Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Romet ADV 125

Dodaj do porównania
Romet ADV 125

Romet ADV 125 to motocykl produkowany przez  YINGANG MOTOR. Napędzany jest silnikiem OHV YG156FMI , bez wałka wyrównoważającego. Silnik ten generuje 10,2 KM i jest kopią silnika z hondy CG. Model 125 oferowany w Chinach montowany jest z silnikiem OHC kopią silnika Hondy CBF.  Tak samo oferowana przez Rometa 150-tka to silnik OHC kopiowany właśnie z CBFki.

Motocykl od początku do końca zaprojektowany był do dalekich podróży.

Seryjnie montowane są:

  • pakowne bagażniki pozwalające na zabranie ekwipunku turystycznego
  • pojemny bak mieszczący 17,7 litra benzyny zapewniający zasięg do 650km
  • zwiększony prześwit pozwalający na zwiedzanie dróg nie asfaltowych
  • opona pół-terenowa z tyłu (śliska na mokrym asfalcie…)
  • gmole, chroniące nas i nasz motocykl przed skutkami upadku

Zestaw wskaźników też zawiera wszystkie potrzebne informacje: prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik poziomu paliwa oraz wyświetlacz aktualnie zapiętego biegu.

Wszystko pięknie i ładnie, chciałoby się wsiadać i jechać w dalekie kraje…eh, tylko wtedy już trzeba prawo jazdy A1 zrobić bo na B daleko nie pojedziemy.

Nie możemy też zapomnieć, że jest to motocykl chiński (nawet Yingang umieszcza na swojej stronie zdjęcia motocykla z napisami Romet) który będzie wymagał poprawienia fabryki. Jednym z poważniejszych mankamentów tego motocykla jest zabierak tylnego koła, po kilku tysiącach kilometrów wymaga on wymiany. Część użytkowników wymieniła całe tylne koło na koło z motocykla Shineray XY 150 (części takie miała hurtownia WILMAT), i problem był rozwiązany. W daleką, zagraniczną trasę tym motocyklem można wybrać się dopiero gdy osiągnie on przebieg co najmniej 5 tyś. km. Wtedy wszystkie błędy fabryki powinny być usunięte.

Identycznie wyglądający motocykl, z tej samej fabryki, sprzedawany jest również w Rosji jako Patron Partizan.

 

zdjęcia: www.yingangmotor.com oraz romet.pl

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
7.5
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
10.2
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
132
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.057
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna licznikowa
100
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
85
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
810
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
860
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
3.00/ R18
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
3.25/ R18
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Share This Post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

98 komentarzy

  1. mam ten motor pol roku.wszystko ok.wkurwia mnie tylko to ze nie widac kontrolek od kieronków nie da sie z tym nic zrobic

    Reply
    • Kolego można włożyć tam ledy zamiast żaróweczek co rozwiązuje problem, może się to wiązać z drobną modyfikacją (wlutowaniem dwóch diód)
      ja to zrobiłem u siebie w Keewayu i nawet w pełnym słońcu widać kontrolki
      http://i.imgur.com/cExy7s3.jpg http://i.imgur.com/DXxmuTT.jpg
      Opisałem to tutaj http://www.klub-chinskich-motocykli.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=5517&start=10#p116268
      Pozdrawiam

      Reply
    • Wystarczy przełożyć tą gąbkę znad kontrolek na najbliższe żebro (osłony nad lampą)
      i wszystko git.

      Reply
    • Ja montuję do sprzedawanych przeze mnie motocykli piszczek, który rozwiązuje problem z zapominaniem o wyłączeniu kierunkowskazów.

      Reply
      • Witam . Wie Pan czy fabryka zrobiła coś z tym wybierakiem tylnego koła ? . Jestem ciekaw czy na rok 2023 pojawi się silnik z wałkiem .

        Reply
    • Opuść lekko kiedy w dół

      Reply
  2. szkoda że brak w tym modelu wałka wyrównoważającego…

    Reply
  3. Cena 4999 jest za model z rocznika 2014, natomiast za model z rocznika 2015 cena to 5499.

    Reply
    • Ja kupiłem trzy dni temu za 4 299 zł w wyprzedaży rocznika 2015

      Reply
  4. Co do widoczności kontrolek to ustawienie kierownika lekko w dół i ja już mam widoczne.

    Reply
  5. Próbował ktoś jeździć tym motocyklem we dwie osoby ? Da radę ?

    Reply
    • Da

      Reply
  6. Wygląda fajnie nic poza tym, szczerze nie polecam, jestem nie zadowolony, wszystko trzeszczy powyżej 65 km/h. Szczerze załuję ze to kupiłem za 5 tyś można kupić super maszyne to jest dziadostwo w 100% NIE KUPUJCIE TEGO !!!

    Reply
    • a czytałeś instrukcję?

      Wiesz, że nowy silnik się dociera 1000 km i więcej?

      Jak dbasz – tak masz.

      Reply
  7. Wystarczy zmienić przednią zębatkę na 17 zębów i motocykl nie do poznania. 80-85 lekka jazda przy obrotach ok 6,5-7k. Staje się troszkę słabszy ale i tak daje radę. Pozatym po 1.5tys km przebiegu znacznie lepiej pracuje. Mniej trzęsie.

    Reply
    • Tomek szukam zębatki 17 zębów, do swojego ADV . mam już zrobione 149 cc 🙂 teraz szukam zębatek , a w internetach nie podają wszystkich rozmiarów potrzebnych do dopasowania … a w sklepie/serwisie nie mam zamiaru kupować bo mi kit wciskajooo. daj znać gdzie kupiłeś zębatke pozdro

      Reply
      • DAnielo, czegoś nie rozumiem – co to znaczy, że sklep/serwis kit wciska? Przecież to sprzedawca motocykla jest najbardziej kompetentnym i odpowiednim miejscem do zakupu wszelkich części i akcesoriów, a nie ,,internety”.
        A zresztą – jak myślisz – kto sprzedaje te części i akcesoria w ,,internetach”, krasnoludki, kosmici czy ki diabeł ?!
        No przede wszystkim właśnie … sprzedawcy motocykli. Tym bardziej, że na stronach importerów utrzymujących duże magazyny pełne wszelakich części (Almot/Junak/Ferro, Moretti/Barton itd) wyraźnie jest zaznaczone, że nie prowadzą sprzedaży detalicznej, a sprzedają tylko w ilościach hurtowych swoim dilerom.
        Ja np. mam dostępne ,,od ręki” wiele tysięcy części do wszelkich jednośladów.

        Reply
        • Langer niestety, ale nie wszyscy dealerzy są tak dbałymi o klienta specjalistami jak Ty. Część przy sprzedaży gwoździ miałaby problem, a co dopiero mówić o częściach motocykla. Sam pamiętam jak kupując części do Nissana, specjaliście od części zamiennych w ASO, w jego dokumentacji na rysunku 3D pokazywałem szukaną część

          Reply
          • Langer mam prośbę do jak widzę konkretnego i rzeczowego sprzedawcy oraz mogę chyba tak nazwać fachowca od dwóch kółek. Jak jest u Ciebie z dostępnością części do Junaka RS 125 oraz Kymco Ck1 . Zamierzam kupić któryś z tych modeli , ale patrząc na ewentualne ceny części zamiennych / głównie / oraz ich dostępność , to odnoszę wrażenie że większy i tańszy wybór jest jednak w przypadku RS-a . Skrobniesz coś od siebie ? Z góry dziękuję.

          • Magazyn Almotu zapełniony jest wszelkimi częściami do Junaków. Do samego RS-a jest ponad 400 pozycji asortymentowych, więc nie musisz się obawiać o ich dostępność. Możesz je zamawiać poprzez każdego dilera, przeze mnie również. Sprzedaję też kompletne motocykle.
            Pojazdów Kymco nie mam w ofercie.

  8. Elegancki motocykl.

    Reply
  9. Uwaga do „znafców” wszelkiej maści. Mam adv dałem 4390 złotych , bo pięć i pół tysiąca bym nie dał. Motocykl sprawdza się idealnie, pali do 3 litrów. Zawieszenie jest proste i skuteczne, w lekkim terenie radzi sobie całkiem dobrze (to nie jest nawet typowe enduro, więc nie wymagajcie aby nadawało się na hopki) Motocykl jest lekki i ma dość nisko środek ciężkości. Jest też dość wygodny i duży optycznie (znacznie większy od modeli k czy zk). Silnik bardzo przyzwoty, 5 biegów. Wytrzyma wam minimum 30 000 kilometrów, a dobrze traktowany powinien dobić do 50 000. Zmieniać olej, regulować zawory, smarować i naciągać łańcuch, kontrolować raz w czas śruby i wężyki. W razie W głowica kompletna z zaworami + tłok+ cylinder + wszystkie uszczelki to koszt około 600zł, za pi razy dzwi 1500 złotych można kupić nowy kompletny silnik:)
    Piszę o tym, bo na innym porta

    Reply
    • Mnich , największy pasjonat motocykli Rometa, zarżnął go po 20 tyś, więc raczej te 50 tys bym między bajki wsadził. nie dorabiaj ideologi, niedrogi sprzęt do jazdy wszędzie, ale bez szaleństwa i napewno nie tak udany jak K i ZK

      Reply
      • Po pierwsze K i ZK pochodzą z innej fabryki niż ADV 125. Są montowane w Polsce ale na częściach Senke. A ADV 125 to Yingang.
        Po drugie Mnich miał wersję 150cc, czyli miał inny silnik. Silnik Mnicha był na łańcuszku rozrządu, a 125tki są na popychaczach.

        Dlatego tak ważne jest żeby być świadomym który pojazd pochodzi z jakiej fabryki. Romet Rometowi nierówny. Np. ADV 250 pochodzi z Zonsghena a ADV 400 z Shineraya. Dlatego nie można miarą 125tki ADV mierzyć 250 czy 400. To całkiem inne motocykle innych producentów.

        Nasi importerzy oferują ponad 40 modeli 125 z 9 czy 10 różnych fabryk.

        Reply
        • Poproszę o poradę.no więc tak reasumując- kupować tego ADV 125 czy nie?
          Jeśli mam wybór między ADV125 (który mi się podoba), a np. Romet Soft Chopper 125 lub Barton Classic 125 – w co się pakować, zakładając, że motorku będę używał rekreacyjnie i sporadycznie?

          Reply
          • Musi zdecydować Twa część na której siedzisz, a już super byłaby jazda testowa i co Tobie się podoba.
            Oba Romety pewnie bardziej wibrują niż Barton, ale kwestia, czy wibracje nam przeszkadzają, czy nie wychodzi w czasie jazdy.

          • Tak chyba zrobię… choć generalnie zależy mi bardziej na opinii co do awaryjności i usterek występujących w tych motorkach… Chyba bardziej od wyglądu zależy mi na bezawaryjnej jeżdzie…

          • Romet ADV 125 ma jedną wadę, to jest zabierak tylnego koła. Da się to naprawić kupując koło tylne + piastę z motocykla shineray yx150

            http://maxmoto.pl/kolo-tyl-do-shineray-xy150-17,id34576.html

            Jak chcesz więcej opinii to znajdziesz je na forum rometa. Z tego co czytałem jest ok.

            Natomiast Barton Classic to klasyka gatunku, motocykl powstał przy współpracy Tayo i Senke.
            Tayo dało silnik z Junaka 123 a Senke resztę.
            Senke to firma która produkowała Rometa K125.

          • Mam ADV od 99km 🙂 i jestem bardzo zadowolony. Wprawdzie po tak krótkim użytkowaniu trudno wydać obiektywny werdykt, myślę że to motocykl warty ceny i dający sporo przyjemności z jazdy. Zanim stałem się jego posiadaczem około pół roku czytałem opinie, oglądałem filmy, zaglądałem na fora. Decyzja o kupnie i tak będzie składową wielu czynników.
            Dobrego wyboru 🙂

      • Mnich ma 150 OHC, możliwe że łańcuszek rozrządu się wyciągnął i wtedy tłok przyłożył w zawór i zaczęła się katastrofa silnika

        Reply
        • Albo napinacz łańcucha dał ciała

          Reply
  10. cd..
    bo na innym portalu widziałem ludzi, co niby kupili chińczyka, niby wtopili a teraz się odgrażają, że kupią WSK. To typowe pokemony co chińczyka widziały w telewizji, podobnie jak wskę. Sam chciałem kupić Viderko 125, ale po pierwsze sztuki, które WYGLĄDAJĄ na dobre kosztują pod 7 000 złotych i mają minimum kilkanaście lat, a jak źle traficie to cylidry+tłoki+uszczelki i perścienie (bez głowicy) bedą was kosztować grubo ponad 3 000 złotych i to zamawiane z zachodu. Umiecie liczyć?
    Liczcie na siebie. pzdr
    LwG

    Reply
  11. I jeszcze jedno to nie była reklama, wady pewnie wyjdą w praniu. Na razie zauważyłem jedną. Idiotyczny sposób mocowania siedzenia na dwie śruby. A schowek otwierany pod siedzeniem to jednak dobra sprawa.

    Reply
    • W tych motocyklach jest kiepskie rozwiązanie mocowanie zabieraka tylnego koła (mocowanie zębatki do koła). Są tam tuleje metalowo-gumowe które lubią się wybić. Naprawa kosztowna a romet twierdzi że to część eksploatacyjna i nie podlega gwarancji. Aby wydłużyć żywotność należy bezwględnie pilnować naciągu łańcucha, nie może być za mocno ani za luźno napięty.

      Część właścicieli zmienia gumy na wąż zbrojony (np. z myjek ciśnieniowych) i wtedy ten problem nie występuje.

      Pozdrawiam.

      Reply
      • Cześć. W opisie Rometu ADV ,motocykl ma silnik OHC. Np na tym filmiku
        https://www.youtube.com/watch?v=gcDxijDLIkc
        widać , że silnik to chyba OHV (widać zaślepkę po lewej stronie silnika). Czy przypadkiem nie jest tak , że orginalna chińska wersja to OHC i widać to na zdjęciach, a rometowska to silnik z popychaczami?
        Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku.

        Reply
        • Czujność przede wszystkim. Masz oczywiście rację. ADVkę opisywałem gdy nie było jej jeszcze w salonach, stąd moja pomyłka.
          Yingang oferowany w Chinach jest OHC, zresztą i u nas 150tka jest OHC.

          Reply
      • zgadza się. wąż gumowy wzmocniony daje rade, koszt 10 pln
        natomiast stare tulejki wybić to duży problem – 4 tuleji 120pln

        Reply
  12. A ja mam pytanie co do poziomu oleju. Mam taki motocykl i zastanawiam się na poziomem oleju bo na zimnym silniku w oczku olej jest na dole ap po rozgrzaniu silnika ok 3/4 oczka. Przebieg jakieś 250 km przed pierwszym serwisem. Czy tak powinno być?

    Reply
  13. Pytalem w serwisie I twierdzili, ze ma byc na minimum- tak zalewaja fabrycznie. Pierwsza wymiana jest pomiedzy 300-500 km. Osobiscie radze wymienic po max 300 km, Sam wymienialem po 280. Potem wymiana po 1000 km, a nastepne sa co 1500 km. Potem pewnie mozna wyminiac nawet rzadziej- oczywiscie jak sie nice paluje sprzeta:) Koniecznie pamietaj o zaworach co 6000 km. Pzdr

    Reply
  14. Czy oprócz tego „gumowego” problemu zabieraka, występują jakieś inne, specyficzne dla tego modelu problemy? Jest to moto, na którym wysokie osoby nie wyglądają już „jak na psie”, a cena obecnie spadła do 4.390 PLN. Co prawda silnik bez wałka wyrównoważającego, ale cena już dość realna.

    Reply
  15. To nie jest zły motocykl za tę cenę. Przejechałem na nim od wiosny ok. 5 tys. km a zdarzały się w tym trasy po 500 km jednego dnia i dał radę. Zabierak faktycznie jest największą bolączką tego modelu ale łatwo można to naprawić samemu kupując kawałek zbrojonego gumowego wężyka od hydrauliki w sklepie motoryzacyjnym (koszt kilka złotych). Nie jest to demon prędkości jednak nadrabia uniwersalnością i frajdą z jazdy po bezdrożach. Za 4.390 PLN bym brał.

    Reply
  16. Przy okazji znacznie lepiej się prezentuje po odkręceniu tej chromowanej osłony z tłumika. Zbędny bajer, który do mnie nie przemawia ale taka chińska estetyka.

    Reply
  17. Kupiłem nowy za 4390 pln 2015r, wart jest swojej ceny, jest to mój pierwszy motocykl, po mieście daje radę, na trasę jeszcze nie jeździłem,
    daje frajdę z jazdy, jedyne co mnie wkurza to zbyt wąsko rozstawione lusterka, będę musiał zamontować inne, na dłuższym ramieniu tak abym nie zasłaniał widoku do tyłu.

    Reply
  18. Witam.
    Powiedzcie mi czy bardzo odczuwalny jest brak tego magicznego wałka w silniku?
    Zastanawiam się właśnie nad tym modelem i nad divisionem.
    Ten drugi z kolei posiada już wałek oraz dwie tarcze hamulcowe, a moja jazda głównie to miasto, czasami tylko w plener

    Reply
    • ADV i Division, to dwa różne typy motocykli. Nie lepiej uderzyć w Zippa VZ-2 vel. Junaka 123. Ciekawą propozycją jest też junak X-moto, niestety nie wiemy ile będzie kosztował. Choć oczywiście nowy Division ze stajni Senke też może być godny uwagi.

      Reply
      • Czy nowy Zipp Tracker to nie jest to samo co Junak X-moto, którego nie ma?

        Reply
  19. Mam taki motocykl , a właściwie miałem bo uderzył we mnie w czasie jazdy samochód,trafił w bok ,ale dzięki gmolom i dużemu bagażnikowi bocznemu tylko się poobijałem, motorek jest naprawiany w serwisie, dosyć długo czeka się na części , ale jazda nim jest ok.

    Reply
  20. Krótkie komentarze pod artykułem nie rozwiążą naszej ciekawości jak ci, którzy kupili ADV chwalą sobie to moto. Pogrzebałem i ze strony użytkowników na temat ADV znalazłem dwa blogi i dwa kanały YT
    Blogi to:
    http://mnich.jupe24.pl/
    https://malawielkaprzygoda.wordpress.com/
    Kanały YT to:
    https://www.youtube.com/channel/UCASpY3oddSCUwmkqMrHcsWQ/videos
    i
    https://www.youtube.com/channel/UC8l1DDV3nnK_Rv0UFdDpT-g/videos

    Reply
  21. Mam adv od roku. Wszystko super… Tylko skrzynia biegów nieraz się… zacina. W serwisie powiedzieli że te modele tak mają… Ktoś tak ma?

    Reply
    • Spróbuj zmienić olej na inną markę. Czasem zacinanie skrzyni spowodowane jest właśnie olejem. Nie wiem jaki lejesz ale spróbuj raz wlać castrola 10w40 power 1.

      Reply
  22. Mam pytanie do posiadaczy ADV. Czy można by było zmontować przedni błotnik (fabryczny lub inny) klasycznie nad samym kołem? Takie crossowe zamontowanie przedniego błotnika, jest na pewno praktyczne, ale mnie nie pasuje. Bardziej podoba mi się rozwiązanie np w Romecie RX Street.

    Reply
  23. elementy gumowe mocujące np. akumulator, osłony boczne czy moduł są tak kiepskie że po roku się rozpadają same, a pod siedzeniem widoczne nawet ślady rdzy – widać że rama nie jest malowana zanurzeniowo, tylko powierzchniowo. Ciekawi też nowy wygląd silnika w różnych egzemplarzach zwróćcie uwagę czy to może już inny silnik.

    Reply
  24. ponadto chyba standardowo wskaźnik poziomu paliwa to tylko gadżet jak wskazuje po 300 km rezerwę, a w baku jeszcze połowa. Składany szybko i byle jak, niby przechodzi przegląd zerowy ale wszystko poza silnikiem samo się rozkręca wiec trzeba to samemu dokręcać. Lusterka faktycznie trochę przy wąsko osadzone (zdałoby się po 5 cm z każdej strony). Co do jazdy to dość przyjemny zarówno po asfalcie jak i po szutrze tylko tak do 60-75 km/h potem silnik powoduje drżenie całej ramy i chyba stąd to rozkręcanie. Nie polecam nikomu na piachy bo się nie sprawdzi.

    Reply
  25. Dla tych co się zastanawiają nad kupnem ADV,co prawda 150 ccm ale…jako ciekawostka
    https://www.youtube.com/watch?v=BAJWJoxiQKk

    Reply
  26. DLA WSZYSTKICH CO MYSLA ŻE ROMET TO ZŁOM
    https://www.youtube.com/watch?v=CqhVufvuLrM
    Brzeg Dakar Romet ADV 150 relacja z wyprawy
    PODRÓŻ Z BRZEGU (PL) DO ……AFRYKI ZOBACZCIE SAMI

    Reply
  27. Film ze zlotu ADV w Biskupicach, woj Świętokrzyskie. Autorem jest kolega mkubam z Kompanii-ADV.
    https://vimeo.com/166009427

    Reply
  28. Tak trzymać chłopaki! Pokazujecie że 125tką da się jeździć, bliżej i dalej. Powodzenia i do zobaczyska w trasie

    Reply
  29. Witam,
    Wlasnie zakupilem adv 125. Na luzie obroty sa bardzo wysokie (3500/4000 obr.). Czy to normalne w tym motocyklu?

    Reply
    • Nie. Trzeba śrubą na gaźniku wyregulować.

      Reply
    • Sprawdź czy masz wyłączone ssanie, jeżeli ssanie się wyłącza, trzeba skorygować śrubą regulacji obrotów, i sprawdzić jej zabezpieczenie przed odkręcaniem

      Reply
  30. Nie wiem jak w innych egzemplarzach ale w moim ADV gdyby ktoś chciał narzekać na pracę skrzyni biegów to by ciężko zgrzeszył. Biegi do góry i do dołu wchodzą jak po maśle. Nie mam najmniejszych problemów ze zmianą biegu czy wrzuceniem na luz nawet po zatrzymaniu.Używam półsyntetyk Valvoline DuraBlend.
    http://valvoline.pl/english/products/engine_oils/four_45_stroke/cid(649)/durablend_4t_10w-40

    Reply
  31. Czy ktoś z użytkowników może napisać jaką udało mu się osiągnąć prędkość maksymalną. Bo ja u siebie mam przejechane około 600 km i z wielkim trudem osiągam prędkość 80 km/h. Prędkość mierzona GPS-em (licznik zawyża). Oczywiście jeszcze manetka nie jest do końca odkręcona. Czy po dotarciu zyska jeszcze trochę mocy?

    Reply
    • Jeżeli go nadal będziesz docierał „na emeryta” to nie zyska…
      Silnik należy docierać w każdym zakresie prędkości obrotowej, na każdym biegu.
      Po prostu normalna jazda, bez pałowania i z uwzględnieniem przerw na schłodzenie silnika.
      Częstsza niż zalecana wymiana oleju i masz motocykl dynamiczny. J

      Reply
    • Przy odkręconej do końca manetce, jakie osiągasz obroty silnika? Drugie pytanie powiązane z pierwszym, ile ważysz?

      Reply
  32. Ważę 85 kg więc jakiś ciężar jest. Docieram w każdym zakresie obrotów i na różnych biegach. Czyli normalna codzienna jazda. Obroty osiągam ok 9 tys przy manetce na jakieś 3/4.

    Reply
  33. Tytus – dziękuję za podpowiedź. Tak myślałem o kombinacji z zębatką, ale poczekam do tego tysiąca i zobaczę po dotarciu.

    Reply
    • 9.5 tysiąca obrotów to trochę dużo. Nie wiem czy obrotomierz dobrze pokazuje.
      Jak nie jeździsz często w terenie, wymień sobie zębatkę zdawczą na większą o 1-2 ząbki, to obroty powinny spaść, wibracje zmaleć, biegi się trochę wydłużą. Prędkość maksymalna minimalnie wzrośnie.
      Po modelu Romet ADV 125 nie masz co wiele wymagać, bo silnik 150 też ma co robić. A waga tego modelu jest większa niż Rometa K 125 przy porównywalnej mocy. Ogólnie ponad 85 km/h powinieneś nim jechać po dotarciu.

      Reply
      • Nie zachęcam do dłuższej jazdy z obrotami 9,5 tys.Przy cięższych rajderach ADV125 ma trudności z łatwym wkręceniem się na wysokie obroty. Większa tylna zębatka powoduje ,że silnik ma ciut lżej. Dwóch czy trzech kolegów z „Kompania-ADV” założyło zębatkę 46 zębów i są zadowoleni.

        Reply
  34. Kupiłem ten sprzęt za 4500 z przesyłką (ALLEGRO)
    Dziś była pierwsza przejażdżka!

    Najlepszy dzień dziecka w moim życiu !!!

    Reply
  35. Mam dylemat. Przymierzam się do zakupu moto 125, tylko nie mogę się zdecydować pomiędzy Junak 123, a Romet ADV. Ktoś miał przyjemność z tymi dwoma modelami ? Który będzie trwalszy? Nie interesuje mnie wyciskanie hiper prędkości a właśnie dobre wykonanie i raczej moc nie prędkość.

    Dziękuję za odp. Pozdrawiam

    Reply
    • Junak będzie troszkę szybszy i troszkę lepiej wykonany. Adv 125 za to jest o wiele bardziej uniwersalne, ma imo zdecydowanie więcej charakteru, wytrzymalszą górę silnika (prosta konstrukcja) i najważniejsze jest znacznie większe. Do tego nie udaje Hondy czy innego japończyka. Musisz się przymierzyć, bo wiele motocykli klasy 125 jest po prostu nikczemnych rozmiarów. ADV tego problemu nie ma.

      Reply
  36. Widzę, że jest tu paru użytkowników. I z mojej strony takie pytanie: Jako, że silnik jest kopią cg 125, to czy części będą do hondy pasować? zastanawiam nad takową i dobrze by było wiedzieć jak z zasobem części

    Reply
  37. Motor jest super. Jestem posiadaczem od czerwca zeszłego roku. Do listopada działał bez zarzutu. W listopadzie mój egzemplarz zmienił właściciela bez mojej zgody (czyt. za##%$@bali mi go)… Odzyskałem motorek jakieś dwa tygodnie temu. Z wyglądu po odzyskaniu wnioskuję, że był mega katowany po polach, ALE…. po drobnej regulacji i wyprostowaniu stopki biegów, kopki i hamulca nożnego zaworów działa bez zarzutu.

    Reply
    • ale babol… po drobnej regulacji zaworów, prostowaniu kopki, stopki zmiany biegów i stopki hamulca nożnego. 🙂

      Reply
    • co za zbolały kr..yn kradnie rometa adv

      Reply
  38. Fajny filmik z terenowego zlotu, użytkowników ADV. Autorem jest kolega Cichy z Kompanii-ADV.
    https://www.youtube.com/watch?v=9jzOjgYJ0Qk

    .

    Reply
  39. Sprzedaliśmy tych modeli bardzo dużo w tym roku – czytając powyższe komentarze – wiem już dlaczego 🙂 LwG

    Reply
  40. Daje rade tylko panowie w serwisie gwarancyjnym to tumany

    Reply
  41. Jak teraz wygląda z zakupem? Jest jakiś nowy model czy ostatni to 2015? Bo myślę o zakupie nowego Adv 125, lecz nie chcę się nadziać na jakiś lipny model czy farbrykę z której pochodzi. Co teraz byście polecili?

    Reply
  42. Ktoś wie czym jest spowodowana taka praca silnika?https://www.youtube.com/watch?v=bqJm0zRkxVc

    Reply
    • Zarejestruj się i zadaj pytanie na forum kompania-adv.pl. Tam jest wielu użytkowników ADV 125/150 i podejrzewam, że znają problem.

      Reply
  43. ADV125 mam od 160 km, pomału dociera się i z każdym kilometrem jeździ coraz płynniej. Z początku miał bardzo mało mocy zaraz po uruchomieniu, gasł przy ruszaniu. Teraz jest już żwawszy. Sezon zakończyłem. Dalej w przyszłym roku. 40-25 lat temu jeździłem WSK125,175 i MZ ETZ250 do dwóch pierwszych jest porównywalny. Niech tylko będzie tak wytrzymały jak moja pierwsza 125- to będzie cudownie.

    Reply
    • Powinien spokojnie dać radę dorównać WSK, natomiast proszę pomyśl nad zaglądnięciem do tylne koła a dokładnie do zabieraka. Jest to tam tak rozwiązane jak właśnie w WSK, czyli takie palce wchodzące w felgę. Niestety te gniazda w feldze wyrabiają się po około 6000 km. Nieprawidłowy naciąg łańcucha też potrafi szybciej ten element wybić. Niektórzy użytkownicy wymieniali koło wraz z zabierakiem i zębatką z motocykla shineray xy125.
      I oczywiście daj znać jak ci się sprawuje.

      Reply
  44. Na jednoślad.pl napisali, że ADV125 wrócił do oferty

    Reply
    • Czy ktoś może kupił model z wtryskiem i może się wypowiedzieć czy warto wydać 6-6,5 tyś na ten motocykl.

      Reply
  45. Dzisiaj przymierzałem się do Rometa ADV 125 u dealera. Na moje 190 cm wzrostu pasuje. Jest rzeczywiście duży jak na 125. Co do jazdy nie próbowałem. Szkoda, że nie ma wałka wyrównoważającego. Według mnie wykonany OK. Oględziny wypadły pomyślnie. Dalej myślę nad zakupem, zobaczymy co czas pokaże. Sprzedawca mówił, że model z rocznika 2020 będzie około 200 zł droższy.

    Reply
  46. Zamówiłem u jednego ze sprzedawców model ADV 125 2020. Wcześniej rozważałem zakup k125 fi, ale wygrała praktyczność i rozmiar ww. modelu. Chętnie podzielę się wrażeniami wkrótce, ponieważ póki co mało jest informacji o nowym modelu. Przed podjęciem decyzji zrobiłem solidne rozeznanie tematu. ADV 125 to konstrukcyjna kopia Hondy CG 125. Nie mam tutaj na myśli tylko i wyłącznie silnika, który kopią jest. Chodzi również o ramę, koła, zawieszenie. Wystarczy porównać zdjęcia z profilu tych obu modeli. Nawet owiewki i kanapa żywcem ściągnięte są z Hondy. Mam nadzieję, że to kopiowanie dobrze wróży dla użytkowości sprzętu. Można stwierdzić, że ADV 125 to uterenowiona wersja Hondy CG. Zaryzykuję stwierdzenie, że nawet prześwit i skoki zawieszeń pozostały takie same. Szkoda, że kół szprychowych nie zastosowali w ADV. Lepszym posunięciem dla Yingang było by moim zdaniem kopiowanie Hondy XL 125, które było enduro z krwi i kości. Mogłoby ono posłużyć za ciekawą bazę do budowy małego przeprawowego motocykla retro.

    Reply
    • Kopiowanie bez zachowania tolerancji, wymiarów i z gównolitowych materiałów. Ciesz się, że nie ma kół szprychowych, bo po pierwszej lepszej dziurze miałbyś felgi w kwadrat.

      Reply
  47. Mam od kwietnia i kocham ten motocykl, ale rozglądam się za czymś z większym silnikiem 🙂
    Polecicie coś podobnego do Rometa ADV, ale z silnikiem 250cc lub większym?

    Reply
    • Benelli TRK 251

      Reply
  48. Witam serdecznie . Na wiosnę przymierzam się do kupna motorka i pod uwagę biorę 3 modele , Romet ADV 125 ( wszechstronny , ma to coś i duży a ja ważę 100kg ) , Romet Soft 125 i Junak 121 ponadczasowa stylizacja a ja najmłodszy nie jestem – . Motorek do dojazdu do pracy w mieście Łodzi i czasem z kobitą do lasu . Zależy mi na jak najmniejszym problemie w użytkowaniu , będę wdzięczny za pomoc .

    Reply
    • Też przymierzam się do zakupu lecz nie mogę znaleźć sklepu w Łodzi który by miał ten model na stanie. Możesz coś polecić?

      Reply
      • W Zduńskiej Woli czyli niedaleko Łodzi jest na OLX używany ADV125FI z małym przebiegiem w cenie nowego ADV 125
        https://www.olx.pl/d/oferta/romet-adv-125-fi-pro-CID5-IDSigSg.html

        Reply
      • Zależy do ilu szukasz, ten Romet to raczej nie jest cud techniki i lepiej coś samemu ogarniać. Niestety z tymi chinolami jest tak że zależy jak trafisz. Jarek jak chcesz tylko na dojazdy to ok, ale weź chociaż opony zmień bo jak trochę pokropi to się srogo zdziwisz. Każdy przy zakupie ma to coś 😀 potem przychodzą realia.

        Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>