Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Romet R125

Dodaj do porównania
Romet R125

Model Romet R 125 jest zamawiany w fabryce Senke, z którą firma Arkus&Romet współpracuje praktycznie od początku swej działalności na rynku motocyklowym. W tej samej fabryce produkowany* jest niezawodny Romet K oraz oba modele Divisiona. Zresztą R125 to ten sam motocykl co Zipp Raven 125.

Model R125 to, chciałoby się powiedzieć, ewolucja modelu R150, ale czy można nazwać ewolucją montaż, jednocylindrowego, silnika o pojemności 125ccm do motocykla napędzanego poprzednio 150-tką? Nawet w Chinach ten model nie jest oferowany seryjnie z takim silnikiem.
Podwójna rura wydechowa jak i dwie świece zapłonowe, mają sprawiać wrażenie, że mamy do czynienia z dwucylindrowym silnikiem. Jednak nie dajmy się zwieść, ten silnik to standardowy, jednocylindrowy, 156FMI generujący około 10.4KM

Motocykl może się podobać, jest optycznie dosyć duży. Miękka duża kanapa, poręczna kierownica oraz podesty na stopy gwarantują wygodę podróżowania. Motocykl też będzie dawał sporo radości podczas spokojnej jazdy po mieście, a na pewno będzie zwracać uwagę. Miny przechodniów pytających „Czy to Romet?” wynagrodzą chińskie pochodzenie tego motocykla. Ogólnie poprzednik tego Rometa (R150) okazywał się motocyklem bezproblemowym i raczej solidnie wykonanym. Jednak stosunek mocy do masy w przypadku tego motocykla mówi sam za siebie. Jest to jeden z cięższych motocykli w tej klasie i jednocześnie jeden z droższych w segmencie chińskich chopperów.

Dla użytkowników ,którzy na własną rękę chcą zwiększyć moc tego motocykla mamy dobrą wiadomość, bez problemu da się w tym silniku zmienić cylinder na 150 ccm. A do ramy z R150, po drobnych przeróbkach, pasuje również silnik ze „starego” Divisiona 250. Jednak takie przeróbki skutkują zmianą kwalifikacji motocykla, a co za tym idzie nie można takim pojazdem poruszać się posiadając jedynie prawo jazdy kategorii B.

*Romet dysponuje własną montownią więc końcowy montaż tych motocykli może odbywać się w Polsce.

 

23.04.15

Otrzymaliśmy oficjalną informację z Firmy Arkus&Romet. Ten motocykl jest oferowany wyłącznie z silnikiem jednocylindrowym. Dwucylindrowy silnik w tym motocyklu to plotka!

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
7.65
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
10.4
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
136
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.056
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
brak danych
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna licznikowa
90
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
/ R
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
/ R

Share This Post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

74 komentarze

  1. witam niestety ale ten model posiada dwa cylindry tak jak zipp

    Reply
  2. byłem w salonie rometa i widziałem zdjętą głowice faktycznie były dwa cylindry łańcuszek rozrządu jest pomiędzy dwoma cylindrami .Jutro prawdopodobnie będzie do odbioru motorek więc jak zdążę go odebrać to zapodam oznaczenie.Mnie także zaskoczyła moc ale na niektórych stronkach jest spora rozbieżność to jest od 8.8KM do 12KM

    Reply
    • Widocznie romet wprowadza dwa modele o tej samej nazwie, nie wiem czemu ma to służyć.
      Ale po twoich informacjach znalazłem takie oto dwa zdjęcia.
      Silnik jednocylindrowy (taki jak w artykule):

      oraz ewentualnie dwuclindrowy (??) (napiszemy osobny artykuł o tej ciekawostce, jeżeli dane się potwierdzą):

      Czekam z niecierpliwością na oznaczenie silnika.

      Reply
      • pierwsze zdjęcie dokładnie to jest to i w tym silniku są dwa cylindry dwa tłoki

        Reply
        • Na pierwszym zdjęciu widać taką zaślepkę na cylindrze. Świadczy to o silniku OHV. Doskonale widać to na przekroju silnika, niestety nie mam teraz dostępu do zdjęcia.

          Reply
    • Z tą rozbieżnością w podawanej mocy może być tak, że jedni podają 8,8 KW, pisząc że są to konie mechaniczne, co odpowiada 11,96 KM (w zaokrągleniu 12). Problem jest w podawanych jednostkach – jakoś mało prawdopodobne, żeby w takim motocyklu był silnik generujący ledwie 8,8 KM.

      Reply
  3. siemka oznaczenie to SK156FMI-F posiadam zdjęcia tej jednostki ale na życzenie serwisu mam zakaz ich publikacji w necie.Jak motorek będzie po pierwszym serwisie to postaram się we własnym zakresie zdjąć pokrywę zaworów i cyknąć fotki ,taką samą jednostkę posiada zipp lux 125

    Reply
    • Niestety, maruda, dałeś się zrobić w jajo przez sprzedawcę…
      Twój numer silnika odszyfrowuje się następująco:
      SK – produkcja Senke
      1- jeden cylinder
      56- średnica cylindra
      F – chłodzony powietrzem naturalnie
      M – silnik motocyklowy
      I – pojemność 125ccm

      I nie chce być inaczej.

      Reply
  4. Zajechałem dziś do salonu Rometa, bo sprawa mnie zaciekawiła. I tak:
    silnik jest jednocylindorwy, czterosuwowy, łańcuszek rozrządu jest do zaworów silnika i nie ma nic wspólnego z cylindrami.

    Pozdrawiam

    Reply
    • Tutaj też nie mamy pewności czy 125 ma łańcuszek rozrządu. Z mojej wiedzy wynika że jeżeli jest ta zaślepka po lewej strony silnika to na bank mamy do czynienia z silnikiem OHV (czyli na popychaczach). Tutaj ładnie to widać

      Reply
  5. prawda jest taka że sami sprzedawcy nie wiedzą opierają się tylko na specyfikacji jak tylko będę miał okazję to postaram się wstawić fotki ale potrzeba trochę cierpliwości .Pozdrawiam

    Reply
    • Myślę ,że troszkę namieszałeś . Wg mnie Zipp Raven 125 i Romet R 125 to takie same motocykle produkcji Senke, posiadające jednocylindrowy silnik chłodzony powietrzem. Silnik ma dwie świece z tym ,że lewa to niepracujący nazwijmy go zapas. Silnik Ravena LUX to inna bajka . Jest to dwucylindrowa rzędówka chłodzona olejem. Jest podobna jeśli już to do silnika Junaka M 11 125 cm . W Junaku jest chłodzenie chyba cieczą a nie olejem. Pozostaje kwestia typu rozrządu w R 125 czy Ravenie 125. Dwa miesiące temu pytałem się w Romecie jaki typ silnika będzie w R 125. Dostałem odpowiedź ,ze to będzie OHV. Woyciech pisze dzisiaj , że jest łańcuszek, czyli mamy rozbieżność.

      Reply
      • Zapomniałem o tym wspomnieć – sprzedawca sam zasugerował, że właśnie dwie rury wydechowe i dwie świece wywołują nieporozumienie. No, ale jak zobaczymy zapowiedziane zdjęcia „wnętrza” silnika, to się ostatecznie przekonamy.

        Reply
    • Otrzymaliśmy oficjalną informację z Firmy Arkus&Romet. Ten motocykl jest oferowany wyłącznie z silnikiem jednocylindrowym. Dwucylindrowy silnik w tym motocyklu to plotka!

      Reply
  6. witam ponownie tak jak pisał Beniamin faktycznie jest to silnik jednocylindrowy i przepraszam za całe to zmieszanie a fotki które posiadam z dwoma cylindrami są od zipp raven lux o czym nie powiedział mi mechanik który go naprawiał twierdził że r 125 posiada taki sam ale już wiem jaki był powód takiej gadki !!!!
    Fakt faktem i tak zakupiłem R-ę ale już u innego sprzedawcy jak zrobię trochę km to opiszę jak się to sprawuje

    Reply
    • Pełen szacunek! Mało kiedy teraz spotyka się ludzi którzy potrafią przyznać się publicznie do błędu. Nie masz za co przepraszać, to my jesteśmy po to aby zweryfikować dane. Chciałem wierzyć że to prawda z tymi dwoma cylindrami, bo cena za R125 jest spora. Jednak myślę że będziesz zadowolony ze sprzętu. Pozdrawiam

      Reply
  7. witam wszystkich ponownie parę słów z jazdy jak przystało na taką jednostkę trochę brakuje mocy ale to tylko 125 centów jazda jest dość przyjemna skrzynia jest płynna biegi wchodzą jak w masełko 4-ty bieg bardzo mała różnica pomiędzy 3-ą atak to ok Jest to bardzo uboga wersja trzeba w nią trochę kaski wpakować aby nabrało wyglądu cena jest sporo wygórowana w tej cenie dostanie się R-150 z wszystkimi dodatkami wiadomo nie załapiemy się na ustawę dla chętnych i znających się na mechanice możliwość rozbudowy do 150ccm można też pobawić się w inne modyfikacje.a tak po za tym jest fajnie przypomnieć sobie młode lata jak pomykało się WSK, ETZ czy JAWĄ .Pozdrawiam wszystkich kochających dwa kółka i dla was Ł w G

    Reply
  8. myślę o zakupie tego motorka a tak na marginesie mam ogara 200 do sprzedania z czeskim silnikiem

    Reply
  9. Ale „moc” tego motorku nie powala. Tylko 6,47kW. Cena też, jak na tą pojemność i moc jest moim zdaniem dosyć wygórowana – 6400 zł. To już lepiej skłaniałbym się do kupna Junaka 131. Jakość wykonania podobna, moc silnika większa, no i kilka stówek zostaje w kieszeni. Jak dla mnie, to możecie płacić za to nawet 10 tys. złotych. Jak ktoś nie ma co zrobić z pieniędzmi.

    Reply
  10. Pozwolę sobie włączyć się w dyskusję.
    Jestem posiadaczem Rometa r125 od 2 tygodni.
    Motocykl dla wysokich. Mam 188 cm 117 kg wagi i czuję się na nim dobrze, wygodnie, nie to co na innych Ogarach, Zkach, itd. gdzie łokcie niemal stykały się z kolanami. Trochę więcej powietrza w opony trza było wpuścić bo przy 117 kg mojej wagi trochę dziwnie pracowały w zakrętach. Kupiłem na Modlińskiej 248a w Warszawie.
    Odnośnie dyskusji w zakresie kupna i jakości chińczyków- jak jesteś wysoki i ciężki, a nie znasz się na motocyklach to wybór masz mniejszy (są oczywiście zdania odrębne w tym temacie ale ja tak uważam). Motocykl sporo waży ale przez to czuję się na nim stabilniej, w okresie docierania jak nie możesz przekręcić manetki o więcej niż 50% to czuć pewien niedostatek mocy- póki co jechałem max 80 km/h, jak się bardziej rozwinę i dotrę to zweryfikuję i opiszę prędkość maksymalną podaną przez producenta. Na pewno jak kręcisz go na niższych biegach to silnik emituje spore drgania, które powodują też drganie lusterek (dokręć je dobrze przed jazdą, bo potrafią od drgań zmienić ustawienie).
    Rozważałem zamiast r125: benyco dark star (tańszy od Rometa ale nie wiem jak z siecią serwisową), Keeway Superlight – generalnie wyglądały bardzo podobnie do tego co kupiłem (ale nie wiem jak z serwisem), używaną Hondę Varadero, Hondę Shadow, Hondę Rebel (ta okazała się za mała) i Aprilia rose. Używki nie chciałem bo nie znam się na serwisie. Gwarancja Rometa okazała się mieć sporo wyłączeń, więc warto doczytać i być świadomym. Pierwszy przegląd po 500 km = ok 200 pln.
    Odnośnie jakości: ciężko chodzi kluczyk w stacyjce- czasem się lekko przycina. Początkowo praca ze skrzynią biegów była trudna, potrafiła się jakby zaciąć, jak ruszyłeś 30 cm do przodu to znów mogłeś zmienić bieg- wraz z kilometrami problem obserwuję rzadziej. Podczas tankowania chromowana objemka zamka wlotu paliwa raczyła się odczepić ale udało się ja zamontować ponownie. K***a kto projektował kluczyk do tego motoru – jak usiądziesz z nim w kieszeni to potrafi się wygiąć (?!) – taki cienki i kiepskiej jakości metal.
    Są i plusy dużych, szerokich podnóżków- stopa rozmiar 47 wygodnie się na nich mieści. Nadto w przypadku położenia motocykla ten leży na ziemi na manetce (która mimo przykręcenia zmienia położenie i amortyzuje), lusterku (które się przestawia i amortyzuje) oraz właśnie na podnóżku. Poza rysą na manetce i podnóżku od spodu / boku brak uszkodzeń blachy / chromów w przypadku zglebowania. To duży plus.
    Z zakupu póki co jestem zadowolony, w cenie 7000 mogłem mieć używanego shadowa itp a tu mam dużo taniej, gwarancję 24 mce, nowe opony (choć wydają się średniej jakości), etc.
    Mechanik wspominał coś o przełożeniu silnika 250 od innego rometa po okresie gwarancji, więc czującym niedosyt kucyków sugeruję zweryfikować czy zamiast 150 (który na pewno wejdzie) nie przełożyć 250 (podobno trudniej ale więcej km).

    Reply
  11. PS1 Zainteresowanym przełożeniem silnika 250 nadmienię, że kierować się na Allegro, Sokołów Podlaski, Siedlce lub Łuków. Oczywiście ryzyko jest takie, że jeśli Ciebie złapią i wykażą, że masz większy silnik niż ustawa przewiduje, jeszcze inną pojemność niż wpisaną w papierach, a prawo jazdy tylko kat. B to będzie źle- każdy ma swoje sumienie i apetyt na ryzyko (młodsi mogą mieć też ograniczony budżet na motor, ciuchy i prawo jakzdy kat A / jazdy doszkalające, tuning, a chcą mieć demona prędkości).
    W ww. serwisie można też zamontować alarm do niego.
    PS2 problem ze skrzynią, który opisałem objawia się tylko w przypadku zmiany biegu będąc zatrzymanym / przy prędkości prawie 0 km/h i wydaje się maleć wraz z przejechanymi kilometrami.
    PS3 alternatywnie można też kupić Zipp Raven 125, choć mam wrażenie, że Raven, Skylight, Dark Star i r125 mają te same wnętrzności, a różnią się tylko paroma elementami wizualnymi oraz może siecią serwisową na gwarancji.
    PS4 dźwięk silnika ujdzie przy tej pojemności, choć wolałbym 2-cylindrowego Junaka albo Hondę w V (fałce)- ale nie chciałem za dużo włożyć, on ma mnie wozić od punktu A do B z pominięciem stania w korkach i z możliwością zaparkowania gdziekolwiek w Wawie.

    Reply
  12. Moich wrażeń ciąg dalszy po 1500 km i paru przejażdżkach na paru innych motocyklach:
    – problemy dotyczące ciężko chodzącej skrzyni biegów ustały i nie występują (prawdopodobnie okres docierania musiał się zakończyć)
    – drgania po okresie docierania bardzo się ograniczyły i są mało odczuwalne, acz występują jeśli kręci się go do 100 kmh.
    – prędkość jaką udało mi się rozwinąć to 100 km/h (zaznaczam, że ważę powyżej stówki i mam ok 190 cm, brak owiewki / szkła przed kierownicą).
    – przyspiesza ładnie do 70-80 później raczej jest mało zrywny.
    – wygoda siedzenia to bardzo duży plus tego motocykla. Jeżdżąc na innych tak przyjemnie się nie siedziało.
    – dźwiga bez problemu 2 osoby.
    – odnośnie odkręcających się śrubek to nie stosuję żadnego kleju itp. – dokręcam rurę wydechową (2 śruby mocujące przy silniku oraz 1 – mocowanie do ramy przy kole z tyłu), podnóżek prawy, śrubę przy kierownicy (1 z 2- akurat jedna lewa luźniej trzyma) oraz śrubkę mocującą światło tylne prawe kierunkowskazu 1 raz na 500 km i nie ma z tym problemów.
    – jeśli komuś nie odpowiada dźwięk silnika można podłożyć podkładki pod śrubę mocującą wydech do silnika – jak mi się poluzowała to najpierw słyszałeś motocykl a później widziałeś (generalnie jakbym jechał litrowym harlejem) – ale wolę jednak mniej decybeli.

    Podsumowując:
    – po okresie docierania bardzo przyjemnie się nim jeździ. I myślę, że nie planuję przesiadki na inny motor.
    – zrezygnowałem z serwisu na Modlińskiej 248a (gdzie go kupiłem) – tam 3 tygodnie czekałem na części (na gwarancji) nie mówiąc już o tym, że jak chciałem zamówić transport motocykla to 5 dni roboczych czekałem aż panowie zadzwonią aby ustalić termin bo seriws-mobilny to usługa w stosunku do nich zewnętrzna, której oni nie świadczą. Zadzwoniłem do gościa z Marek i tam możliwy transport następnego dnia.

    Reply
    • Dzięki za komentarze. Szukam czegoś dla siebie 196cm i 130kg .widze że ten jak najbardziej a np. Junak m12 ? Paweł odezwij się na priv kondimybondi@gmail.con

      Reply
  13. Panowie. To ile właściwie KM ma ta R 125 ?

    Reply
  14. Dzisiaj kupiłem Rometa r 125 i po wielu latach jechałem na motocyklu zrobiłem pierwsze 10 km i narazie jest super to co mi sie spodobało odrazu to wielkosc maszyny i gang silnika naprawde bulgot ma ładny jak na 125 silniczek wygodnie sie jechało i widac było zdziwione spojrzenia że to Rometa jest motor na backu pokazuje sie bieg na którym sie jedzie jest tez super pomocne i wskazanie paliw ładne .Planowałwm kupic Junaka M16 ale ten był o połowe tańszy i jest ok Jak pojezdze wiecej to napisze cos o technicznych sprawach pozdrwiam i polecam

    Reply
  15. R125 kupiłem w listopadzie 2015 r. Przejechałem nim 200km bez problemów. Jak do tej pory jestem z niego zadowolony. Dokupiłem sakwy aby trochę zmienić wygląd

    Reply
  16. C.D wrażeń z jazdy R125 wiec zrobiłem już 300 km i odczuwalna jest poprawa pracy silnika motor jest zrywniejszy i szybciej sie zbiera biegi tez lepiej wchodza max predkosc 80 km/h ale nie cisne długo bo jeszcze sie dociera odczuwalna jest poprawa brzmienia silnika jeszcze ładniej gulgocze ,kopka startera jak sie jedzie i docisnie sie ją nogą to jest dziwny dzwiek jakby tarcia o zebatke może przy pierwszym serwisie cos zaradza pozatym pali na dotyk wygodny robi mega wrazenie na moich znajomych ze taka maszyna super itd . Pozdrawiam i polecam Romet r 125 daje rade a i narazie nic mi sie nie odkreciło haha

    Reply
  17. Witam wszystkich użytkowników R125 od maja ubiegłego roku zrobiłem tym motorkiem 3200km z dłuższych tras zrobione Olsztyn-Łódź i powrót.Motorek spisał się na medal oczywiście małe przerwy na kawkę,jeśli chodzi o modyfikacje to nigdzie nie znalazłem cylindra do tej jednostki Beniamin jeśli chodzi o przekrój tego silniczka który przedstawiłeś to nie jest w tym modelu w R ce jest inny cylinder i głowica takowy zestaw jest w Zippie Ravenie chodzi tu o mocowanie cylindra z karterem przeglądałem wiele stron na necie i problem jest w tym że jest brak takowych zestawów do zwiększenia na 150ccm,jak by ci się udało dowiedzieć gdzie można zdobyć taki zestaw .
    Pozdrawiam

    Reply
    • Przekrój silnika który wrzuciłem to przekrój silnika hondy CG. Na której kopiowany był 156fmi.
      Obejrzyj zdjęcia rometa Divisiona 125, ale tego starszego typu. Masz taki sam silnik. Może prędzej znajdziesz jakiś kit tuningujący…
      Pozdrawiam

      Reply
  18. Witam Romkiem R125 zrobiłem 500 km pierwszy serwis sie zbliza 200zł. trzeba wydac , mam pytanko co powinni na serwisie wymienic i sprawdzic ? jaki olej przy pierwszej wymianie powinien byc wlany ? moze ktos podpowie zeby mnie nie oszukali bo te serwisy to różnie z nimi jest dziekuje i pozdrawiam

    Reply
    • olej zaleją ci jaki mają ( najpewniej mineralny 10w – 40 ) ja ci proponuję samemu wybrać olej najlepiej pełen syntetyk. patrz na specyfikację zaczyna się od s następna litera to klasa lepkości i im dalsza litera alfabetu tym lepszy olej. ja do swojego leję sm. tu masz trochę wiadomości o olejach https://www.motointegrator.pl/poradnik/oleje-plyny-i-smary/oleje-silnikowe-poradnik/ ale gdzieś kiedyś znalazłem post od chłopaczka który świetnie to opisał w bardzo przystępny sposób, jak znajdę to wrzucę.

      Reply
      • tu jest też trochę na temat różnych marek ( http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/65576-jaki-olej/ ) ale to jeszcze nie jest to i posty trochę stare , teraz w zasadzie sprawdziłem to ja już leję SN .

        Reply
        • sorki że jeszcze się wtrącę co do przeglądu to w książce przeglądu powinno pisać co wchodzi w skład takiego przeglądu a ty po prostu dopytaj się jeszcze na serwisie co będzie zrobione i zgłoś wszystkie twoje ewentualne uwagi i niepokoje i już.

          Reply
  19. Dzieki ARBA za pomoc zastanawia mnie czy przy wymianie oleju w Romku r 125 jest jakis filtr do wymiany bo nic takiego przy silniku nie widze jak by ktos mnie uswiadomił to dzieki . Do Romka dopupiłem sakwy i na przedni widelec wałeczek moto prezentuje sie super jeszcze może gmola dodam i inne bajerki haha ostatnio czysciłem i smarowałem łańcuch i poprawiałem naciąg upaprałem sie ale frajda jest podłubać przy moto Tak pozatym to bez problemowo zastanawia mnie jak bym rozwiercił lub wymienił wydech na pusty czy nie będzie problemów na przeglądzie na Youtube koles ma fajnie przerobiony motorek ! Pozatym szukam bratniej duszy we wrocławiu samemu sie lata ale troche smutno Pozdrawiam i lewa w góre

    Reply
    • W silnikach klonach hondy CG/CB nie ma filtrów oleju.
      Jest tylko sitko metalowe które warto co jakiś czas przepłukać.
      Śruba spustowa powinna być namagnesowana i przyciągać opiłki.

      Reply
  20. W danych technicznych nie ma błędu? Wszędzie czytam ze Romet r125 ma 10.4 KM

    Reply
    • Dzięki za cynk. Gdy pisałem ten artykuł to Romet na swojej stronie podawał taką właśnie moc. Już poprawili.
      Zresztą w artykule tez się dziwiłem dlaczego podają 8.8 skoro te silniki mają po 10-11KM.

      Reply
  21. Potwierdzam,R 125 ma 10,4 KM a wiem to z homologacji tego moto.Jestem zadowolony z tego sprzętu ale przestrzegam przed zmianami zębatek i dysz na inne.Efekt jest taki,że zwiększa się zużycie paliwa i jakikolwiek wiatr lub nawet niewielka górka jest problemem.Zauważyłem,że ruszanie z pod świateł na takim przełożeniu jest utrudnione i pomimo dodania gazy lubi sobie szarpnąć i zgasnąć.Po powrocie do fabrycznych ustawień wszystko jest ok.Piszę wam o tym aby nic nie grzebać,bo nie warto.

    Reply
    • Mam prośbę , wrzucił byś jakiś filmik na YT z prezentacją motoru ? dźwięk silnika , prezentacja jazdy ?

      Reply
    • Witam. Może nie demonizujmy. Mam Benyco Dark Star 125 i jedną z pierwszych rzeczy było wymienienie zębatki zdawczej z fabrycznych 15z na 17z. Efekt jest taki, że spalanie spadło a nie wzrosło. Mam dodatkowo podniesioną iglicę w gaźniku o jeden ząbek. W trasie stała prędkość to 85/90 km/h licznikowo. Problemów z ruszaniem również nie zauważyłem. Pozdrawiam i życzę bezproblemowej eksploatacji 😉

      Reply
  22. Mam tenmotocykl od dwoch tygodni przejechalem nim 400 km Jestem zadowolony z motoru szczególnie wizualnie przy wiekszych predkościach ok 90 odczuwalne drgania do zniesienia – nowy motor zobaczymy jak bedzie za jakis czas. Ogólnie polecam fajnie wyglądafajnie brzmi i fajnie jeździ jak na 125. polecam

    Reply
  23. Witam serdecznie Romet r125 motorek o którym mało sie pisze i mało jest filmików itd .Ja Romkiem zrobiłem 1600 km. wiec jak mówi instrukcja jest już dotarty wiec kilka słów o nim .W trakcie docierania warto go nie wysilać póżniej się odwdzięczy kiedy pociśniemy manetkę do oporu pojedzie 100 km/h a nawet 105 km/h może to nie dużo ale dla mnie wystarczy z mankamentów w trakcie jady przez 1600 km to odkrecajaca sie śrubka od ssania i poluzowała się rura wydechowa przy cylindrze po dokręceniu wszystko ok .po kupnie sprawdzałem wszystkie ,śruby i nie było tragedii może był rzetelnie poskładany , zawieszenie na początku było sztywne i czuć było każdy wybój ale teraz jest ok komfortowo i mięciutko opony chińskie są słabej jakości lepiej się na zakrętach za mocno nie wychylać jakość gumy ” świeczkowata” poza tym wszystko jest spoko . Oczywiście własny serwis non stop smarowanie łańcucha i odpowiedni naciąg czyszczenie świecy odpowiednie ciśnienie w oponkach i maszynka śmiga aż miło pali na dotyk silnik ładnie chodzi żadnych stuków i puków i innych nie powołanych dzwieków tłumiki rozwierciłem po cztery dziurki na jedną rurę i bulgocze tak że w garażu aż ciarki po skórze idą oczywiście pamiętajmy że to pojemność 125 ale daje rade dokupiłem sakwy poprawiają wygląd i to mocno poza tym można coś zapakować . Jazda w dwie osoby ok. da się jechać ale moto jest słabe max. 90 km / h lakier i chromy konserwuje preparatem firmy k 2 spectrum daje powalający efekt moto lśni aż miło po przesmarowaniu linki sprzęgła i dzwigni zmiany biegów biegi wchodzą mięciutko i precyzyjnie nic sie nie zacina nawet przy redukcji z 5 do 1 po rozruchu wibracje sa ale jak sie moto rozgrzeje to ustają . Kończąc napisze każdy powinien liczyc sie z tym że ten motor nie jest demonem prędkosci ale daje frajde z jazdy za 5 000 zł. i wydaje mi sie ze wart jest tych pieniędzy Pozdrawiam i polecam

    Reply
    • >roni< zapodaj jakiś film z dźwiękiem i umiejscowieniem otworów, będziemy wdzięczni ( użytkownicy Romet R125)

      Reply
  24. Czy ten silnik ma wałek wyrównoważający?
    Czy rozni sie czyms od Zippa Ravena? Bo nie zauważyłem…

    Reply
  25. kochani! czemu nie piszecie nic dalej na temat tego fajnego motorku? Bardzo lubiłem czytać wasze komentarze a teraz pozbawiliście mnie tej przyjemności. Bardzo Was proszę piszcie dalej i dużo.

    Reply
  26. Zatem opisze coś o swoim.
    Na gwarancji nie polegam dużo negatywów o serwisach czytałem więc bieżące serwisy robię sam

    Przejechane mam 2500 km

    Do tego czasu zmieniałem olej na mineralny samochodowy przy 30-50-100-200-300-500 [km]
    po 1000 km półsyntetyk samochodowy
    po 2000 km półsyntetyk motocyklowy
    Docierałem jak chciałem – manetki gazu nie oszczędzałem.
    Teraz spalanie mam na poziomie 2,95l jadąc trasą z prędkością przeważnie licznikowo 100-110km/h nawigacyjne 95-103 km/h w mieście wychodzi do 3,2 litra.
    Dźwięk dostał sam lepszego basu( po przejechaniu około 2100km)
    Nadal przy pewnych prędkościach odczuwalne są drgania.
    Jak do tej pory jeszcze mnie nie zawiódł jakoś totalnie ( tzn. ze wszystkimi lekkimi awariami sobie poradziłem)

    Wady:
    Raz przetarł mi się kabelek pod bakiem i wywalało mi główny bezpiecznik, ale awaryjnie z kopniaka odpaliłem.
    Opaska trzymająca akumulator podczas ściągania pękła (sparciała guma po pół roku)
    Poluzowałem śruby trzymające silnik celem zmniejszenia wibracji i pękła mi śruba trzymająca wydech.
    Rdza, a właściwie jej naloty pojawiają się na wszystkich nie plastikowych oraz nie lakierowanych elementach.
    Nieprzyjemny dźwięk brzęczenia wydawały: dźwignia zmiany biegów oraz hamulca, podnóżki pasażera. wystarczyło odkręcić i dołożyć podkładkę minimalizującą luz.
    Kierunkowskazy pod gumą są chwycone 3-ma lutami ze śrubą mocującą, bardzo to słabe przy zahaczeniu o coś więc zdemontowałem i zaspawałem.
    Zawory warto wyregulować zaraz, po zakupie u mnie za duże luzy uniemożliwiały rozruch.
    Zaworek rezerwy jest odwrotnie- rezerwa jest gdy strzałka wskazuje rysunek baku pełnego.
    Siedzenie po 200 km ciągłej jazdy wydaje się niewygodne na krótszych dystansach jest ok.
    Stopka boczna nie pozwala uruchomić silnika gdy jest rozłożona- dodałem przekaźnik, teraz odcina zapłon tylko na biegu innym niż Neutral

    Zalety:
    – Mało kosztuje
    – V-max 115 km/h i na trasie dorównuje nawet 15 konnym Hondom Shadow 125 ( jeżdżę ze znajomymi więc mam porównanie)
    – Mało pali, bo znajomym V 125 biorą ponad 4 litry
    Dobrze wygląda. 🙂
    – Udźwig moje 90kg i pasażera 40kg daje rade nawet pod górkę ( lecz z redukcją biegu)
    – Nie kusi do kradzieży ( nie mam garażu, parkuje w dzień i noc pod blokiem na osiedlu )
    – Wygodna pozycja nawet dla mnie 195cm wzrostu.

    Dla samotnych jeźdźców warto przerobić na bobber’a nadaje się wg mnie idealnie.
    Nie żałuje zakupu, chętnie kupiłbym, go jeszcze raz

    Zamiast dalej pisać idę pojeździć. LwG

    Reply
    • Witam. Ile oleju lejesz? Wlewam 850 i jest ponad stan(całe oczko jest zakryte), czy ta ilość nie jest za duża ?

      Reply
      • Mnie tak koło 900 też wchodzi i zakrywa oczko.

        Reply
        • Dużo zależy od tego, jak spuściłeś olej (czy dokładnie ,,osuszyłeś” silnik) i jak/kiedy sprawdzasz poziom świeżego oleju. Jeśli wszystko zrobisz prawidłowo, wejdzie niemal 1 litr oleju.

          Reply
          • Ja stan oleju sprawdzam „na zimno” czyli zazwyczaj przed samą jazdą jak motocykl stał całą noc na stopce centralnej(oczko prawie całe zakryte)-tak mi w serwisie kazali ale wyczytałem przeróżne formy…
            Jakie jest Twoje zdanie Langer-Tychy ?

    • Witam. Jak zrobic ten bajer zeby silnik nie gasl po rozlozeniu stopki?

      Reply
      • Albo (najprościej) rozpiąć wtyczkę, ale wtedy jest niebezpieczeństwo że ruszysz z rozłożoną stopką albo musisz zrobić układ dwóch przekaźników zwierno – rozwiernych , silnik będzie pracował przy rozłożonej stopce, ale zgaśnie po wrzuceniu dowolnego biegu.

        Reply
  27. Chciałbym przerobić mojego na 150 cm3 ale nie umiem znależć odp. cylindra . Może ktoś doradzi na jakiej stronie albo posiada.Moim zdaniem to dobry motor tylko ostatnio jak jeżdziłem z żoną w górach to troche zdychał pod większe górki.

    Reply
    • w naszym kochanym kraju brak ale szukaj na aliexpres ja tam zakupiłem

      Reply
  28. Witam,
    Niestety również dałem namówić się na r125. Motor ten poza odkręcającymi się śrubkami, np. podnóżki dokręcone na 1,5 zwoju śruby, trzeba było wymienić śrubki na dłuższe i przegwintować mocowania w ramie… lewa stopa odpadła jako pierwsza po przejechaniu ok 200-300 km, potem po kolejnych 200 puściły spawy przy jej mocowaniu i spadła mi całkowicie w czasie jazdy…
    Dalej, obecnie mam przekulane 1500 km, jestem po gwarancyjnej wymianie cylindra i głowicy (cylinder wymieniony na ok 1000 km, a głowica na 1200). Po wymianach silnik dalej rzyga olejem na wszystkie strony.
    Ponadto nóżka środkowa była również wymieniana gwarancyjnie, bo zgięła się gdy motor przestał na niej jedną noc. Nowa nóżka też jest już wygięta…
    Także poza tym, że przy tym motorze trzeba lubić robić, to trzeba również lubić ten dreszczyk emocji związany z tym, że nigdy nie wiesz co ci odpadnie akurat tym razem…
    Po dotychczasowych doświadczeniach wybitnie nie polecam rometów. Jeśli następna naprawa nie pomoże na cieknący silnik spróbuję zwrócić motor do salonu…

    Reply
    • podasz początek numeru VIN? trzy pierwsze znaki? LGV czy SZD?

      Reply
  29. r125 dziś wkręcone 1014 km 🙂 siedzenie mogłoby być lepiej wyprofilowane , wibracje znośne , v max 105 km/h pod wiatr. nic nie odpadło . olej w silniku elf 10w50 syntetyk.

    Reply
  30. Witam wszystkich zainteresowanych tuningiem naszych maszyn.
    Sprawy mają się następująco: do naszych modeli silnika jest brak cylindrów czy też zestawów zachowując dwa kolektory wydechowe. Ale można zakupić zestaw 150ccm i tylko taki występuje w Chinach. Nasz kochany serwis Rometa nie ma ochoty sprowadzić tego dobrodziejstwa, bo nie są zainteresowani. Natomiast inne sklepy czy serwisy oferują tylko silniki, gdzie koszty zaczynają się od 1,5 tys ( ale brak podwójnego wydechu ). Jak na chopperka brak dwóch rur wydechowych psuje jego wygląd. Pozdrawiam i LWG

    Reply
    • Jest jeszcze wyjście w postaci szlifu cylindra + nowy komplet tłokowy, uszczelki i zębatka. Ale raczej nie polecam takich modyfikacji, z wielu względów.

      Reply
      • ” Ale raczej nie polecam takich modyfikacji, z wielu względów.” – Pełna zgoda, to naprawdę trzeba umieć zrobić. Nie każdy wie na czym polega honowanie cylindrów i co to jest tolerancja pasowania.

        Reply
    • Tylko w przypadku gdy za wzór choppera uznajemy wariacje w stylu H-D. Jeśli styl chopper oznacza dla nas coś więcej niż tylko V2, dostrzegamy wiele fajnych konstrukcji, np. Savage.
      Zresztą wiele modeli produkcyjnych chopperów ma wydechy typu 2 w 1, czyli niekoniecznie 2 końcówki są obowiązkowe.

      Reply
    • Cześć
      jak tak o przeróbkach r125 na 150ccm to przychodzi mi na myśl po prostu założenia cylindra z r150.
      Próbował ktoś?

      Reply
  31. Mam zrobione prawie 8 tyś jak do tej pory jestem bardzo zadowolony z zakupu w tym roku będzie pierwszy przegląd tech moto jeździ nie tylko po mieście ale też trasy po 300-400 km i nigdy mi nie sprawił zawodu.Serwisuje go osobiście chyba naprawdę trafiłem na super egzemplarz

    Reply
    • Z perspektywy czasu nie zamieniłbym na inny model (jednak zostaję przy 125).
      Minusy:
      – moc
      – vMax (do 110 kmh wg gps)
      – czas oczekiwania na części na gwarancji (z komercją nie ma problemu)
      – serwisy w Warszawie
      – odrkęcające się śrubki (do 3000 km, później opanowane)
      Plusy:
      – wygląd
      – wygoda siedzenia
      – ceny części (seriwisuję we własnym zakresie po nieprzyjemnych przygodach z serwisami w Warszawie, rozumiem, że mało płacą mechanikom)
      – vMax w kategorii 125 (do 110 kmh na GPS)
      – ma to coś

      Reply
  32. Mogę tak z innej beczki…
    Dla zego „bliźniaczy” Zipp Raven 125 ma prędkość max 96 km/h przy mniejszej mocy KM a Romet 90 km/h?

    Reply
    • Te moce, momenty I prędkości, są tak trochę od czapy podawane, takie wartości są w papierach importerów, ale nie koniec nie tak jest na prawdę

      Reply
  33. Dodam parę brakujących parametrów:
    Vmax=113km/h
    przelotowa=90km/h
    2 zawory na cylinder
    Moc: 9kW = 12KM
    Rozstaw osi: 1520 mm
    koła i opony 110/90 r16
    130/90 r15
    Zbiornik paliwa: 14 L
    Spalanie 3,1 l/100km

    Dla wzrostu pow 190cm warto podciągnąć przód baku do góry oraz zamontować wyższą kierownice lepiej to wyglada

    Reply
  34. Minus:
    – konieczność nauczenia się machaniki samochowej we własnym zakresie ze wg na stawki oferowane serwisantom, którzy mówią otwarcie, że nie chcą serwisować rometów (polecam miłośnicy czterech kółek i profesor chris na youtube dla teorii, w pozostałym inne, w tym ukraińskie)
    – brak (poza odkręcającymi się śrubkami do 3000 km
    – brak poza jw
    Plusy:
    – chyba jeden z bardziej popularnych moto w chinach i indiach
    – prosty silnik i mechanika (jak dla informatyka)
    – taniość (kluczami w zestawie, może paroma z obi za parę zł [< 100 całość] + śruby i nakrętki naprawisz cały motocykl)
    – niezawodność po opanowaniu ww.
    – wygoda i wygląd
    – pojemny bak i inne, które pozwalają na customizację moto wg uznania np aerografem grafiki

    Reply
  35. witam gdzie mogę znaleźć instrukcję
    (Podręcznik, manual ) od romet r125 k
    Pobieranie proszę

    Reply
    • Nie było typowego manual do tego moto, a instrukcja obslugi jest strasznie słaba jakby nie do tego modelu.
      Jeśli masz jakieś pytania techniczne to zapraszam do romet125-forum.pl

      Reply
  36. Chomikuj.pl tam jest sporo i może coś znajdziesz dla siebie pozdrawiam.

    Reply
  37. No i ponad 10 000 km zrobione. No i dalej normalnie jeździ.
    Wymieniany tylko olej co 2000km + regulacja zaworów i na 10 000 nowe klocki, koła zębate (napędowe 17z oraz tylne )
    Pozdrawiam i śmigam dalej 🙂

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>