Piaggio MP3 to motocykl, który na dzień dzisiejszy wydaje się najrozsądniejszym trzykołowcem, którym można się poruszać posiadając prawo jazdy kategori B. To ze względu sporą dostępność używanych egzemplarzy. Ładną empetrójkę możemy kupić dysponując kwotą ok 8-10 tys zł.
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 15.5 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 21.07 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 270 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.057 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Wtrysk |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Automatyczna |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Cieczą |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | |
Prędkość maksymalna licznikowa | 130 |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | 90 |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 790 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 800 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | 2225 |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | / R13 |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 140/60 R14 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
mefu
Patrząc na dane techniczne tego skutera (przynajmniej w tej wersji) to wolałbym kupić 125kę.
Dlaczego ?
Bardzo wysoka masa na mokro – stosunek mocy do masy na poziomie motocykli 125.
Wiadomo, że start ze świateł będzie o niebo lepszy niż w 125, ale już prędkosć przelotowa niewiele większa, poza tym na trasę taki skuterek i tak się średnio nadaje.
Dochodzą jeszcze koszty eksploatacji – skomplkowane przednie zawieszenie, dodatkowo trzeba wymieniać 2 opony z przodu po zużyciu.
Poręczność przy przeciskaniu się w korku też wydaje się wątpliwa w porównaniu z lekką 125.
jas13
Tylko, że ten skuter był w ofercie również w wersji 125cc
mefu
Chodziło mi raczej ogólnie o jakąkolwiek 125kę zamiast MP3, nie że zamiast Piaggio 300, Piaggio 125.
jas13
Jeszcze jest Yamaha Tricity 125.
Trójkołowe skutery są dla tych, którzy mają problem z utrzymaniem równowagi.
marko7
jak już brać i móc bez prawka to 400-500 cm3……
Marino
Czytam, że od 22.12.2018 roku, można jeździć na kategorie B trójkołowcami bez względu na ich pojemność. Nie widziałem ich z bliska. Czy ktoś mi powie, czy osoba o wzroście 190 cm i wadze 100 kg odnajdzie się na takim skuterze?
M. K.
Z takimi gabarytami to tylko varadero
artur
Za 8-10k kupujesz zajeżdżoną padakę z Włoch, w którą trzeba włożyć co najmniej 10tys. albo więcej. Samo zawieszenie przednie może pochłonąć 4tysie.
Mój kolega kupił podobnego i dzielącego mnóstwo części z tym Piaggio – Metropolisa 400i z 2014r za 11tys. z Hiszpanii, z rzekomym przebiegiem 32tys. km. Do zrobienia był zajechany silnik, sprzęgło, wariator, zawieszenie przód i tył, opony do wymiany, wszytskie części eksploatacyjne i kilka niespodzianek, wydech padł na sam koniec robót, wyszło go dodatkowo 14tysi (czyli w sumie 25tys za 4letni skuter). To ja już bym wolał za 32 kupić nówkę tego Piaggio albo z tak dużym budżetem poszukać jakiejś nowej 125-tki wyższej klasy na dwóch kołach.
Piotr
Kupię piaggio MP-3 500 rocznik 2015 lub młodszy w rozsądnej cenie.
Anonim
To nie ta strona, spróbuj na Bergmanii
Piotr
Nue aktualne. Kupilem MP3 350 z 2019r. Super sprzęt. Polecam.