Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

MZ RT 125

Dodaj do porównania
MZ RT 125

MZ to niemiecka propozycja na motocykl małolitrażowy. W Polsce w latach 90-tych prawdziwym marzeniem była MZ ETZ 250. Stąd znamy tę markę. Jednak w klasie 125 proponujemy mniej znany model RT produkowany od 2000 roku. Nazwa nawiązuje do zabytkowych motocykli z czasów wojny, które cieszyły się dużym uznaniem.

MZ-tka okazała się dla nas prawdziwym zaskoczeniem. To motocykl, którego długo szukaliśmy. Ma wszystkie możliwe i też najlepsze cechy, jakie chcielibyśmy mieć w klasie 125-tek. Po pierwsze maksymalnie wykorzystuje możliwości ustawy. Moc 11 kw, a stosunek mocy do wagi ledwie mieści się w dopuszczalnym limicie. To daje nam dynamikę, której nie da Ci żaden inny 4-suw. W silniku mamy 2 wałki rozrządu i 4 zawory, chłodzenie cieczą i prosty do regulacji gaźnik. To nie koniec zalet. Mamy ogromne tarcze hamulcowe z dwu-tłoczkowym zaciskiem i przewody hamulcowe w stalowym oplocie a tylny wahacz amortyzowany jest monoshockiem. Kontakt z drogą dają nam szerokie jak na klasę 125 opony. To są rozwiązania które występują tylko w motocyklach klasy premium, których ceny znacznie przekraczają 10 000zł, za używane egzemplarze. Tymczasem przyzwoitą Emzetkę możemy kupić za jedyne 5000! Niestety aby ją kupić, pewnie będzie trzeba wybrać się za odrę, bo w Polsce występuje bardzo rzadko. To jest z jednej strony zaleta, bo jesteśmy unikatowi, z drugiej strony wada, bo jest mniej części i trzeba pokonać setki kilometrów by go nabyć. Może na otwarcie sezonu 2015 będzie ich więcej. Jako ciekawostkę podamy, że ten motocykl także nadaje się na turystykę. Wystarczy dorzucić dwa kufry. DMC tego modelu to 320kg. To oznacza, że ty i twój ładunek może łącznie ważyć aż 187kg. Spalanie także bardzo przyzwoite, min 3L a max 3.5L. Design może na kolana nie powala, ale za to mamy pewność, że ten motocykl nie udaje litrowego motocykla pod fałdami nikomu nie potrzebnych owiewek. MZ-tka jest szczera do bólu i minimalistyczna. Jedyną małą wadę, którą zauważyliśmy, to brak wskaźnika poziomu paliwa i rezerwy.

Film


Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
11
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
14.96
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
113
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.097
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
3.3
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna licznikowa
115
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
100
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
770
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
770
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/70 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/70 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Share This Post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

52 komentarze

  1. Jestem szczęśliwym posiadaczem MZ 125 RT i jedyne co mogę o niej powiedzieć to, to, że nigdy mnie nie zawiodła!!! Fajna i elegancka maszyna:) jest się czym pochwalić wśród znajomych!!

    Reply
  2. Części są drogie bo fabryka już nie istnieje … Przed zakupem warto sprawdzić chociażby czy rozrusznik kręci. Naprawa tego tego to prawie 1000 złotych. To duża wada tego moto

    Reply
  3. Jestem posiadaczem tego modelu, jednak nie wypowiem się, ponieważ dopiero go kupiłem.

    Poprzedni właściciel przejechał w jeden sezon 12 000 km. Aktualnie motocykl ma 55000 km (a prawie pewne, że więcej, ponieważ rok temu był sprowadzony z Niemiec więc przebieg mógł był kręcony).

    Co do części to tu macie sklep z praktycznie wszystkimi częściami do nowych motocykli MZ:
    http://www.racing-shop-schuller.de/
    (proszę redakcję o nieusuwanie linku, ponieważ strona jest praktycznie nie do znalezienia przez google, a znalezienie części do tego motocykla gdzie indziej graniczy z cudem).

    Koleś sprzedaje także na ebay’u, jednak tam jest sporo drożej. Poprzedni właściciel motocykla kupował w tym sklepie więc raczej sprawdzony.
    Co ważne trzeba otwierać przez Internet Explorer aby strona wyświetlana była prawidłowo ;/

    Przydałoby się także zdjęcie motocykla na dużo częściej spotykanych aluminiowych felgach.

    Reply
  4. Kolego, dzięki za komentarz, linków nie usuwam, chyba że to ewidentny spam. Przyznam się że taka MZ-tka chodzi mi po głowie. Do tej pory obawiałem się o części ale wygląda na to że nie jest tak źle. Koniecznie napisz coś więcej jak pośmigasz w sezonie.

    Reply
  5. Co do części to można je jeszcze nabyć w oryginalnym sklepie MUZ (chyba jedyne co pozostało z całej firmy na tą chwilę) http://www.muz.de/ . Można tam znaleźć chyba wszystkie części do motocykli MUZ, jednak we wcześniej podanym sklepie wszystkie których dotychczas szukałem były w niższej cenie. Oczywiście gdy tylko trochę pojeżdżę to postaram się coś opisać. Może to jednak trochę potrwać, ponieważ jest to mój pierwszy motocykl i jestem na etapie kompletowania stroju, kilku napraw i nauki jazdy 😉

    Reply
  6. Posiadam ten motocykl od lipca 2014. Gdy tylko dowiedziałem się, że będzie możliwość jazdy motocyklem o pojemności 125 cm3 to od razu zdecydowałem się na zakup jakiegoś jednoślada 🙂 Po przeszukaniu różnorakich modeli w internecie wybór padł na MZ. Po zakupie jeszcze przez miesiąc nie mogłem jeździć tym motocyklem bo przepisy wchodziły w życie dopiero 24 sierpnia i był to dla mnie bardzo ciężki okres; motorek stał w garażu a ja mogłem go tylko… umyć 😉 Zdążyłem zrobić nim około 2000 km i żadnych niespodzianek nie było, wszystko działa jak należy, wygodnie się jeździ i jestem bardzo zadowolony z niego 🙂 Polecam ten sprzęt. Kupujcie go jak najwięcej żeby i jak najwięcej części było do niego dostępnych!

    Reply
  7. panowie jak i gdzie można zakupić MZ125 RT? dajcie znać pozdrawiam

    Reply
  8. Panowie posiadający w/w sprzęt ile ważycie no i wzrost, jestem zainteresowany kupnem ale nie wiem czy nie za duży jestem na niego!?

    Reply
  9. No ja to kurdupel jestem. 172 cm wzrostu i 71 kg wagi+strój i MZ’ka śmiga ładnie.
    Jednak mój brat ponad 180 cm, około 115 kg i też śmiga 😉

    Ten motocykl wg mnie zdecydowanie nadaje się także dla większych osób. Co dla niektórych może by ważne wygląda się na nim dobrze, a nie jak jeździł byś na wychudzonym psie.

    Reply
  10. Miałem MZ150ETZ nową w 1985 roku(faktura na 101340zł),bez awaryjna,poszła dalej.Lecz ta to już inna bajka,w Świecie Motocykli były opisy i wydaje się że silnik jest (chyba)japoński lub licencyjny! To dobry znak a właściwie MZ-ki zawsze były (prawie)doskonałe.O fabryce MUZ jest w internecie duży artykuł, wymienione są w nim modele i lata produkcji,poszukajcie,polecam.Powodzenia.Pawel.

    Reply
  11. Witam, jestem posiadaczem mz 125 SM z 2004 roku. Ta sama konstrukcja tylko wersja supermoto. Może Panowie utworzymy jakieś forum lub coś podobnego żeby wymieniać się informacjami??

    Reply
  12. Zdecydowanie jestem za utworzeniem takiego forum. Z biegiem czasu zebrała by się zapewne grupa ludzi zainteresowanych motocyklami MUZ.
    Przynajmniej byłoby miejsce, gdzie można zapytać kogoś o doświadczenia i problemy związane z tymi motocyklami.

    Reply
    • Myślę, że na początek możecie na naszym forum założyć wątek. Jeżeli temat się rozwinie założymy wam podforum.

      Reply
    • OK, to ja zacznę pierwszy 🙂

      Reply
  13. Założyłem temat w dziale „Opinie”. Zapraszam do dzielenia się swoimi uwagami o moto.

    Reply
  14. Hej,
    gdzie kupić taką MZ za 5000pln ? polski dystrybutor/dealer w ogóle istnieje ? z kiedy ta cena i informacje o dostępności ?

    pozdrawiam,
    Marek

    Reply
  15. Witam.Też posiadam od roku rt125 ’05(po liftingu)której szukałem ze dwa lata po całej Polsce i w końcu nabyłem czarną w stanie bdb.Sprzęt naprawdę fajny;mam zamiar kupić drugą bo tej mi szkoda używać ze względu na niski przebieg i doskonały oryginalny stan…;)

    Reply
  16. Już doczytałem w internetach.. szkoda. Orientujecie się jak jest z rynkiem wtórnym u nas? tzn wiem że go nie ma.. po przejrzeniu portali ogłoszeniowych i aukcyjnych. Może są jakieś takie po cichaczu stowarzyszenia które handlują takimi rzadkimi sprzętami w PL ? w DE jest tego trochę ?

    pozdr,
    M.

    Reply
  17. Witam.
    Nie znajduje informacji, z którego roku są ostatnie egzemplarze tej MZ-ki.
    Czy może jest jeszcze produkowana?
    Pozdrawiam pcu

    Reply
  18. dzien dobry gdzie mozna ja kupic mozna w polsce czy po za granicami kraju

    Reply
    • Tylko używki zostają. Fabryka zbankrutowała dawno temu.

      Reply
  19. A co do czesci to bardzo duzo jest na angielskim ebay.co.uk

    Reply
  20. Witam. Jestem zainteresowany zakupem MZ RT 125 w dobrym stanie i w rozsądnej cenie. Najchętniej ze Śląska. Kontakt: wpgrl@wp.pl

    Reply
  21. Fajnie gwizda w tym filmiku. Brzmi podobnie do etz-etki 150. Stare czasy…

    Reply
  22. Witam, jestem posiadaczem tej Mz, motocykl ciekawy, wiele osób zwraca na niego uwagę i często dziwią się, że to Mz. Charakterystyka pracy silnika bardzo mi się podoba, puszcza ładne marchewy przy schodzeniu z obrotów. Spalanie na poziome 2,5-3 l więc bardzo mało. Po zakupie i zrobieniu 500 km rozlecial się bendiks, wymianiony na nowy z serwisu w Niemczech, już z metalowym koszyczkiem tak, że tfu tfu mam nadzieję, że będzie dożywotnio służył. Jedyny problem jak pozostał to obroty, po nagrzaniu silnika gdy puszczę gaz obroty zatrzymują się na kilka sekund na 4 tys obr i dopiero po chwili spadają, spotkał się ktoś z takim problemem? Ogólnie bardzo polecam ten motocykl, bardzo wygodny i łatwy do przewidzenia, przez co jazda jest bardzo przyjemna

    Reply
  23. jak szukacie mz to na mobile.de lub ebay-kleinanzaigen.de
    ogolnie trudno znalezc a ceny tez sa raczej z kosmosu

    Reply
  24. Jestem posiadaczem mz rt 125 powiem tak. Sezon 2015r przestał u mechanika gdyż kupiłem felerny egzemplarz mianowicie poprzedniemu właścicielowi trudno było zamówić pare orginalnych uszczelek i zasmarował pół silnika sylikonem co spowodowało lekkie zatarcie silnika-ledwo nim dojechałem do mechanika. Po wymianie pierścieni, rozrządu i płytek zaworowych moto po dotarciu śmiga jak się patrzy. Nawet jadąc w dwie osoby leci 115k
    m/h co mnie osobiście bardzo cieszy. Mam nadzieję że tak będzie do kolejnego przeglądu i dalej-ogólnie nie zamienił bym go na żaden inny tylko 1 ważna żecz-nie dziadujcie z tym modelem tylko orginalne części które niestety nie należą do najtańszych ale warto.

    Reply
    • Adam daj jakieś namiary na siebie

      Reply
  25. Witam szukam jakiegoś 125cm ta mz rt mnie zaciekawiła tą specyfikacją ,ale mam na oku takie modele virago,intruder v2.Czy macie jakieś inne propozycje nie interesuje mnie 2 suw z wiadomego powodu ekonomia .Pomożecie

    Reply
  26. Mz 125 rt rok 2002r
    do 100km/h nawet to się zbiera potem walka z wiatrem
    v-max to 115 jak puścisz się za autem to i 130 pociśnie
    spalanie ok 3.5 .trasa z Krakowa do Poznania koszt ok 50zł

    moja ma na liczniku 19tys. 🙂 ale obstawiam min 40tys.
    witam czy wie ktoś jakie są wymiary płytek zaworowych

    Reply
  27. https://youtu.be/T1S6psu-Kkw

    W linku filmik do mojej mz
    Rok 2002

    Wielka prośba do siedzących w temacie czy wie ktoś jaki jest rozmiar płytek zaworowych?

    Reply
  28. (e) MZ (etka) 125 rt ROUTE :
    plusy
    -lekka ok 120kg
    -prosty w regulacji gaźnik
    -2 wałki rozrządu ,4 zawory,chłodzenie cieczą,
    – bardo prosta i intuicyjna regulacja naciągu rozrządu
    -6-cio biegowa skrzynia
    -automatyczna regulacja luzów zaworowych
    -lekki bak z laminatu
    -hamulce w oplocie, przód i tył tarcza
    -zawieszenie z górnej półki ,dobrze tłumi nierówności ,kurcze teraz nie pamiętam ale chyba jest regulacja centralnego.
    -silnik wygląda jak by miał pojemność co najmniej 300-400ccm
    -nisko osadzone siedzisko bodajże wys. 80cm idealna dla niskich osób
    -(zależy od kierownika) silnik wytrzyma bez remontu min. 80-100tys km (moja 65k. i cyka jak nowy) v-max 120
    -jak na 14 letni motocykl cały czas trzyma cenę
    -yamahe ybr 125 i honde varadero 125 wciąga nosem

    minusy:
    -jak na razie to słaby dostęp do części
    (takie rzeczy jak filtry oleju świece dostępne od ręki)
    -brak wyświetlacza biegu i wskaźnika paliwa
    -przydała by się owiewka bo przy większych prędkościach miota kierowcą i motocyklem
    -po wymianie filtra powietrza na nieoryginalny głośniejsza praca czasem przy dłuższej (szybkiej) jeździe leci krew z uszu 🙂

    Reply
  29. Witam, jestem posiadaczem Mz rt125 z 2002r od 6 miesięcy (stan licznika przy zakupie 22 tyś, aktualnie 23,5 tyś). Mz’tka ściągnięta z Paryża, odziwo można znaleźć tam jeszcze nie jeden egzemplarz na sprzedaż (Szwagier tam mieszka i zajmuje się motocyklami w wolnym czasie. Motorek można wyrwać za naprawdę fajną cenę, zależną od tego co kto oczekuje. Dowóz do Polski raz w tygodniu). Wszystkie opłaty związane z rejestracją ok 450zł (przegląd, oc, tłumaczenie papierów, rejestracja). Można znaleźć wersje zablokowaną (max 80 km/h) i odblokowaną (fabryczną lub przez wymianę modułu w wersji zablokowanej). Mz’tki produkowane były w latach 2000-2008, co powoduje trudniejszy dostęp do części zamiennych. Co ciekawe wychodziły jeszcze Mz’tki rt125 RS. Fabrycznie po lekkim tuningu, inny: wydech, gaźnik, układ zapłonowy, większa moc itd.).
    Motocykl ciekawy z wyglądu, pomimo upływu czasu dalej ma nowoczesny wygląd a niejeden przechodzień zwraca na niego uwagę. Brakuje mu tylko wskaźnika poziomu paliwa, owiewki na kierownice (uniwersalna kosztowała mnie coś koło 100zł) i schowka pod siedzeniem (kuferek zostaje). Czasami obrotomierz szaleje ale wystarczy puknąć w szkiełko (widocznie coś nie łączy) Podstawowe rzeczy jak olej, świece, klocki hamulcowe czy filtry można spokojnie kupić w PL, a za resztą trzeba szukać za granicą.
    Rama jest dość prosto skonstruowana w wyniku czego motor ma bardzo niską masę: 113kg i jest prosta do ewentualnej naprawy. Zawieszenie 1’wsza klasa, bardzo dobrze tłumi nierówności, dodatkowo tylni amortyzator centralny posiada regulacje twardości. Przedni hamulec wyposażono w dużej średnicy tarcze hamulcową (dwu tłoczkowy zacisk) co oferuje skuteczne hamowanie.
    Silnik czterosuwowy, chłodzony cieczą, zasilany gaźnikiem Mikuni (Potrafi być wybredny, śruba regulacyjna składu mieszanki paliwo-powietrze od spodu gaźnika, co utrudnia regulacje, powinna być wykręcona 1,5 obrotu, + – 0,25. Należy pamiętać też o odpowiedniej regulacji poziomu paliwa w komorze plywakowej, trudne to nie jest, ale zabawy troszkę jest, a zła regulacja bardzo wpływa na prace silnika), układ zapłonowy bezobsługowy (jedynie świeca zostaje), głowica z dwoma wałkami rozrządu (Łańcuszek rozrządu lubi się naciągać i silnik dzwoni. A po maksymalnym naciągnięciu (wychyleniu) napinacza łańcuszka, dalej zbyt duży luz łańcuszka może grozić uszkodzeniu karterów.), głowica posiada cztery zawory (Luz zaworowy regulowany odpowiednimi płytkami). Praca silnika (w dobrym stanie i odpowiednio wyregulowanego): jednostajna, równa, gładka, pozbawiona wibracji. Silnik płynnie i natychmiastowo reaguje na dodanie gazu, dobrze wkręca się na obroty nawet do odcięcia zapłonu. Od 1-5 biegu zadowalająco dobrze się zbiera (5 bieg max 105km/h), potem 6 i walka z oporami powietrza. Od 0-100 coś koło 15sek. Maxymalna prędkość jaką uzyskałem to 125km/h (mój wzrost: 182cm, waga: 85kg). Spalanie na poziome 3,3-3,8 l.
    Możliwe, że jest jeszcze wiele innych rzeczy wartych uwagi, dlatego jestem za tym żeby utworzyć forum Mz’tki i bez problemu wymieniać się opiniami czy pomysłami. Ogólnie staje murem za mało znaną w PL Mz’tką i polecam każdemu kto chciałby zakupić swoje 125. Pozdrawiam wszystkich posiadaczy i życzę szerokiej drogi. W razie jakichkolwiek pytań mogę podać pocztę bądź nr tel.

    Reply
  30. W internecie można znaleźć informacje, że motocykl waży od 123kg, jego stosunek mocy do masy wynosiłby wtedy 0,89. Skąd masz informację od tych 113kg?

    Reply
  31. Waga 113kg bez żadnych płynów 🙂

    Reply
  32. Jakiej produkcji jest silnik?
    Występuje w jakiś innych motocyklach?
    Pozdr

    Reply
  33. Silnik to bardzo udana, własna konstrukcja MZ.

    Reply
  34. witam,mam pytanie.czy ten motocykl mz rt 125 jest na wtrysku?

    Reply
  35. Witam,
    Czy ktoś ma na sprzedaż taki motorek? Jestem zainteresowany.

    Reply
  36. Witam, także posiadam Mz 125 w wersji SX mój jest z 2004 roku i przebieg 2100 km 😀 praktycznie nówka!

    Reply
    • Gdzie można znaleźć taki motocykl?

      Reply
  37. Jak już pisał Bartłomiej niemal 2 lata temu, tylko używki pozostały, bo od wielu lat nie jest już produkowany, fabryka zbankrutowała.

    Reply
  38. Na olx jest ich sporo ja tam kupiłem z bratem, gościu dużo ich sprowadza z francji oczywiście w wersji SX bardzo małe przebiegi, wszystko prucz plastików wygląda jak nowe no i oczywiście małe przebiegi, mówił też że w razie czego może sprzedać sam silnik na części.

    Reply
  39. Chodziło mi że cały silnik sprzeda, a Ty go sobie rozbierzesz na części w razie „wu” 😀

    Reply
  40. Witam, Wie ktos moze jakiej grubosci sa plytki pod zawory do mz??

    Reply
  41. A czy w innych motocyklach występują takie same moduły zapłonowe co w RT125??

    Reply
    • Tak te same MZ SX,RT,SM, Polecam serdecznie SM.
      Zwracajcie uwage na starter przy zakupie, bo koszt bendiksa to ok 500zł 🙂

      Reply
  42. Odra, nazwa rzeki piszemy duza litera. HM HM
    Tu piszemy o zabytkach, teraz jest Euro4, a jak nie, to czekamy i szczekamy, az jakis hit sie pojawiiii.

    Reply
  43. Mało filmów na y.t.

    Reply
  44. Witam.Mam pytanie czy ktoś może wie gdzie kupie rozrusznik bo chyba mi własnie padł?Czy da się go jakoś naprawić np. wymienić sam bendiks?

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>