Piaggio X9 to Dreamliner wśród skuterów. Trudno spotkać coś większego i mocniejszego od X9 w kategorii 125. Ten kolos waży 180 kilogramów. Przeciętny skuter w klasie 125 waży ok 120kg. Można by pomyśleć, że tym słoniem nie da się jeździć, ale wcale nie jest tak źle. X9 ma mocny silnik generujący 15 koni (11kW). To maksymalna moc dopuszczalna w ustawie o 125, która pozwala nam rozwijać prędkość 110km/h. Prawdą jest, że konkurencja pojedzie o 10-20kmh szybciej, jednak ten smok ma kilka fajnych cech, za które da się go polubić.
Podstawą jest wygoda. Jak przystało na maxi-skutera mamy tu coś co można nazwać kanapą, i to regulowaną, a nie po prostu siedziskiem. Waga, chociaż obniża osiągi, to poprawia komfort. Zawieszenie w Piaggio jest bardzo dobre. 14 calowe koła nie są największe w swojej klasie ale w tym wypadku świetnie się sprawdzają. Mamy też dużą przednią szybę, którą docenimy jak tylko zacznie padać. Ciekawostką w tym modelu jest to że zbiornik paliwa znajduje się w przekroku. To obniża środek ciężkości, ułatwiając jazdę w zakrętach. Mimo wysokiego przekroku, jest on na tyle płaski i szeroki, że spokojnie możesz wozić nim dużą torbę z zakupami, chociaż skrzynkę piwa raczej nie przewieziesz. W lusterkach masz doskonałą widoczność. Wysokość siedzenia jest niska, co ułatwia zajmowanie miejsca, jak i zatrzymanie na czerwonym. Pod siedzeniem mamy ogromy schowek, mieszczący dwa otwarte kaski, także ten w przedniej części jest duży. Oba są podświetlane. Na wyświetlaczu mamy sporo informacji. Jest temperatura powietrza, zegarek, stoper i coś rzadko spotykanego: licznik kilometrów od włączenia się rezerwy paliwa. Waga pojazdu wymagała zamontowania dużych hamulców, przodu mamy podwójną tarczę 240mm. Zarówno przód jak i tyłu ma dwu-tłoczkowe zaciski, co daje nam większą powierzchnię tarcia, a co za tym idzie szybszą reakcję na wciśnięcie hamulca.
Piaggio przechodził kilka liftingów pierwszy w 2003 roku. Najnowszą wersję, Evolution, rozpoznasz po kierunkowskazach w lusterkach.
Wady? Są, dużo pali, 3-4L/100, aczkolwiek przy tej klasie to dla wielu nie będzie problem. Można też się czepiać do plastików, konkurencyjny Suzuki Burgman wykazuje większą dbałość o szczegóły. W przypadku używanego modelu wadą będzie rozbudowana elektronika. Gdy X9 przestanie jechać, możesz mieć problem ze znalezieniem serwisu, który będzie posiadał odpowiednie narzędzia diagnostyczne. X9 fajnie przyspiesza do 60km/h, ale do stówki, rozpędza się już bardzo powoli. Na szczęście pasażer nie wpływa mocno na pogorszenie tych osiągów.
Film
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 11 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 14.96 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 179 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.061 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | 3.5 |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | |
Skrzynia biegów | Automatyczna |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Cieczą |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | |
Prędkość maksymalna licznikowa | 110 |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | 100 |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 700 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 120/70 R14 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 140/60 R14 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
tekatka
Długość 2,130 mm
Rzydu
Dodać można jeszcze że w kufrze znajduje się gniazdo zapalniczkowe co jest fajną rzeczą. Pozycja siedząca jest rewelacyjna i nawet wysoka osoba (ja mam 183cm) spokojnie może wyprostować nogi w dłuższej trasie. Dodatkowo można sobie dokupić do niego „kocyk” na nogi aby nam nie marzły na jesień. Jest to o tyle sprytne, że wdmuchiwene jest pod spód ciepłe powietrze z za chłodnicy. Natomiast u mnie (wersja przed liftem) przedni schowek nie jest podświetlany.
Vivaldi-pl
Hej. Dodam, że mam 186 cm wzrostu 107 kg wagi i co najważniejsze nie wyglądam na nim jakbym go zabrał młodszemu bratu. 125 t-ka zbiera się b.dobrze tak do 80-90 km/h, więc jadących 80 km/h spokojnie wyprzedza, później trochę gorzej ale przy jej masie i mojej uważam, że super się zbiera. Wygoda i radocha z jazdy. Polecam
Qmpel
Witam. Mam go i jako „wielki” człowiek (168 i 70kg wagi) jestem bardzo zadowolony. Czuć, że waży swoje przy wyprowadzaniu z garażu, ale podczas jazdy rekompensuje pewnością prowadzenia, dobrym wyważeniem, trzymaniem w zakrętach etc. Nie jest to typowa „wąska osa”, więc trzeba mieć to na względzie przy przeciskaniu się między mało rozgarniętymi kierowcami samochodów. Do miasta, do „małej” turystyki, a przede wszystkim „dla przyjemności” wspaniały skuter!. Jeżeli nie przeszkadza komuś spalanie na poziomie 3,5/100km, umiarkowane przyśpieszenie i ” nie za duża” prędkość, a ceni sobie wygodę i luzik :-), to szczerze polecam, …”będziesz pan zadowolony”
Anonim
kupilem i jestem zacwycony muj jedzie 125 kilometrow na g.
tsetse
Z przepasci…
jas13
Raczej w przepaść
Anonim
A „mój”?
Teraz skuternoga
Mam 76 lat.maly nie jestem. W ubiegłym roku przesiadłem z harleja na x9 evolution 125.Nie narzekam.
Szejk77
Kolerzy wlasnie kupilem sobie takiego skuterka 125 potrzebuje info gzie szukac przyczyny a mianowicie brak swiatla stopu i jak dostac sie do zarowek.dzieki z gory za pomoc
75tdi
tsetse i jas13 żal mi was ja jeżdżę piaggio x9 125cm od 4lat prędkość max.130km/h a kolega na swoim 105km/h i koniec więc jeśli się nie znacie to nie zabierajcie głosu!!!
Forza 125
Rozbawiłeś mnie, musiałeś go wieź bardzo szybką lawetą.. 😉
75tdi
Spalanie od 3,2L do 4L zależne od obciążenia prędkości i pogody.
75tdi
Jest to moim zdaniem najlepszy skuter wśród 125cm wszystkie hondy,suzuki,itp pod względem wygody funkcjonalności i itp.nie mają szans!!!
75tdi
mam 180cm 80kg i jazd na nim to czysta przyjemność.Latem robię nim trasy po 200-300km bez zatrzymywania na postój i nie czuje żadnego zmęczenia i drętwienia.
a.s.
Miałem X9 wersję 125. Spalanie około 3 l/100km, gaźnik. 15 KM.
V Max około 120 km/h.
Mam teraz X9 500. Spalanie około 4,2 do 4,6 l/100km, wtrysk. 35 KM.
V Max około 160 km/h.
Wygodny i stabilny. Brak jakiś awarii. Części eksploatacyjne tanie i dostępne. Części karoserii dostępne w bardzo szerokim zakresie.
Polecam zarówno 125 jak i oczywiście 500.
Anonim
Mój jedzie max 80, po czy coś go blokuje i zaczynają spadać obroty. Nie mam pojęcia o co chodzi. Kupiłem go niedawno i podobno jest w nim jakaś elektroniczna blokada, ale czy to prawda, czy tylko ściema sprzedającego, tego nie wiem.
mirek
ile koni ma piagioo x9 edition ???
Anonim
Co lać do piaggio x9 125, 2007?