Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Piaggio Xevo 125

Dodaj do porównania
Piaggio Xevo 125

Piaggio Xevo to bezpośredni następca modelu X8, jednak posiada także sporo cech od X9, np komputer pokładowy i wyświetlacz LCD z wieloma informacjami dla kierowcy. W tym modelu znajdziemy takie bajery, jak otwierany z pilota schowek, który jest tak wielki, że słowo schowek przestaje do niego pasować. Zmieścisz w nim dwa pełne kaski lub przedmioty o długości 80cm. Gitara raczej nie wejdzie, ale mandolinę już zmieścisz. W schowkach mamy podświetlenie i specjalne miejsce na pokrowiec, który chroni naszą maszynę przed deszczem i palącym słońcem. Natomiast w przednim schowku znajdziemy miejsce dla kilku drobiazgów, oraz gniazdko 12V do ładowania telefonu, lub też nawigacji. Ten skuter został zaprojektowany nie tylko z myślą o kierowcy. Pasażer będzie się na nim czuł bardzo komfortowo, ma bowiem swoje oparcie i wyprofilowane podnóżki, ale wyjątkowe jest to, że ma także uchwyty w tylnej kanapie. Jeżeli potrzebujesz podwieźć kogoś z pracy i nie chcesz aby ten ktoś cię obejmował, będzie mógł się trzymać tych uchwytów pozostawiając nienaruszoną twą nietykalność. Z technicznego punktu widzenia, na uwagę zasługują świetne hamulce. Przednia tarcz hamulcowa ma 260mm. Taka sama montowana jest także w mocniejszej wersji z silnikiem 250. Co do jakości wykonania, to możemy spodziewać się górnej półki, chociażby ze względu na cenę, która nie ma sobie równych w stajni Piaggio. Ale także rodowód włoskiego producenta każe przypuszczać, że będzie to trwały sprzęt. Jako minus zaliczamy tylko wysokie spalanie które sięga 4 litrów. Jednak to jest skuter klasy biznes, zatem tutaj liczy się bardziej, komfort i moc niż ekonomia.
Piaggio Xevo jest konkurencją dla Yamahy X-max. Używany egzemplarz można nabyć od 3000.

Film

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
11
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
14.96
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
161
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.068
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
3.9
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Automatyczna
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna licznikowa
105
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
90
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
760
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
120/70 R14
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/70 R12
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Share This Post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

31 komentarzy

  1. Posiadam ten skuter od paru miesięcy jestem zadowolony top speed na zegarach byl 130km. Zmienie jeszcze tylko opone i powinien poleciec 135km bo w chwili obecnej jestem w fazie przeróbek i bawienia sie napędem maxx speed wynosi 120-122 sprawdzałem na gps bylo 117km ale wialo delikatnie. Dobry skuter tyle moge powiedzieć.

    Reply
  2. ja mam go od 2tyg rocznik 11` i jestem super zadowolony

    Reply
  3. kto wie jak ustawia się wyświetlacz by pokazywał np. temp. na zewnątrz itp.

    Reply
    • Przycisk w lewym schowku.

      Reply
    • Ja wiem

      Reply
  4. w środku schowka po lewej stronie masz mode i tam zmieniasz , temp , i inne funkcje .

    Reply
    • Posiadam taki skuter i jak ustawić godzinę i minutę bo próbuje i nie wychodzi mi to

      Reply
  5. W moim przypadku egzemplarz okazał sie dość lipny.
    Po pary tygodniach jazdy spalił sie immo. Koszt wymiany wraz z kluczykami 1450 zł. Egzemplarz 2015 r. z przebiegien 4000 km.

    Reply
  6. Posiadam XEVO 400 od lutego 2015 roku. Kupiłem z przebiegiem 20kkm, obecnie 45kkm. Sama przyjemność z jazdy w mieście a i trasy się nie boi.Coroczna regulacja zaworów płyny eksploatacyjne filtry i nie ma problemów, sprzęt bezusterkowy. Używany do jazdy do pracy w sezonie – z podwyższoną szybą.

    Reply
    • Ok

      Reply
  7. Zastanawiam się nad kupnem tego modelu tylko się obawiam jak będzie jechać tylko 105 to trochę za mało.

    Reply
  8. Co ile wymienia się w nim olej z filtrem

    Reply
    • Co 6000 km wg serwisówki, nie żadziej niż 1 co rok. Olej 5w jest nietani.

      Reply
    • Witam. Jak ustawić zegar na wyświetlaczu?

      Reply
    • Witam Panowie. Miałem Piaggio X evo z 2007. Dosłownie fruwał. Mam obecnie z 2013 i ledwie 95 leci i jest słaby. Mam też wrażenie że gdy przyspieszam coś przeskakuje na wstępie.

      Reply
  9. piekny kulfon z niego pyrkawa z dupska troche slabo dycha le pierdy daje mile warto brac,mozna powiedziec ze trzeba rwac jak rumun czeresnie bo warto

    Reply
    • Chemia, proszki, hemoglobina taka sytuacja:D

      Reply
  10. Dodaje gazu niechce jechac

    Reply
    • Pasek do wymiany

      Reply
      • Może być sprzęgło, przekładnia pierwotna, wariator i inne.

        Reply
  11. Witam. Gdzie mogę znaleźć instrukcję obsługi i budowę xevo 2016 rok. Koledzy pomożecie?☺

    Reply
  12. Pytanie, czy możliwe jest by palił 5l/100km przy jeździe z pasażerem ? Mój Xevo to gaźnikowiec z 2011 r.

    Reply
  13. „Kobyłka” z 2012 roku, po dużym wypadku we Francji, technicznie sprawny (nad obudową znęcałem się 2 tygodnie żeby doprowadzić do odpowiedniego wyglądu). Kupiony w ubiegłym roku (2019) przed sezonem z przebiegiem około 26 tys. jako mój pierwszy jednoślad. W ciągu sezonu na dojazdy do pracy zrobiłem 3,5 tys km. średnie spalanie wyszło około 3,7 czyli dokładnie połowę tego co pali mi auto. Duży, wygodny (rewelacyjny bagażnik bo schowkiem to trudno nazwać), jeśli nie masz zapędów do ostrej jazdy to oszczędny. Ogólnie jestem bardzo zadowolony.

    Reply
  14. Mam pytania do posiadaczy tego modelu.Jak chroni przednia szyba oraz owiewki, przed wiatrem ? Czy kanapa i zawieszenie jest komfortowe, na tyle aby zrobić trasę 100-150km bez robienia przerwy ? Czy daje radę na drogach szybkiego ruchu wyprzedzić Tira ?

    Reply
    • 1 Słabo , musisz się pochylić powyżej 100km/h
      2 Jest OK , chociaż może nie dla każdego .
      3 100-150 km chyba nigdy mi nie wyszło. Przerwa na fajke i rozprostowanie gnatów musiała być
      4 Tir 90 ,a Ty 100 wyprzedzić można

      Reply
    • Ja dodałem deflektor własnej roboty na górze szyby i jest dużo lepiej,odchyla powietrze ponad kask-polecam,osłona nóg jest ok.

      Reply
  15. co oznacza symbol klucza na wyswietlaczu pozdrawiam

    Reply
    • Instrukcje są dostępne w necie wystarczy poszukać. Symbol klucza na wyświetlaczu to upominanie się o serwis (interwał przeglądowy), kontrolka przekładni pasowej – informacja o konieczności wymiany paska

      Reply
  16. Od którego rocznika zaczynają się X9 na wtrysku?

    Reply
    • Od2012

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>