poziomie 2,5 l Takie opowieści typu rozlatujący się chinol można włożyć między bajki.Nawet jak masz usterkę to usuniesz ją sam w garażu za kilka złotych.Jak dbasz tak masz.

    Reply
    • Krótko, zwięźle i na temat. Zgadzam się z tą opinią.

      Reply
  50. Witam, co do tej homologacji to faktycznie jest to kartka papieru troszkę sztywniejsza, ale w moim przypadku była ona wciśnięta w ramę motocykla jak jakaś ulotka.
    Zrobiłem motocyklem prawie 600km, wczoraj nawet wybrałem się w trasę około 100km, moje wrażenia są następujące:
    Minusy:
    – wskaźnik paliwa pokazuje co chce
    – wskazania prędkości czasem są dziwne, mianowicie czasem zegar pokazuje połowę tego z jaka prędkością jadę
    – zawieszenie słabo wybiera nierówności na drodze, a na pograniczu świętokrzyskiego i małopolskiego jest ich dużo
    – jakość gum (myślę tu o np. dystansie na wysokiej stopce) jest tragiczna, nie wiem co to za mieszanka tworzywa, ale rozsypuje się w palcach
    Plusy
    – wygodna pozycja i siedzenie, nie czuje się dyskomfortu nawet w dłuższej trasie
    – małe spalanie
    – prędkość i moc z każdym km rośnie
    – opony akceptowalne, spodziewałem się gorszych
    -łatwość manewrowania motocyklem, jak do nauki jazdy uważam, że jest doskonały
    Ponad to co napisałem przy składaniu motocykla pojawiły się problemy typu dwa prawe lusterka, uszkodzony przedni błotnik, wyciek spod czujnika przy silniku, złamany tylnik błotnik chroniący amor
    Ogólnie fajny motocykl na początek, ale jakby nie patrzeć 6500 zł to trochę pieniędzy jest, a tych „niedociągnięć” jest mnóstwo. Co do spoin na motocyklu, nie ma tragedii, a mówię spoglądając fachowym okiem spawalnika.
    Pozdrawiam i szerokości

    Reply
  51. Mam nalatane na rxc 1300km i jak na razie jest ok. Faktycznie wskaznik poziomu paliwa pokazuje co chce a własciwie ciągle pokazuje ze nie ma juz paliwa. Zgłosze to na najblizszym przeglądzie ale skoro u innych tez jest to samo, to pewnie nie naprawią, tylko padnie hasło, że „ten typ tak ma”. Na początku odleciał mi z tyłu błotnik (podobno zbyt luźny łańcuch „zabrał go”). Wiecej nic mu nie dolega, jeżdżę bez problemów. Jak na razie jestem zadowolny 🙂

    Reply
  52. U mnie to samo:
    – Prędkościomierz pokazuje co chce.
    – Błotnik odleciał przy pierwszych 200km
    – Zauważyłem minimalny wyciek.
    – Przednie koło szumi
    Po za tym bardzo fajny motor polecam, daje dużo frajdy z jazdy, jest bardzo wygodny, każdy choć na chwilę zawiesi na nim oko, idealny do nauki.
    Co do opon… na suchym kleją całkiem fajnie, lecz po deszczu odradzam jazdę, Lepiej się zatrzymać i przeczekać deszcz, bo gleba gwarantowana.
    W trasie nigdy mnie nie zawiódł, hamulce sprawują się też przyzwoicie. Jak na razie motocykl oceniam na +. Zobaczymy jak sobie poradzi salon z w/w usterkami i dam jeszcze znać

    Reply
  53. Dodałbym jeszcze, że lusterka są tragiczne, a szczególnie lewe, gdzie praktycznie nic nie widać. Obserwacje tego co się dzieje z lewej strony muszę czynić w prawym lusterku.

    Reply
  54. To co warto kupić?

    Reply
    • Zależy od zasobności portfela.

      Reply
  55. Czy lepiej Junaka Rs125?

    Reply
    • Rs 125 jakościowo bije RXC. Szczerze to ciężko mi wymyślić argument za RXC poza trochę niższa cena

      Reply
  56. czy ma tu ktos rometa z działającym prawidłowo wskaznikiem ilosci paliwa ?

    Reply
  57. A czy ktoś wie jak zresetować Trip?

    Reply
  58. trip resetuje się sam po przejechaniu 1000km

    Reply
    • Zauważyłem. Debilizm w czystej postaci.

      Reply
  59. Seath masz chyba racje z tym junakiem 🙂

    Reply
  60. To, że trip resetuje sie sam po 1000km to ja wiem. Chodzi o to jak go „ręcznie zresetować” bo nie uśmiecha mi sie liczyć w głowie km jeśli chce zmierzyć dystans np miedzy miejscowością A i B.

    Reply
  61. miśki przestańcie się podniecać na forum tylko wrzućcie jakieś filmiki z waszych wypraw , podzielcie sie waszymi doznaniami na live !!!!!!!!!!!!!!!

    Reply
  62. Aktualizacja: przebieg: 1600km i padnięte łożysko tylnego koła 🙁

    Reply
    • Jeżeli będziesz robił to na gwarancji, to polecam jednak kupić markowe łożyska za własną kasę i poprosić serwis o montaż w ramach gwarancji.

      Reply
  63. Witam, rozważam zakup pierwszego moto 125. Budżet to około 7 tys. zł. Zastanawiam się nad nowymi Romet RXC, Z-One S, Keeway RKV, RKS bądź używaną Hondą CBF/CBR na wtrysku paliwa. Za 2 lata będę mógł zrobić kat. A, natomiast z tego co czytam 125 nudzi się po krótkim czasie. Chciałbym, aby motocykl dawał frajdę z jazdy i użytkowania. Mam 182 cm wzrostu, ale jestem szczupłej postury – 55 kg. Czy miał ktoś styczność z tymi motocyklami i mógłby podzielić się opinią/radą? Byłbym bardzo wdzięczny. Nie ukrywam, że bliżej mi do kupna używanej, zadbanej maszyny biorąc pod uwagę fakt, że za kilka lat będę ją chciał odsprzedać, a nowy chińczyk straci zapewne sporo na wartości i trudniej będzie znaleźć chętnego. Z tego co wiem części do ww. Hond są bardzo popularne, dostępne i tanie. Jeśli błędnie rozumuję proszę o sprostowanie 🙂

    Reply
    • Po pierwsze kupić zadbany używany motocykl to nie lada sztuka. Miałem ten sam problem, zdecydowałem się na kupno nowego Made in China. Ponieważ nie chciałem przepłacać za 125 kupiłem nowego Rometa Z One S a nie np. Junaka RS 125 Pro, który jest o 2 tys droższy. Zonek to niezła propozycja jak na pierwszy motocykl, Keeway RKV kupił kolega i także jest zadowolony. Generalnie wydaje mi się że wszystkie te motocykle to 'jeden pies’.

      Reply
  64. Jak masz zamiar pojezdzic dwa lata a potem na wiekszy motor przesiadka to najwieksza glupota zycia bedzie kupno nowego chinczyka dasz 7 a za dwa lata sprzedasz za 3 jak ktos bedzie laskawy a na starszej hondzie itp stracisz moze tysiaka i ile mocniejsze moto od chinczykow i nie bedzies sie musial urzerac z debilami na serwisach ……

    Reply
  65. Panowie, właśnie jestem po pierwszej przejażdżce Rometem RXC. Moja opinia jest na tą chwilę niezbyt obiektywna, ponieważ pierwszy raz jestem za kierownicą moto od czasów motorynki (czyli jakieś 20 lat :O ).
    Prowadziło mi się nie za dobrze. Kierunkowskazy nie są łatwe do wyłączenia (wyłączając notorycznie zdarzało mi się włączyć kierunek przeciwny), miałem duże trudności z wrzuceniem jedynki na światłach (pewnie kwestia wprawy ale jednak skrzynia nie jest zbyt precyzyjna). Przednie klocki czasami ocierają o tarcze no i nie mogłem ustawić lusterek a w połączeniu z małym doświadczeniem jazdy w kasku miałem bardzo niekomfortowe odczucia co do bezpieczeństwa.

    Na plus – brzmienie, pozycja za kierownicą i wielkość. Vmax – licznikwo 102 km/h, kolega który jechał za mną powiedział, że było leciutko ponad 90 km/h (GPS).

    Reply
    • Jestem zobowiązany napisać kolejny komentarz. Kierunkowskazy są jednak ok (kwestia krótkiej wprawy i działają jak trzeba), biegi również wchodzą lekko (prawdopodobnie za pierwszym razem za bardzo szarpałem, a ta skrzynia lubi delikatne traktowanie), lusterka też dały się ustawić. Jedyna wada jaka pozostała to przedni hamulec – masakrycznie rzęzi podczas jazdy. Klicki pewnie ocierają o tarczę, mam nadzieję, że w serwisie mechanik coś z tym zrobi.

      Motocykl polecam – bardzo przyjemny do dojazdów do pracy.

      Reply
  66. Zapomniałem dodać, że kupiłem używkę z kwietnia br, która ma przejechane 830 km.

    Reply
  67. Z tego co napisałeś to u mnie jedynie klocki z przodu też piszczą ale tylko przy pchaniu motocykla a podczas jazdy nic nie słychać. V max u mnie to 104km/h sprawdzone z Kawasaki Ninja 600, który jechał obok 🙂 Jedynie wskaznik poziomu paliwa nie działa jak należy od początku i nawet już po naprawie. Marcin u Ciebie działa dobrze?

    Reply
    • Na razie nie za dobrze. Pokazywało mi dwie kreski przy zakupie, ale jak sprawdziłem w garażu to było dużo paliwa. Przejechałem 100 km i dalej stoi na dwóch kreskach. Podobno trzeba zrobić z drutu taki haczyk i poruszać pływakiem (na razie tego nie robiłem). A ile miałeś na liczniku przy tym vmax? Masz przekłamanie duże?

      Reply
  68. Ruszanie drutem pływaka daje tylko chwilową poprawę i znowu wszystko wraca do poprzedniego stanu. Wiecznie wskaznik pokazywał niski stan paliwa albo, że nie ma prawie wcale. Wymienili mi pływak, to teraz pokazuje full nawet jak bak jest pusty. Znowu musze to zgłosić na przeglądzie. Co do vmax to jechałem 104 i nie było żadnego przekłamania. Na liczku u mnie i w ninja 104.

    Reply
  69. Witam!

    My powiemy coś od siebie jako detalista i serwis. Romet RXC prócz tego, że jest jednym z wygodniejszych „ścigaczy” 125ccm (przez ułożenie siedziska i szerokość kierownicy – wg nas bije inne marki na głowe) to jest jednym z niewielu modelów, które przyjeżdzają TYLKO i wyłącznie na serwis gwarancyjny. Nie mamy z tymi modelami problemów i serdecznie polecamy!

    http://www.skuterymotocykle.pl
    VISATEX – WROCŁAW

    Reply
  70. Cześć wszystkim! Mam pytanie do wszystkich komentujących: co polecacie jako pierwsze 125: romet RCX 125 czy Junak 121 FL?
    Mam ok 190cm wzrostu, ok. 90kg wagi, maszyna będzie służyć głównie jako dojazd do pracy na wsi ok 25km w jedną stronę, asfaltowa droga, mały ruch.
    Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie odpowiedzi i podpowiedzi!

    Reply
  71. Na junaka 121 nawet nie patrz… to małe, brzydkie nie wiadomo co 😉 Przy Twoim wzroście tylko RXC. Jeśli nie wierzysz to idz do salonu, przymierz się i niech ktoś zrobi Ci zdjęcie. Wtedy zrozumiesz o czym mówie 🙂

    Reply
  72. Junak 121 FL jest tańszy, ale jednak dla ludzi raczej średniego wzrostu. Inny tani (najtańszy) a przy tym nadający się dla wyższych kierowców motocykl z wałkiem to Junak123/Zipp VZ-2, ale już ciężko znaleźć- model wypadł z ofert importerów. Jeszcze rozważ Junaka 131- wprawdzie jest niski, ale ma podnóżki bardziej z przodu, ma wałek i jest tani.

    Reply
    • To ja się powtórzę…
      Jak chcesz silnik od fl-a a konstrukcję junaka 123 to zerknij na zipp tracker 125 (nowej generacji). Ciekawy silnik ma też Barton Blade (Zonsghen Z-One 2014) ale gabarytowo będziesz wyglądał jak na osiołku, bo on jest wielkości Keewaya RKV/RKS

      Reply
  73. Dzięki za rady! Już nastawiam się na tego RXC… Powiedzcie mi, bo na pewno wiecie z doświadczenia – jak takie trasy pokonuje się, jadąc cały czas 125tką, przy prawie maksymalnej prędkości, 80-90km/h? Nie zaduszę tego małego silnika taką jazdą przy moim obciążeniu? Czy 25km w jedną stronę nie będzie przyjemnością a raczej męczeniem się z powodu hałasu/wibracji/braku mocy?

    Reply
  74. Cześć! Powiem to co mówię klientom w salonie. RXC będzie najwygodniejszym modelem tego typu w tej cenie. Jest całkiem inne siedzisko, ułożenie rąk (wyżej i szerzej – nie będą sie tak męczyć), dodatkowo skrętna lampa, która doświetla zakręty (dużo modeli niestety nie ma, więc warto o tym powiedzieć). Model, który polecam dla ludzi wysokich (ja mam 190 i ten model chyba sobie kupie dla siebie w następnym sezonie :)).

    Pozdrawiam
    http://skuterymotocykle.pl/pl/p/Romet-RXC-125/2180

    Reply
  75. Ja jeżdże do pracy 15km w jedną strone i męczarnia dla silnika to nie jest ale waże tylko 65kg 😉 Ale największą wadą 125 jest jednak słaba moc. Przejezdziłem ten sezon (mój pierwszy) i brak mocy silnika jest wyczuwalny ale tak to jest jak sie nie ma prawka motocyklowego to trzeba cierpieć 😉 Ps. tripy ponad 100km nie robią na nim większego wrażenia.

    Reply
  76. siemanko ja już śmigam w sezonie 2017,pierwszy start 2 grudnia a potem śnieg śnieg mróz,i wreszcie 27 28 luty ładna pogoda i 100km przybyło,nakręciłem dopiero 2100 km,z ciekawości sprawdziłem jaki mam gaznik i okazało się że to deni cpz20,jak by ktoś był zainteresowany,brak też możliwości regulacji iglicy jedynie skład paliwo-powietrze,standardowo wymiana oleju i to tyle jeśli chodzi o serwis w tym roku jak do tej pory

    Reply
  77. Witam serdecznie.
    Przymierzam się do kupna pierwszego swojego motocyklu. Dzisiaj w salonie sprzedawca pokazał mi Rometa RXC 125 i powiem szczerze, że wizualnie na plus. Moje pytanie do Was forumowiczów, którzy macie w tym temacie doświadczenie, czy jest to odpowiedni sprzęt dla osoby, która ma 185 cm i 90 kg wagi, ma zamiar dojeżdżać nim do pracy 50 km w jedną stronę, teren Góry Świętokrzyskie, czyli zdarzają się „większe” górki. Doświadczenie w kierowaniu motocyklem mam znikome, i ma to być dopiero początek przygody z jednośladem :).
    Dziękuję za wszelkie sugestie i uwagi.

    Reply
  78. Tomek poczytaj wyżej albo w necie, że RXC właśnie jest dla ludzi o wyższym wzroście, wiec jeśli chodzi o wzrost to jak najbardziej tak! Jest na tyle wysoki, że ja mając 175 cm muszę uważać, żeby nie zahaczyć noga o tył przy wsiadaniu 🙂 Głupio na nim wyglądał nie bedziesz 🙂 Natomiast jeśli chodzi o wagę plus „wieksze górki” to już nie wygląda tak kolorowo na 125cm3 🙂 Da sie jezdzić ale szału nie ma przy tej pojemności.
    Pozdro

    Reply
    • Dziękuję za odpowiedź 🙂

      Reply
  79. Hej, wiecie może czy Romet RXC posiada regulacje zawieszenia?

    Reply
  80. Posiada regulację napięcia sprężyny tył. Mój vmax 104, a trasę to i 400km w ciągu dnia zrobił. Mam 193cm wzrostu i jest ok. Gaźnik w Rxc to pz20!! Średnica dolotu w głowicy 23mm. Dysza główna 85. Prędkość przelotowa 85kmh przy mojej wadze 96kg. Po 3tys. przebiegu żadnych awarii.

    Reply
  81. Dla chcących trochę podkręcić osiągi polecają tłok cylinder i głowicę od Adv150 oraz zmianę gaźnika na 26mm, ten standardowy to do cylindra 72 się nadaje.

    Reply
  82. kinio powiedz coś wiecej o osiągach po modyfikacjach.. Mam 192 cm wzrostu i czuję się na nim doskonale, jednak naprawde drażni mnie to , że pod wiatr jedzie 70 km/h a jak górkę zobaczy to również w ten sposób. Mam przejechane około 900 km więc nie jest dotarty. Jednak co mogę powiedzieć o moim to to że na miasto idealny. Zbiornik paliwa pokazuje mi normalnie stan paliwa, tylni błotnik też mi odpadł :).
    Jedyna wada to właśnie prędkość przelotowa. Jak mam wiatr w plecy to 90km/h bez problemu ale w innym wypadku to męczarnia 🙂

    Reply
  83. Mam go od czerwca 2016, przebieg 4800 km, v-max 108 z mocnym wiatrem w plecy, pod wiatr 70-80 z manetką do oporu, jakby prędkość przelotowa wynosiła 100 km/h i by była stabilna to by była bajka, ale popracujemy nad tym.:) Waże 100 kg, 196 cm, ostatnio podniosłem amortyzator z tyłu ma maximum i jest idealnie, na poprzednim ustawieniu na większych dziurach dobijał, teraz wygodniej i wyżej się siedzi jest poprawa, chociaż są tego minusy bo łańcuch trochę ślizg zżera, na razie testuje te ustawienia kilometry pokażą.:) Miałem parę usterek ale nigdy mnie nie zawiódł nie musiałem go pchać do domu nic z tych rzeczy. Poważna usterka to popękana rura dolotu filtra powietrza zrobiona z jakiejś śmierdzącej popękanej gumy co równa się lewe powietrze oraz syf w gaźniku dobrze że w porę to ujrzałem, za kompletny filtr wołają 70 zł ale pewnie rura jest z tego samego dziadostwa zrobiona więc odradzam kupno, wymieniłem jedynie rurę trzeba się wykazać majsterkowaniem i mieć trochę czasu naprawa wyniosła 0 zł teraz filtr jest szczelny i nie ciągnie lewego powietrza i syfu.:) Odbój centralnej nóżki szybko się poddał ta sama śmierdząca guma wymiana też 0 zł dorobiłem z elementu pralki i teraz jest spokój na wieki. Błotnik amortyzatora odpadł mi na dziurach winne jest podłączenie przewody hydraulicznego u mnie jest pod złym kątem i musiał wadzić w niego, jeżdżę bez tego błotnika. Unikam jazdy w deszcz ze względu na dwie poważne rzeczy opony średnio się spisują na mokrej powierzchni, oraz gołe kostki elektryczne pod zbiornikiem, woda się tam dostaje muszę się tym zająć, chociaż taśmą izolacyjną obkleję zawsze będzie lepiej, już pomijam fakt że po jeździe w deszcz cały motocykl jest uwalony błotem i doprowadzenie go do stanu czystości zajmuje dużo czasu chyba że mamy myjkę ciśnieniową. Łańcuch się rozciąga szybko, wymienię go na DID’a ale to jak się zużyje, zębatki są ok minimalne zużycie, smaruje go olejem przekładniowym Hipol, raz na tysiąc myje łańcuch i zębatki. Kolejna sprawa poluzowało się mi połączenie dolne amortyzatora, wystarczyło porządnie skręcić. Z silnikiem nie ma problemów, świeca ta sama od nowości ale wożę ze sobą zapasową w razie czego.:) Hamulce są świetne, pod czas docierania przód obcierał i hałasował teraz jest cisza, trzeba uważać i delikatnie dawkować siłe hamowania bo naprawdę hamulce robią robotę. Dość duży luz mam na zabieraku, zajrzę tam niebawem. Ogólnie super maszyna ale jakość wykonania co niektórych elementów powinna być lepsza, trzeba wszystko kontrolować i doglądać, to nie samochód że tylko przeważnie się leje paliwo i wymienia olej. Motocykl dla majsterkowicza i dla kogoś kto zna podstawy mechaniki. Nie zamierzam mojego rometa rxc zmieniać, ma u mnie dożywocie, jestem ciekaw ile mi posłuży jaki przebieg na nim zrobię, zamierzam nim się wybrać gdzieś dalej 300km w jedną stronę, zobaczymy. Na następny sezon wymienię mu gaźnik na pz30 albo dyszę, doradźcie, chce by trochę był mocniejszy. Macie jakieś pytania to zadawajcie, mam już trochę ten motocykl chętnie pomogę. Nie żałuje zakupu.

    Reply
  84. tak grubas 😉 ja też myslę że ma u mnie dożywocie. Naprawde jestem zadowolony z niego. A zastanawiam sie mocno nad ta przeróbką na 150 choć nie wiem czy wtedy przelotowa będzie 100 pod wiatr. Ahaaa prędkość jest przekłamana. Pokazuje więcej niż jest w rzaczywistości. Więc jadąc 100 faktycznie masz coś ponad 90. Ale tak by wysstarczyło 🙂
    Dajcie znać jeśli ktoś go podkręcił i czy wtedy faktycznie utrzyma te 90 pod wiatr 😀
    rafaljamcito@gmail.com

    Reply
  85. Rxc ma ten sam silnik co Adv150. Inny tylko cylek. Adv na prostym wyciąga 100kmh. Koszty około 600zl przeróbki na 150ccm a koników będzie 13.

    Reply
  86. Witam. Może mi ktoś podpowiedzieć? Od stycznia wszystkie nowe motocykle, aby móc je zarejestrować muszą mieć wtrysk paliwa i ABS. RXC takowych nowinek nie posiada, a mimo to nadal można go kupić, ale czy również zarejestrować?

    Reply
    • Można kupić, o ile diler ma do tego konkretnego motocykla dokument tzw. KPP. Wtedy to da się go zarejestrować. Może też być już zarejestrowany.

      Reply
  87. Tak bo ci co go sprzedaja juz go ubezpieczyli i zarejestrowali. W takim wypadku mozesz go kupic i zarejestrowac.
    X
    Kino dzieki. Sprawdze i jesli faktyczmie pasuje dam wam znac jakie sa zmiany

    Reply
  88. Dzięki Panowie za odpowiedź.

    Reply
  89. Witam. Posiadam RXC 125 a kumpel posiada ZXT 125 mamy je od nowość i od początku jego ZXC jest szybszy i mocniejsze do tego stopnia że nie mam do niego żadnego podejścia jego moto w porównaniu do mojego to jak 125cc do 50cc a to i to jest 125. czy ten rxc ma jakieś blokady? albo chodzi o gaźnik że jest mało wydajny? aaa jeszcze jedna rzecz jadą rxc 50km/h na 5 biegu czuć że się męczy kumpel swoim zxt na lajcie jedzie na 5 biegu nachodzi mnie myśl czy może są przesadzone przełożenia w moim rxc jak na taką niewielką moc są za bardzo na prędkość ?

    Reply
    • Silnik w jednym i drugim ma porównywalną moc – ok. 10KM.
      Ale ZXT waży tylko 117kg a RXC aż 142kg – ZXT jest 20% lżejszy !

      Zobacz sobie jak się ma parametr stosunek mocy do wagi w obu modelach – tam jest odpowiedź na Twoje pytanie.

      Reply
  90. Tak. To jedyna jego wada. Moj ma przejechane wlasnie 1500 km i dopiero wczoraj, kiedy wracalem jakies 60 km majac wiatr w plecy trzymalem zajebiste 100- 115 km/h. Jazda gdzie nic cie nie wyprzedza na drodze jest po prostu swietna. Nie rozumiem dlaczego romet zalozyl tak slaba jednostke gdy prawo pozwala na 15 konikow.

    Reply
  91. Blagam czy zna ktos sposob na podkrecenie go ale nie ingerujac w pojemnosc?

    Reply
    • Gdyby Chińczycy to wiedzieli to zaproponowali by go z większą mocą. Można kombinować z gaźnikiem, z gardzielą, z dyszami. Ale wiele Ci to nie przyniesie korzyści, a i trzeba się na tym znać.
      Wszystko inne jest ekonomicznie nieuzasadnione.

      Reply
  92. Witam, wymieniłem gaźnik na PZ26, lepiej się wkręca na obroty, czuć że nieco mocniejszy jest, na razie testuje, ale reakcja na dodanie gazu jest znacznie lepsza, niestety ssanie teraz włączam przy gaźniku a nie na kierownicy, spalanie nie wiem jakie okaże się później czekam na parę części filtr paliwa bo ten co jest to śmiechu warte w starym gaźniku w komorze pływakowej brud, podkładka plastikowa miedzy króćcem a gaźnikiem musi być inna o innej średnicy. Oryginalny gaźnik według mnie jest za mały do tego silnika, brak regulacji wysokości iglicy, dysza 85.W tym PZ26 można pokusić się jeszcze o dysze 105, super świece i o jakiś gąbkowy filtr stożkowy ale i tak większy przyrost mocy odczujemy przy zmianie cylindra i tłoka na pojemność 150. Zauważyłem że mam uszkodzony kranik paliwa, non stop jest otwarty a i łańcuch to porażka co chwile się wyciąga.

    Reply
  93. Witam ponownie. Niestety nikt w okolicy nie chce podjac sie przerobienia go na 150cc. Moze zna ktos takiego fachowca?
    Zaczalem sie juz nawet zastanawiac nad kupnem nowego silnika. Jest pelno zamiennikow na alegro i 150- ki i 175-ki. Jednak boje sie policyjnej kontroli czy ewentualnych powiklan z prawem, strasza ze w razie szkody… Dlatego gburas pisz jakie efekty przyniosly Twoje zmiany, 🙂

    Reply
  94. Witam, czekam na części i na lepszą pogodę, na chwile obecną mogę powiedzieć że poprawa jest zauważalna po zmianie gaźnika na PZ26, oryginalny gaźnik PZ20 to można spotkać w motorowerach 50 ccm, więc co on robi przy silniku 125 ccm? Nie wiem. Jest poprawa i to mnie cieszy, jeszcze bym musiał króciec od głowicy do gaźnika wymienić na większą średnice i na tym kończę modyfikacje, hayabusy się nie zrobi z tego motorku. Można by wstawić jeszcze większy gaźnik PZ30, na youtube jest film z rometem division 125 z tym gaźnikiem https://www.youtube.com/watch?v=3x-WL06EZ9Y. Polecam jeszcze kanał youtube https://www.youtube.com/channel/UCxPURoTs8SGslNVL7cK-2EQ/videos , różne naprawy w tym wymiana cylindra z 125 na 150 w junaku 123. Pozdrawiam.

    Reply
    • Dwa pytania odnośnie prezentowanego filmu o junaku.
      1. Czy silnik zamontowany w tym pojeździe ma ten sam skok tłoka dla pojemności 125 i wyższej?
      2. Na jakiej podstawie Pan twierdzi że mocy przyrosło o”jakieś 30%” skoro tylko przejechał 5 km?

      Reply
  95. Oglafalem ten filmik. Nawet dzwonilem do goscia jakis czas temu jak szukalem kogos kto mi go podkreci. Jednak silnik w rxc jrst jakis inny i gosc nie ma zestawu do takiego silniczka.
    Przyrost mocy jest i w sumie jakos mnie nie interesuje ile. Jak pisalem wczesniej na miasto jest suer, nie trzeba nic wiecej. Jedynie na trasie powinien jechac te realne 90-100. Teraz realne jest 70-80 ale moja waga to 98 kg i wzrost, wiec wszyscy robimy jak zagiel. Ale wlasnie dla wysokich byl projektowany wiec cos tu brakuje jednak.
    Dla mnie moze przyrost mocy byc i 10 % ale zebym widzial efekt 🙂
    Prawdopodobnie zrobie jednak to prawko a ten sobie zostawie na miasto a kupie cos na trasy czoperowatego 🙂

    Reply
    • Chłopie nie martw się. Niektórzy tu twierdzą cyt.”To to mi nowość ! Od ,,zawsze” niektóre dane techniczne ,,,chińczyków” są mocno zaniżane. Dotyczy to głównie mocy silnika i osiągów. To normalna polityka.”
      Masz więc dwie szanse: albo nie pojedzie więcej, bo nie zrobisz z tico ferrari,
      albo, jak co niektórzy twierdzą tu po 4000 km, mocy mu cudownie przybędzie

      Reply
  96. Romet w danych dla modelu RXC podaje prędkość max. jako 90 km/godz. Tyle ten motocykl w rzeczywistości wyciąga, a nawet trochę więcej. Znaczy to, że dane katalogowe są nieco zaniżone. Więc w czym problem?

    Reply
  97. Wiec
    Rowniez zmienilem gaznik i wycialem z tlumika siatke. Nie wiem na ile tlumik pomogl a na ile gaznik ale…
    Predkosc przelotowa zwiekszyla sie okolo 10 km/h w kazdych waronkach. Tam gdzie pod gore nie daje rady na czworce sie wspiac 80-ka redukcja do 3 i leci 80km/h. Na prostej jest wyraznie lepiej i jedzie w okolicach 85-100. I brzmi zajebiscie 😀

    Reply
  98. Panowie ma ktoś patent, jak w tym motorku kasuje się przebieg dzienny tzw. TRIP? Wciśnięcie dłużej przycisku select powoduje jedynie zmianę km na mile.

    Reply
  99. Witam. Czy któryś z panów zmajstrował coś z podniesieniem mocy? Zmiana cylindra np? gaźnika? i czy wie ktoś coś na temat kufra bo chciał bym założyć a nic nie mogę znaleźć w tym temacie. Pomoże ktoś ?

    Reply
  100. Kufra nie znajdziesz, bo nie ma oryginalnego. Niestety trzeba dopasowywać z innych motocykli albo samoróbka. O tuningu tego modelu dowiesz sie na http://romet125-forum.pl/index.php
    Pozdro

    Reply
  101. Mam RXC od pół roku. Do tej pory już dwa razy siedział w serwisie, pierwszy raz bo: źle zamontowany czujnik paliwa, przez co zakłamywał ilość paliwa, przebitki na prędkości – jadę sobie 40 km/h a tu nagle na liczniku 140 … (oj chciałbym 🙂 ) – skończyło się wymianą całego mechanizmu zegara na nowy oraz skrzywiona tarcza z przodu. Drugi raz – jadę sobie i nagle kierunkowskazy szlag trafił … okazało się w serwisie, że poszedł przekaźnik. Moto jeszcze na tzw. dotarciu, czuć wyraźnie brak mocy – chyba ciężar moto zbyt duży. Na plus na pewno design – prawie każdy bierze go za co najmniej 500 cm3, wygodna pozycja, konkurencyjna cena.

    Reply
  102. Witam, ile powinien wynosić luz zaworowy w tym silniku? Zawory mi klepią na ciepłym silniku, ale motocykl dobrze się zbiera, ma moc, szkoda by było jakby silnik padł bo naprawdę fajnie się tym motocyklem jeździ. Pozdrawiam.

    Reply
  103. Witam
    Proszę o pomoc w wyborze motocykla dla syna.
    125cm3
    do 8000 zł
    Możecie coś polecić??

    Reply
  104. Wybór w tej cenie jest spory. Podjedź z synem do najbliższego dilera dowolnej taniej marki (Junak, Barton itd, adresy są na stronach importerów w podziale na województwa) i niech sam zdecyduje, co mu pasuje, a diler też pomoże, gdy dowie się jakie syn ma oczekiwania wobec motocykla.

    Reply
  105. Dzięki za podpowiedź.
    Możecie jeszcze wskazać jakiej marki unikać a jakie są dobre.
    Nie mam zielonego pojęcia w sprawach motocykli.
    Dzięki

    Reply
  106. To nie tyle kwestia marki, ale fabryki, z której motocykl pochodzi oraz dilera, który tego sprzęta składa i serwisuje. Tak więc zakup motocykla zacznij od wizyty w dobrym serwisie. A konkretnego modelu nikt
    ( może oprócz dilera) Ci nie wskaże, gdyż za dużo względów trzeba brać pod uwagę, by można było dać jedną dobrą odpowiedź.
    Przykład z życia?
    Przedwczoraj np. u mnie kupił klient coś, co ja mu odradzałem, ale kolega jemu doradził, że będzie dla niego dobre. Wczoraj już zadzwonił, że jednak ja mu dobrze sugerowałem. Wymieniłem mu dziś na taki, jaki był wg mnie dla niego najlepszy.

    Reply
  107. Dzięki za poradę.

    Reply
  108. Czy jest ktoś z Poznania lub okolic kto posiada model RXC?

    Reply
  109. Cześć. Od grudnia 2018 mam RXC. 30km i prędkościomierz padł. Jeszcze nie byłem w serwisie wiec nie wiem co z nim jest. Klocki przód i tył hałasują masakrycznie. Ssanie jak wyłącze to silnik gaśnie. Oczywiście po nagrzaniu wiec serwis sie bardzo mocno nie spisał! Dzisiaj spróbuje sam wyregulować.
    Ale ogólnie jestem bardzo zadowolony pomimo wad. Wiedziałem co kupuje wiec nie narzekam. Mam tylko nadzieje ze po paru tys. Km wszystkie drobne mankamenty bedą usunięte i będzie sama przyjemność

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>