Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Malaguti Dune 125 X Black Edition

Dodaj do porównania
Malaguti Dune 125 X Black Edition

Nasze pierwsze spotkanie z marką Malaguti odbyło się na targach motocyklowych. Co przyciągnęło naszą uwagę? To, że jest to jeden z pierwszych „chińczyków”, który posiada 15 koni mechanicznych. Chociaż rodowód silnika pochodzi z Włoch, to jednak aktualnie Malaguti jest montowany w Chinach. Zapewne wielu z Was zastanawiało się dlaczego tak wiele motocykli oferowanych w Polsce posiada tylko 11 koni. Otóż Chiny stawiają karty głównie na rynki rozwijające się, takie jak Afryka, a tam potrzebne są bardzo proste w budowie konstrukcje. Polska w oczach Chińczyków, do tej pory nie była krajem „premium”. Jak widać to się cały czas zmienia, najpierw objawiło się to polepszeniem jakości, natomiast teraz widzimy, że Chińczycy sprawdzają podatność naszego rynku na produkty z wyższej półki i Malaguti jest tego dowodem. Czy to się sprawdzi? Pożyjemy, zobaczymy, ja osobiście mocno trzymam kciuki. Dla konsumentów to dobra wiadomość – mamy większy wybór. Dla sprzedawców również. Większa ilość motocykli premium, moim zdaniem wpłynie na rozwój tego segmentu. Im więcej sąsiadów będzie mieć 125-tkę z górnej półki, tym więcej się sprzeda kolejnych motocykli.

Malaguti Dune X, to jedna z największych 125-tek dostępnych na polskim rynku. Gdy dołożymy kufry motocykl staje się potężny. Gabarytowo Malaguti zbliżony jest do Hondy Varadero, która w Polsce cieszy się dużym zainteresowaniem (top na naszej liście popularności). To pokazuje, że Polacy to jednak nadal nieco zakompleksiony naród :). Chcemy wszystko co robi wrażenie. Widok człowieka na przymaławym motocyklu (typu Romet Kadet) mocno zakorzenił się w głowie jako, obraz biedaka który jeszcze nie wyszedł z PRL. Malaguti więc ma dobry plan marketingowy, jest duży i dobrze trafia w nasze polskie gusta. To też jest dobra wiadomość dla osób o wysokości zbliżającej się do 2 metrów.

Poza wielkością, w Malaguti Dune X, znajdziemy, jeszcze kilka rzeczy, które wyróżniają ten motocykl z pośród innych. Pierwsza z nich to to skrzynia biegów, a konkretnie 6 bieg. Wiadomo, w świecie dużych motocykli to norma, jednak w świecie 125-tek, to już nie jest takie oczywiste. Kolejną rzeczą to rozmiar przedniego koła. W wersji X, przednie koło jest większe i ma aż 21 cali. W połączeniu z dużym skokiem zawieszenia, nierówności na drodze, a nawet progi zwalniające kompletnie nie robią wrażenia. Gdy trochę dłużej pojeździłem, zacząłem się irytować na kierowców samochodów, że tak mocno hamują przed progiem zwalniającym. Wtedy przypominało mi się, że w przecież siedzę na motocyklu, który ma sporo zacięcia na teren. Ponadto mamy sporo drobnych smaczków, typu przewody w stalowym oplocie, prowadnicę łańcucha na wahaczu, a także wysoką przednią szybę. Solidne terenowe podnóżki, czy też bardzo mała gałka hamulca nożnego, która ma za zadanie nie przeszkadzać podczas jazdy w terenie.

Motocykl znakomicie nadaje się także na trasy. Jeżeli nie przesadzimy ze zbyt głośnym tłumikiem, zrobienie 100 kilometrów, rozbudza tylko apetyt na kolejne kilometry. To głównie za sprawą dużej kanapy, dużej wysoko umieszczonej kierownicy i skrzyni biegów. Tak, skrzyni biegów. Biegi zmienia się arcyprzyjemnie. Wchodzą gładko jak w nóż w masełko zostawione na blacie w ciepły letni dzień. 6 bieg pozwala obniżyć prędkość obrotową silnika a przy tym utrzymywać prędkość przelotową 90km/h. Szyba także chroni nas przed wiatrem i owadami. Wiadomo, przed deszczem się jakoś specjalnie nie uchronimy, ale np gdy na zbiorniku będziemy mieć tankbaga z nawigacją, to docenimy rolę tej szyby. Przy kierownicy znajdziemy także gniazdko USB.

Wady? Ależ owszem, znalazłem :). Największa i chyba jedyna moim zdaniem wada, to prędkość maksymalna. Przyznam, że nieco się zawiodłem, bo oglądając filmy pokazujące Aprilia RS4, która posiada ten sam silnik, na liczniku widziałem nawet 130 km/h. Liczyłem więc na to, że nasz Malaguti, który ma podobną wagę, też pociśnie te 115-120. Niestety nie udało mi się wycisnąć więcej niż 110. A jego, taka powiedzmy, naturalna prędkość maksymalna to 105 – 105?! Przecież dokładnie tyle wyciśnie 11 konna 125-tka. Nie wiem co poszło nie tak. Czy to normy emisji spalin? Czy przestawienie komputera na ekonomię, bo, faktycznie mało pali, czy po prostu silnik został z jakiegoś powodu delikatnie zdławiony, aby dłużej cieszył bezawaryjnością? Nie wiem. Podobnie rzecz się ma z Malaguti Monte, który rozwija podobne prędkości a jest nieco lżejszy i mniejszy, więc to nie jest specyfika testowanego egzemplarza. One po prostu tyle jadą. Ja wiem, że różnice rzędu 10km/h to w praktyce, są śmieszne różnice. Ale jednak czymś musimy usatysfakcjonować Polaka z klasy średniej, który wydał aż o 5 tys zł więcej, w stosunku do 11-konnej konkurencji, i chce sobie żwawo wyprzedzić kolegów biedaków. Co prawda przyspieszenie robi robotę, na światłach bez problemu oblatujemy 11-konną 125-tkę, i rwiemy do przodu aż miło, ale już na prędkości maksymalnej, różnica się mocno zaciera. Zatem V-max nieco odbiega od tego do czego przyzwyczaiła nas cena „premium”.

Podsumowując Malaguti Dune X to potwór w świecie 125-tek. To jest naprawdę wielki motocykl, który zachwyca wygodą i przyspieszeniem. Do tego, gdy dodamy kufry, motocykl staje się jeszcze większy i ultra praktyczny. Niestety jest tylko odrobinkę zbyt wolny.

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
Skrzynia biegów
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna licznikowa
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
/ R
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
/ R

Share This Post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

95 komentarzy

  1. Znowu błędy, brak wiedzy, lenistwo ?

    Silnik nie ma nic wspólnego z minarelli.
    Silniki Minarelli /Yamaha były wykorzystywane tylko w Derbi 50cc lub w skuterach.
    Ten silnik to konstrukcja własna Piaggio.
    Proszę choć tutaj przeczytać :

    https://www.motorcyclespecs.co.za/model/Derbi/derbi_senda_terra_125.htm

    Lub chociaż minimum wiedzy zasięgnąć proszę na temat minarelli, choćby nawet z wiki. Zwracając uwagę na informacje o silnikach do skuterów i 50cc.

    https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Minarelli

    Proszę, nie ośmieszajcie się podając tak bzdurne informacje.
    Już naprawdę starczy.

    Reply
    • Muszę zrobić wyjątek i zareagować na wypowiedź anonima. Nic mnie bardziej nie śmieszy jak zwracanie komuś uwagi, że popełnia błędy w jakiejś dziedzinie, a samemu się ich nie ustrzega. Przywołujesz jakąś stronę ze świata, jakby to była jakaś wyrocznia i zarzucasz niewiedzę bądź lenistwo autorowi artykułu. Nie wiem czy to twoje lenistwo czy niewiedza (zakładam, że jedno i drugie), ale tam opisują, że ten motocykl jest chłodzony powietrzem. Gdybym był czytelnikiem tej strony to bym właśnie im zarzucił koszmarny błąd jeśli chodzi o sposób chłodzenia tego motocykla i przywołał niniejszą stronę jako tę, na której warto się wzorować.
      Napisz coś interesującego o motocyklach a podejrzewam, że udostępnią ci stronę abyś mógł zaistnieć jako z człowiek z krwi i kości, a tak to taki leniwy bez wiedzy – anonim.
      Ja ci podam stronę z danymi technicznymi
      https://4cvmoto.pl/malaguti/
      Co do Wikipedii to jest to strona dla gimnazjum. Już w liceum/technikum, jak chcesz się czegoś dowiedzieć, to szukasz w portalach odpowiedniej branży, a nie na stronie na której każdy może coś naskrobać i do momentu weryfikacji tacy jak ty będą się na nią powoływać. Tu po raz drugi nie błysnąłeś.

      Reply
      • Z życzliwości daje strony które w prosty sposób mogą wam uświadomić że minarelli nic nie wspólnego z tym silnikiem Piaggio. Widzę że też Ty zupełnie nie ogarniasz tematu. Właśnie dlatego próbuje Wam uświadomić łopatologicznie lub ja Ty piszesz na poziomie gimnazjum. Ja osobiście nie muszę szukać informacji w necie bo po prostu to wypada wiedzieć jak ktoś się interesuje motocyklami . Można powiedzieć że to kultowy silnik .
        A ja Ty i wiesz lepiej to powiedz co ten silnik ma wspólnego z minarelli?

        Reply
      • Nie opisują że jest powietrzem chłodzony. W opisie jasno jest napisane że jest chłodzony cieczą . No ale każdy choć trochę zainteresowany to wie.

        Reply
    • Żeby jeszcze postawić kropkę nad i, to motocykl ze strony na którą się powołujesz jest opisywany jako z lat 2007-2008, posiada 5 biegów i 9 kW mocy.

      Reply
    • Dziękuję za zwrócenie uwagi – wybieram lenistwo ;). Zaczerpnąłem wiedzy i wygląda na to że to głównie Yamaha zagarnęła dziedzictwo tej firmy w 2002. Faktycznie ten rodowód minarelli jest już dzisiaj kompletnie zatarty – Piaggio jedynie wykorzystało niewielki fragment Know-how od Minarelli budując swój własny silnik. Poprawię artykuł :). A co do przytoczonej strony – motorcyclespecs to tam też jest babol. Silnik ma przecież dwa wałki rozrządu a nie jeden.

      Reply
      • No ale chyba łatwiej zrobić błąd w recenzji silnika który co dopiero się pojawił. ( Podana strona jest z 2008 roku )
        A co innego jest błąd w opisie silnika który jest praktycznie od 13 lat na rynku.
        Ogólnie super że zgłebisz temat i poprawisz .
        Co niektórzy podejmują decyzję o zakupie na podstawie tej strony.
        Musi je i tym pamiętać.

        Reply
  2. Bo w tym roku Piaggio wprowadziło ten silnik model. A KRS, malaguti to tylko jest importerem tego modelu . Ponieważ produkcja została przeniesiona do Chin pod skrzydła zongshen/ Piaggio. I każda firma importująca chińczyku może zamówić taki motocykl.
    Kropka nad i – zauważ że moc jest podawana przy 6500 obrotów.
    W tamtych latach często ( w tabelkach) podawana była moc w zakresie obrotów korzystnych dla trwałości silnika.
    Później w opisie ma podana pełna moc.
    Życzliwie wyjaśniam, bez chamskich dopisków.
    Nie uważam że wiem wszystko jak Ty.
    Ale jak ktoś bierze się za pisanie recenzji to powinien pisać fakty a nie głupoty.

    Reply
  3. Troszeczkę z innej beczki. Czy pamiętasz Dawidzie? Od samego mojego początku bytności tu na tym blogu mocno przeciwstawiałem się wszelkim opinią, które wydawały się wskazywać, że motocykle z silnikami 9, 10 czy nawet 11 konne są w stanie rozpędzić pojazdy do mitycznych 120km/h?
    To właśnie swoim filmem, chyba nawet niechcący, potwierdziłeś to o czym zawsze mówiłem. Otóż nie, nie są! Myślę tu o zaprezentowanym „wyścigu” z Junakiem (rozumiem oczywiście, ze to byłą zabawa). Myślę tu głównie o tym własnie przyspieszeniu , bo na maksymalną szybkość i te mityczne 120 km/h nawet nie zwracam uwagi.
    Przy okazji szybkości: jechałeś motocyklem w sumie lekkim z mocą silnika 15 kM i nie osiągnąłeś szybkości 120 km/h (gdyby tak było, nie omieszkałbyś tego pokazać tak, jak pokazałeś przyspieszenia tego pojazdu). Zastanawiam się w jakim świetle stoją w związku z tym wszyscy Ci, którzy na 8,.10 czy nawet 12 konnych silnikach przy masach bardzo zbliżonych do tego lub wręcz takich samych, opowiadali i opowiadają, jak to po dokonaniu tych sprytnych i prostych przeróbek zaginają czasoprzestzreń? 😀
    I jak to teraz wygląda?

    Reply
    • Z tego silnika na gaźniku można wyciągnąć 17-18 koni.
      Bez większego problemu i kosztów.
      To wtedy 120 km/h to naprawdę łatwo osiąga.
      Nie wiem jak to będzie na wtrysku i z silnikiem z Chin. Raczej bardzo podobnie.
      Niedługo będę dłubał w Japończyku na wtrysku.
      Bez zmiany pojemności spróbuję podnieść moc o około 2 konie.
      Wiąże się to niestety z sprowadzeniem innego wtryskiwacza, a przez koronę z Japonii trwa to dłużej.
      Z danych producenta wtrysku i z informacji które znalazłem na japońskich forach to można uzyskać moc i moment odpowiadający pojemności 140cc.
      Teraz pod wiatr lub pod górkę 117 ( 108 GPS ).
      Napiszę po zakończeniu prac jakie zmiany nastąpiły i jakie koszta.

      Reply
      • Wielkie g…. można wyciągnąć, bo to nie gaźnik generuje moc. Przestań pleść bzdury.

        Reply
        • Można. Robiłem to nie raz.

          Reply
        • „rawla 2020-06-03, 15:04

          Wielkie g…. można wyciągnąć, bo to nie gaźnik generuje moc. Przestań pleść bzdury.”

          rawla, jak w końcu zwiekszyłeś prędkość z ogólnie uznanych wartości za realne w tym motocyklu . Czyli z 90km/h do 115km/h.
          Możesz to jakość krótko powiedzieć bez wdawania się w szczegółu.
          Bo najpierw piszesz że gaźnik nie zwiększa mocy. A w kolejnych postach dajesz linki właśnie do modyfikacji gaźnika?
          Możesz wytłumaczyć . Bo już chyba wszyscy pogubili się w tym temacie. Fajnie by było jakby nasze maszynki osiągały choć 100km/h .
          Już nie maże nawet o 115km/h – jak to się Tobie udało.

          Reply
          • Bez wdawania się w szczegóły nie da się odpowiedzieć na Twoje pytanie, a poematu pisać nie chcę. Zwróć uwagę na linki, które wskazałem Krzysztofowi.To na prawdę nie jest tak, ze włożysz większe dysz, czy dasz inną przekładnię i już motor pędzi szybciej – trzeba nad tym trochę posiedzieć i pomyśleć.
            Poczytaj linki, nie che mi się powtarzać tego, co inni mechanicy już dawno powiedzieć w tym temacie.

    • Uważam że licznikowe 120 to nie mit. Zaktualizowałem stronę z Aprilią RS4, wstawiłem tam film który zrobił Coda – całkiem szanowany motovloger. Masz jak byk 130. Yamahy też tyle cisną. Dowodów jest niezliczona ilość na yt. Wystarczy wpisać vmax i model.

      Reply
      • Tak z długiej górki, odpowiednio filmowane że niby na równym, pomijam już to że 130 licznikowe to de facto 110-115 realne i to niekoniecznie. Co to znaczy „całkiem szanowany bloger”, weź się chłopie nie ośmieszaj. Gdyby te motocykle RS4 czy nowe Yamahy YZF faktycznie potrafiły jechać (utrzymać) te 120 to producenci krzyczeli by o tym w każdej reklamie i folderze, pamiętajmy że to motocykle dedykowane i celowane w klienta 16-letniego, dla którego takie rzeczy są najważniejsze.

        Reply
        • To dziadoskie liczniki w tych drogich sprzętach są jak u mnie w keewayu rkv przy 115 na liczniku jest realnie z 108. W trasie jestem w stanie utrzymywać 100 km/h licznikowe a i do tych 105-110 da się spokojnie dobić bez problemu o ile nie jadę pod górkę albo przy bardzo mocnym wietrze w twarz. Przy bardzo złych warunkach to i utrzymanie 85-90km/h i to na 4 biegu bywa trudne ale to w końcu tylko 11 km i 9 Nm. Taka yamaha yzf pewnie spokojnie te 100-110 licznikowe utrzymuje a i do wyprzedzania do 120 się na spokojnie rozpędzi więc już dość przyjemnie można jeździć. Jak ktoś wymaga więcej to już tylko prawko A zostaje i przynajmniej 250. W samochodach liczniki też zawyżają o około 5-10 km/h.

          Reply
      • Zgadzam się, z Dawidem. Honda Forza po zmianie wariatora i rolek jest wstanie osiągnąć ponad 130 licznikowe czyli około 120 km/h wg GPS. (film, w którym właściciel skutera dokonał takiej zmiany)
        https://www.youtube.com/watch?v=o2oWmw_LhTM
        W sumie tak jak napisał Przemysław, wszystkie liczniki przekłamują; samochodowe także.
        Pozdrawiam

        Reply
      • Dopóki Coda bawił się we vlog hobbystycznie, można było stwierdzić, że jego „testy” są warte uwagi. Odkąd żyje z vloga, testy zbliżają się niestety do Motobandy i podobnych, ale jest to tylko moja subiektywna opinia.

        Reply
    • Rawla, masz tego ciężkiego hyasunga ? Który jest totalnie niearydonamiczny. On waży swoje i jak sądzę ty też do ułomków nie należysz. Przeważnie takie motocykle wybierają osoby z słuszna wagą.
      A powiedzmy 90 dajesz radę w trasie utrzymać ?
      Więc zdejmij z tego zestawu 30kg.
      I już utrzymasz 105.
      Zniweluje maksymalnie opory powietrza jak w motocyklach sportowych.
      To już osiągniesz przelotowa 115.
      Obniż opory toczenia .
      I wtedy osiągniesz 120.
      Rozumiesz?

      Reply
      • czyli dopompować 0.5bar i będzie 200 na szafie

        Reply
      • Pytasz mnie już o dane wrażliwe ale… niech tam. Ważę 80 kg mam wzros 170 i moje hyo.. z kuframi , gmolami, rozpędza się do 115 km/h. Czy taka odpowiedź zadowala Ciebie?
        Aha, prędkość według licznika, według powszechnej głupoty porównywania GPS z licznikiem nie mierzyłem …. bo i po co?

        Reply
      • Pytasz mnie już o dane wrażliwe ale… niech tam. Ważę 80 kg mam wzros 170 i moje hyo.. z kuframi , gmolami, rozpędza się do 115 km/h. Czy taka odpowiedź zadowala Ciebie?
        Aha, prędkość według licznika, według powszechnej głupoty porównywania GPS z licznikiem nie mierzyłem …. bo i po co?

        Reply
        • Rawla, czyli realnie 100 jedziesz. Zdejmij kufry a będzie pod 110.
          Tak samo Dawid powinien zrobić. O tyle właśnie kufry obniżają v-max . Jeszcze jakbyś trochę tą armaturę poodkręcał to 120 pojedziesz.
          To co się dziwisz i pienisz że sportowa 125 jedzie 120km/h?
          Jak sam dumnie informujesz że Twój ociężały sprzęt z kuframi ciśnie 115.
          Albo masz jakieś kompleksy, rozdwojenie jaźni , podwójna osobowość, jesteś narcyzem i tylko Ty możesz jechać 115, nie rozumiesz co sam piszesz, to co jest bzdurą gdy mówią o tym inni , to jest najprawdziwsza prawda objawiona w twoich ustach, w ciągu kilku chwil potrafisz wyśmiać wszystkich którzy jadą 120, a sam jeździsz 115 i to z „kuframi i gmolami” . Kurde,tylko Ty ! Super i brawo ! Tak zatrzymaj

          Reply
          • Zdjąłem kufry na testach. Wycisnąłem tylko 110 i nie było szans na więcej. Monte też 110 leci. Co ciekawe przyspieszenie do 100 jest fantastyczne. Większość 11 konnych sprzętów w okolicy 90-tki już wymięka. Monciak do 100 buja się bez bólu. Ale o 120 można zapomnieć. Zakładam że jednak to zależy trochę od kompa. Bo do odciny na 6 biegu mam jeszcze 1000 obr/min.

          • Ja nie pienię się. a jedynie grzecznie zapytałem jak to zrobił? Zapytałem, bo wiem jak 125 jeżdżą i wiem, że liczba 125 jadących 120 i 130 km/h jest mocno ograniczona i jest ich mało ( w sensie marek i Hyosung do nich nie należy).
            Zauważyłeś pewnie, ze nie otrzymałem odpowiedzi na postawone pytania a coś, z czym nie bardzo jest co zrobić.. Kiedyś już, trafiłem na takiego geniusza, który twierdził że 125 leci 140. Znowu zapytałem jak to możliwe? Całą bada pożytecznych idiotów rzuciła mi się do gardła twierdząc że ich junaki tez tyle jadą. Wiesz jak cisza nastąpiła, gdy w końcu „mechanik”przyciśnięty do muru przyznał że to … był dwusuw? A wtedy to już zupełnie inna bajka. Tak może być i tu, ale pełnej prawdy chyba na próżno czekać
            W kwestii kufrów: po pierwsze nie duże (14 l), gdyby większe… nie byłoby tak różowo. Po drugie bez nich jechał tyle samo. Weź poprawkę na to, że waży to moje żelastwo 170 kg. Trzeba twardo stąpać po ziemi a nie bujać w obłokach absurdu.

          • I tak na trasie zawsze trafi się szybszy, więc o co całe kruszenie kopii

        • rawlo tym licznikiem się nie przejmuj. Jest ok. Każdy przekłamuje od 7 do 15 %. Czym nowszy rocznik tym większe przekłamanie.
          Mój rekord z dobrej góry i leżąc na baku to 140km/h do odcinku. Czyli 119 km/h sprawdzone GPS.

          Reply
  4. Ok, wyjaśnij mi więc co robiłeś i dlaczego przyniosło to taki przyrost mocy o jakim wspominałeś?. Powtórzę: co zrobiłeś i dlaczego to przyniosło taki przyrost mocy. Jak zweryfikowałeś ten przyrost ? Od jakiego poziomu nastąpił przyrost do wielkości o jakich piszesz?
    Z dużym zainteresowaniem czekam na Twoją wypowiedź.. Nie pisz że wzrosło – napisz jak to zrobiłeś. I dlaczego wzrosło.

    Reply
    • Nie chwaląc się to powiem tylko że wiem co piszę i znam się na tym.
      Powiem jeszcze tylko tyle że w zeszłym roku zawodnik któremu hobbistycznie serwisuje sprzęt zdobył mistrzostwo Polski, a od dwóch lat jest w kadrze narodowej.
      Jeszcze mogę powiedzieć że do tej pory zawodnik jeśli dostaje nowy sprzęt lub po serwisie, lub jak się uda przed zawodami podjeżdża do mnie by jeszcze raz wszystko sprawdzić.
      Powiem jeszcze że przed tym jak zacząłem mu pomagać zdażały mu się często problemy z ukończeniem zawodów z przyczyn technicznych .
      Od czasu gdy ja mu serwisuje ukończył wszystkie zawody.
      No i na treningach wypada lepiej od kolegów z starszych roczników.

      Reply
      • Nie wiem jak inni, ale ja mam co do Ciebie jasność. Koniec tematu.

        Reply
  5. jas13, Nie idzie mi o to, że „I tak na trasie zawsze trafi się szybszy, ” Mam do tego baaaaardzo obojętny stosunek i zwykle puszczam takich przodem i zanim odjadą – już o nich nie pamiętam. Dla mnie liczy się „Tylko moja strzelba koń i ja”
    Idzie mi o to, że ludzie po prostu kłamią. Nie opisują prawdy tylko swoje wyobrażenia o prawdzie,a gdy zostaną przyłapani na bredniach …..

    Reply
  6. Rawla, więc nie bujaj w obłokach. Ten twój pojedzie maksymalnie 95km/h . Chyba że przy bardzo sprzyjających warunkach 100 osiągnie. Sprawdzone i takie są fakty .
    Jest to dokładnie taki sam muł jak chińskie 10 konne .
    Przelicznik mocy na kilogram prawdę Ci powie.
    No chyba że masz wskazówkę przestawiona w prędkościomierzu

    Reply
    • A co Ciebie obchodzi ile mój pojedzie? Masz z tym jakiś problem czy jak?
      Wyobraź sobie że mam w głębokiej ….. ile twój pojedzie.

      Reply
      • rawla , bajki piszesz . Żaden tyle nie jedzie . Chyba uszkodzony masz licznik . Oddaj do serwisu.

        Reply
        • TY na pardwę masz jakiś problem. A może wizyta u psychologa?

          Reply
          • Bohdan, niepotrzebnie zaczynamy wchodzić w pyskówkę.
            Odnoszę wrażenie, że Ty możesz również mieć Hyosunga Gv 125. Naczytałeś się że innym jada, a Tobie nie i stad to rozgoryczenie. Rozumiem. Dlatego mam propozycję. Jeżeli faktycznie użytkujesz GV – kę, daj znać. Podaj kontakt do Ciebie. Na spokojnie pogadamy, spróbuje rozpoznać problem Twojego motorka i pomóc Tobie w jego rozwidnianiu. Paru osoba już pomogłem i są zadowoleni, Oni również potrafią rozpędzić się do prędkości o jakich mówiłem. Masz rację te silniki są cholernie kapryśne, ale gdy je się opanuje dają wiele radochy. Jeżeli przyjmujesz moją propozycję – podaj kontakt. Jeżeli nie – zostaw mnie i mój motor w spokoju.

          • rawla, Hyosung z kuframi i gmolami , zatankowany waży 180 kg.
            Jedzie nie więcej niż 100 w bardzo sprzyjających warunkach. Każdy to wie . Twój 115 hahahaha .
            Kto potrzebuje psychiatry?
            Hahahah

        • Miałem okazję przed zakupem przymierzyć się do kilka . I też na różnych forach dowiedziałem się wiele . Muł totalny. Jestem szczęśliwy że nie kupiłem i przeszła mi też ochota na armaturę .
          Komu mogłeś pomóc, kolejna bajka ? Nie ma takiego egzemplarza który 115 jedzie , uświadom to sobie .
          I niby komu pomogłeś . Co za bzdurą . Nigdzie cię nie ma , na żadnej grupie na FB dosłownie nigdzie tylko tu głupoty anonimowo piszesz.

          Reply
          • A może szukasz nie tej osoby? Zresztą to już nie ma znaczenia. Jóź wiem, że bez względu na to ile masz lat, jesteś zwykłym gówniarzem szukającym zaczepki.

  7. Dawidzie – „Co ciekawe przyspieszenie do 100 jest fantastyczne. Większość 11 konnych sprzętów w okolicy 90-tki już wymięka:” Tym zdaniem powtorzyłe to, o czym ja mówię od lat. Tak to o to wałsnie chodzi w ty 15kM. O przyspieszenie.Szalu nie ma ale i tak jest dużo lepiej niż na „Większość 11 konnych sprzętów”..

    Reply
    • Ustawodawca pozwolił nas prowadzenie motocykli ,,125” na prawko kat. B tylko po to, by puszkarze przesiedli się na przejażdżki po mieście z auta na motocykl / skuter 125. Po to, by nie korkowali miast pudłami na 4 kołach. Nie po to, by ścigali się na autostradach. Każdy kto myśli że na prawku ,,B” i motocyklu ,,125” przegoni TIR-y ma chyba coś z głową. Zalecam wizytę u psychiatry lub (to zalecam) w szkole nauki jazdy prowadzącej kat. A. i u dilera sprzedającego potwory o pojemności godnej oczekiwań autostradowych ścigantów.

      Reply
      • Zakompleksiony anonimowy właścicielu czegoś tam na dwóch kołach, czytaj ze zrozumieniem. Gdzie ja pisałem cokolwiek o „ściganiu się na autostradach” czy „przeganianiu TIR-a”?
        Czy Ty w ogóle umiesz myśleć? Czy jedynie zionąć jadem?

        Reply
  8. rawla chyba Ty. Jak jesteś taki fachowiec to powiedz co zmieniłeś że zwiekszyłeś prędkość o 20 km?
    Pewnie zmieniłeś zębatkę hahahaha
    A właściwie czemu nie ? Mogę się spotkać i zobaczymy.
    Tylko powiedz gdzie i kiedy? Ja będę napewno.
    Ciekawe co teraz powiesz ?
    No to gdzie i kiedy?

    Reply
    • paliwo lotnicze czyni cuda, tylko te silniczki jakieś delikatne, parę godzin pracy i się rozpadają

      Reply
    • Ja z tuba moja rozmowę już zakończyłem.

      Reply
  9. No i znowu będzie trzeba kasować pół komentarzy, bo zamiast merytorycznie dyskutować, skaczecie sobie do gardeł. Nie o to tu nam chodzi. Na pudelku są emocje. Tu ma być technicznie!

    Reply
    • ten sam poziom dyskusji,co kiedyś na skuterowo.com „czy lepiej założyć do 50-ki next-r czy sito, żeby gonił 80km/h”

      Reply
    • Popieram, zrób to jak najszybciej.

      Reply
      • rawla, wiec gdzie możemy się spotkać i kiedy? Przyjmuje Twoje wyzwanie i dostosuje się do Ciebie jeśli chodzi o termin i miejsce.

        Reply
        • Mielno, poniedziałek 12:00 pasuje?

          Reply
  10. Pasuje. Gdzie dokładnie? Będę napewno .

    Reply
    • Obok pomnika Jelenia

      Reply
    • Kurde przymierzam się mocno do tego Dune X ale 105km/h to jak Barton hyper który ma 9,8km
      Totalna klapa. A nie jest tak, ze te silniki potrzebują ułożenia? Beniamin testował keewaya rkf i tam też slabo było z prędkością, a użytkownikom te keewaye jeżdżą jednak lepiej.

      Reply
  11. Obok pomnika Jelenia

    Reply
    • Rawla, jaką masz pompke w hyo? Podciśnieniową czy elektryczną?

      Reply
      • O widzę, że wreszcie ktoś kto wie o co chodzi> elektryczną

        Reply
    • ul. Bolesława Chrobrego?
      Więc jesteśmy umówieni.

      Reply
      • Ogarnij się

        Reply
      • Tak Chrobrego. Ale wisz tu mnie coś tknęło. Skoro do Mielna masz blisko to jesteś gdzieś stąd.
        Jednocześnie napisałeś wcześniej -„Miałem okazję przed zakupem przymierzyć się do kilka”
        Możesz zdradzić sekret gdzie miałeś tę okazje, bo na naszym terenie hyosung gv 125 to rzadkość, a w tutejszych komisach nigdy ich nie było>

        Reply
        • Nie jestem, zrobię sobie wycieczkę .

          Reply
          • Zróbcie film ze spotkania. Wrzucimy na kanał i na stronę 😀

        • Wyczyściłem komentarze. Nie ma na naszej stronie miejsca na obrażanie, to ma być platforma wymiany merytorycznych i konstruktywnych poglądów.
          Rawla przesłał mi zdjęcie spod Jelenia, jest to w moim przekonaniu dowód że tam był. Czy był tam Bohdan, nie wiem.
          I prosze mi tutaj Rawli nie nazywać trolem, bo on przynajmniej stara się swoje zdanie poprzeć jakimiś argumentami – co innego że nie za nic w świecie nie zmienia swojego zdania. Ale takie jego prawo.
          Mimo że nie łatwo, również mi, się z nim pisze to należy go szanować jako użytkownika naszej strony.
          Ludzie bądźcie dla siebie dobrzy i mili, skąd w nas tyle zaciętości. Gdzie tolerancja.

          Reply
        • takie sprawy załatwia się przez priv, ale do tego trzeba być zarejestrowanym 🙁

          Reply
        • @Beniamin. Nie chcę w tym momencie atakować rawli, ale widzisz o taką tolerancję apelowałem już do niego, a on ciągle uważa za głupków tych co docierają silnik, używają GPS oraz zamieniają zębatkę zdawczą na większą, bo jak można odczytywać wpis o wypisywaniu głupot. W momencie kiedy się go prosi o wyjaśnienie to unika tego jak diabeł święconej wody.
          @rawla. To nic osobistego, ale skoro wprowadzasz na forum swoje tezy to spróbuj je czasami wyjaśnić. Nawet dłuższym wpisem lub podaniem linków tak jak to zrobiłeś z zasilaniem Hyosunga. W tym momencie jesteś w jakiś sposób wiarygodny i to jest konkretna i pomocna odpowiedź.
          Pozdrawiam

          Reply
  12. Chyba Ty na moją. W poniedziałek się przekonamy.

    Reply
    • Jeżeli masz otwartą głowę sam zrozumiesz. Jeżeli liczysz na wyścig – zapomnij.
      Ale bardzo chętne odpowiem na wszystkie Twoje pytania.
      Rzeczywiście liczę na spokojną i rzeczową rozmowę. Bez publiczności, bez popisów elokwencji.To może być rzeczywiście ciekawe spotkanie.

      Reply
  13. Krzysztof, zapoznaj się z tym tematem:

    https://hyosung.info/viewtopic.php?f=23&t=637

    od razu wyjaśnię, nie jestem autorem tego tematu. Potwierdzam, że zmiany tam opisane dają efekty.

    Reply
  14. Uważnie przeczytaj również ten temat;

    https://hyosung.info/viewtopic.php?f=23&t=505

    z tym że: zamiany zębatki na 14 o, czym pisze autor, nie polecam. Najlepiej pozostawić fabryczne przełożenie czyli 13/48

    Reply
    • Forum i zmiany zapodane przez MacGyvera znam bardzo dobrze, jednak wkradł sie tam pewien chaos. Najlepiej znaleźć kogoś kto osobiście przetestował pompke elektryczną. Czy na podcisnieniowej pompce rozpędzał Ci sie do ponad 100?

      Reply
      • Nie

        Reply
  15. Panowie widzieliscie już nowe motorki SWM 125 są w cenie Malaguti i też fajne i dostepne w Polsce

    Reply
  16. Ma ktos juz ten model X? Coś ktoś?

    Reply
  17. Wojtek_adv, Myślę, że to jednak jest Twoja osobista, ale masz rację ostatnio mulczę.
    Nie odpowiadam jun na temat docierania pojazdów – uzasadniałem to na tym forum zadaj sobie trud, poszukaj
    Nie odpowiednim na temat GPS- uzasadniałem to na tym forum zadaj sobie trud, poszukaj
    Nie odpowiadam na temat zębatek- uzasadniałem to na tym forum zadaj sobie trud, poszukaj Zresztą tu zostawiam miejsce dla Bohdana, wszak wyśmiał mnie że zakładam z przodu większą zębatkę. Niech więc i On ma okazję wyjaśnić ten problem.
    W kwestii dostrajania hyosunga podałem linki do konkretnych miejsc.
    Ale. ale . jak pamiętam ja Tobie postawiłem kilka konkretnych pytań, na które odpowiedzi nie dostałem do dziś. Nie pamiętasz- poszukaj. Podpowiem- mówiłeś cos o tym że masz dużo do powiedzenia…..
    Bohdan, nikt mnie jak dotąd nie wyrzucił z forum Hyosunga. Ale masz rację zostałem wyrzucony z forum125. route125- czym sprawiono mi ogromną satysfakcję, albowiem rzeczowe argumenty zastąpili argumentami siły. Zresztą na tym forum sami siebie na wzajem okładają na parkland w temacie wyższości motocykli ( w sensie z manualną skrzynia biegu) nad skuterami ( w sensie motocykli ze skubarnia automatyczną)
    Fakt straciłem cierpliwość gdy jeden z forumowiczów napisał „traktat” w którym porównał współpracę tłoka z cylindrem z obróbka skrawaniem przez szlifowanie. Całą reszta piała z zachwytu i nikt nie przyjął do wiadomości że jest to zupełnie inna współpraca – tarcie ślizgowe. Oburzenie wielkie również wywołało to, że ośmieliłem się stwierdzić że Hyo125 gv nie jedzie 120km/h.
    W kwestii spotkania, swoje zdane już wyraziłem. Powtórzę tylko, nie mam już ochoty na żadne spotkanie z Tobą, przynajmniej na jakiś czas.
    I to było by na tyle z mojej strony, przynajmniej ,na jakiś czas.

    Reply
    • rawla ( tesciu ) ale żaden też nie pojedzie 115 jak Ty piszesz. Maksymalna prędkości to 105 tych ciężki maszyn z niewydolnym zasilaniem. Nawet po modach zrobionych na dobrym poziomie nie pojedzie więcej.
      Sam pisałeś jako ( tesciu ) że twój to jedzie 110. W to bym jeszcze uwierzył przy bardzo sprzyjających warunkach i z przekłamaniem licznika. Więcej to nie ma szans.
      Sam jako ( tesciu ) pisałeś o wędkarzach co dodają do wymiaru.
      A ty tak samo robisz. Już do swoich 110 dodałeś 5. Za jakiś czas znowu dodasz 5? A 120km/h to raczej prędkość którą osiąga 250cc która ma wtrysk sprawujący się dużo lepiej niż gaźnik w 125.
      Więc jak ta prędkość ma się do faktycznych możliwość.
      Według mnie średnio .
      Co do zębatki nie wiem o co chodzi. Tak tylko szczeliwem z tą zębatka.
      Ale jak Ty jeździsz na oryginalnej to tylko dowód że nie jeździsz 115 a raczej max 100 bo byś na tej oryginalnej musiał jeździć non stop daleko na czerwonym polu. A żaden silnik tego nie wytrzyma.
      Jednej słowem nie wierzę w to co piszesz, a z mojej wiedzy którą mam z kilku lub nawet kilkunastu źródeł v-max to 100km/h a prędkości przelotowej 85/90.
      Co do docierania.
      Jak zwał tak zwał ale jednak jak kupujesz nowy sprzęt dobrej marki to nadal są zalecenia odnośnie docierania.
      Wiem to też na swoim przykładzie że miałem się stosować do instrukcji przez pierwszy 1000, a co ciekawe u mnie pełna moc pojawiła się dokładnie z przebiegiem 2500.
      Jest to już większy i japoński motocykl.
      Sam nie wiem czy to kwestia docierania czy był zblokowany elektronicznie do tego przebiegu.
      Ale efekt jest mega odczuwalny.

      Reply
      • Bohdan, co do prędkości maksynalnych rzędu 100km/h to piszesz ogólnie o poj. 125 czy tylko o hyosungu gv 125

        Reply
    • Cześć rawla. Zarzucasz mi, że nie odpowiedziałem na Twoje pytania. Już nawet nie pamiętam kiedy zadałem Ci dwa proste pytania na które nie chciałeś odpowiedzieć ponieważ moja wiedza jest tak żałosna, że nie warto ze mną rozmawiać. Nie dziw się więc, że nie poczuwałem się do odpowiedzi na Twoje pytania. Mam jednak propozycję. Postaram się – lepiej lub gorzej – odpowiedzieć na Twoje pod warunkiem, że Ty odpowiesz później na moje – dwa, trzy pytania. Nie gdzieś pod jeleniem gdzie nie wiadomo czy ktoś był czy nie, ale tu na forum. Oczywiście jeżeli Administratorzy pozwolą. Zgadzasz się?

      Reply
  18. Co niektórzy nie odróżniają forum od komentarzy pod opisami motocykli. Forum tu też istnieje ale ludzie wolą swoje frustrację wylewać w komentarzach. Potem jak ktoś chce poszukać coś o danym sprzęcie to musi się przebijać przez dziesiątki jak nie setki komentarzy o niczym.

    Jakby admini zrobili prawdziwy porządek to pewnie z połowa wszystkich komentarzy na całej stronie by znikła.

    Edit graficzny Beniamin.

    Reply
    • Dokładnie, chciałem sobie poczytac o tym malaguti a tu jakis cyrk, i pomyśleć ze to dorosłe chłopy.

      Reply
    • Trochę problematyczne jest czyszczenie dokładne, bo jeżeli wartościowa odpowiedź była udzielona do takiej kwalifikującej się do usunięcia, to stracilibyśmy obie. Ale też uważam że forum jest za mało wykorzystane. No cóż, czytelnik nasz Pan, do niczego nie będziemy zmuszać. 🙂

      Reply
  19. Spójrz w lustro

    Reply
  20. Jak jesteś zainteresowany chińskim motorkiem który ma 15KM to chyba będzie najlepszy wybór.
    Bo inne 15KM chinole są równie drogie a jakieś dziwne.
    A ten ma europejski rodowód więc dobrze wygląda.
    Przykładowe dziwadło:
    https://www.magpower.fr/index.php/gamme-magpower/moto_r-stunt-125cm3_roadster-detail
    Jak bym nie kupił bez jazdy próbnej, sprawdzaniu osiągów i spalania.
    Ten motocykl jest znany od ponad 10 lat. Jednostka jest raczej paliwożerne. Ja wymagam ekonomi od motocykla tej klasy.
    Druga sprawa to moc.
    Niedokońca wierzę w 15 KM . Wynika to z tego co pisze Dawid i Beniamin (testujący inne modele tej marki).
    Chyba że teoretyczne 15KM czyli w bardzo ograniczonym zakresie obrotów.
    Dlatego że przejście z paliwożernej gaźnikowej jednostki na zasilaną wtryskiem w celu spełnienia norm raczej musi się wiązać się z zmniejszeniem spalania i spadkiem mocy .
    Trzeba by porównać wykres z hamowni przed i po zmianach.
    Było 15KM ( czasem w serii trochę więcej ). Co dowało 13,5 KM na kole i po niewielkich zmianach 14,5 do 15 KM na kole. Oraz krzywa była bardzo równomierna.
    Ciekawe jak to na wtrysku wygląda.
    Moim zdaniem zostało 12KM na kole.
    Kolejna sprawa to brak ABS, za te pieniądze chciałbym mieć.
    CBS uważam za niebezpieczny.
    Więc dla mnie odporna.
    Kolejna sprawa to opony.
    W tej cenie liczyłbym na opony naprawdę uznanej marki i odpowiedni model opon.
    I kolejna to cena . Za tą cenę można już kupić nową japonie z ABS i mocniejszym silnikiem.
    Lub można kupić roczną MT125 lub CB125R z salonu. Zostawioną w rozliczeniu przez pierwszego właściciela. Wtedy mamy praktycznie nowy motocykl z gwarancją po pierwszym lub drugim przeglądzie już w cenie.
    Bardzo wielu takich ofert nie ma. Ale w ciągu miesiąca napewno coś się znajdzie.
    To raczej wszystko . Ja bym nie kupił.
    Ale każdy decyduje sam.

    Reply
    • Pokaz mi nowy, japoński lub inny „markowy” motocykl tego rodzaju (adv) tej wielkości w cenie ok 15tys. Biore w ciemno

      Reply
      • Nie ma, jak chcesz ” tego rodzaju …” to bierz.
        Jak widzisz w nim dla siebie więcej zalet niż wad to kupuj.
        Benelli miało być adv 125. Jak 250. Tylko że cisza od ponad roku.
        Honda też cicho od roku . A to co kiedyś pokazywali to raczej na 2025 ewentualnie planowali.

        Reply
    • Następny znawca „inżynier” 12-15 KM na kole nie jest dostępne w żadnej 125 tce na kat. A1. Najnowsza YZF125R (2020r.) nie ma tych 12 KM na kole..

      Reply
  21. Dwie rzeczy: pierwsza: nigdzie nie podają jak mierzono moc na „wykresie z hamowni”. Jest to budżetowy tłumik i producent, którego wiarygodność jest niska. Akrapovic nie podaje takich przyrostów na kole, a jest kilka klas wyżej od tego producenta. druga: Napisać można wszystko, wystarczy popatrzeć na przyrost mocy hondy z fabrycznych 13 kM.. nagle 12,9 kM na kole… i to wszystko z kawałka rurki i tłumika. 😀

    Reply
    • Dla mnie te wszystkie 125 jeżdżą jednakowo. Teraz mam Malaguti, przed kupnem przymierzalem sie do duka 125 i rkf 125i jezdzilem tez hyosungiem gv 125 i wszystko jedzie tak samo bądź podobnie.

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>