Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Romet RX 125 Tour

Dodaj do porównania
Romet RX 125 Tour

No i odczekaliśmy się, motocykl wreszcie trafił do salonów  i wiemy kto go produkuje.  Motocykl wzbudził wiele emocji, szukaliśmy wspólnie z Wami, przecież informacji na jego temat. I niestety nie produkuje go ani Zongshen , ani chińska fabryka Piaggio ani nawet Qingqi.

Romet RX Tour produkowany jest przez firmę ZNEN, najpewniej jako OEM, czyli model przeznaczony tylko dla Rometu. Nie uświadczymy tego motocykla ani na rynku wewnętrznym Chińskim, ani nigdzie indziej w Europie.  Mimo, że to OEM, to części podstawowe takie jak silnik, gaźnik, koła, układ hamulcowy czy rama będą standardami chińskimi  które kupimy na całym świecie. W Polsce są dostępne też inne motocykle tej firmy takie jak Junak 122 czy choćby znany z rekordowego przebiegu Junak 901.

Oferowany model posiada już lampę przednią przystosowaną do żarówek LED co zwiastuje dobrą widoczność w nocy przy niskim obciążeniu prądnicy.  Zestaw wskaźników jest tutaj dokładnie taki sam jak w modelu ZXT 125. Obok prędkościomierza mamy, obrotomierz, wskaźnik zapiętego biegu oraz wskaźnik poziomu paliwa. Brakuje jedynie licznika przebiegu dziennego.

Zastosowany silnik to oczywiście kolejna wariacja na temat znanej u nas już jednostki OHV kopiowanej z Hondy CG. Jednostka ta według informacji zawartej na stronie Rometu generuje 9,82KM co przy wadze motocykla wynoszącej 118kg daje zadowalające osiągi jak na te widełki cenowe. Ciekawostką jest zastosowana pokrywa silnika od strony sprzęgła, jej wygląd sugeruje ,iż silnik ma filtr oleju, jednak w najlepszym wypadku pod deklem znajdziemy dostęp do pompy oleju. Dla tego typu silników, z taką pokrywą,  istnieją w Chinach zestawy umożliwiające łatwy montaż chłodnicy oleju.

tlumik RX

Motocykl w wersji Tour fabrycznie wyposażony jest w podniesiony przedni błotnik, gmole chroniące silnik, opony nadające się na jazdę w średnio trudnym terenie oraz szprychowane obręcze kół.  Nisko zawieszony tłumik umożliwia bezproblemowe zamontowanie sakw bocznych.  Motocykl może się podobać swoją agresywną i nowoczesną linią, jedyne co ją szpeci to osłona tłumika. Wygląda ona jakby brakowało  jej dolnej części. Nie zapominajmy jednak, iż jest to motocykl z średniej chińskiej półki, może się więc okazać że lakier ma drobne zacieki, wiązka elektryczna jest byle jak położona lub spawy są nieestetycznie wykonane.  Jeżeli będziemy chcieli tym motocyklem pojeździć także po szosie to warto rozważyć jednak zmianę Chińskich opon na markowe. Chińskie „kostki” słyną z tego iż są śliskie, co powoduje zagrożenie podczas jazd w deszczu. 

Za 5 tysięcy złotych otrzymujemy ładny motocykl zachęcający nas do turystyki i umożliwiający swobodne poruszanie się nieutwardzonymi drogami. Zastanowić się  jednak należy czy nie lepiej jest kupić Rometa ADV 125? Nawet z jego słabym zabierakiem tylnego koła wydaje się on być lepszą opcją do podróży turystycznych, a kupując go w promocji za zaoszczędzone pieniądze można udoskonalić tylny zabierak i kupić markowe opony.

zdjęcia: romet.pl

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
7.21
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
9.8
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
118
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.061
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
2,7
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHV)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna licznikowa
95
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
770
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
90/90 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/80 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Share This Post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

79 komentarzy

  1. Jestem wzmiankowany w artykule :D. Z tym silnikiem to nie jest tak, że ten podstawowy 12-konny(8,7 KW) ma 150ccm pojemności? I chińczyki musiały zamontować mniejszy silnik. Za to hamulce wg. strony Rometa to tarcze przód/tył, Robinson ma w tyle bęben. Qingqi też podobne więc trzeba poczekać

    Reply
    • Co mnie trochę wkurza, to to że nadal importerzy pakują się w prehistorię. Rozumiem że silnik jest sprawdzony, ale nie pakujcie popychaczy do wszystkich sprzętów. Można przecież było wsadzić 152FMI, 11konny silnik Zongshena, ten sam co w junaku M12. Lub jeżeli to qingqi K157FMI, klon suzuki gn. Też koło 11-12koni.

      Reply
    • Witam

      Jestem właścicielem tego rometa rx tour 125
      Plus – wygoda, zwinność, duży jak na 125, enduro, spalanie
      Minus – hamulce tył, moc 9km i prędkość 85km/h przelotowa może 70km/h
      Wniosek
      Jeżeli by to była wersja 150ccm i miała by z tyłu lepszy hamulec oraz lepiej wykończony tłumik to by był motor marzeń W KLASIE ENDURO 125

      POZDRAWIAM

      Reply
      • PS; Dotarł się chyba i leci sobie 95km/max a przelot 70-80 🙂

        Reply
      • Ja spokojnie wyciągam na nim 90 km/h tłumik wstawiony na sportowy już wygląda lepiej tylni hamulec spoko działa

        Reply
    • Mam kolegę co ma Rometa Enduro 150 i ma przejechane realnie ok.15 tys i nic się nie zepsuło prócz padniętego od razu akumulatora
      150 to lepsza propozycja niż 125 bo przelotowa dla 150 to ok. 90 a dla 125 to ok. 75 km/h więc 150 nadaje się już do „tras” i tiry nie muszą spychać do rou natomiast 125 już nie

      Reply
      • Oczywiście, jak najbardziej masz rację. Zgodnie z prastarą ( amerykańską, zresztą) prawdą, od dużej pojemności jeszcze lepsza jest większa pojemność. więc Ameryki nie odkryłeś.
        Popularność ,,125” bierze się nie z mocy i osiągów, lecz z legislacyjnych ułatwień ustanowionych przez Unię dla dobra ogółu społeczeństwa ( czyli – dla zmniejszenia korków w miastach i poprawienia warunków ekologicznych ) .
        Eurokratom nie zależy na tym, by motocykliści urządzali sobie wyścigi na drogach. Istotne jest, by jak najwięcej kierowców puszek przesiadło się na motocykle, bo dzięki temu przepustowość miejskich ulic ( gdzie obowiązuje prędkość 25 – 30- 50 km/godz) znacznie się zwiększy, a zanieczyszczenie powietrza spalinami ulegnie obniżeniu.

        Reply
      • Ale do legalnego prowadzenia Rometa 150 potrzebujesz minimum A2 lub A, na A1 niestety nie polecisz.
        Jak to już kiedyś ktoś tu ładnie napisał, „jeśli ktoś chce Cię wyprzedzić, to zrobi to nieważne, czy jedziesz rowerem, czy Ferrari”, jeśli ktoś się boi wyprzedzania przez ciężarówkę, to albo niech sobie odpuści motocykle, albo jeździ drogami niższych kategorii, gdzie tzw. TIR-y są rzadkością.

        Reply
  2. Dzisiaj zauważyłem ciekawą rzecz a mianowicie różnice w wyposażeniu( gmol w Tour i owiewka w STREET) i wyglądzie zbiornika paliwa w zależności od wersji kolorystycznej ( tak jakby zamienione), oraz inne odblaski. Czy też to zauważyliście?

    Reply
    • Ten gmol przypomina mi ten z dayun-a, Dy150-29. Też zwróciłem na to uwagę.

      Reply
  3. W Rosji nie ma 50% cła+akyzy na wyroby spoza Rosji, tj. z Azji (chiny itp.) stąd cena. W Europie broni się macierzystego przemysłu i cło jest w okolicach 40-50%. Jeśli chcemy mieć ten sam poziom cen, motocykl musi kosztować około 3tys. pln, by po doliczeniu akcyzy i cła zmieścić się w 5tys.pln. Chińska terenówka Great Wall Tiger u nas kosztuje 80-90tys. pln, a w Rosji około 50tys. pln.

    Reply
  4. I nie trafiłem z tym Robinsonem ale trafić nie mogłem bo wyszło, że to trochę „rodzynek”. Co do samych motocykli (Tour i Street) to wg. mnie nie ma sensu płacić 5 tysięcy za LED-y skoro są znacznie tańsze Benyco BR, Barton N125, albo Romet ZXT . Może Tour jeszcze jakoś wygląda, ale wersja Street jest całkowicie bezpłciowa i o ile nie będą miały jakiejś ponadprzeciętnej jakości, to sam bym nie dopłacił. Rynek zweryfikuje.

    Reply
    • Trop był dobry, przynajmniej mogliśmy pogdybać zanim motocykle pojawiły się w sklepie. Romet niechętnie podaje numery VIN, nie wiem może to jakaś tajemnica handlowa czy coś :-).
      Wiadomo, że towar jest warty tyle ile ktoś chce za niego zapłacić.

      Reply
  5. Na innej stronie o motocyklach napisali, że ten model jest dla wysokich ludzi, jak to się ma na prawdę?

    Reply
    • Moja pomyłka, chodziło mi o RXC

      Reply
      • A ktoś ma zdjęcie tego RXC? Na stronie Rometu nie umiem tego znaleźć 🙂

        Reply
        • Reply
          • Informacji o tym motocyklu jak na lekarstwo, ktoś ma więcej info o nim? wiem, że to nowość no ale jest już w sprzedaży więc gdzieś powinny być dokładniejsze informacje

          • bkz, RXC to będzie rzeczywiście Yingang, czyli jakość porównywalna z ADV 125…ciekawe jak rozwiązane jest tylne koło…

          • Beniamin Mucha po trzech kropkach mam rozumieć, że jakość adv nie była zadowalająca?

          • Silnik w tym Romecie RXC wygląda na YG157FMJ, z mniejszą średnicą tłoka. To zdaje się klon Hondy z górnym wałkiem.

          • ADV ma fabryczną wadę w tylnym kole. Wymaga zaangażowania węża ogrodowego 🙂
            Pytanie czy RXC to na pewno Yingang. Ja tam jednak trochę różnić widzę w porównaniu do YG250. No i RXC tani nie jest.

          • Konstrukcja ramy w RXC do złudzenia przypomina tą z Hyosunga GT125 i Suzuki GS 500 …w sumie to robi się interesująco.. widać Romet chce zgarnąć ten kawałek tortu, który przypadał do tej pory Junakowi RS125…Ceną pasują do siebie idealnie 🙂

          • Ceną właśnie Romet wygrywa i to o około tysiąc zł, to nie jest mała różnica. Bardzo jestem ciekawy jak będzie z jakością tego modelu, bo jako wysoki mam nadzieję, że znalazłem w końcu znośną cenowo nową chińszczyznę dla siebie.

          • Korekta, Junak jest droższy katalogowo o 600 zł. Myślałem, że bardziej cenę podnieśli.

          • Seth ja podobnie, mam 195cm i z tego co wszędzie mi ludzie piszą to jedynie na Varadero bym nie wyglądał jak na chomiku więc może będzie jakaś alternatywa

          • Sailor silnik w RXC to wg chińskiego dokumentu yg152fmi. Google takowego nie zna, ciekawe co to za ustrojstwo 🙂

          • Seth, po rozkodowaniu wygląda to tak: YG – oznacza producenta , w tym wypadku Yingang; 1- ilość cylindrów ; 52 – średnica cylindra w zaokrągleniu do pełnych milimetrów; F – chłodzony powietrzem; M – silnik motocyklowy; I – oznacza pojemność 125. Zatem symbol nie odpowiada nam wcale na dwa zasadnicze pytania: czy jest to silnik na popychaczach czy z górnym walkiem rozrządu, oraz czy ma wałek wyważający. Aby na te pytania odpowiedzieć, potrzebne jest autentyczne zdjęcie silnika zamontowanego w motocyklu gotowym do sprzedażny w Polsce. Niestety nasi importerzy motocykli z Chin często 'podmieniają’ silniki. Materiały reklamowe, szczególnie te dostępne zanim motocykle pojawia się w sprzedażny u dealerów ukazują coś innego, niż to co później wyjeżdża z salonów na polskie drogi.

          • Sailor, Romet na stronie napisał, że silnik to OHC, więc jeśli dobrze rozumiem rozrząd z łańcuszkiem. Nie wyobrażam sobie, żeby chińskie moto w tej cenie nie miało wałka wyrównoważającego. Zrobiłem zdjęcie całego moto, ale może coś tam w silniku da się dostrzec. Linka do zdjęcia: http://s000.tinyupload.com/index.php?file_id=08835693751268056771

          • Seth, silnik to braciszek tego z ADV 150, tyle że z mniejszym cylindrem i bez kopki. Na stronie producenta można ten silnik zobaczyć tu: http://www.yingangmotor.com/EnMotor/EngineDetail.aspx?id=25. Niemal identyczny silnik produkuje Lifan: http://www.lifan.com/English/Mall/MotorEngineView.aspx?32fab049-6555-4c12-a56a-616f7c77167f. Ten jednak w wersji 125ccm ma inna średnicę tłoka (57.3mm). Jest to kopia silnika Hondy CB z górnym walkiem rozrządu. Czy rzeczywiście jest to moto wygodne dla wyższych użytkowników?

          • Ciekawe jak ten silnik zostanie oceniony w testach, bo chiński papier o którym wspominałem podaje v max zawrotne 80 km/h. Ja nie mam porównania, więc nie będę potrafił ocenić. Ale liczę po cichu, że te wartości są zaniżone.
            Co do tego czy jest dobry dla wysokich to siadałem na RXC, Z-One, Division i Keeway TX. Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny to żona twierdzi, że i tak na wszystkim wyglądam dziwnie, ale najlepiej w kolejności: TX, RXC, Division, Z-One. W RXC siedziało mi się wygodnie. Chyba tylko w TX było porównywalnie (tu piszę o odczuciach na 4 literach). Natomiast największe problemy ujawniły się u mnie na stopach. W RXC dźwignia zmiany biegów jest na idealnej wysokości, czego nie mogłem powiedzieć o żadnym z pozostałych modeli. Natomiast jeśli chodzi o hamulec nożny to jest on dla mnie za wysoko. Nawet jak zadrę stopę na max do góry (mając ją opartą na stopce) to obijam o bok hamulca. Żeby go użyć muszę całą stopę podnieść i stracić kontakt ze stopką. Nie wiem czy da się to wyregulować, człowiek w salonie twierdził, że nie. Ostatecznie więc stwierdziłem, że najwyżej nie będę korzystać z tylnego hamulca, ale zmiana biegów musi być wygodna. No i do jeszcze jednej rzeczy mogę się przyczepić – kierownica. Mogła by być pod bardziej ostrym kątem, bo mam wrażenie, że jest nieco zbyt daleko ode mnie. Jest na tyle wysoka, że raczej nie ma tu mowy o zbliżaniu się do pozycji sportowej, ale jeśli chcę być całkowicie wyprostowany to ręce muszą być na maxa proste, nie ma mowy nawet o drobnym zgięciu.
            W RXC i Division kolana mi się mieszczą w wycięciu na kolana. W Z-One nie.
            Linka do fotki mnie (194 cm) na RXC: http://s000.tinyupload.com/index.php?file_id=04603640179594581712
            Co do samego RXC to jest coś w jego konstrukcji, co powodowało, że gdy na niego siadałem to on odczuwalnie „przysiadał” na moment (ważę 95 kg). Usłyszałem coś, że jest tam jakaś nietypowa konstrukcja z wahaczem, generalnie nie znam się, więc niewiele zrozumiałem 🙂 Tak czy inaczej żaden inny moto na który siadałem tak mnie nie „amortyzował”. No i widać zbiorniczek płynu hamulcowego tylnego koła. Z obserwacji fotek w necie wydaje mi się, że niewiele Rometów ma hydraulikę z tyłu. Ale może słabo obserwuję 🙂 Dopiero w RXC rzuciło mi się to w oczy.

          • Seth, dzięki za rzetelne podejście do sprawy wygody 125tek dla wysokich. Sam mam 192 cm wzrostu i przekonałem się, że w tym segmencie możliwości wyboru są bardzo wąskie. Szczególnie jak ktoś nie chce przepłacać za starą Hondę Varadero. Nie chodzi tu tylko o to, jak się na moto będzie wyglądało (choć to też przecież nie jest bez znaczenia) ale o ergonomię, a ta przekłada się wprost na bezpieczeństwo. Dzisiaj natknąłem się na fajną stronkę: cycle-ergo.com . A wracając do silnika zastosowanego w RXC to polecam wpisać w wyszukiwarkę hasło „CB 125E”.

          • DLA WYSOKICH POLECAM ROMET RX TOUR – jest też regulacja na „tylnich” amortyzatorach, kierownica jest wygodnie i jest to chyba „najdłuższa” maszyna ROMETA z (125) , sam mam 185 i sobie ważę i nie mam żadnych problemów a żona mówi że to kawał motorka jak na 125 (GENERALNIE 125 W WERSJI Enduro SĄ „WIĘKSZE” I LEPIEJ WYGLĄDAJĄ). Jeżeli chodzi o zmianę biegów, hamulec tylni to jest to „ustawialne” i można to regulować „pod siebie”. Natomiast te motorki (125 ROMET / ZIPP i nne mniej znane) są BARDZO podatne na „ciężar”, raczej są do max. 100kg i każdy dodatkowy kilogram zmienia jazdę radykalnie dla tego jak chcemy „uprawiać” turystykę i dołożyć kufry – powiedzmy 3 x 25 litrów to bym zastanowił się też nad zmianą cylindra na 150/160 (63/64) by przelotowa i jazda pod górkę była bezpieczna!!!

            Pozdrawiam

        • Na stronie Rometa jest w aktualnościach:
          http://www.romet.pl/Aktualnosci,139,0.html

          Reply
          • Teraz już pojawił się w katalogu. Moc niestety dziwnie niska.

    • bkz..Wklep sobie np hasło Dakar-Romet.Chłopaki już są w drodze powrotnej . To taka mała dygresja na temat jakości ADV.

      Reply
  6. Nowy Romet RXC to chyba braciszek Yingang YG250. Do sprawdzenia pod linkiem http://www.yingangmotor.com/EnMotor/ProductInfo.aspx?id=195. Jak wiadomo Romet ADV 125 pochodzi od tego samego producenta. Pytanie do Beniamina: jak ten producent plasuje się w rankingu poziomu jakości produkcji ?

    Reply
  7. Hej. Zastanawiam się nad wyborem pomiędzy RX Tour i ADV 125.

    Bardziej podoba mi się RX, ale to trochę niewiadoma. Malo info w necie.
    Adv to znane problemy i znane rozwiązania. Różnica w cenie to też około 500 zł na korzyść Adv’ka. I w dodatku wydaje mi się, że do Adv łatwiej zamontować boczne sakwy/kufry.

    Tylko, że RX też ma kilka sporych plusów. I, jak dla mnie, jest ładniejszy.

    Co wybrać do turystycznej włóczęgi po okolicach bliższych i ciut dalszych?

    Pozdrawiam,
    D.

    Reply
    • Jak jesteś wysoki tak 185 cm i wyżej to ADV. W drugą stronę to RX. Oczywiście to osobista opinia. Ktoś kupił RX a jest bardzo wysoki i twierdzi ze siedzi mu się wygodnie. Nie wiem czy po jakimś czasie nie zmieni zdania? Na ADV kształt siedziska jest taki ,że można się przesuwać do przodu i do tyłu i znaleźć wygodną pozycję. Na RX musisz siedzieć blisko baku w jednym konkretnym miejscu. Ja w tym samym sklepie siadałem na przemian raz na ADV raz na RX . Dzięki temu podjąłem ostateczną decyzję.

      Reply
      • Mam 181 cm, więc pewnie na obu sprzętach dałbym radę wygodnie się umościć.
        Czytałem właśnie o gościu, który ma prawie 2 m wzrostu i chwali sobie wygodę RX-a.

        Z przymiarką będzie problem, bo najbliższy sklep nie ma na stanie ani Rx-a, ani ADV-a. Deklarują, że sprowadzą w ciągu dwóch dni, ale dopiero po zaliczce. :/

        Reply
        • A ja czytałem opinie ridera który ma 176 cm i twierdzi ,że RX pasuje mu jak ulał. Podjedź jak nie do najbliższego to do dalszego salonu Rometu gdzie na stanie mają oba modele. Jak lubisz ryzykować to kupuj co bardziej się podoba.

          Reply
  8. Posiadam RX tour i nie narzekam bardzo wygodny motocykl. Udało mi sie nawet nim całkiem sporą prędkość rozwinąć bo ta co jest podana za maksymalną to jest bardziej przelotową. Dobrze sie spisuje w terenie, jedynym minusem jest twardy tył.

    Reply
  9. witam,

    Ja już mam do sprzedania RX Tour 125 ccm kolor zielony, stan licznika 1900km. Jak nowy, jest to mój pierwszy motor i przesiadam się na większy 650 🙂 planowałem za rok ale nie ma co czekać.
    Proszę o kontakt zainteresowanych. Cena do dogadania 🙂
    lukasz.cholewa@dompf.com

    Pozdrawiam
    ŁCH

    Reply
  10. Jakie jest oznaczenie silnika RX125?

    Reply
    • Od jak dawna ZNEN produkuje silniki motocyklowe?

      Reply
  11. Jestem szczęśliwym posiadaczem rx od tygodnia.Przejechlem 500 km mam 182 cm wzrostu. Uważam że jest to bardzo dobry motocykl dla wysokich .

    Reply
  12. planuje kupic ten motocykl lecz w nowy roku 2017 zmieniaja sie zasady i juz niebedzie mozna go zarejstrowac. czy oplaty za ubezpieczenie wzrosnie? I czy bedzie mozna nim jeszcze jezdzic? prosze o pomoc

    Reply
    • W tym roku mieliśmy podobną sytuację z motocyklami które miały jeszcze wyłącznik świateł, a nowy przepis nie pozwalał na rejestrację takich pojazdów.
      Wyjściem jest posiadanie pisemnego potwierdzenia od importera/producenta że pojazd pochodzi z ostatniej serii tak zwanej końcówki produkcji/rocznika.
      Na takiej podstawie wydziały komunikacji będą mogły zarejestrować pojazd.

      Reply
  13. Dzieki za pomoc , a czy oplata za ubezpieczenie wzrosnie?

    Reply
    • Do końca 2016 masz jeszcze pół roku więc nie martw się zmianami w przepisach na 2017.
      Ubezpieczenia raczej będą rosnąć, bo skończyła się wojna cenowa ubezpieczycieli, a rządzący zaczynają kombinować nad dodatkowym obciążaniem ewentualnych wypłat odszkodowań z OC.

      Reply
  14. Witam

    Jestem właścicielem tego rometa rx tour 125
    Plus – wygoda, zwinność, duży jak na 125, enduro, spalanie, ledy
    Minus – hamulce tył, moc 9km i prędkość 85km/h (95żyła) przelotowa może 70km/h

    Wniosek

    Co bym poprawił;

    1. Wersja 150ccm lub silniczek 124 ale 13,5KM (idealnie do tego moto i ani KM mniej)
    Tu można ratować się tuningiem na 150 (11,2KM) lub 175 (13,5KM) 🙂
    lepszy hamulec tył – x2
    Tu przydała by się siła x2 najlepiej tarcza, może Romet poprawi to w tym modelu?
    lepiej wykończony tłumik – mniej szeroki i ładniej zakończony
    W sumie kwestia gustu, fajnie by było by w tym modelu tłumik „wszedł” pod siedzenie 🙂
    koła 16 cali do tego motorka
    Są za duże do 125 nawet takiej, lepiej by się sprawował i wyglądał na 16 kach – to nie cross

    To by był motor marzeń W KLASIE ENDURO 125

    POZDRAWIAM
    TESTER MOTO

    PS
    Może Romet wypuści Rometa Enduro RX 125 w wersji 2 i naprawdę wtedy będzie to fajna maszyna!!!!!

    Reply
  15. Cześć, zastanawiam się nad zakupem Romet Rx Tour, mieszkam w małej miejscowości jazda po okolicy po drogach gruntowych wchodzi w rachubę. Z strony Romet wynika że motocykl ma wałek wyrównawczy co mnie przekonuje do zakupu bardziej niż 125 ADV który nie ma balansera . Co sądzicie o Rx Tour ?

    Reply
    • Rx Tour od Rx Street różni się tylko przednim błotnikiem, gmolami i szprychowanymi rowerami. Kolega Andre ma Streeta i raczej sobie chwali.
      Więcej informacji dostaniesz na http://romet125-forum.pl/ gdzie ujawniło się kilku posiadaczy Rx Toura.

      Reply
    • ROMET RX TOUR

      BARDZO POLECAM, ŚWIETNA MASZYNA – mam ją trzy lata w ciągłym użytku i nic się nie stało a i tak WW części 5x tańsze niż do japończyków!!!!

      + SUPER, kupuj, bardzo fajne i duże jak na 125 Enduro, duże koła więc na wieś i las super!!!!!

      – Moc co prawda 9,8 KM i z tyłu bęben i duży źle zakończony wydech ale po za tym wypas (zamiast standardowego cylindra 56,4 mm dasz lepszy cylinderek 64 lub 65 mm i zamiast 124 ccm będzie wtedy 140 ccm, moc podrośnie do ok. 10,5 KM pod warunkiem że dasz też większą dyszę do gaźnika lub gaźnik sportowy od 175)

      POLECAM

      Reply
  16. Witam,
    Waham się pomiędzy Rometem ADV 125, a rx125Tour.
    Proszę o pomoc jakie są różnice, który lepszy dojazdy 50/50 szosa/las.

    Pozdrawiam

    Reply
    • Jeżeli mówisz o starym ADV, bez EFI, to lepiej weź RX Toura. Ma lepszy zabierak tylnego koła.
      Chyba że zainwestujesz w ADV i kupisz tylne koło wraz z zabierakiem z Shineraya XY 150 (handluje tym firma WILMAT) i wtedy ADV będzie lepszy.

      Reply
      • Dziękuję za info. Tak miałem na myśli stary ADV. Wiec pod jakim względem jest lepszy ADV od RX Tour? Bo wizualnie Tour jak dla mnie się lepiej prezentuje 😉

        Reply
        • Jakościowo podobne są, z tym że ADV jest pakowniejszy na ryby, na grzyby itd. Z tym że ADV ma słaby zabierak koła, on się zużywa co 6tyś km, a powinien wytrzymać ponad 20tyś. I jeszcze Romet nie wymienia go na gwarancji, bo to część eksploatacyjna. Wymiana kosztuje chyba też coś ponad 100zł za same części, więc lepiej wymienić koło z zabierakiem za strzelam 200-300 zł i zapomnieć o zabieraku na zawsze.

          Reply
          • „Pakowniejszy” 🙂

            DO RX TOURA – zamontowałem;……………………
            – tylni kufer centralny ok. 26L firmy ROMET (większy źle by wyglądał – ten już jest na max – koszt 100-120zł – sztuka)
            – dwa boczne firmy PUIG ok. 26L każdy (CUSTOMACCESS EASY), kufry są świetne dobrze wykonane i w bardzo dobrej cenie (nowe ok. 350-400zł – para)
            = razem mam ok. 80L „miejsca”.
            Jeździ się fajnie, boczne zamontowałem na stałe,a górny zakładam wg potrzeby.

            Jeżeli chodzi o prędkość przelotową i max to na sucho – prawie nic się nie zmieniło i jak przelotowa była 70-75 tak jest nadal a max jak był 99 to teraz może z 95. Natomiast sytuacja zmienia się pod wpływem ciężaru, ten motocykl jest BARDZO wrażliwy na dodatkowe kilogramy. Dlatego gdy ktoś chce uprawiać większą turystykę to kategorycznie nie polecam zmiany zębatki, poszedł bym ewentualnie w zmianę cylindra na 150/160 (63/64) oczywiście z wymianą dyszy głównej o dwa wyżej i do tego może bym splanował głowicę dla wyrównania parametrów?

            Pozdrawiam
            Marko

  17. PS; zmieniłem zębatkę (na szybszą z przodu) a prędkość nie przyrosła – 0, troszke obroty zmalały o 1tys ale z prędkościami jazdy – NIC a jak by go zapakował nie mówiąc o drógiej osobie to zmiana zębatki nie jest dobrym pomysłem……

    Reply
    • WITAM

      ROMET jest ok na pierwsze kilka lat
      – do tego POLSKA marka, Polski właściciel który ma centralę firmy w Polsce (DĘBICA) oraz ma tam też duży zakład produkcyjny…..

      PS; jak ktoś już pojeździ
      – dwa sezony Rometem RX Tour lub ADV 125 (10KM) (Vmax 95)
      – potem pod tuninguje na 150/160 i kolejne dwa sezony, potem jakaś mała turystyka i montaż kufrów 3×25 Litów
      – to może później przesiąść się na coś większego?

      np; ciekawe propozycje;

      1. ROMET ADV 400 (jednocylindrowe – 28KM) (v/max 140)
      2. BMW G310 GS (jednocylindrowe – 35KM) (v/max 150)
      3. BMW G650 GS (jednocylindrowe – 48KM) (v/max 165)

      WNIOSEK

      – jak komuś mało jest (125/150/160) po kilku latach i pojeździł ROMETEM kilka sezonów i chcę by go tiry w końcu nie wpychały do rowu to może przesiąść się na coś większego; np; jednocylindrowa BMW G650 GS które z wysokością siedzenia 76 cm i wagą ok. 165kg jest to moto do „ogarnięcia” a przelotową ma na poziomie 100 km/h (v/max ok. 165km/h) 🙂

      Pozdrawiam

      Reply
      • Otóż tak:
        -Większość motocykli Rometa jest spoko, ale nie wszystkie, i na pewno nie można mówić o kryterium ceny, bo są tanie i dobre a są takie które pochodzą z moim zdaniem jednej z gorszych montowni a były sprzedawane za więcej niż pochodzące z solidnych fabryk.
        – Piszesz o Polskiej marce, zgadzam się. Mają prawa do używania logo i naklejki Romet.
        – Piszesz o zakładzie produkcyjnym, dobrze. Tylko pytam się co oni tam produkują. Bo mi się wydaje że skręcają rowery. Skąd taki wniosek, ano stąd że w obecnej ofercie Rometa nie widziałem ANI JEDNEGO motocykla z numerem VIN przypisanem Rometowi, czyi zaczynającym się od SZD (S-Polska, – ZD – Zakład Dębica). Z tym VINem Romet produkował kiedyś model K125/Z125 oraz R250 (po 2012 roku). Jaka była jakość tego ostatniego możecie poszukać w necie. Notorycznie cięknące baki i do dziś dnia brak konkretnej akcji serwisowej z wzywaniem użytkowników do serwisu. (Za Wikipedią numer VIN zaczynający się od L oznacza kraj producenta Chiny…https://pl.wikipedia.org/wiki/Vehicle_Identification_Number)

        I żeby nie było, to że Romet importuje motocykle z Chin to nic takiego. To naprawdę dobre sprzęty, często w dobrym stosunku jakości do ceny. Szczególnie Nowy CRS (od Qingi) czy seria Z-One (od Zongshena) jest godna polecenia. Natomiast ocenę mydlenia oczu kupującym, Polską inżynierią, pozostawiam czytelnikowi. Ciekawe że identyczne motocykle są sprzedawane na całym świecie, np w UK przez lexmoto. I co? to wszystko inżynierowie z Rometa skonstruowali?

        Reply
    • Czy możesz pokazac fotkę motocykla z tymi kuframi, szczególnie bocznych jestem ciekaw. Pozdrowienia

      Reply
  18. Czy ktoś z Was kombinował zrobić stelaż pod kufry lub sakwy? Mam sakwy Oxford 48 i trochę rysują tylne osłony.

    Reply
    • To zabezpiecz tylne osłony naklejając folie lub tankpady – takie jak się klei na boki zbiornika, np. https://akcesoriamotocyklowe.pl/product-pol-27959-TANKPAD-ANTYPOSLIZGOWY-UNIWERSALNY-CLEAR.html

      Reply
    • Tak zrobiłem stelaż w 2 godz pod kufry boczne do ROMET RX TOUR 125
      1.kupiłem rurki kątówki o takiej samej średnicy (ok. 22 mm z tego co pamiętam) co standardowy bagażnik Rometa 4szt – 90 stopni i dwie rurki proste o dł ok 60-70 cm oraz dwa gotowe kątowniki (wzmocnione z oczkiem na śrubę) takie budowlane 5 na 5 chyba.
      2.Na motorze zasłaniając karimatą pochwytałem to wszystko spawarką inwentorową tak by się trzymało a zrobiłem to tak; kątownik przykręciłem pod amortyzator a z drugiej strony na samym końcu stelaża dospawałem po dwie rurki kantówki tak by były najszerzej a jednocześnie prosto na kątownik i „spiąłem” to uciętą na wymiar rurką prostą z każdej strony.
      3.Potem odkręciłem, pospawałem jak należy, przeszlifowałem papierem na kątówce i obciąłem nadmiar kątownika (kątownika zostawiłem tyle by odkręcić śrubę od amortyzatora WW), dospawałem do tej długiej rurki całownik z otworami (gotowy budowlany 5 na 5 o ściance ok 4 mm by do niego można było przykręcić kufry.
      4.To powyżej zajęło mi ok. 2 godz potem to pomalowałem (niestety pędzlem), wyszło ok ale lepiej chyba by wyszło sprejem i przykręciłem.
      WNIOSEK – żaden problem, trochę chęci i może max 50 zł.
      Teraz zakładam 3 kufry do mojego RX TOUR
      WNIOSEK 2 – bez kufrów przelotowa 70-75 a max ok. 99km/h z 3 kuframi przelotowa się nie zmieniła a max może 95-96 ….
      PS; Zawsze można założyć cylinder 62 lub 63 mm i prędkości wzrosną o ok. 5-10 km/h a moc o ok 2KM a koszt zestawu ok. 130 zł. robocizna samemu lub następne ok. 130 zł.

      Reply
      • Pokaż zdjęcia (link do fotek) jak ten motocykl wygląda z kuframi bocznymi, jak z kierunkowskazami tylnymi, czy nie przeszkadzają – zasłaniają.

        Reply
        • Panowie przejeźdżając koło sklepu Rometa miałem okazję zajrzeć i zobaczyć co nieco. Posiadziłem dupsko na ADV 125 Pro – dla mnie bajka. Przyjrzałem się mocowaniu bocznych kufrów, bardzo skomplikowany stelaż, solidny, kufry ani drgną. Motocykl na swoje 125 cm, „potężny”, robi wrażenie znacznie bardziej solidniejszego w porównaniu do ZK 125 Fi, które również było w sklepie i mogłem obejrzeć. Nie było niestety RX 125 Tour tak, że nie mogłem zobaczyć. Ma ktos może jakieś doświadczenia w tym temacie.

          Reply
          • Rób kat. A i kup sobie chociaż 250 – tke, polecam.

        • Kierunki idealnie ominięte, na styk i wszystko ładnie działa
          Rurki kątówki (chyba w sklepie od wody do instalacji co kupisz zagięte pod kątem 90 stopni i tak je należy przyspawać by uzyskać jak największe „odstawienie od motoru”), banalna sprawa, nie ma co tłumaczyć i ja amator spawania dałem sobie radę bez większego problemu a kilka osób powiedziało „jak oryginał” – jestem zadowolony 🙂

          PS; mniej mi pasuje oryginalny kufer ROMETA 30-32Litry jest troszczę wysoki („sterczący”) do tego motorku ale inaczej się nie da bo zamknięty kask do mniejszego nie wejdzie

          Reply
  19. Dobra rada z kategorią A ale już nie dla mnie. Ostatnia 250 na której jechałem, to była Jawa 250 mojego ojca, ale było to w latach 80`, tamtego wieku.

    Reply
  20. Jakies opinie po latach? Mam mozliwosc kupienia motorku z 2015 za 3000 zł. Czy to sie nada na pierwsze moto zeby wyjechac z miasta i pojezdzic po lesie ew. podjechac nad jezioroko?

    Reply
  21. po mimo tyle pochwal,a ja akurat mam powazny problem,po wlaczeniu biegu i ruszeniu z miejsca motorek dostaje takiego szarpania jak by to zembatka napedowa przeskakiwala o kilka zomkow i nasepnie znow lapie i tak mocno szarpie , w kolo nie daje sie jezdzic,to dzieje sie tak od nowego,.No teraz po gwarancji , ale w sumie to tak sie prezentuja bublu.

    Reply
    • Problem szarpania przy ruszaniu rozwiązuje wymiana tarcz sprzęgła na : NHC CD1119. Oryginalne tarcze są wątpliwej jakości. Po wymianie, sprzęgło doskonale dozowalne i nie szarpie.

      Reply
  22. Witam wszystkich, Kupiłem Romet 125 tour dwa tygodnie temu (nowy, ale z 2016r), już się nie mogę doczekać jazdy. Miałem do wyboru Tour lub ADV, wybrałem ten pierwszy.

    Reply
    • Fajny motorek – też się nad nim zastanawiałem 5 lat temu.
      Zadowolenia z użytkowania i cierpliwości, bo na wiosnę trzeba jeszcze poczekać…

      Reply
  23. Jak to w końcu jest z tym filtrem oleju? Odśrodkowy a w miejscu, gdzie można by się spodziewać filtru siateczkowego, jest tylko dostęp do pompy olejowej? Jakie kupić uszczelki do tego silnika? Muszą być stricte do tego modelu czy nada się komplet opisany „Uszczelki silnika 157fmi”?

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>