W lutym 2024 pojawiła się w Polsce nowa marka motocykli – QJMOTOR. Ta obco brzmiąca nazwa niech was jednak nie zwiedzie, w Polsce jeździliśmy motocyklami z tej fabryki od 2000 roku. Marka Keeway zamawiała u nich większość swoich motocykli, a myślę, że o tym, że Keeway oferował zawsze dobrą jakość niewielu trzeba przekonywać.
Marka QJMOTOR zdecydowała się w zeszłym roku na wejście do Europy pod własną nazwą, W tym roku, dzięki importerowi Motorland pojawiła się również w Polsce. Marka ta należy od tego samego koncernu co Benelli i Volvo, jest sporym graczem na globalnym rynku. Bardzo dużym pozytywem jest też to, że marka obecna jest w wielu krajach Uni Europejskiej – to ułatwia dostęp do części zamiennych.
Z oferty z klasy 125cc zostały pokazane dwa motocykle, opisywany tutaj Cruiser SRV 125 oraz opisywany w osobnym artykule SRK125S. Oba modele zaskoczyły bardzo dobrym stosunkiem ceny do jakości i wyposażenia.
Cruiser od QJMotor napędzany jest benzynowym silnikiem o mocy 15KM. Oczywiście jednostka chłodzona jest cieczą, wobec tego nie musimy się obawiać przegrzania silnika w miejskim korku. Silniki chłodzone cieczą ze względu na niższą temperaturę pracy są wytrzymałe. Jeśli boicie się jakości tego silnika, to nie ma czego się bać. QJ Group produkuje około miliona silników rocznie. Posiada też najwyższy certyfikat motoryzacyjny IATF 16949.
Motocykl, mimo że utrzymany jest klasycznym stylu cruisera, ma pełne oświetlenie LED. Obok okrągłego licznika znajdziemy również podwójne gniazdo USB do ładowania telefonu czy nawigacji.
Sam licznik, mimo że wygląda na minimalistyczny zawiera wszystkie potrzebne informacje: Obrotomierz, prędkościomierz, wskaźnik aktualnie zapiętego biegu, jak również aktualną godzinę. Warto zwrócić też uwagę na mocowanie kierownicy, dzięki zastosowanemu rozwiązaniu możliwe jest podniesienie kierownicy dzięki łatwodostępnym riserom. Za zatrzymanie motocykla odpowiadają dwa tarczowe hamulce z ABS.
Minusem jest na pewno brak zawieszenia up-side down oraz brak bagażnika albo choćby uchwytów, dzięki którym można by przewieźć bagaż na siedzisku pasażera. Tylne amortyzatory są olejowe, wyglądają na gazowe, ale jak się okazuje to tylko dodatek optyczny. Motocykl seryjnie wyposażony jest opony CST, są to chińskie opony ze średniej półki. Jeśli zostanie wam trochę pieniędzy to warto je wymienić. Doświadczonemu motocykliście nie sprawią one zbytniego problemu, dla początkującego mogą być za śliskie.
Motocykl zadebiutował w 2024 roku z ceną 10500 PLN, gdzie konkurencyjne modele kosztowały w okolicach 15 000. Widać, że producent musiał gdzieś pójść na kompromis. Stąd zawieszenie klasyczne, brak bagażnika, tańsze opony. Nie zaoszczędzono jednak na mocy ani na hamulcach z ABS. Moim zdaniem całkiem fajna propozycja na naszym rynku, która powinna spowodować spore przeceny na innych tego typu motocyklach..
Jedna rzecz jeszcze… jak wam się podoba Taaaaki Duuuuży napis na baku? Wydaje mi sie, że czeski importer zamawia ten model bez napisu…
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 11 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 14.96 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 150 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.073 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Wtrysk |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | 4 (SOHC) |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Manualna 6 biegowa |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Cieczą |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | Tak |
Prędkość maksymalna licznikowa | |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 720 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 780 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | 2140 |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 90/90 R17 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 140/90 R15 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
jas13
Dolar poszedł w dół, to i ceny motocykli przeliczane z dolara niższe.
Inna inszość, że duże ceny troszkę przystopowały popyt, niby statystyki za zeszły rok pozytywne, ale sądząc po ogłoszeniach i dyskusjach użytkowników, to jednak wielu zaczęło liczyć pieniądze.
Sa lub Sa500
Już ceny tak nie straszą.
Sa lub Sa500
przynajmniej tej marki, mocno konkurencyjna
Magnusso
Czy na pewno na nasz rynek będzie ABS? Zazwyczaj producenci się tym bardzo chwalą, to nie są tanie rzeczy, a na polskiej stronie QJ to chyba jedyny model w którym NIE napisali o ABSie. Wiem, jest tarczka, ale może po prostu wymontowali ABS, żeby zaproponować niższą cenę?
Beniamin Mucha
Pytałem u importera. ABS został potwierdzony. W testowe którą widziałem w Warszawie lamka ABS świeciła – bo motocykle nie były jeżdżone.
Magnusso
Więc przedziwne, że się nie chwalą ABSem, zazwyczaj producenci aż z przesadą reklamują, piszą całe rozprawki jak to jest niewiarygodnie bezpiecznie i nowocześnie
Sa lub Sa 500
W 500 nie mam i nie przydał się jeszcze, ale wolałbym mieć jak nie mieć.
jas13
W zabytkach takich ekstrawaganckich urządzeń nie montowali 🙂
Sa lub Sa 500
Dobrze że hamulce dali, w 125 jakoś bym bez nich dał rade, bo nie ma z czego wytrącać 😉
Sa lub Sa500
Widać że technologia się tak upowszechniła że nawet w najtańszych pojazdach już ten abees montują. Nionio
ryci
To godna uwagi 125-tka ,jestem zaskoczony osiagami teg motocykla jest super.
Sa lub Sa500
Zgadzam się, jak dobrze zaplanujesz manewr to idzie nawet jakiś ciągnik wyprzedzić 😀
Ja
Pierwsze kilkadziesiąt kilometrów przejechane.
ABS jest i działa. Silnik ciągnie dobrze, do 90km/h dobija bez problemu, więcej nie jechałem bo docieram delikatnie.
Krzysztof
obyś pojeżdził…
Ja mam VZ-1 Zipp i mimo mega wielu naprawom, nigdzie nie mogłem znaleźć podstawowych częśći. Prosiłem o śmieszną pomoc w byle uszczelce i „Benio” też oczywiście to zlał…
Wciska ludziom super moto a potem sobie radźcie…
Benio hiper doradca, a potem „może pomogę”…
Dalszym wciskaniem Wam kitu.
Beniamin Mucha
Napisz proszę jaki to importer nie zapewnia części zamiennych. Ja nie sprzedaję motocykli ani nie sprzedaję części zamiennych. W wielu moich artykułach piszę że koniecznie trzeba sprawdzić dostępność części.
Tak jak ja pojechałem zipowi w tym filmie to chyba nikt…
https://youtu.be/AnTVjS-C5jU?si=Z41FD3TI5McGdbqk
P.s. od 2010 roku jeżdżę prywatnie wyłacznie motocyklami wyprodukowanymi w Chinach. Nadal będę polecał. Tyle że trzeba dobrze wybrać. Kto zna moje artykuły dokładnie wie co warto a co nie warto…
Beniamin Mucha
Z tego, co kojarzę to miał Pan problem ze znalezieniem uszczelki pod głowicę do 150cc.
Powtórzę więc jeszcze raz moją odpowiedź: Nie można mieć pretensji do Zippa, że nie ma takiej uszczelki.
On nie oferuje takiej pojemności. A to że ktoś Panu sprzedał niekompletny kit 150 to nie wina ani chińczyków, ani importera.
Anonim
Kity są kompletne człowieku, tylko BRAK dalszych części zamiennych i wiesz o tym doskonale. Oraz nie żaden kit, bo przywrócenie fabrycznej pojemności 150cc która była na nasz rynek zjechana do 125. Te popularne silniki są w fabrycznej konfiguracji 150.
jas13
Kity są dla profesjonalistów, a nie dla laika i tyle w temacie.
jas13
Chwila, firmy która wprowadziła na rynek Zipp VZ-1 nie ma. Markę odkupił Romet, ale VZ-1 to sprowadzał Zipp, ale ten z Przasnysza
Krzysztof
Beniamin M.
Przestań wciskać naiwnym ludziom kolejny „super” hiper New chiński szajs.
Robisz to od dawna promując każdą chińską nowość…
Potem masa problemów z częściami itp serwisowaniem. Zero real wsparcia! By za chwilę kolejny super hiper New Moto!
Nikt nie potwierdzi twoją pomoc, tylko sugestie i bajki..
Generalnie wciskasz „profesjonalnie” ludziom bajki o super chińskich „nowościach: żeby tylko kupili bo masz z tego PROFIT a potem „będzie dobrze….
Opłacany bezduszny trollu
Anonim
Beniamin testuje nowe, dopiero co wprowadzane na rynek modele m. in. po to, by ewentualni chętni mogli poznać opinie motocyklisty który już niezliczone ilości pojazdów przetestował i ma możliwość subiektywnego porównania poszczególnych egzemplarzy. Beniamin NIE TESTUJE jakości serwisów w których dane motocykle można kupić, nie sprawdza dostępności części, nie opiniuje jakości po przebiegu np. 50 tys km. Nie taki jest cel prowadzonych testów, więc o co te dziwne pretensje?
Beniamin Mucha
Dziękuję!
Ja odkopałem tego maila od Pana Krzysztofa.
Otóż zakupił on kit 150cc do swojego motocykla w 2019 i od w ciągu kolejnych 3 lat (cytay_:
„Generalnie tą uszczelkę – cienką blaszaną – kupowałem (od 2019r) wielokrotnie i bez problemu na Allegro za kilkanaście złotych. Obecnie (2022r) od kilku m-cy nie ma nigdzie.”
Podpowiedziałem, więc że można wyciąć z alu na wymiar, albo zapytać w moretti bo oni 150cc kity sprzedają. Oczywiście jak to ja poinformowałem, że jazda 150tką zarejestrowaną na 125 grozi jazdą bez uprawnień i regresem ubezpieczenia.
Zostałem przez Pana Krzysztofa potraktowany niemiło, ale wiecie jak to jest.
Jak się jest w sieci to i hejt się zdarza.
Totalnie nie wiem skąd nagle taki wybuch.
Ja wiem, że wielu czytelników jest zadowolonych z motocykli, które im poleciłem.
Pozdrawiam. Dziękuję wszystkim w stanięcie w mojej obronie – cenne to w dzisiejszych czasach.
jas13
Polska to jest dziwny kraj, w którym 125-ki rejestruje się na 50cc, a 300-ki i większe na 125cc, oczywiście wszystko fajnie do pierwszej wpadki, z zestawami tuning-owymi podobnie. Natomiast jeśli uszczelka pod cylindrem lub głowicą (bo tylko w tych miejscach widzę sens dla metalowych, wszędzie indziej powinien wystarczyć uszczelniacz w tubie) co rok wymaga wymiany, to chyba coś jest nie tak z tą przeróbką
Anonim
z tą – chińską blaszaną gównianą uszczelką.
A raczej z całością tego badziewia z gównolitu.
I z planowaniem oczywiście głowicy bo podstawa.
Anonim
nikt ci nie pisał że 150 jest zarejestrowane na 125, więc łżesz tutaj się wybielając bo sam to sobie dopowiedziałeś z góry narzucając takie domysły za co dostałeś prostą odpowiedź a nie hejt.
kriss13
Racja, nie sprawdza dostępności części (oficjalnie) bo wie doskonale że ich nie ma, więc tu siedzi cicho. Testuje „tylko” kolejne motocykle i je oczywiście chwali – a jak chwali to zachęca tym do zakupu. Proste?
Ja
Bez przesady – ludzie opanujcie się!!! Ktoś robi kawał dobrej roboty testując sprzęty, pokazując mocne i słabe strony- Beniamin nie jest testerem długodystansowym i ma tylko co dostanie od importera – kupując coś kupujecie na własne ryzyko bazując na teoretycznym zapasie części importera!!! To importer wam sprzedaje towar!!! A świat obecnie jest mocno technologiczny i dużo rzeczy się psuje…zobaczcie aferę z samochodowym silnikiem roku- 1.2 puretech – po latach wadliwy silnik jakich mało….
Beniamin Mucha
Dziękuję! To też ni jest tak do końca że ja nie sprawdzam. Oczywiście do nowych nie da się sprawdzić. Pisałem o tym artykuł dla scigacz.pl.
Problemy które ja zauważam są następujące:
1) Części brakuje, gdy pytacie o nie w ASO – Oni często mają wyje**. Jak zadzwoni się do importera to on jest zdziwiony- przecież mam to na półce. Ale ASO zbywa klienta – NIE KAŻDE!!, JEST TEŻ SPORO DOBRYCH.
2)Części nie ma na Allegro – importerzy nie sprzedają tym kanałem części, mają umowy z ASO, że nie mogą im robić konkurencji. To, że do każdego używanego auta kupuje tam się części to dlatego że istnieją niezależni handlarze częsciami.
Almot (Junak ) i Moretti (Barton) – sprzedają sporo części na allegro. Tyle że często trzeba pytać w wiadomości prywatnej czy będzie pasowało. No i taniej załatwicie te części przez ASO.
3) Do sprzętów marek globalnych części są globalnie dostępne – Zongshen, Voge, Benelli, CF-moto – jak nie kupisz w Polsce to kupisz w Unii, jak nie w Uni to na aliexpress jest wszystko. Na pewno do Benelli da sie kupić na ali każdą śrubkę, 14 dni dostawa.
4) Najgorzej z częściami do brandowanych sprzętów, które były sprowadzane w niskich seriach. Jeśli chodzi o Almot, to przykład Junaka 125 RS – fabryka chińska już nie istnieje. Jest problem z brakiem tarcz hamulcowych. Przypominam, że to model sprzed kilkunastu lat. Almot więc znalazł producenta tarcz, żeby im te tarcze produkował…
No i ilu z was szukało cześci do japońskiej 125tki sprzed 10-15 lat.?
jas13
@Beniamin, mam niestety złe doświadczenia z szukaniem części do Kymco, u importera przez 2 m-ce (codziennego dzwonienia) nikt nie raczył odebrać telefonu, zresztą z ich serwisem własnym było to samo. Udało się kupić części poza ASO. Do starszego Kymkacza 2009 eksploatacyjne u nas ze świecą szukać, pewnie trzeba by ściągać z UK lub DE.
Radek
@Beniamin, Cześć, ja mam prawie 10 letnią Hondę CB125F z przebiegiem 28 tyś km i nie mam problemu ze zdobyciem części w Hondzie w przeciągu kilku dni roboczych. Jest też duży wybór części używanych jak i zamienników. Dlatego kilka lat temu wybrałem ten motocykl (jako używany), żeby mieć szybki dostęp do części. Jak na razie nie mam z tym problemu. W tym roku zdałem na kat. A i kupiłem CBF 500 z 2007r. za 5tyś. zł doprowadzenie jej do dobrego stanu kosztowało mnie 2tyś. Części do niej też są jak najbardziej są dostępne, mimo, że nie jest to popularny model.
Najbardziej mam obawę w sprzętach chińskich właśnie o dostęp części. Chińczycy bardzo często zmieniają modele na nowe wycofując poprzednie wersje z produkcji. (Nawet te markowe chińskie jak QJ MOTOR) W tej kwestii Benelli prowadzi dla mnie właściwą politykę, bo nie następują u nich częste zmiany modeli.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ja
600km przejechane i jest coraz lepiej. Ktoś ma namiar na crash bary?
Znalazłem tylko spaan za 103€
zorro
prawdopodobnie nie ma crashbarów do qj srv 125 s atre wskazane qmole, bo nie bardzo jest gdzie ich tam zmieścic (tez szukalem)
Uszczelka ?
Naprawdę ? Taka drama o uszczelkę.
Przecież są firmy które dorabiają według wzoru. Gdzie jest problem?
Ciężko to było ponad 30 lat temu. I wycinanie uszczelek do pierwszych japończyków na które człowieka było stać z blach miedzianych.
Ja widzę tylko jeden problem, brak pożądanych serwisów. W których są ludzie mega kompetentni i załatwia cześć trudna dostępna.
Anonim
A taki problem że ta nieszczęsna uszczelka fabryczna, której Oczywiście samej nie dostaniesz ma grubość około 0,2mm a firmy dorabiające zrobią a jakże! od 1,4mm. Gadki o wycinaniu „se” z aluminium zostawiam bez komentarza.
Nieważne. Ważne że kupujcie te kolejne moto „super” newsy a potem się bujajcie bo Zero części
Sa lub Sa500
Dzisiaj naszła mnie myśl „Chińskie 125 są dużo warte i nic niewarte”. Ktoś kmini o co mi chodziło? Po mojemu jest tak, chińczyk 125 jest tani, mało pali, to plus, ale czasami nastarcza takich problemów i wrażeń (brak części, usterkowość, brak osiągów, bardziej to motorynki niż motocykle) że gdzieś te plusy znikają.
Piotr
Jeżdzę od nie całego miesiąca QJ SRV 125. Jak na ten moment nie mogę powiedziec wiele złego na ten pojazd. Przejechałem na dzień dzisiejszy 850 km. Byłem 2 razy na stacji.. 2×11 litrow . ABS jest i działa, oswietlenie led jest i działa, przednie zawieszenie ok ale postukuje choć nie wiem czy to ono.
Tylne na chopce przy przegięciu z prędkością potrafi dobić.. Moja waga to 100 +. Przyspieszenie .. idzie całkiem dobrze, do miasta w zupełności wystarczy na ekspresowe za wolny. Dwie rzeczy wkurzają.. Ta wklejka na zbiorniku i zegary a w zasadzie dziadoska instrukacja. Nie wiem jak prestawić godzinę na zegarze, wciskałem guziki i przestawiłem km/h na mp/h
Sa lub Sa500
Nie martw się, minusy szybko przyjdą.
Anonim
O co Tobie kolego chodzi, hm? Skąd Ty możesz wiedzieć czy się szybko minusy znajdą…QJ w samych Chinach jest najpoważniejszym producentem motocykli i uznawany jest za markę premium. Właścicielem jest koncern, do którego należą też: Volvo i Benelli. Ktoś mocno narzekana te marki? Dystrybutorem w Polsce jest Motorland – firma obecna na rynku z tego co wiem od trzydziestu lat i która sprzedaje i serwisuje Benelli i Keewey. Nie słyszałem by ich klienci narzekali na dostępność części, czy ogólnie serwis. Więc co Cię boli? Moto musi być japońskie, bo tak i już? Czasy się zmieniają i wiele chińskich marek poczyniło niewyobrażalny progres. Z tymi rozkminami na temat 125 to też nie rozumiem o co kaman, i żeby nie było sam jeżdżę na 650, ale miałem trzy motorki 125 i chyba wiadomo, że jak ktoś się na 125 decyduje, to raczej wie czego się spodziewać i raczej nie ma też motocyklowego prawka. Czym chcesz błysnąc?
Anonim
On niema w życiu nic ciekawszego do roboty, to dlatego.
Sa lub Sa500
Akurat nie o awaryjność piłem, szerzej trza Anonim patrzeć, szerzej.
Anonim
marka ani pojemność nie ma znaczenia. Znaczenie ma dostępność do choć podstawowych części których w chinolach brak! Kumasz ten kaman?
Ich motocykle, (przynajmniej na naszym rynku) to Jednorazówki. Proste
jas13
A kto Ci każe kupować akurat QJmotor, aktualnie rynek motocykli 125 jest bogaty i możesz wybierać co chcesz, zarówno nowe i używki. Możesz kupić Hondę CB125F za 13tys. i po temacie.
Anonim
Brawo!
zorro
możesz regulować tylne zawieszenie przecież.
Sa lub Sa500
😉
Sa lub Sa500
Wie ktoś może dlaczego Imperiale 400 nie ma tylnego hamulca? Czy tak miało byc?
jas13
Ma tylny hamulec i przedni też, tylko to nie są hamulce w jak w CBR, inna inszość jeśli mówisz od jakimś demo/testówce dealera, takimi motocyklami rzadko ktoś się zajmuje, o ile wszystko im nie odpada.
Sa lub Sa 500
No własnie przymierzałem sie bo mi się podobał, ale przez silnik odpadł z przedbiegach. Co mi się bardzo jeszcze rzuciło to własnie ten hamulec, tak jakby nie działał, ponoć był po regulacjach w serwisie, ciekawe. No i moto od własciciela prywatnego a nie tam jakieś demo. I nie patrzeć na tego pajaca co uśmieszkami odpisuje, to się anonim podszywa pewnie, taką sobie zabawę znalazł.
jas13
jak chcesz klasyka z mocnym silnikiem, to albo RE Interceptor 650 albo Bonie T120
Sa lub Sa500
🙂
Sa lub Sa500
Royal nie jedzie, a Bonie trzyma cenę. Coś się znajdzie, chciałbym nawet dać szansę Chińczykowi ale kiepskiej jakości serwisy i brak części skutecznie mi to uniemożliwia. Patrzyłem nawet na Vintage 400 ale znowu to też nie jedzie. Ostatecznie zostanie najwyżej jakaś 15-20 letnia Japonia, przynajmniej będę miał spokojną głowę niż próbować te chińskie wynalazki.
Sa lub Sa500
Chyba że chodzi o nowe coś. No to Jasiek w Cenie Royala to mam tańsze, dużo lepsze i bardziej sprawdzone opcje Japońskie. W tych pieniądzach stosunek mocy do ceny jest śmieszny. Nowy Chińczyk też już nie warty jest kupna, lepiej niewiele dopłacić i śmigać jak kuna po lesie.
jas13
Jak japoński to może CB1100RS, ale niestety tylko używka, ewentualnie XJR1200
Sa lub Sa 500
aż litra to nie potrzebuje, chociaż było by miło pewnie. Coś w okolicach 600 się zakręcę najpewniej, chyba że mi teściu jakąś okazję z Niemiec wyhaczy. Czas pokaże
Sa lub Sa 500
:):):):):)
jas13
z używek w klimacie XJR 1300, CB1100RS, W800
Anonim
Model na 2025 ma V2. Jednak kosztuje już prawie 16K.
Anonim
QJMOTOR SRV12
jas13
Benelli w pierwszym roku na rynku też miało ceny atrakcyjne, potem ceny się zepsuły