Jeszcze kilka lat temu, gdy zaczął się boom na klasę 125, z turystyków polecana byłą jedynie Honda Varadero. Nie miała, podobno, sobie równych. Duży motocykl , z 15 konnym silnikiem w układzie V. Jakie to były ochy i achy, a jakie były ceny za używki? Głowa mała!.
W międzyczasie pojawiło się kilka ciekawych alternatyw, choćby Malaguti Dune, Junak ADV FI Pro. Długo oczekiwany Keeway TX Adventure, mimo że, pokazany na Targach EICMA w 2017 do dziś nie został wprowadzony do sprzedaży (2022).
I wreszcie do grona turystyków dołączyć ma Hiszpańska Aventura. 13,5 konny turystyk, który może przypaść do gustu przede wszystkim niższym kierowcom, a to za zasługą niewysoko położonego siedziska. Położone na wysokości 780mm znajduje się wyżej niż siedzisko w motocyklu typu chopper, jednak na tyle nisko że, również drobniejsza kobieta spokojnie będzie mogła postawić nogi na ziemi. Dla porównanie Malagutii Dune ma siedzisko na wysokości 820mm.
Zawieszenie motocykl w połączeniu z szerokim siedziskiem powinno zapewnić komfortowe podróżowanie. Przednie, 18 calowe koło, resorowane jest amortyzatorem typu upside-down. Z tyłu mamy amortyzator typu monoshock, zapewniający stabilność w zakrętach. Za zatrzymanie pojazdu odpowiada ukłąd hamulcowy z systemem ABS, oparty na dwóch tarczach hamulcowych.
Smaczku dodają szprychowane felgi, oraz opony typu crossover. Motocykl nada się zarówno do śmigania po mieście, jak również w lekkim terenie. W komfortowych warunkach przewiezie nas także w dalszej trasie.
Mom zdaniem ten produkt Rieju powinien nieźle namieszać na rynku jeżeli tylko zostanie rozsądnie wyceniony.
Motocykl produkowany będzie w Hiszpanii. Rozpoczęcie sprzedaży zapowiedziano na drugą połowę roku 2022, cena jest na razie nie znana.
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 9.93 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 13.5 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 138 bez płynów |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.072 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Wtrysk |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | 4 |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Manualna 6 biegowa |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Cieczą |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | Tak |
Prędkość maksymalna licznikowa | |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 780 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 800 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | 2070 |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 100/80 R18 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 130/70 R17 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
jas13
Szczerze to siedzenie i bagażnik przypominają mi którąś konstrukcję z Azji, ale jeszcze nie doszedłem którą.
rawla
Nie sądziłem, że to powiem o chińskim motocyklu, ale powiem. Fajny.
Anonim
Będzie produkowany w cHinszpanii.
Anonim
@jas13 rama jest z rometa adv125fi pro, siedzenie też itd… Silnik to też znany już zongshen i innymi deklami.
Od cała tajemnica hiszpańskiej konstrukcji.
bsw
Tylko ta moc nie pasuje. Nową wersję tego Zongshena z silnikiem chłodzonym cieczą oferuje Junak:
https://www.junak.com.pl/katalog/motocykle/junak-rx-one-125-ciecz/
ale podają moc: 12,5KM…
Sa lub Sa500
Nie istotne, dużo Ci ta moc nie zmieni.
Anonim
Tylko gdzie Junak Rx One dołożył 30kg, a gdzie Rieju zgubił?
Sebastian
Za to wydech wygląda inaczej. W Romecie jest poprowadzony znacznie wyżej.
Albert
Ekhem…. bardzo fajny motocykl to po pierwsze,po drugie to z uwagi na gabaryt i stosunek mocy do masy nadal przegrywa w klasie 125 z tym, wyczuwalnie znienawidzonym przez autora, Varadero 125. Wiaderko wyższe,większe, ma większy baczor, podobne spalanie,lepszy stosunek mocy do masy no i jest hondą.