Kolejny Division 125 w ofercie Rometa to Senke T-Leopard. Motocykl ten oferowany jest przez chińskiego producenta w wersji 250 z silnikiem chłodzonym powietrzem oraz z silnikiem 300 cc chłodzonym cieczą (najpewniej produkcji Zongshena). U nas jak zwykle pakuje się w niego silnik OHC 125cc na życzenie importera, choć trzeba przyznać, że 12 KM to wcale nie tak mało w porównaniu z konkurencją w tym segmencie cenowym. Silnik wygląda na standardowy klon z hondy CB, z dołożonym wałkiem wyrównoważającym (157FMI znany z Junaka 123, czy Bartona Classic).
T-Leopard obok Raptora (poprzedni Division 125) to flagowy model Senke, z założenia adresowany jest do młodych ludzi, zresztą za jego design odpowiedzialni byli najmłodsi inżynierowie koncernu Senke. Położono również nacisk na jakość i nowoczesność rozwiązań. W standardzie otrzymujemy nie tylko wtrysk paliwa ale również amortyzatory up-side-down z przodu i centralny amortyzator z tyłu. Kombinowany układ hamulcowy CBS zapewni nam skuteczne zatrzymanie pojazdu dzięki tarczom hamulcowym na obu kołach. W przypadku nowego Divisiona 125 z przodu mamy tarczę o średnicy 300mm a z tyłu 220mm.
Zestaw wskaźników zawiera wszystkie potrzebne informacje, prędkość obrotową silnika, poziom paliwa w zbiorniku, aktualnie włączony bieg, aktualny czas, przebieg motocykla i oczywiście prędkość. Na liczniku pojawiła się również ikonka silnika, która w moim samochodzie po zapaleniu się przyprawia mnie o szybsze bicie serca, bo wiąże się z koniecznością wizyty u elektronika samochodowego. Miejmy nadzieję że w przypadku nowego modelu oferowanego przez Rometa nie będzie to zbyt częste.
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 8.5 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 11.56 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 144 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.059 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Wtrysk |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | 2 (OHC) |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Manualna 5 biegowa |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Powietrzem |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | Tak |
Prędkość maksymalna licznikowa | |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 1100 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | 2100 |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 100/80 R17 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 130/80 R17 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
jas13
Kolorystyka prędkościomierza masakryczna. Wygląda jak z zabawki dla 6-cio latka. Ja wiem, że podobno facet to duże dziecko, ale….
Anonim
JUZ JEST W SPRZEDAZY ZA 8499Zł ciekawe jak bedzie z jakoscia wyglad i parametry ma fajne czekamy na jakiesz opinie urzytkowników i testy
Tomek
Kupiłem ten motor i kilka niedoróbek było ale jestem zadowolony i jakbym znów stał przed wyborem zakupu motocykla to kupiłbym go znów
Mario
DELPHI? Czy chińszczyzna?
Beniamin Mucha
Delphi.
grzesiek 41
Jak bedzie dobry jakosciowo to bedzie duża konkurencja dla Junaka RS 125 PRO szczególnie gdy Junak zbliża sie cenowo do 10tys !!!
starwars
raczej nie będzie …. widziałem ten model na targach we Wrocławiu,ogólnie stoiska Rometa nie było,ale jeden znany Wrocławski salon motorowy się wystawiał.i Romety ,w tym ten model.
Ogólnie można powiedzieć że moto wygląda lepiej na foto niż na żywo,jak na niego usiadłem to wrażenie było takie jakbym siedział na motoroweże,jechać nie jechałem więc się nie wypowiem, ale 8500 zł. to spora przesada.
Anonim
A widzial Pan Romet Crs?
Anonim
Kreidlera znaczy?
Użytkownik division
Nie wiem czym jeździsz na co dzień ale ja właśnie siedziałem na różnych modelach i markach i właśnie ten jest moim zdaniem najlepszy. Mam prawie 2 metry wzrostu i nie czuje się jak na motorynce zapewne nie wyglądam jakoś super ale mnie to nie interesuje 🙂 na swoim motorze mam się dobrze czuć i tak się czuję 🙂
Myślę że cena też jest do zaakceptowania i kolor polecm czarno szary na żywo obłęd a widzę że na necie niema go:)
Anonim
Super motor
Mały problem
Super motorek fajnie się prowadzi ale ma małe mankamenty np i nie wiem czemu kontrolka oleju się nagle zaświeciła ale silnik pracuje dobrze może wie ktoś jak się uporać z tym? Jak skasować ten bład Z góry dziekuje
Arek
Błąd, nie błąd, jest w liczniku zaprogramowany, wystarczy włączyć bieg 1, włączyć zapłon.
Zadziała tylko wtedy kiedy ustawimy przebieg na „TRIP” , na ogólnym nie zadziała.
Także opcja TRIP i trzymamy 5 sekund przycisk „M” i kontrolka zgaśnie.
Pojawia się kiedy zbliża się wymiana oleju.