Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Piaggio Liberty 125

Dodaj do porównania
Piaggio Liberty 125

Piaggio Liberty to skuter zbudowany z myślą o krótkich dystansach. Skąd taki wniosek? Weźmy chociażby pod uwagę niewielkie siedzisko i małą ilość miejsca na nogi. Ale to nie znaczy, że ten bzyk nie ma zalet! Zwróciliśmy uwagę w tym skuterku na kilka fajnych rzeczy: płaska podłoga, chromowane lusterka, duża przednia szyba, no i ten wielkomiejski styl, zbliżony do najpopularniejszego włoskiego skutera Vespa. Zaletą tego motocykla, jest także cicha praca silnika. Ah, o ile przyjemniej było by, gdyby w Polsce dzisiejsza młodzież wybierała takie właśnie skutery, zamiast tych pierdzących 2-sówów, z rozwierconym tłumikiem, przyprawiających o ból głowy. Ten skuter to mistrz oszczędności, spalanie na prostej może zejść nieco poniżej 2L!

Ten skuter napędzany jest 10 konnym, 4-suwowym silnikiem, chłodzonym powietrzem z dodatkowym wentylatorem. W swojej karierze przeszedł dwie restylizacje, w 2004r i w 2009r.

Film

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
7.72
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
10.5
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
115
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.067
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
2.5
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Automatyczna
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem + wentylator
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna licznikowa
100
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
80
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
795
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
760
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
90/80 R16
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/80 R14
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Share This Post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

11 komentarzy

  1. Witam, kupiłem taki skuter w marcu. Rocznik 2011, z przebiegiem 10000km. Jestem absolutnie zawiedziony. Nie było miesiąca żeby coś się nie popsuło. Gaśnie na wolnych obrotach i nie ma warsztatu, który potrafi to naprawić co generuje koszty, ponieważ za wszelkie wymiany filtrów, czyszczenie gaźnika itp trzeba płacić a efektu nie ma. Pękła nóżka/podpórka; odkręcają się lusterka; pękła linka prędkościomierza; psuje się elektryka przedniego światła (mijania brak, drogowe jest). Złamał się kluczyk w stacyjce; zepsuło się zamknięcie schowka pod kierownicą; odkręca się szyba po przejechaniu ~300km
    W okresie powyższych awarii przejechałem 3500km. Na serwis wydałem ponad 1200zł.

    Reply
    • Pewnie jedna z okazji ściąganych z Włoch lub Francji, jeśli tak przebieg jest pewnie lekko modyfikowany, stąd długa lista niesprawności. Na odkręcające się śruby jedyna metoda, to klej do gwintów wystarczy niebieski Loctitte.
      Za naprawy zawsze się płaci, chyba że robi się samemu

      Reply
    • Ja mam z 2006 i pruje jak pojebany. 6 mc zero usterek 30000 przebieg. Pechowy zakup 🙁

      Reply
  2. Ile kosztował? Co do szyby i lusterek spróbuj zastosować podkładki. Można takie kupić. Na pewno dłużej się utrzymają.

    Reply
  3. Kosztował ~4400. Z zarejestrowaniem, przeglądem, itp niecałe 5000. Dziś znów odebrałem z warsztatu. Zostały podkręcone wolne obroty i miało być pięknie ale mimo to zgasł po 20 minutach jazdy. Może to coś z układem doprowadzenia powietrza, a nie z gaźnikiem (chociaż w warsztacie powinni lepiej wiedzieć, ale każdy ma jakąś teorię na tą i usterkę i obiecuje skuteczną naprawę).

    Reply
  4. odpowietrzenie zbiornika paliwa może szwankuje..

    Reply
  5. kolego liberty ma z tyłu koło 14 cali

    Reply
    • no wlasnie 14cali, a poza tym to swietny motorek o ile od nowosci sie o niego dba.

      Reply
  6. Dziś natrafiłem na swój wpis (1) i przypomniały mi się bolączki sprzed 2 lat.
    Oddałem skuter do serwisu Scooteria na Grochowskiej w Warszawie i kłopoty się skończyły.
    Może było drożej, ale komfort psychiczny nieoceniony. Jak to miło jak nic nie zawodzi i tylko wymiana oleju raz w roku.
    Zwracam honor, skuter Piaggio 125 Liberty jest ok.

    Reply
  7. Piotr, co pomogło? Jakaś regulacja gaźnika, czy odpowietrzenie baku? Mam ten sam problem, na wolnych czasem gaśnie, a po mocnym bucie, i puszczeniu manetki to już napewno gaśnie. Skuter mam od wczoraj, garażowany, przebieg jedyne 4800km. 2 lata stał bez przeglądu, domniemalem, że jakieś parszywe paliwo zostało w środku czy coś. Narazie nie panikuje, ale po przeczytaniu twojego wpisu mnie olsnilo że ktoś już ma gotowe rozwiązanie. Pozdrawiam

    Reply
  8. Kupiłem używany, rocznik 2015 z polskiego salonu więc wiem, że przebieg rzeczywisty. Zrobiłem serwis zaraz po kupnie, olej, filtr i wymieniłem na wszelki wypadek pasek+rolki przy 15k km. Jeżdze po mieście przez 10 miesięcy w roku, skuter idzie w odstawkę tylko przy siarczystych mrozach i śniegu. Powiem tak, jestem mega zaskoczony, myślałem, że jak niezawodność to tylko Japonia. Tu nie dzieje sie nic, leje paliwo, raz na rok podstawowy serwis i wio.
    Z denerwujących rzeczy to to, że mój model wyprodukowany był w Wietnamie i jest kilka różnych wersji książek obsługowych do niego, więc klocki czy filtry trzeba sprawdzac jak wygladaja w rzeczywistosci a nie patrzec na VIN i numer części bo one sie nie zgadzają. Co wiecej denerwuje trudny dostęp do opon, których rozmiar jest mocno niestandardowy no i może to że włosi wymyślili, że do silnika wejdzie 1,3l oleju 😀 skuter mały ale jak ktoś szuka prostej machiny do jazdy po mieście to istnieje świat poza PCX i Japonia!

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>