Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Romet Division 125 FI 2017

Dodaj do porównania
Romet Division 125 FI 2017

Kolejny Division 125 w ofercie Rometa to Senke T-Leopard. Motocykl ten oferowany jest przez chińskiego producenta w wersji 250 z silnikiem chłodzonym powietrzem oraz z silnikiem 300 cc chłodzonym cieczą (najpewniej produkcji Zongshena). U nas jak zwykle pakuje się w niego silnik OHC 125cc na życzenie importera, choć trzeba przyznać, że 12 KM to wcale nie tak mało w porównaniu z konkurencją w tym segmencie cenowym. Silnik wygląda na standardowy klon z hondy CB, z dołożonym wałkiem wyrównoważającym (157FMI znany z Junaka 123, czy Bartona Classic).

T-Leopard obok Raptora (poprzedni Division 125) to flagowy model Senke, z założenia adresowany jest do młodych ludzi, zresztą za jego design odpowiedzialni byli najmłodsi inżynierowie koncernu Senke. Położono również nacisk na jakość i nowoczesność rozwiązań. W standardzie otrzymujemy nie tylko wtrysk paliwa ale również amortyzatory up-side-down z przodu i centralny amortyzator z tyłu. Kombinowany układ hamulcowy CBS zapewni nam skuteczne zatrzymanie pojazdu dzięki tarczom hamulcowym na obu kołach. W przypadku nowego Divisiona 125 z przodu mamy tarczę o średnicy 300mm a z tyłu 220mm.

Zestaw wskaźników zawiera wszystkie potrzebne informacje, prędkość obrotową silnika, poziom paliwa w zbiorniku, aktualnie włączony bieg, aktualny czas, przebieg motocykla i oczywiście prędkość. Na liczniku pojawiła się również ikonka silnika, która w moim samochodzie po zapaleniu się przyprawia mnie o szybsze bicie serca, bo wiąże się z koniecznością wizyty u elektronika samochodowego. Miejmy nadzieję że w przypadku nowego modelu oferowanego przez Rometa nie będzie to zbyt częste.


Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8.5
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
11.56
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
144
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.059
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna licznikowa
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
1100
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2100
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
100/80 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/80 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Share This Post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

13 komentarzy

  1. Kolorystyka prędkościomierza masakryczna. Wygląda jak z zabawki dla 6-cio latka. Ja wiem, że podobno facet to duże dziecko, ale….

    Reply
  2. JUZ JEST W SPRZEDAZY ZA 8499Zł ciekawe jak bedzie z jakoscia wyglad i parametry ma fajne czekamy na jakiesz opinie urzytkowników i testy

    Reply
    • Kupiłem ten motor i kilka niedoróbek było ale jestem zadowolony i jakbym znów stał przed wyborem zakupu motocykla to kupiłbym go znów

      Reply
  3. DELPHI? Czy chińszczyzna?

    Reply
  4. Jak bedzie dobry jakosciowo to bedzie duża konkurencja dla Junaka RS 125 PRO szczególnie gdy Junak zbliża sie cenowo do 10tys !!!

    Reply
  5. raczej nie będzie …. widziałem ten model na targach we Wrocławiu,ogólnie stoiska Rometa nie było,ale jeden znany Wrocławski salon motorowy się wystawiał.i Romety ,w tym ten model.
    Ogólnie można powiedzieć że moto wygląda lepiej na foto niż na żywo,jak na niego usiadłem to wrażenie było takie jakbym siedział na motoroweże,jechać nie jechałem więc się nie wypowiem, ale 8500 zł. to spora przesada.

    Reply
    • A widzial Pan Romet Crs?

      Reply
      • Kreidlera znaczy?

        Reply
    • Nie wiem czym jeździsz na co dzień ale ja właśnie siedziałem na różnych modelach i markach i właśnie ten jest moim zdaniem najlepszy. Mam prawie 2 metry wzrostu i nie czuje się jak na motorynce zapewne nie wyglądam jakoś super ale mnie to nie interesuje 🙂 na swoim motorze mam się dobrze czuć i tak się czuję 🙂
      Myślę że cena też jest do zaakceptowania i kolor polecm czarno szary na żywo obłęd a widzę że na necie niema go:)

      Reply
  6. Super motor

    Reply
    • Super motorek fajnie się prowadzi ale ma małe mankamenty np i nie wiem czemu kontrolka oleju się nagle zaświeciła ale silnik pracuje dobrze może wie ktoś jak się uporać z tym? Jak skasować ten bład Z góry dziekuje

      Reply
  7. Błąd, nie błąd, jest w liczniku zaprogramowany, wystarczy włączyć bieg 1, włączyć zapłon.
    Zadziała tylko wtedy kiedy ustawimy przebieg na „TRIP” , na ogólnym nie zadziała.
    Także opcja TRIP i trzymamy 5 sekund przycisk „M” i kontrolka zgaśnie.
    Pojawia się kiedy zbliża się wymiana oleju.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>