Motocykle Rieju (czyt. Riehu) nie są na polskim rynku niczym nowym. Choć przyznam się, że raczej spotykałem się z motorowerami tej marki niż z motocyklami. Sama marka jest marką Hiszpańską, z tradycjami sięgającymi roku 1934. Rieju przez długi czas oferowało wyłącznie własne konstrukcje, ale od ponad 10 lat w swoich motocyklach chłodzonych cieczą wykorzystują silniki firmy Minarelli / Yamaha. W modelach chłodzonych powietrzem, czyli także w tym modelu, firma Rieju zdecydowała się na stosowanie niezawodnych silników Zonsghen. Warto tutaj wspomnieć że wiele firm kupuje silniki od Chińskich prodcentów.
Silnik modelu Tango generuje tylko 10,8KM, ale rekompensowane to jest niską masą motocykla. Sprzęt waży 109kg suchy. Zakładając pełen bak i olej, waga nie powinna przekroczyć 120 kg. Motocykl jak sama nazwa wskazuje nada się świetnie do miasta. Jest dosyć wąski więc bez problemu będziemy mogli filtrować ruch miejski, siedzenie umieszczone na 830 mm zapewni też dobra widoczność nad większością dachów samochodów osobowych. Układ hamulcowy w układzie CBS zapewni poprawne hamowanie.
Sprawdzając numer VIN, dochodzimy do informacji, że za produkcję tego motocykla odpowiedzialni są Hiszpanie, co oczywiście przekłada się na cenę. Jeżeli dla kogoś wydanie 15tyś. PLN na nowy motocykl nie stanowi większego problemu to jest to model warty przemyślenia choćby ze względu na sprawdzoną solidną jakość konstrukcji oraz bezawaryjny silnik. Poniżej znajdziecie też film z montażu modelu Tango, patrząc po pracownikach nie wygląda to produkcję w Chinach.
P.S.
Tak wiem, zaraz się pojawią wpisy, że przecież za 15 tyś. PLN to już można kupić 15 konną 125 -tkę. No można, ale jak nauczyłem się pisząc dla was artykuły, czasami nie tylko pieniądze się liczą, ani moc, a styl i fun. A obu tych rzeczy temu motocyklowi odmówić nie można. Często też słyszę opinie że należy wspierać przemysł Europejski, bo coraz bardziej uzależniamy się od Chin. Ciekaw jestem czy ktoś z takiego właśnie powodu kupi Hiszpańskie Rieju, zamiast Chińskiego motocykla.
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 7.94 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 10.8 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 120 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.066 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Wtrysk |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | 2 (OHC) |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Manualna 5 biegowa |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Powietrzem |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | Tak |
Prędkość maksymalna licznikowa | |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 830 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 785 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | 2040 |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 90/100 R19 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 120/90 R16 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
jas13
Na stronie producenta ten model nazywa się Tango125i Scrambler, nie wiem skąd importer wziął CITY?
W Tango 125 jest chiński silnik(2 zawory, wałek wyrównoważający i ok. 10KM mocy), podobnie do Tango 250 (233cc, 2 zawory i ok 23KM mocy). Zwykły Tango jest wąski jak rower, z wąską wysoką kanapą.
Silniki Minarelli 125 15KM to w Marathon Pro. Silniki Minarelli są chłodzone cieczą, a nie powietrzem jak na zdjęciu powyżej..
Beniamin Mucha
Wersja Scrambler to chyba na kostkowych oponach, wersja city ma szosówki.
Co do silnika, to zmieniłem tekst, bo rzeczywiście mieli mi jeszcze dosłać numer silnika.
Dziękuję za czujność.
Anonim.34.81
Silnik na pierwszy rzut oka wygląda jak zongshen 125. Nie wiem jak można go pomylić z minarelli?
Ta wersja oryginalnie nazywa się Tango125i.
City może tak wyszło, powiązania z Derbi a tam jest podobny model cross city.
Derbi cross city wydaje się solidniejszy a kosztował 10900 i faktycznie miał lepszy silnik ( też 10Km ale lepszy). Teraz chińczyk próbuje nam wmówić że to hiszpański motocykl i ma kosztować 15000?
Jestem odporny na krytykę. Ale i tak czegoś tu nie rozumie i napiszę więcej.
Tylko CBS w tej cenie? Zdecydowanie to za mało.
Ten motocykl jest odpowiednikiem Romet SCMB 125 SCRAMBLER który kosztuje 5800zł. Silnik nawet ten sam.
Dalej i bardziej nie rozumie o co tu chodzi.
Beniamin, nie widzę spójności w Twoich recenzjach. Brakuje Ci tego. Kiedyś to miałeś a teraz ciężko do końca przeczytać Twoje recenzje i testy. Nie wiem czy to brak obiektywizmu czy masz już to w nosie i tylko odbębniasz robotę.
Tu piszesz że pieniądze to nie wszystko. Liczy się fan.
Co to za fan wydać taką kasę na archaiczny motocykl o wyglądzie motoroweru. Z chińskim silnikiem, bez ABS itd……
A przy opisie Kawasaki Z 125 byłeś raczej sceptyczny co do wysokiej ceny. W przypadku kawasaki mowa jest o nowoczesnym motocyklu.
Mniejsza z tym …. Jednak nie chwalmy na siłę wszystkiego co chińskie.
No i jeszcze to na koniec. Ta gadka o VIN i że to hiszpański motocykl.
Globalizacja ….. produkcji i nawet markowe motocykle są produkowane w Chinach. Honda i Yamaha 125 to „waszym” zdaniem też chińczyk bo jest produkowany ( raczej składany) w Chinach.
To w drugą stronę dokładnie tak samo działa. Niech on ma hiszpański VIN i jest ( jeszcze ) w Hiszpanii składany, ale to chińczyk pełna gębą .
Beniamin Mucha
Jeżeli dla kogoś wydanie 15tyś. PLN na nowy motocykl nie stanowi większego problemu to jest to model warty przemyślenia choćby ze względu na sprawdzoną solidną jakość konstrukcji oraz bezawaryjny silnik.
Markowe motocykle montowane w Chinach mają VIN zaczynający się od L, a jak dodamy kolejne dwie to dowiadujemy się jaka fabryka jest podwykonawcą danego modelu dla marki XYZ. W tym przypadku nr VIN to VTP czyli Hiszpania i wskazanie na Rieju S.A. Całkiem możliwe nawet że motocykl jest składany w Chinach, a w europie tylko się dokręca co nieco – bo i takie praktyki są stosowane (np.Benelli), ale wtedy taka fabryka będzie należała do Rieju, łącznie z kontrolą jakości i „inżynierką”. A nie będzie poddostawcą który robi na zlecenie.
Co do fanu i stylu, niejasno się wyraziłem, zmienię troszkę ten wpis.
Od kiedy tutaj pisuję wydawało mi się że jest bezsensem kupowanie 125-tki w takiej cenie, a już z taką mocą to wcale. Jestem zwolennikiem chińskich motocykli i to chyba w moich wpisach widać.
Ja bym takiej nie kupił 125 tki za 15 tyś. Bo po prostu szkoda mi kasy, mam inne podejście do życia, nie zależy mi na znaczku na butach itd. a może przy mojej pensji jest to ekonomicznie nieuzasadnione.
Ale nauczyłem się też że moje zdanie nie jest jedyne, że są ludzie którzy kupują takie motocykle za 15 tyś, bo chcą i mogą. Tak samo jak ludzie którzy kupują ciężkie 125 tki w stylu Romet RCR – kupują i sobie chwalą.
Po za tym Rieju jest dobrą jakościowo marką. Dlaczego mam przekreślać czyjś wybór sugerując mu mój własny?
Korek
Mam właśnie możliwość testowania demo Tango 125 Scrambler-a. Przejechałem nim narazie dopiero ok 600 km i jestem zadowolony, co prawda nie kupię z racji że jest za mały i za słaby dla mnie, ale polecam. Super zabawka,a i na szuter dla początkujących też daje radę,a na to są właśnie oponki założone. Naprawdę fajny
jas13
Rieju nie jest fabryką jak Honda czy Yamaha. To jest mały hiszpański wytwórca, który podzespoły m.in. zawieszenia i silniki kupuje od różnych firm i wkłada je do zaprojektowanych i montowanych w swojej wytwórni motocykli.
Nie jest to motocykl chiński, tylko hiszpański, dlatego cena jest jak za pojazd wyprodukowany w Europie. Cena w Euro jest znośna, ale to nie wina Rieju, że w Polsce Euro trzeba przemnożyć razy 4+
Beniamin Mucha
Silnik Zongshen potwierdzony przez importera.
Anonim.255.6
Derbi kupiło jakiś czas temu Rieju . A nie tak dawno Derbi i kupione przez Derbi firmy przeszły w ręce chińskie.
Można to sprawdzić .
Więc moim zdaniem firma chińska i motocykl chiński.
To dość ciekawe bo chiński gigant przejął więcej europejskich producentów.
Zrobił monopol na 125tki ” europejskie”.
Co ciekawe Chińczycy w jednej z przejętych firm faktycznie stosuje silnik minarelli w dwóch ( prawie identycznych ) modelach.
Ciekawe jest to że w tym silniku gaźnik spełniał normy euro 4 .
Był w dwóch markach silniki 125 z euro 4 na gaźnik . Jas13 będzie wiedział?
Już kiedyś myślałem nad tym dlaczego Chińczycy mają minarelli?
Okazało się że Yamaha ma już nowy silnik.
Więc hiszpańska marka tylko na papierze.elasnosc chińczyków.
A, austriackie odpowiedniki benelii często mają Vin austryjacki. Wiadomo o jaką markę chodzi. A nie chiński lub włoski.
W tych czasach Vin to nie wszystko.
Anonim
Nie wiem skąd kolega takie informacje czerpie, wszelkie dostępne źródła podają, że właścicielem marki Derbi od 2001 roku jest Piaggio Group.
Anonim.255.6
Beniamin -„sprawdzoną solidną jakość konstrukcji oraz bezawaryjny silnik”
Przecież to tani chiński silnik.
Czy na pewno wiesz że konstrukcja jest sprawdzona ja nie wiesz jaki tam jest silnik?
Beniamin Mucha
Rieju to nie firma z znikąd, muszę sprawdzić informacje od Anonima (IP XX.XX.255.6), ale nawet jeśli kupili ja chińczycy, to nie sądzę żeby pozwolono sobie na spadek jakości.
To już nie te Chiny co kiedyś, oni wchodzą na rynek europejski ze sprawdzoną jakością (testują motocykle na Hindusach czy Chińczykach)
Jeżeli silnik jest chiński to jest solidny. Wszystkie 125-tki chińskie mają dobre silniki. One naprawdę się nie psują. Nawet w najtańszych konstrukcjach Benyco.
Romet daje 3 lata gwarancji na silnik…
Pytanie skąd ja czerpię wiedzę na temat motocykli? Przecież nie sam z siebie, szczególnie gdy nie mam go na testach.
Dużo czytam, staram się szukać po forach internetowych, czasami bazuję na informacjach od importera (to ostatnie z podejrzliwością).
Jeśli chodzi o chińskie motocykle to czytam również chińskie fora i strony.
O Tango sam myślałem dla siebie, ale o wersji 250-cc, nie trafiłem na negatywne komentarze.
Zdecydowałem się na inny motocykl bo kocham włoską kuchnię i muzykę, a nie hiszpańską corridę – takie proste.
Anonim
To mam podobne zdanie że bardzo dużo chińskich produktów jest na najwyższym poziomie. Tylko szkoda że przejmują wszystkie europejskie firmy.
My nawet nie zdajemy sobie sprawy jakimi chińczykami jeździmy lub gdzie najważniejsze części to chińszczyzna produkowana np. w Polsce.
Ale jak mówię , jak firmę przejmuje chińczyk to wyrób dla mnie jest chiński .
Sprawdź fantic caballero 125 . Jeszcze większe tradycje , jest silnik minarelli ale to chińczyk w tej chwili jak nic.
Zobacz większe pojemności tego producenta i jaki tam jest silnik.
Sprawdź kto finansowo odpowiada za ten ” pomysł”.
Jeszcze ciekawiej jest w świecie samochodów.
Już wkrótce Chińczycy wezmą się za BMW.
Teraz chińska firma chce przejąć produkcję klimatyzacji i układów chłodzenia do BMW . W ciągu 2 lat nim to się uda . Zasada małych kroczków. Co będzie dalej.
Anonim
Mania prześladowcza?
Anonim
Trzeba przesledzić powiązania finansowe firm. To jest dojść trudne i nie wszystkie informacje są udostępniane .
Też ze względów marketingowych.
Tak prosto wytłumaczę czemu nie jest to mania prześladowczą.
Piaggio kupione zostało przez zongshen ( z tym wszyscy się zgadzamy ? Chociaż była mowa o współpracy i wymianie technologii ).
Z tego powstały lub zostały reaktywowane takie twory jak malaguti , modial itp….
Rieju też należy do tego grona ( ale może lepiej nie ” ujawniać ” że to chińczyk że względów sprzedażowych ).
Myślisz że zongshen oddał by bezpośredniej konkurencji w tym samym segmencie i na tym samym rynku swój silnik i swój model ( modial hps to Rieju century).
Jeszcze jest Rieju Strada dziwnym trafem jak zongshen .
Jakby tu pojawiały się prowokujące komentarze lub obraźliwe któregoś z nowych anonimów to proszę nie mieć do mnie pretensji.
Beniamin Mucha
Rieju Strada pasował mi do Piaggio Robinson (Zongshen Join Venture) masz rację, tym tropem jeszcze pójdę , przekopię Chiński internet i wrócę z konkretnym opisem.
rawla
Zaciekawiłeś mnie tym tematem, chętnie poczytam, czekam.
Beniamin Mucha
Przeedytowałem też wpis o motocyklu, uzupełniając o dodatkowe dane.
Anonim
rawla, łatwo można odszukać informacje o tym że zongshen reaktywował włoską markę premium – fantic.
Właśnie rieju i fantic wykorzystywały w 2019 roku silnik minarelli na gaźniku.
Między modelami rieju pro ( czyli z silnikiem minarelli / yamaha ) a crosami/enduro fantic jest więcej wspólnych cech.
Więc jakby nie zagłębić się w temacie to większość „europejskich” 125tek w tej chwili jest w rękach chińskiego giganta -zonghshen.
Można prześledzić też czy rieju na poszczególnych rynkach w Europie nie ma tego samego importera co malaguti lub modial, fantic… a te marki wiemy bardzo dobrze że są własnością zongshen.
Dlatego piszę o monopolu.
Anonim
A, jeszcze bym zapomniał. Dlaczego rieju nagle reklamuje się jako producent motocykli 350-400cc?
Rieju za pomocą chińskiego kapitału ( zongshen ) aktualnie odkupuje od KTMa produkcje dotychczasowych modeli motocykli GasGas.
Stare modele GasGas będzie produkować rieju pod swoją nazwą.
KTM wprowadzi nowe ” swoje ” modele .
Myślicie że mały producent bez kapitału chińskiego mógłby coś takiego zrobić ?
Korek
To tak dla wiadomości KTM kupił silnik od Chińczyków. Teraz serce z KTM 790 jest montowane min. w Kove 800X tylko że poprawiony,bo w KAT-ach się wałki zacierały ,a Rieju to jest stara marka i kupiła linie od Gas Gada bez . Chińskiego jesteśmy w stanie ogarnąć i nie dowiemy się prawdy
Anonim
Pitu pitu farmazony hej
Anonim
Opinie o rieju na hiszpańskim forum.
Oni chyba wiedzą najlepiej.
Skopiowałem dwie pierwsze-lepsze.
Tłumaczenie google.
24Antxon07.02.2018 o 20:35
Moje doświadczenia z rieju są podobne do wielu z was. W wieku 18 lub 19 lat miałem drak 50, którego nigdy nie chciałem sprzedać po wielu satysfakcjach. Dwadzieścia lat później i mając duży motocykl, nostalgia, kupiłem maraton 125 wiedząc teoretycznie co kupiłem. błąd !!! Kto by mi wysłał? motocykl, który przy piątym miejscu nie trzyma obrotów i rozpada się, co kosztuje 75 km / h itp. itd. Chiński silnik (zongshen), nie ma nic wspólnego z tymi minarelli, oszczędzając różnice między 2t a 4t … podsumowując, że było ponad 50 drac, że masz 125 lat. Szkoda i rozczarowanie. Sprzedałem go rok po zakupie.
Aby odpowiedzieć
# 23Jusn07.01.2018 o 22:06
Więc KOŁA, PODWOZIE I SILNIK wyprodukowano w Chinach !! I oczywiście! To tylko niektóre elementy, Hahahaha, wychodzę! Hahahaha reszta w Hiszpanii! Dobry żart
jas13
Są dwie wersje Rieju Marathon:
1. Budżetowa Rieju Marathon Pro AC (air cooling) z silnikiem takim samym jak w Tango, zwykłe zawieszenie
2. Droższa Rieju Marathon Pro z włoskim silnikiem, zawieszenie usd Marzocchi.
Anonim
Dokładniej :
1. Marathon 125 AC (bez Pro) – zongshen
2. Marathon 125 Pro – minarelli/Yamaha
jas13
I z tego co pamiętam 125 Pro ma większe tarcze hamulcowe i inne zaciski.
Marcin
Ja mam Rieju Marathona 125 Pro, a dużo moich znajomych mniejsze 50tki 2T i każdy sobie chwali. W cholerę ludzi u mnie w wiosce na tym jeździ i nie narzekają na jakość. Jasne, że części nie są robione w Hiszpanii ale takie są realia ekonomii. Sam długo szukałem sprzętu i byłem na wielu jazdach testowych i żadna maszyna nie przekonała mnie jak Rieju. Wiadomo, że trochę kosztuję ale jednak silnik z Yamaszki robi robotę.
Kamil B
Panowie, ja mam Rieju Stradę 125 i patrząc na ofertę innych marek to sprzęt jest bezkonkurencyjny. Żadna marka do 10.000 zł nie oferuje gwarancji bez limitu KM a w Rieju tak jest ! Miałem kupić chinola z 6 tys limitem gwarancji ? Śmiech ! 🙂
Anonim
Masz jak najbardziej ” chinola „.
To zongshen. Za znaczek rieju dopłaciłem 3000zł. Barton, Romet, Junak też sprzedają motorki zongshen.
Kamil B
Poczytaj sobie skąd jest marka i z jakich części budują motocykle. Motocykl jest hiszpański bo tam został zbudowany. Pewnie nie wiesz kto to jest Marc Marquez i tego, że on ścigał się właśnie na Rieju na początku kariery.
Anonim
Rieju Strada raczej jest w Chinach składany.
To typowa chińska masówka jeśli chodzi o ten model.
Że na taki marketingowy „podstęp” Chińczycy wpadli to się nie dziwię .
Ale że ktoś daje się na to nabrać to już trudno mi uwierzyć.
Jeszcze stare modele z silnikami minarelli i dopiskiem pro można uznać za hiszpanskie, to Strada jest niczym innym jak kolejnym zongshenem w Europie.
Jak Bartony blade i blade pro, Romet z-one s i t.
Kupiłeś motocykl dokładnie tego samego producenta co wymieniłem. Z lekkim zmianami.
jas13
1. Gwarancje 2 lata bez limitu kilometrów ma w Polsce Kymco i chyba pozostałe marki „pod skrzydłami” MotorLandu.
2. Dyskusja z Anonimem nie ma sensu, dopóki
Natomiast na filmie (link poniżej) jest fabryka Rieju i jakoś żadnego obywatela Chin tam nie widać:
https://www.youtube.com/watch?v=IyhTCRNLA4A
https://www.youtube.com/watch?v=HdNVpaF2jEU
Anonim
” GWARANCJA TWOJEJ HONDY
Dwuletnia gwarancja dostępna jest w standardzie dla każdego nowego motocykla i skutera Hondy. Będzie obowiązywała bez limitu kilometrów i chroniła Cię przed wszelkimi wadami materiału bądź wykonania.”
Beniamin Mucha
Romet daje 3 lata gwarancji na silnik, bez limitu kilometrów.
Anonim
https://m.made-in-china.com/product/Robinson-125cc-150cc-Motorcycle-755326345.html
Oryginalnie Rieju Strada to Zongshen lub Piaggio Robinson . Ale Chińczycy mogą go wyprodukować z dowolną inną naklejką/nazwą.
Na zdjęciu wersja 150 cm.
Anonim
1. Była na tym filmie Strada?
Co do innych modeli już dawno napisałem że ” są jeszcze składane w Hiszpanii”
Miejsce i ludzie pracujący w fabryce nie określa własności firmy.
Tak myśląc można by mówić że vw to polskie samochody.
2. Wymieniony szofer zaczynał zawodniczą karierę od KTM i Derbii.
3. Dyskusja faktycznie nie ma sensu.
Jak dla mnie Strada może być rozbierana i ponownie składana w Hiszpanii.
Wolałbym 1000zł dołożyć i kupić Hondę. Nawet tą montowaną w Chinach czy Indonezji .
Anonim
Człowieku problem z Tobą polega na gadaniu głupot dla samego gadania głupot. Nie pasuje Ci Rieju, tylko Honda to se kup te Hondę. Tylko Ty nie kupisz tej Hondy, ani żadnej innej, bo jakąś tam już masz.
Siedzisz w robocie przed kompem i zamiast pilnować ruchu parku maszyn, wypisujesz tu farmazony o powiązaniach kapitałów, jakby to kogoś interesowało.
Anonim
Beniamin, jeśli chodzi o gwarancję Rometa na 3 lata. Czy coś się zmieniło?
Bo ta dotychczasowa gwarancja na 3 lata była niemożliwa do zrealizowania.
Ponieważ takie warunki Romet postawił :
https://m.romet.pl/3_lata_gwarancji,146.html