Gdy już wydawało się, że na polskim rynku nastała stabilizacja w segmencie 125, to pojawił się QJ i sporo namieszał. W lutym 2024 pokazano cruisera QJ SRV 125 oraz nakeda SRK 125S Oba 15 konne i oba w bardzo niskich cenach. Niedawno na stronie pojawił się również model sportowy QJMOTOR SRK 125 R, który w zasadzie ma tylko jednego konkurenta i odstawia go w przedbiegach.
SRK 125 R to pojazd skierowany do miłośników sportów motocyklowych. Oczywiście klasa wyścigowa motocykli o pojemności 125 została zastąpiona klasą Moto3 (250cc) w 2012 roku. Nie przeszkadza to jednak w oferowaniu nam motocykli o takim wyglądzie. W końcu jest mnóstwo osób, szczególnie młodszych, dla których taki wygląd jest niezaprzeczalnym atutem.
QJ to nie jest chińska marka typu „krzak”.
Zacznijmy jednak od początku. QJ Motor to marka należąca do dużego koncernu Geely. Tak to ten sam koncern, który jest właścicielem Volvo i Benelli. Fabryka QJ produkuje motocykle bardzo dobrej jakości. Motocykle tej marki są obecne w Polsce od dwudziestu czterech lat, a to dlatego, że QJ produkował motocykle dla marki Keeway. Ta ostatnia dała się poznać z solidnych konstrukcji, zresztą modele Benelli, które również produkowane są przez QJ nie tracą na popularności. Dodatkowym atutem jest też to, że QJ to marka globalna, a to oznacza, że części zamienne dostaniemy w wielu krajach na świecie. W ostateczności będzie je można bez problemu znaleźć na chińskich platformach sprzedażowych.
Masa i moc.
To dwa kluczowe parametry, jeśli mówimy o motocyklu sportowym a co dopiero, jeśli mówimy o 125-tce. Tutaj każdy kilogram i każdy koń mechaniczny robi wielką różnicę. I oczywiście, jeśli spojrzymy na Japońskie 15-konne sporty to zauważymy, że są one lżejsze od naszego QJ. Ich masa jest lżejsza od prezentowanego modelu o 15-26kg, ale cena jest prawie dwukrotnie większa. QJ SRK 125R waży 160 kg, a napędza go silnik generujący 15 KM, czyli najmocniejszy w tej klasie pojemnościowej. Więc jest coś za coś, ale i tak zdarzają się dużo cięższe motocykle klasy 125 ze słabszymi silnikami. Aututem QJMOTOR SRK 125 R jest na pewno to, że jest aerodynamiczny, to spowoduje, że będziemy mogli osiągnąć większą prędkość maksymalną niż na nakedzie o tej samej mocy i masie.
Wszystko mający?
Zdecydowanie tak!. Oprócz 15 konnego silnika i agresywnego wyglądu mamy też układ hamulcowy ABS. Takie wyposażenie nie jest zbyt często spotykane w 125 tkach, choć mam nadzieję, że tak jak w autach, stanie się standardem. ZawieszenieQJMOTOR SRK 125 R to przedni widelec up-side down i tylny, prawie niewidoczny, monoschock. Takie rozwiązanie podowuje zarówno stabilność w zakrętach, stabilność przedniego koła oraz dobre wybieranie nierówności. Pełne oświetlenie LED to oczywista oczywistość…
Niewiele też można zarzucić wyświetlaczowi, to nowoczesny ekran TFT. Dzięki temu rozwiązaniu mamy komplet informacji: prędkość, obroty silnika, aktualnie zapięty bieg i temepraturę silnika. Nie zapomniano też o aktualnej godzinie, kiedyś myślałem, że szczęśliwi czasu nie mierzą. Do takich zaliczają się też motocykliści, ale zegarek jednak jest bardzo pomocny, szczególnie gdy dojeżdżamy motocyklem do pracy. Wyświetlacz umożliwia też korzystanie z nawigacji – za to ode mnie bardzo duży plus.
Gdzie jest haczyk?
A czy musi być haczyk? Na pierwszy rzut oka wydaje się, że nie ma, ale jednak jest. Myślę że chińska gospodarka dojrzała do tego żeby proponować pojazdy pod własną marką. Na początku lat dwutysięcznych pojawiały się chińskie sprzęty pod własnymi nazwami. Wtedy to wszystko było nowe i ludzie nie mieli zaufania. Chińczycy zaczęli więc dopuszczać „obce” naklejki na własnych produktach. Taka strategia okazała się owocna, bo ludzie przekonywali się stopniowo do chińskiej jakości. Ten czas chińskie koncerny dobrze wykorzystały rozwijając nowoczesne technologie i wdrażając systemy zapewniania jakości. Teraz nadszedł czas na promowanie się znowu pod własną nazwą. Myślę, że to wymagało porządnego zejścia z marży. Jak już się oswoimy z marką to ceny pewnie pójdą w górę. Więc kiedy jeśli nie teraz.
P.S. Fabryka w Wenlin (należąca do QJ) w 2000 roku wyprodukowała milionowy pojazd…A to było 24 lata temu…
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 11 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 14.96 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 160 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.069 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Wtrysk |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | 4 (SOHC) |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Manualna 6 biegowa |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Cieczą |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | Tak |
Prędkość maksymalna licznikowa | |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 785 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 785 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | 1970 |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 100/80 R17 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 130/70 R17 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
Anonim
Zanim przeczytałem chciałem napisać że wszystko fajnie tylka ta waga. Chyba te motocykle z betonu odlewają. Fajnie że to zauważyłeś.
jas13
Ja wiem, Yama R125 zalana płynami 144kg, Ninja 125 149kg, pytanie czy tego SRK to waga mokra czy sucha, bo jak mokra to tylko 11-15kg różnicy, wszystkie 3 stalowe ramy, może kwestia grubości ścianek?
Anonim
Cb125r 130 kg. Jest najlepsza. Reszta to przepaść .
jas13
CB125R to naked, a nie mały ścigacz. Tu pasowałaby jedynie CBR125, ale marketing Hondy stwierdził, że lepiej iść w naked-y
bsw
W taj klasie bardziej pasuje Suzuki GSX-R125 – 134kg i pełne 15KM
Sa lub Sa500
Ah ta walka o każdy kilogram, koń 🙂 jak potrzeba dobrych osiągów to ja znam sposób.
Sa lub Sa500
Co ja zauważyłem że design tych qj jest pozal się. Jeszcze żeby efekt wzmocnic dają napis przez cały motocykl.
Jan
Fajny, owszem można by narzekać na wysokim poziomie, ale bez przesady, zostawmy kościół we wsi… jest dobrze, poza tym cena uzasadnia wszystko. Waga pojazdu to na 99% na mokro. Teraz tylko należy poczekać na wersję turystyczną, bo mam nadzieję, że taka również się ukaże. Zobaczymy.
Sa lub Sa500
Nic z tego bełkotu nie rozumiem
Jan
…czytałem twoje posty… i nie dziwię się.
Jan
Absolutnym must have dla 125 jest ABS. Podczas gdy motocyklami o większych pojemnościach jeżdżą z reguły bardziej doświadczeni kierowcy, po kursach, tak 125-ki są często poruszane przez ludzi o małym doświadczeniu z dwoma kółkami. Tu duży plus dla producentów, bo ABS stał się już standardem. Moc tego sportowego moto jest również idealna, chłodzenie cieczą, wałek wyrównoważający, wszystko super ale co go najbardziej wyróżnia wśród innych konstrukcji tego typu, jest zintegrowana nawi. Ten pomocny gadget często jest niedoceniany przez konkurencję, a szkoda, bo jest on niezbędny i większość kierowców posiłkuje się protezami typu uchwyty smartfonu.
Sa lub Sa500
Must have to dobre opony. Ja jeżdżę już 4 sezon bez ABS bez krempacji. ABS to jest potrzebne 125 ze względu na chinskie opony, strach po mokrym jeżdzić. Korzystam z protezy typu uchwyt bez najmniejszego problemu, więc nawi zintegrowane to mi potrzebne jak 3 koło do motoru. 125 wyrabia doświadczenie więc bzdury piszesz. Nie masz porównania to masz małostkowe myślenie.
Other
Nie da się Ciebie Sa500 słuchać, naprawdę, zajmij się sobą, rodziną albo kupieniem motocykla bo te „przechwalanie” brzmi jakbyś w życiu na jednym nie siedział, już nie wspomnę, że motocykle 125 jak sama nazwa wskazuje są małe i mają być głównie dla początkujących motocyklistów więc ABS czy navi będą bardzo przydatne.
Małostkowe myślenie to takie egoistyczne jakie Ty przedstawiasz pod każdym jednym postem na tej stronie.
Wyjdź z piwnicy, znajdź kabel od internetu i go urwij – zrobisz wszystkim którzy są faktycznie zainteresowani tematem motocykli 125 przysługę 🙂