Romet RCR 125 V2

Dodaj do porównania
Romet RCR 125 V2

Od czasu pierwszych plotek że, ten model pojawi się w Polsce minęło kilkanaście miesięcy, i wcale nie było pewne czy ktoś go będzie sprzedawał. Pisaliśmy o tym modelu już w marcu 2021.

Najmocniejsza Chińska 125tka jest już w Europie. Kto ją ściągnie do Polski?

Trochę to trwało, ale w końcu się Romet zdecydował na sprzedaż tego modelu w Polsce. Wydaje mi się też że, za bardzo nie miał wyjścia, bo gdyby nie Romet to na pewno sprzedawałby go Keeway.

W zeszłym roku Keeway zaskoczył mnie tym że, oferuje skuter produkowany przez Longjia pod  własnym logo. Niedawno okazało się że, podobnie postępuje z motocyklem Bendy.

Keeway był synonimem dobrej jakości chińskiego motocykla. Gdy wszyscy wieszali psy na słabej jakości chińskich motocyklach Keeway pokazywał że, Chińczyk daje radę. Ludzie mówili że, to na pewno koreański motocykl a nie chiński. Cenowo było przystępnie i jakościowo bardzo dobrze. Mam nadzieję że, brandowanie motocykli innych marek logiem Keewaya jest poprzedzone solidnym sprawdzeniem jakości danego motocykla. W przeciwnym wypadku marka Keeway może w krótkim czasie stracić długo wypracowywaną opinię niezawodności.

Benda Fox, Keeway Cruise czy wreszcie Romet RCR V-Twin jest jednak motocyklem który ma szansę ostro zamieszać na rynku. W tej chwili, jeśli chodzi o nowe motocykle 125 to silnik w układzie widlastym oferuje, oprócz opisywanego modelu, tylko Hyosung GV 125. Ten ostatni też jest sporo droższy. Za niewiele mniejsze pieniądze można na portalach ogłoszeniowych zakupić ponad 20 letniego Japończyka z silnikiem V. Sam silnik w Romecie RCR V2 oprócz pięknego dźwięku jaki wydaje każda V-ka, oferuje prawie 14KM przy 8500 obrotów.  Maksymalny moment obrotowy 14,4Nm osiąga już przy 6500 obrotów. Silniki w układzie V w zależności od kąta rozwarcia i stosunku średnicy do skoku tłoka są wysoko- lub niskoobrotowe. Mają mocny dół lub górę, zawsze jednak imponują przebiegiem mocy i momentu w środkowym zakresie obrotów. Są też najczęściej długowieczne i charakteryzują się dużą trwałością.

Za zatrzymanie ważącego 167 kg motocykla odpowiada układ hamulcowy ABS oparty na dwóch tarczach hamulcowych. Zawieszenie przednie typu up-side-down zadba o komfortowe pokonywanie nierówności.

artykule o tym czym jest marka, napisałem że, importer ma wpływ na sprzedawany przez siebie motocykl, może go trochę stylizować pod własny rynek. Może również w niewielkim zakresie wybierać detale techniczne. Nie inaczej jest w przypadku Rometa. W modelu RCR V2 zdecydowano się na przykład na inną lampę tylną .Romet RCR V2, Benda Fox oraz Keeway V-Cruise oferują przekładnię pasową*. Przekładnia taka nie wymaga od użytkownika częstego serwisowania. Przekładnia łańcuchowa wymaga smarowania co 500km i po każdym deszczu. Ciekawostką jest też to że, w przypadku Keeway V-Cruise w lampie przedniej, jak również na zbiorniku paliwa zostawiono napis Benda. W wersji oferowanej przez Rometa ten napis został usunięty. Napis informujący o fabryce Benda znajdziemy jednak na wyświetlaczu oraz na amortyzatorach.

Benda i Keeway stosują w tym motocyklu przekładnię pasową na tylnym kole.

Piękny dwucylindrowy Cruiser zachwyca wyglądem i brzmieniem, ma prawie 15Koni, nowoczesne zawieszenie i oświetlenie w technologii LED.  Pokusiłbym się nawet o stwierdzenie że, będzie lepszym wyborem niż sprzedawane przez Rometa motocykle UM Renegade. Miejmy tylko nadzieję że, Benda odrobiła lekcje i rzeczywiście poprawiła jakość – bo w tej cenie nie ma miejsca na wpadki.

*nadesłano dane techniczne z Rometa które mówią że motocykl ma pas napędowy a nie łańcuch.

 

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
10.2
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
13.87
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
167
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.061
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
2,5
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (SOHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
2 Cylindry w układzie widlastym
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna licznikowa
110
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
755
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2070
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
120/80 R16
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
150/80 R15
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Udostępnij ten post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

25 komentarzy

  1. Powiem tak, fajnie wygląda i ma fajny silnik bo V, ale dalej to motocykl bez mocy, z niewiadomo jaka awaryjnoscia, bo jak taka jak RCR to nie zazdroszczę. Ja sobie stwierdziłem że jak już coś brać na pierwsze moto to takie co niewiele waży, wtedy dynamika troszkę lepsza i coś co fajnie kosztuje. 20 letnia Japonia powiadasz w tych pieniądzach, no bez przesady.

    Odpowiedz
  2. Ten motocykl kosztuje 22k! Przecież tego nikt normalny nie kupi – Svartpillen 125 kosztuje tyle samo, XSR kosztuje 1000zł więcej, leoncino 125 jest tańsze o 6k.
    W tych pieniądzach to można zrobić prawka i kupic nowe Imperial 400 jak ktos chce coś w retro stylu.

    Jedyna zaleta to ten pas – ale czy to jest tak naprawdę zaleta w 125? Gdzie naped kosztuje i tak grosze – a serwis jest zrobi sobie każdy sam. Żeby sie nie okazało że za dwa lata jak przyjdzie do wymiany to się okaże żę nie ma nigdzie pasa na zmiane.

    Odpowiedz
    • Ale akurat Romet pasa nie oferuje tylko łańcuch…

      Odpowiedz
      • Już oferuje

        Odpowiedz
    • A nie czasem 18k? Nie wiem jak te 125 wyceniać obecnie, widać sky is the limit w tych czasach, sprzęty podrożały między 30 a 50% (tylko chińskie) eh ten transport.

      Odpowiedz
    • Jak retro to może bardziej Royal Meteor, Hunter, albo Classic 350?

      Odpowiedz
    • Zawsze wsze wiedziałem, że mam nierówno pod sufitem. Ale bardzo mi z tym dobrze. RCRem V2 też.

      Odpowiedz
  3. Benda ma też model Fox 300. Fajna opcja dla posiadaczy kategorii A. Ciekawe czy któraś firma zdecyduje się na import tego motocykla. Chętnie bym przymierzył się do takiego. Bo to ładny model i 300-tka też ma napęd z pasem.

    Odpowiedz
    • Generalnie i tak lipa, stwierdzam że ten motor to się nadaje do rozmiaru 175 maks, siedziałem na nim i nie było to przyjemnie doświadczenie.

      Odpowiedz
      • Serio? To posłuchaj opinii deumetrowca: https://www.youtube.com/watch?v=dqk5uysoUEE

        Odpowiedz
        • Serio Rawla, serio.

          Odpowiedz
          • Ale ty jesteś monotematyczny. Udowadnianie wyższości świąt bożego narodzenia nad wielkanocnymi nie ma sensu!

          • W sumie bezdyskusyjnie świeta w grudniu lepsze, prezenty itp, więcej wolnego, więcej potraw 🙂

      • i z tym się zgodzę, nie wiem jak komuś powyżej 180 cm może być na nim wygodnie

        Odpowiedz
  4. Idąc twoim tokiem rozumowania można by przyjąć, że bezdyskusyjnie lepsze są motocykle 125 od większych, bo są ekonomiczniejsze, bezpieczniejsze i dają znacznie więcej przyjemności z jazdy. Ale świat nie jest czarno-biały i to co dobre dla jednych nie musi być tak samo dobre dla innych.

    Odpowiedz
    • Enonomiczniejsze – to na pewno, chociaż to nie jest jakaś znaczącą różnica, bezpieczniejsze – zależy, z tą przyjemnością to strzeliłeś nieźle. Są jeszcze inne czynniki. Ale fakt faktem i oczywista oczywistość to wszystko zależy i sympatycy się znajdą.

      Odpowiedz
  5. Jak by wsadzili ten silnik do Junaka M11 to by było super !

    Odpowiedz
  6. Husator Opole pokazał że jesteśmy oszukiwani wcale Rcr nie ma 14 koni to jest oszustwo każdego dilera Rcr max ma 13 koni

    Odpowiedz
    • Nikt nie wie ile to ma koni, nawet importer. A to że piszą co chcą to już dawno wiadomo. Mnie to ciekawi ten fenomen, Benek wyjaśnij może, jak to jest że ten sam motocykl w różnych brandach i różne moce. Cos tak kiedyś o homologację się rozchodziło chyba.

      Odpowiedz
    • A iesteś pewien tej ich hamowni? Bo ja nie.

      Odpowiedz
  7. Mam takiego od jesieni ubiegłego roku. Cena z kosmosu (dałem 19k za nowego), utrata wartości masakryczna (obecnie ma OLX stoją dwie praktycznie „nowe” używki za ok. 15 k). Wykonanie nie jest złe, ale raczej zauważalnie gorsze od np. Zontesa (którego też miałem). O awaryjności na razie za wiele nie powiem, po przejechanych 3 tysiącach wszystko działa. Serwis „firmowy” tragedia, dostęp do części na razie jest dobry, ale patrząc na poprzednią generację to pewnie za jakiś czas będzie lipa. Czyli generalnie szału ni ma … ale, wygląda po prostu rewelacyjnie, prowadzi się świetnie (nisko położony środek ciężkości), idealny dla niższych osób (tak do 175 cm) bez problemu kładziesz całe stopy na ziemi także nawet drobne kobiety spokojnie mogą na nim rozpoczynać naukę. Waży sporo jak na 125 bo „aż” 160 kg, to robi swoje. Do 80 km/h rozpędza się nieźle, potem to już wiadomo … do setki dociąga ale to nie jest jego żywioł. Za to nie miota nim na lewo i prawo i to iest fajne. Silnik V2 rewelacyjnie elastyczny (jak na 125), skrzynia pracuje bardzo dobrze, jednak N lepiej wchodzi z 1 niż z 2 … nic takiego. Nie ma ABSu (za te pieniądze to trochę słabo) ale tak krytykowany CBS tutaj działa chyba dobrze tzn. nie daje o sobie znać jakimiś dziwnymi akcjami (to moje pierwsze moto z CBS i nie mam porównania). Hamulce ok, miałem awaryjne hamowanie przed przejściem i obyło się bez gleby chociaż tylna guma zadymiła. Fabryczne opony mogą być do zużycia ale następne lepiej kupić jakieś markowe. Co by tu jeszcze … aha, siedzenie dość wygodne (zrobiłem nim raz 400 km, nie na strzała ale tyłek mnie nie bolał), ergonomia bardzo dobra, wszystko na swoim miejscu i dobrze „chodzi”. Brak gniazda USB trzeba sibie samemu ogarnąć. Ogólnie poza ceną nie zauważyłem wiekszych wad, jak na 125 jeśli ktoś lubi ten typ motocykli (bobber?) to wg mnie bardzo fajny sprzęcik. O spalaniu nawet nie mówię bo to jakieś śmieszne ilości. Dla niektórych jest ważne, żeby 125 wyglądało „na większe”, przy tym Romecie macie to jak banku. Kupiłbym go drugi raz ale w tej cenie to dobrej sprzedaży zapewne nie osiągnie. Ale co zrobić jak mi się tak bardzo podobał.

    Odpowiedz
    • no i takie recenzje lubię, rzeczowe, dające jakiś obraz sprzętu, a nie jakiś cukier z lukrem. Brawo Tutti.

      Odpowiedz
      • A po co cukrować? Coś mi to da? Przecież nic się nie zmieni w moim motocyklu czy jeździe na nim. Ja tym nie handluję więc śmiało mogę pisać jak jest. No to tak … ciepło jest to i kilometry „się kręcą”. Zasadniczo zdania o tym motocyklu nie zmieniam, to co napisałem poprzednio nadal aktualne. Ogólnie jestem bardzo zadowolony. Robiłem korekcję luzów zaworowych bo mi się zdawało, że klepią ale po rozebraniu nawet nie było tak źle. Trochę poprawiłem i jest ok. Zrobiłem też mapę (nie sam oczywiście i nie w firmie która „jest na YT”) jest to pewnie jakiś gotowiec. Czy coś dała? Trudno powiedzieć, bo to raczej efekty kosmetyczne i nie będzie WOW, ale chyba trochę lepiej ciągnie pod górkę. Ogólnie nie jest gorzej :-), nic się po tej zmianie „nie zwaliło”. Świece „kawa z mlekiem”, spalanie max 2.5 l (ważę 90 kg – ale się wezmę za siebie od jutra) i raczej sie z nim nie szczypię więc pali bardzo fajnie. To co pewnie wielu bardzo interesuje czyli magiczny Vmax – rozbujałem go do 100 km wg GPS (na liczniku było 110), normalnie da się jechać ok. 80-85 km/h wg GPS ale to już taka graniczna prędkość „przelotowa”, powyżej to już męczenie motocykla. Niby wolno, ale za to praktycznie zawsze zgodnie z przepisami :-). O silniku mogę jeszcze dodać, że jak na 125 jest bardzo elastyczny, naprawdę jestem zdziwiony, duży plus dla RCRra. Z minusów to faktycznie bardzo nisko zawieszony i trzeba uważać bo można ostro przytrzeć. Ostatnio przewrócił mi się na trawniku, nic się nie stało poza tym, ze pękła klamka sprzęgła – materiał z którego jest wykonana to prawdziwy, oryginalny, chiński goownolit. O dziwo skleiło się „płynnym metalem” i trzyma, ale zamówiłem nową póki są jeszcze dostępne. Póki co części jeszcze są (choć ceny kosmos) wiec sobie sukcesywnie zamawiam uszczelki, linki, czujniki i inne pierdoły bo widzę co jest z poprzednią wersją (totalne dno z dostępnością części). mam zamiar go trzymać więc może coś się przyda, a jak nie to pewnie sprzedam od ręki za jakiś czas. Na razie to tyle, za jakiś czas znowu napiszę co słychać. Pozdrawiam.

        Odpowiedz
  8. Romet to przecież synonim braku części zamiennych i kiepskich serwisów…nic nowego…

    Odpowiedz
    • Niestety ale to prawda. Szkoda bo maja kilka fajnych modeli.

      Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>