Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Peugeot Satelis 125

Dodaj do porównania
Peugeot Satelis 125

Nowy skuter w cenie nowego samochodu? Taka właśnie jest propozycja firmy Peugot. Naprawdę chcielibyście zapłacić takie pieniądze za skuter o pojemności 125? No dobra, może w krajach starej Unii, taki pieniądz to nie pieniądz, ale u nas to już całkiem spora kasa. Ale nauczyłem się już,  że  o gustach i cenach się nie dyskutuje.

Satelis nie jest skuterem o sportowym zacięciu, projektowany jest z myślą o wygodzie podróżującego. Silnik jest dosyć elastyczny jeżeli chodzi o prędkości typowo miejskie 50-70km/h, natomiast rozpędzenie go do jego prędkości maksymalnej potrafi „chwilkę” potrwać. Zresztą przy prędkości 110 km/h to ten mały silniczek będzie krzyczał aby go nie zarzynać a i apetyt na paliwko zdecydowanie przekroczy 3,8litra/100km.

Nadwozie jest bardzo dobrze spasowane i solidnie wykończone. Użytkownicy meldują tylko słabą klapę bagażnika, która łatwo się ugina na zawiasach. Duża szyba oraz owiewki skutecznie chronią przed zimnym wiatrem, a także częściowo przed deszczem.

Przy takiej cenie nowego egzemplarza warto przyjrzeć się dostępnym na rynku używkom. Tutaj można znaleźć w miarę zadbany egzemplarz już za 7-10 tyś. PLN.  W używanych egzemplarzach spotkać się możemy z zawieszonym pływakiem stanu paliwa, wskazującym stały stan paliwa niezależnie od zawartości baku. Lekko trzeszczące zawieszenie, czy brzęczący tłumik. Nie są to na szczęście awarie częste. Nie warto też pakować się w wersję 125 kompressor, owszem póki wszystko działa prawidłowo dysponujemy bardzo dobrym przyspieszeniem i dobrymi osiągami,  jednak koszty naprawy tego elementu potrafią być bardzo duże.

 

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
11.02
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
14.98
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
160
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.069
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
3 do 4
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
4
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Automatyczna
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna licznikowa
110
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
85
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
784
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
765
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
120/70 R14
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
140/60 R13
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Share This Post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

62 komentarze

  1. Witam,
    mam zapytanie..
    Ile on tak naprawdę spala?
    Mam zamiar kupić ten model używany.
    Sprzedający twierdzi, że niecałe 4litry przy jeździe miejskiej 0-80 km/h. Czy to prawda?

    Reply
    • Spala 4, czasem mniej, zależy od sposobu jazdy.

      Reply
    • Tak, na trasie 3.5l

      Reply
    • wczoraj kupilem e de z roku 2015 stan licznika 1300 spalanie max 3,5 litra ach co za tym idzie jak kupujesz taki skuter to stac cie na bezyne

      Reply
    • Mój Satelis 125 spalił średnio 3,25l za ostatnie 100 km przy prędkościach: 50% – 60km/h, 20% – 80km/h, 30% autostrada – 100 km/h.

      Reply
    • Nie pali dużo. Rzadko przekraczam 4l. Jeżeli już to bardzo wyjątkowo. Przejechałem nim 7000 km. Super!

      Reply
    • Przejechałem ponad 1000km i średnie spalanie na poziomie 3.4 , a było kilka odcinków autostrady z prędkością 100km/h oraz jazdy miejskiej wliczając korki.

      Reply
    • Mam Geopolisa 125 od ośmiu lat i spalanie od 3,2 do 4,4 zależy od pogody stylu jazdy itd. Obecnie mam przejechane ponad 42 tyś kilometrów i chodzi pięknie. Przy licznikowym 117-118 km/h odcina wtrysk ale jazda z szybkością 100 km/h w pojedynkę utrzymuje dobrze i nie płacisz mandatów. Do jazdy na przejażdżki nawet po 180 km z jednym postojem to nie problem gdy ma chłodzenie cieczą. Bardzo wygodna kanapa nawet ta seryjna. Polecam każdemu kto chce poczuć wiatr we włosach i muchy w buzi.

      Reply
      • Witam..
        Też mam taki maxi skuter od 4 sezonów. Skuter wygodny fajnie jeżdzi . Szkoda ze czasem brakuje mocy ale to tylko 125cc. Spalanie jak napisałeś potwierdzam 3 litry z małym haczykiem. Co do prędkości v-max udało mi się dobić wskazówkę do 120km/h ale silnik wył jak by chciał wyskoczyć z ramy. Do 100km/h leci jak strzała.
        Pozdrawiam

        Reply
  2. Z tym spalaniem jest bardzo różnie. Wiem na pewno, że mój spala w cyklu miejskim od 4,1 do 4,5 l/100km i nie jest to spowodowane żadną awarią, po prostu tyle bierze i już. Na forach znajdziesz różne wartości – większość się chwali, że jest to wartość w okolicach 3,5l, a spotkałem się nawet z 3,2l! Dla równowagi są tacy, którym Satelis bierze 5l/100km. Myślę, że powinieneś się przygotować, że w mieście mniej niż 4l/100km na pewno nie będzie, a raczej więcej.

    Reply
    • mój ma średnie spalanie na poziomie 5,3l

      Reply
  3. Mam satka 125 bez kompresora, spalanie 3.5-4.5 litra. Zależy od tego gdzie i jak się jeździ. Jak jechałem na mazury ze stałą licznikową prędkością 90 km/h to spalił mi 3.5 litra. Ale to była jazda non stop z jednym przystankiem na kawe i papierosa. Po mieście przeważnie koło 4 łyka sobie, przy w miarę spokojnej jeździe i hamowaniu silnikiem, a jak jeździ się trochę szybciej i nie hamuje silnikiem to spalanie wzrasta do około 4.5 litra. Przeważnie na zbiorniku robie jakieś 280 km zanim zacznie mrygać rezerwa.

    Reply
  4. Cześć chciałem zapytać czy ktoś zna rozmiar rolek do warto satek125

    Reply
  5. mam pytanie czy ten skuter jest na prawo jazdy A1 ?

    Reply
  6. brakujące dane: Długość 2,152 mm

    Reply
  7. witam jestem posiadaczem tego skuterka super jazda

    Reply
  8. przesiadłem sie z fad bayka yamahy 125 i bez porownania prowadziem na kołach z warszawy na kołach do łodzi zero zmeczeni polecam

    Reply
  9. Oj ten skuter sporo pali jak na tę pojemność i ta prędkość (90km/h). Takie wyniki mam 650 Suzuki vstrom.

    Reply
    • Który vstrom? stary nieschodził poniżej 6,5l/100km, nowsze mogą się trzymac bliżej 5l/100km. Tylko nie samym spalaniem eksploatacja motocykla żyje, do tego dochodzi serwis i ubezpieczenie, a tu 650-ka nie ma z 125-ką szans, nie wspominając o potrzebie posiadania min A2, na wersje zablokowane 650.

      Reply
    • Ml

      Reply
  10. Witam właśnie kupiłem satelisa rs 125 2010r z abs do 80 idzie w miare ale pow 100 słabiutko czemu

    Reply
    • Trzeba było kupić 500 jeżeli jazda powyżej 100 km/h

      Reply
  11. witam
    własnie zakupiłem satelis 125 bez kompresora.
    wydawał sie fajny, owszem nie nowy, bo kilka spraw do poprawienia jak to w uzywanej maszynie. ale zastanowiło mnie jedno jak zacząłem szukac speca od skuterów mianowicie….
    dlaczego kilku mechaników z południowych okolic warszawy marszczyło i pukało sie w czoło co ja kupiłem.?
    …ze części nie ma do tego, że co chwile sie psuje jak nie jedno to drugie, ze ostatnio spaliły sie trzy sztuki tego modelu…
    ile w tym jest prawdy, a ile klamstwa…?
    forumowicze doradzcie….

    Reply
    • Bo motocyklowe mechaniory chętnie grzebią się tylko w japońskich, wszystkie inne lewą zadnią nogą

      Reply
    • Chyba w Warszawie. U nas na południu nie palą się i nie słyszałem o awariach…

      Reply
  12. Ja ujeżdżałem Satelisa 125 przez ok. 2 lata i z przyjemnością się go pozbyłem. Moc na papierze 15 KM przy jego masie 160 kg to oznacza osiągi nieznacznie tylko lepsze niż daje 8 KM w stukilogramowym Zippie Cosmo, którego teraz najczęściej używam (obok wielu innych motocykli i skuterów).

    Reply
  13. Chce dokręcić łożysko główki pod kierownicą jak sie dostać co trzeba odkręcić po kolei

    Reply
  14. Co jest 40 milionów ludzi w polsce i nikt mi nie odp to jakaś lipa

    Reply
    • No nie bardzo wiem, co napisać. To tak, jakbyś prosił 40 mln ludzi o instrukcję, jak spuścić wodę w klozecie. Jeśli tego nie potrafisz zrobić, to wołasz do tego służbę. W Twoim przypadku – jedziesz do serwisu.

      Reply
  15. No to mi pomogłeś czyli pojęcia nie masz ani troche o mechanice jak kupujesz chińczyki dzięki za rade

    Reply
  16. Najlepiej jak nie znasz odp to nie pisz wcale

    Reply
  17. Mój żartobliwy w założeniu komentarz miał na celu zwrócenie uwagi na to, że nie wszystkie czynności serwisowe da się zrobić we własnym zakresie przez osobę, która ma niewielkie w tym doświadczenie.
    Im pojazd jest droższy, a tym samym – bardziej skomplikowany, tym dla laika bardziej problematyczny w ,,samoobsłudze”.
    Przy regulacji łożysk główki ramy zasady są w miarę proste: trzeba zdemontować osłony utrudniające dostęp do górnej półki kolumny kierownicy, zluzować przeciwnakrętkę, dokręcić odpowiednio nakrętkę i skontrować przeciwnakrętką. Luz musi być ani za duży (będzie stukało zawieszenie przy hamowaniu i na dziurach) ani za mały (nie da się kierować ,,dupą”, a właściwie to w ogóle jechać).
    W Satelisie największa trudność z regulacją to demontaż plastików, które to plastiki przy nieumiejętnym postępowaniu mogą popękać albo pourywane zostaną zaczepy. A jak opisać proces ostrożnego demontażu elementów nadwozia? Po prostu we właściwej kolejności odkręcasz wkręty i śruby, ostrożnie zdejmujesz kolejne elementy, regulujesz łożyska, robisz jazdę próbną, jeśli trzeba, to znowu regulujesz, gdy już całe zawieszenie przednie pracuje prawidłowo, skręcasz z powrotem plastiki.
    Brak odpowiedzi ze strony 40 milionów ludzi to znak, że uznano Twoje pytanie za retoryczne.

    Reply
    • Widzę, że pan Majko9 to kolejna osoba z bólem dupy na „chinole”. Zupełnie nie wiem, co te biedne skuterki zawiniły Polakom, że tak sobie nimi gębę wycierają? Kupiony za 1500 zł Toros el Rio sprawuje się nieźle, jeździ, skręca, trąbi. Wiadomo, komfort na poziomie Cinquecento, ale i cena na poziomie roweru średniej klasy. Czyli 1/4 Kymco. Jeśli ktoś potrzebuje tylko jeździka po mieście i nie ma ambicji na markę to w zupełności wystarczy. Zwłaszcza przy parszywej pogodzie w tym kraju gdzie u progu maja ciągle wraca się pieprzone zimno jak kapusta po melanżu, przyjdzie październik i znowu zimno a jeszcze w te 4-5 miesięcy kiedy jest znośnie co drugi dzień pada.

      Reply
  18. Nie mam bólu dupy na chinole posiadam też toros f 16 który całkiem nieźle sie sprawuje ale to forum jak sama nazwa wskazuje powinna być na temat sata a wy piszecie jakieś bzdety było proste pytanie na temat główki ale widze że tu sami filozofowie od siedmiu boleści

    Reply
  19. 100% racji dla mejko to nie forum dla innych marek

    Reply
    • Polak, Mejko9, nie ma to jak samemu sobie przyznawać rację… 🙂
      naprawdę uważasz że administrator nie zauważy, że napisano z tego samego numeru IP.
      I to nie nasza wina że nie ma tutaj tysiąca użytkowników satelisa, którzy or razu by Ci odpisali.
      Po za tym, nie napisałeś na forum a w komentarzach, tutaj wielu ludzi zostawia komentarze dotyczące artykułu, ale również dzieli się doświadczeniem.
      Ale najlepiej nic nie dać, a żądać informacji.

      Reply
      • Proszę ni karmić trola(i) !
        BTW:
        Myślałem że „dzieci neostrady” już dorosły. Jak widać nie…

        Reply
      • Z tym numerem IP to nie zawsze jest tak jak się myśli. Nieraz w rodzinie jednego komputera używa 2-3 osoby, siłą rzeczy wchodzą na te same fora internetowe, po historii przeglądania stron. I jeden od drugim nic może nie wiedzieć, że dany komentarz napisał jego brat. A on ma podobne zapatrywania na pojazd, którym też jeździ.

        Reply
  20. Ja nic od nikogo nie żądam poprostu jak nie znam odp to nie pisze bzdur i tyle pozdrowienia

    Reply
  21. Witam mam pytanie jaki wymiar pasek napędowy peugeot satelis rs 125 2010
    założony jest 24.3*845 a powinien być 22*836 albo inny sam niewiem
    ???dziękuje za odpowiedz skuter leci ledwo 100km/h zbiera sie w miare do 85

    Reply
  22. Aby zresetować lampkę serwisową (symbol klucza) na desce rozdzielczej, należy trzymać przycisk trybu przez ok. 5 sekund z wyłączonym zapłonem, a następnie przytrzymać przycisk trybu, włączając zapłon, kontynuuj przytrzymanie przycisku trybu przez dalsze 10-12 sekund, a następnie Powinien po prostu zniknąć

    Reply
  23. Kupiłem 125 kompresor, iskra jest paliwo wtrysk podaje a on niestety nie odpala… wie ktoś co jeszcze można sprawdzić bo jeden mechanik twierdzi ze może nie mieć kompresji… pomoże ktoś?

    Reply
  24. Zmierz kompresję specjalnym manometrem. Jeśli ciśnienie będzie niższe niż 6-7 barów, do wymiany jest kpl. tłok i/lub cylinder, a może to też być objaw problemu z głowicą: źle wyregulowane zawory lub wypalone gniazda zaworowe (z reguły wydechowe) ew. wypalona uszczelka pod głowicą.

    Reply
    • OK, dzięki. Będziemy sprawdzać i będę meldował…

      Reply
  25. Satelis rs 2010 rok problem z świecącą kontrolkom abs okazało sie że przekaźnik zepsuty podmieniłem od świateł i działa u mnie pierwszy przekaź od strony kierownicy drugi to pompa paliwa i komputer trzeci oświetlenie pomiar czujnika abs 638 omów trzeba rozłączyć z wtyczki za lampą przednią .Jak wyjołem przekaźnik od pompy to teraz świeci kontrolka efi silnika ale wszystko działa jak ją wyłączyć ?

    Reply
  26. Cześć!
    Czym różni się satelis 125 od satelisa 125 compressora????

    Reply
    • Sprężarka napędzana jest z wału korbowego silnika za pośrednictwem przekładni, paska lub łańcucha.wtłacza więcej powietrza przyrost mocy jest liniowy skuter ma więcej koni ale w razie awarii bardzo drogie naprawy

      Reply
  27. Na co zwrocic szczegulna uwage kupujac ten model?
    Prosze o podpowiedzi.

    Reply
  28. NA CENE

    Reply
  29. witam
    posiadam PEUGEOTA SATELIS 125 2008R
    bardzo proszę o zdjęcie podglądowe jak jest zainstalowany elektrozamek tylnej kanapy ponieważ kupiłem skutera z uszkodzonym zamkiem i już wykręconym elektrozamkiem i za chusteczkę nie wiem jak go zainstalować najlepiej prosił bym na e-maila
    piotrzietala@vp.pl
    z góry bardzo dziękuję

    Reply
  30. Witam, noszę się z zamiarem kupna takiego wozidła. Powiedzcie proszę czy faktycznie to taka komfortowa maszyna jak wieść niesie?

    Reply
  31. potrzebne luzy zaworowe do satelisa 2009 ktoś coś?

    Reply
  32. Muszę zmienić olej w przekładni .Peugeot Satelis 125RS z 2010r
    Jaki olej zastosować ? Znalazłem informacje ze mogę wlać ten sam co do silnika ale też ze mogę uzyć o tych samych parametrach czyli 10W40 tylko że przekładniowy do skutera .Jednak natknąłem się na ze muszę zastosować przekładniowy 80W90. Proszę o rzeczowa pomoc w tym temacie .

    Reply
    • Dokładnie tak jak napisałeś.

      Reply
  33. Kopa.m@interia.pl
    Witam ile powinien miec peugeot satelis 125 obrotów przy 80 kg
    Pozdrawiam

    Reply
  34. NIE, NIE I JESZCZE RAZ NIE!

    Jest fajny i wygodny. To prawda. Hamulce z ABS – elektryczne serwo robi taką robotę przy hamowaniu, że z niejednej opresji mnie wyratował. Schowek pod tyłkiem – też fajny i duży. Wejdzie zapas piwa dla dwóch gości i coś na zagrychę.

    Dziękuję, to koniec zalet.

    Problemem tego skutera to brak serwisu i części. Na stronie Peugeota jest lista serwisów, ale jedynie dwa z nich jeszcze istnieją. W Katowicach (ten, mimo obietnic nie oddzwonił) i w Warszawie (ISM w Rembertowie). Każdy kolejny serwis niczego nie poprawił, tylko jeszcze bardziej babrał układ hamulcowy. Nie da się go porządnie odpowietrzyć bez użycia komputera jeżeli posiada się ABS.

    Potem wydmuchało mi uszczelkę pod głowicą. Ale byłem w 3 różnych serwisach i żaden nie chciał się podjąć. To jest skuter dla osób które lubią co weekend posiedzieć w garażu i ubrudzić sobie ręce po jądra, zrobić 5 km i z miną pełną satysfakcji zaplanować następny weekend na dłubanie w skuterze rzeczy która właśnie wyszła podczas tych 5km przejażdżki. I tak od marca do listopada.

    I nie neguję że są setki takich które jeżdżą. Mój samochód też 3 rok jeździ bez serwisu, zmiany filtrów czy oleju czy poważniejszych napraw. Ale jak się zacznie sypać to go wstawię gdziekolwiek. A to ustrojstwo, to będę musiał prosić i się płaszczyć żeby cokolwiek zrobić.

    Tak, jest ładny, fajny, wygodny, rzadko spotykany. Ale to nawet nie jest skarbonka. To pieprzona udręka na kółkach. OMIJAJCIE SZEROKIM ŁUKIEM.

    Reply
    • Może źle trafiłeś.moj 125 bez ABS śmiga aż miło a przejechane ma 43 tys

      Reply
    • Efekt kupowania zajechanego po wypożyczalni z Włoch lub Francji
      Jeśli 3 lata nie wymieniasz oleju w silniku, to ten olej ma konsystencją bliżej gęstego błota, czy galaretki niż oleju.
      Przy takiej abnegacji technicznej tylko nowy skuter.

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>